Türk Telekom'un yeni fiyat tarifeleri 1 Ağustos'tan itibaren geçerli

Türk Telekom 1 Ağustos'tan itibaren geçerli olacak 5 ayrı indirim paketi ile sektördeki liderliğini sürdürüyor. Türk Telekom'un yeni tarifeleri ile tüm sabit telefon aboneleri ilk kez büyük indirimlerden yararlanacak.

TÜRK Telekom Genel Müdürü Mehmet C.Ekinalan, indirimli tarife paketlerini 7 Temmuz'da İstanbul Conrad Otel'de düzenlenen bir basın toplantısı ile tanıttı.

Tarifeler hakkında bilgi veren ve Türk Telekom'un yeni SabitHATT sistemini anlatan Mehmet C.Ekinalan, “Türk Telekom ilk kez böylesine büyük bir indirime gitti. Sektörde en kaliteli hizmeti daha ucuza veren tek adres yine Türk Telekom olacak” dedi.

Genel Müdür Ekinalan, Türkiye'de 1 Ağustos'tan itibaren uygulamaya girecek SabitHATT sisteminin farklı paketler ve farklı kullanım alışkanlıkları için geliştirildiğini, bu çerçevede abonelerine 5 ayrı tarife paketi hazırladıklarını söyledi.

Ekinalan konuşmasında şu görüşlere yer verdi:

“Türk Telekom konuştururken artık dinlemeye de başlıyor. Rekabetin çok yoğun olacağı şu dönemlerde bizden çok da beklenmeyen bir gayret gösterip, pazarda en büyük pay sahibi olma özelliğimizi sürdüreceğiz. Başlattığımız bu proje, tüm kullanıcılar ve bizim için yeni bir dönemi simgeliyor.

Dünya küçülüyor ve insanlar zaman ve maliyet kaygısı olmaksızın haberleşme isteği duyuyorlar. Teknolojimizi tüm bu kaygıları ortadan kaldırmak için kullanacağız. Şimdiye kadar tek olan tarife sistemimizi kullanıcı gruplara göre çeşitlendirdik. Yeni sistemimiz 5 tarifeden oluşuyor.”

ŞirketHATT tarifede; sürekli şehirlerarası ve uluslararası görüşme yapan büyük şirketler, şehiriçi görüşmelerinin dakikasını 60 bin TL'den, şehirlerarası görüşmelerinin dakikasını 164.348 TL'den yapacaklar. Bu paketi kullanan şirketler, uluslararası görüşmelerini aradıkları ülkeye göre 229.299 TL'den başlayan fiyatlarla, eskiye oranla yüzde 80'e varan indirimlerle yapacaklar.

KonuşkanHATT tarife; küçük şirketlerle, evlerinden bir şirket kadar çok telefon görüşmesi yapan aboneler için hazırlandı. Bu pakette, şehir içi görüşmelerin dakikası 66 bin TL, şehirlerarası görüşmelerin dakikası yüzde 37 indirimle 180.822 TL olarak belirlendi. Bu indirim paketini seçen müşteriler, uluslararası görüşmelerinin dakikasını yüzde 79'a varan indirimlerle 252.229 TL'den başlayan fiyatlarla yapacaklar.

StandartHATT, standart konuşma alışkanlığına sahip Türk Telekom müşterileri için geliştirildi. Türk Telekom müşterileri bu pakette; şehiriçini 72 bin TL'den, şehirlerarasını bugüne oranla yüzde 32 indirimle 197.260 TL'den, uluslararası görüşmelerini ise yüzde 77'lere varan indirimlerle 275.159 TL'den başlayan fiyatlarla yapacaklar.

HesaplıHATT, sabit telefonunu çok az kullanan müşterilere yönelik bir paket. Bu pakette; Türk Telekom müşterisine 7 milyon 200 bin TL karşılığında 100 kontör veriliyor ve müşteri bugünkü tarifeye oranla şehirlerarası görüşmelerde yüzde 32, uluslararası görüşmelerde yüzde 77 oranında hem daha ucuz hem daha uzun süre konuşulabiliyor.

YazlıkHATT tarife ise, özellikle çok sık kullanılmayan sabit telefon müşterileri için en uygun seçenek olacak. Özellikle yazlık evlerdeki telefon sahiplerinin rağbet edeceği bu pakette, bir defaya mahsus olmak üzere ilk 1200 kontörün parası peşin olarak alınacak. YazlıkHATT tarifesini seçecek olan müşteriler, hem daha uzun süre konuşabilecekler hem de şehirlerarasını yüzde 32, uluslararasını da yüzde 77'ye varan indirimlerle bugüne göre çok daha ucuza görüşebilecekler. YazlıkHATT müşterileri aynı zamanda her ay düzenlenen telefon faturalarından da kurtulacaklar.

Ayrıca, bu tarifelerin yanısıra şehiriçi aramalarda 08.00 ve 20.00 saatleri arasında yüzde 50 indirimlerimizde devam ediyor.

Aboneler, bu 5 tarife arasından birini seçmezlerse otomatik olarak standart tarifeye geçecekler. Temmuz ayı sonundan önce tarife tercihi yaptıkları taktirde, 1 Ağustos'tan itibaren yeni tarifelerden yararlanabilecekler.

Ekialan, “Tarife değişiklikleri nedeniyle gelirlerimizde mutlaka düşüş yaşanacaktır ancak insanlar bu tarifelerle daha çok konuşacaklardır. Dolayısıyla uzun vadede pazar büyüyecek ve bizimde gelirlerimiz artacaktır. Lisans alan firmalarla arabağlantı görüşmelerimiz devam ediyor. Bu ay içinde bu konuda belli bir noktaya gelmeyi hedefliyoruz. Altyapı bakımından hazır olan şirketler bu ay sonu ve gelecek ay başı itibariyle hizmet vermeye başlayabilecekler.

Türk Telekom hiçbir zaman rekabeti engelleyici bir tavır içinde yer almayacaktır. Sloganımız ‘Konuş benimle'. Diyalogtan yanayız, bu şekilde herşeyi halledebileceğimize inanıyoruz'

Yeni dönemde ‘Konuş benimle' sloganıyla yola çıkan Türk Telekom, şirketleşme yolundaki ilk adımlarını da Web adresini (www.turktelekom.com.tr) şeklinde değiştirerek attı. Daha önce, (www.telekom.gov.tr) olan İnternet adresi bugünden itibaren yeni şekliyle kullanılmaya başlanacak.

Tarife paketleri seçim formu, bu ayki telefon faturaları ile birlikte tüm müşterilere gönderiliyor. Bu formu dolduran müşteriler, Türk Telekom işyerleri, PTT merkezleri, Türk Telekom bayileri, büyük alışveriş merkezlerinde bulunan Türk Telekom standlarına bırakabilecekleri gibi 444 5 444 no'lu faksa da gönderebilecekler” Diyerek sözlerini tamamladı.

SabitHATT indirim paketlerinden herhangi birine başvurulduğunda, indirim paketi başvuru tarihini takip eden bir sonraki fatura döneminden itibaren geçerli olacak. Aynı adreste en fazla bir HesaplıHATT ve bir YazlıkHATT bulunabilecek. HesaplıHATT ve YazlıkHATT için yılda bir kez başvuru yapılabilecek.

Telekom'un alacakları Bakanlar Kurulu'na havale ediliyor

Türk Telekom'un alacaklarının tahsilini Bakanlar Kurulu kararlaştıracak. Türk Telekom Genel Müdürü Mehmet Ekinalan, Türk Telekom'un kurumsal ve bireysel müşterilerinden alacaklarına ilişkin konunun Bakanlar Kurulu'nda ele alınacağını belirterek, borçların nasıl tahsil edileceğinin Bakanlar Kurulu'nda kararlaştırılacağını bildirdi.

Ekinalan, 22 Temmuz'da Türk Telekom Kültür Merkezi'nde sınırlı sayıda basın mensubuyla yaptığı kahvaltılı sohbet toplantısında Türk Telekom'un alacaklarına ilişkin konunun Bakanlar Kurulu'nda ele alınacağını anlattı.

Ekinalan, alacakların yeniden yapılandırılması veya alacakların tahsili ile ilgili kurumsal ve bireysel müşterilere bir indirim imkanı sağlanacağını belirtti. Faizler alınmadan ana para üzerinden tahsilat yapılmasının planlandığını dile getiren Ekinalan, alacakların taksitlendirilmesine ilişkin Bakanlar Kurulu'na birkaç alternatif sunacaklarını söyledi. Ekinalan, konunun Bakanlar Kurulu'nda en kısa süre içerisinde netleşmesini beklediklerini dile getirdi. Ekinalan, Türk Telekom'un alacaklarının ne kadar olduğuna ilişkin bir rakam vermekten kaçındı.

Turkcell'in Türk Telekom'a olan borcuyla ilgili konunun da yargıya intikal ettiğini anımsatan Ekinalan, “Bu konuda fazla bir şey söylemem yanlış olur” dedi. Ekinalan, Turkcell'le arabağlantı sözleşmesini imzaladıklarını belirterek, büyük operatörler arasında her zaman birtakım problemler yaşanabileceğini kaydetti. Ekinalan, ancak Turkcell'le bir buçuk yıldır çok olumlu görüşmeler yaptıklarını dile getirdi.

Yurtdışı görüşmelerde indirim

Ekinalan, açıkladıkları yeni tarifeler öncesinde yurtdışı telefon görüşmelerinden 550-600 trilyon gelir elde ettiklerini anlatarak, “Bu da Türk Telekom'un toplam gelirlerinin yüzde 10'una denk geliyordu” dedi. Yurtdışı telefon görüşmelerinde yaptıkları yüzde 80 indirimin ciddi bir indirim olduğunu vurgulayan Ekinalan, şehirlerarası görüşmelerin ise, toplam gelirlerinin yüzde 20'sini oluşturduğunu vurguladı.

Ekinalan, yeni operatörlerin (Uzak Mesafe Telefon Hizmeti Lisansı alan firmalar) devreye girmesiyle birlikte cirolarında bir düşüş yaşanacağını ifade ederek, ancak telekomünikasyon pazarının büyüyeceğini kaydetti.

Yeni operatörlerin arabağlantı (Yeni operatörlerin Türk Telekom ve GSM operatörleri Turkcell, Telsim ve Avea'nın altyapısını kullanacak olmaları nedeniyle ödeyecekleri maliyetleri belirleyecek sözleşme) görüşmelerinde Türk Telekom'un indirim yapması gerekir gibi bir beklentiye girdiklerini anlattı. Ekinalan konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Yeni operatörler de yüzde 80 indirim yapacağız diyorlardı. Türk Telekom indirim yapınca bu neden yanlış oluyor. Türk Telekom bu pazardan pay almayacak mı? Yeni tarifeler Türk Telekom için radikal bir değişiklik oldu. Geniş çaplı bir çalışmayı tamamlayıp, yeni tarifelerimizi açıkladık.

Yeni tarifelerimizi 5 paket halindeydi. Önümüzdeki dönem 5 paketi daha devreye sokmayı planlıyoruz. Türk Telekom alt gelir gruplarını korumak için birtakım kayıpları göze aldı. Tarifelerimizin hepsi Telekomünikasyon Kurumu'nun onayından geçti. Kurum, tarifelerimizi incelerken, seninle rekabet edeceklere kar marjı kalıyor mu diye bakıyor.”

“TELKODER'den şikayetçiyim”

Ekinalan, Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği'nden (TELKODER) Türk Telekom'un tarifelerine müdahale ettiği için şikayetçi olduğunu dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Telekomünikasyon işletmecilerinin derneği olarak neden benim tarifelerimle ilgili açıklama yapıyor? Neden benim tarifelerimi eleştiriyor açıkçası bunu anlayamıyorum. Onların problemi tarifeler değil bence arabağlantı. Arabağlantı sözleşmeleri için yeni operatörlerin hepsiyle görüşüyoruz. Sen müzakere masasından kalkıp, bu iş olmayacak diye televizyonlara açıklama yapıyorsan, bu müzakereyi bozmak anlamına gelir. Arabağlantı müzakerelerimiz devam ediyor. TELKODER tüketici derneği gibi davranıyor. Tüketici Derneği bu noktada ne yapıyor onu bilemiyorum.”

Ekinalan, Telekomünikasyon Kurumu'ndan Uzak Mesafe Telefon Hizmetleri (UMTH) B tipi lisans alan Atlas firmasıyla arabağlantı anlaşması yaptıklarını söyledi. Diğer firmalarla da arabağlantı müzakerelerinin sürdüğünü dile getiren Ekinalan, Biz diyaloga açığız. Arabağlantı sözleşmesini imzalamak isteyen başka şirketler de var. Sonuçta diğer işletmeler, operatörler benim iş ortaklarım. Onlar para kazandıkça ben de para kazanıyorum. Ben rekabete inanıyorum” diye konuştu.

“ Rekabet Kurumu (RK) bize sormadan karar vermez”

Mehmet C. Ekinalan

Ekinalan, Türk Telekom'un yeni tarifelerine ilişkin lisans alan yeni operatörlerin Rekabet Kurulu'na başvurularını da değerlendirerek, “Rekabet Kurulu bizimle görüşmeden karar vermeyecek. Bize maliyetleri soracak” dedi.

Ekinalan, Rekabet Kurulu'nun karar verebilmesi için arabağlantı görüşmelerinin sonuçlanması gerektiğine işaret etti. Ekinalan, arabağlantı için firmalardan dakika başına 50-70 bin Lira ücret talep ettiklerini belirtti. Ekinalan konuşmasına şöyle devam etti: “Bu piyasada rekabet olacak kuşkusuz. Yeni operatörlerin devreye girdiği zamanlar da yerleşik operatörlerin (Türk Telekom gibi) gelir kaybı olur ama sonuçta yine kazanırlar. Güçlü bir altyapımız var ve bunu diğerlerine de açıyoruz. Kendi şirketimin ekstra gelir kaybını, diğer operatörler çok kazanacak diye göze alabilir miyim?

Yeni operatörlerde; Kamu bize altyapısını kullandırırken, indirim sağlamak zorunda gibi bir anlayış var. ‘Bu sektörde kar marjı yok' demek farklı, ‘kar etmek zor' demek farklı. Bu sektör, zor bir sektör. Telekomünikasyon Kurumu yeni operatörlere, bu pazarda uzun dönem kalacaksan ben seni desteklerim diyor.

Telekomünikasyon sektöründe yaptığınız yatırımı, 4-5 yıldan önce çıkaramazsınız. Bu sektör böyle bir sektör.”

Bu arada, telekom sektörü sivil toplum kuruluşları ve tüketici dernekleri, Türk Telekom A.Ş.'nin yeni fiyat uygulamasına çeşitli tepkiler göstererek basın bültenleri yayınladılar. Sonuçları merakla beklenirken; biz sektörümüz, son kullanıcımız ve sektör kuruluşlarımız için düzeyli ve hakkaniyetli bir rekabet olmasını temenni ediyoruz.

Telekomda serbest pazar karmaşası

17 Mayıs'da Ulaştırma Bakanımızın törenle Lisansları dağıttığı Telekomünikasyon İşletmecileri, Türk Telekom ile arabağlantı anlaşmaları yapmak isterken, birçok zorlukla karşı karşıya kalmışlar, kabul edilemez şartlar öne sürüldüğünden zor durumda kalmışlardır. Öte yandan 7 Temmuz tarihinde Türk Telekom yeni indirimli tarifelerini açıklamıştır. Ancak yüksek indirim görüntüsü altında açıklanan bu tarifeler, aslında sayısı 300 bin olan telefon abonesine ucuz görüşme olanağı sağlarken, geri kalan 17 milyon dar gelirli vatandaşın faturaları sabit ücret nedeniyle artacaktır. Oysa, az sayıda aboneye indirim olarak yansıyacak bu tarifelerin, sabit ücret uygulaması kaldırılarak tüm vatandaşlara uygulanması sağlanmalıdır.

Türk Telekom, özel işletmecilerin piyasaya girerek çok konuşma yapan abonelerini ele geçirmesinden korkarak, bu indirim karmaşasına başvurmuştur. Oysa, ülkemizin hakim ve doğal tekeli olarak yıllardır hizmet aldığımız Türk Telekom'un indirimlerinin daha geniş kitlelere ve özellikle dar gelirli yurttaşlarımıza yansımasını bekliyoruz.

Kaliteli ve ucuz telefon hizmetlerinin güvenli ve sürekli olarak sağlanması, yeterli sayıda Telekomünikasyon işletmecisinin, birbirleri ile ve Türk Telekom ile rekabet kuralları altında yarışmasına bağlıdır. Bu koşulları sağlamakla yükümlü olan kurumlar ise, başta Ulaştırma Bakanlığı, Telekomünikasyon Kurumu ve Rekabet Kurumu'dur.

Türk Telekom'un ara bağlantı ücretlerini aynı indirim oranları ile işletmecilere yansıtması ve sabit ücreti kaldırmasıyla bu karmaşa sona erecektir.

 

Tayfun Türkalp Tüm Telekomünikasyon İş Adamları Derneği (TÜTED) Başkan Yardımcısı

Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı ve Ankara Şube Başkanı Üstün Bol,

Tayfun Türkalp

“Türk Telekom 1 Ağustos tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yeni fiyat tarifelerini beş ayrı tarife paketi ile açıklamıştır. Konuya ilişkin reklam ve ilanlarda yüzde 29 ile yüzde 80 arasında değişen oranlarda indirim yapıldığı belirtildiği halde; tarifeler incelendiğinde, milletlerarası görüşme ücretleri ve kurumsal müşteriler dışında indirim yapılmadığı, aksine orta ve dar gelirli tüketiciler için yüzde 57'ye varan oranlarda zam yapıldığı görülmektedir. Örneğin, dar gelirli tüketicilerin yoğun olarak rağbet göstermesi beklenen “Hesaplı hat” tarifesinde; dakikası halen 72.000 Lira olan şehir içi görüşme ücreti 113.040 Lira'ya, halen 288.000 Lira olan şehirler arası görüşme ücreti 309.000 Lira'ya, Turkcell ve Telsim hatları için halen 720.000 Lira olan kontör ücreti 955.000 Lira'ya, 505li Avea hattı için halen 432.000 Lira olan kontör ücreti 955.000 Lira'ya, 555li Avea hattı için de 720.000 Lira olan kontör ücreti 1.027.000 Lira'ya yükseltilmiştir.

Türk Telekom; 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ticari reklamlar ve ilanlarla ilgili 16.maddesini ve Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 7/a ve c maddelerinde belirtilen “Tüketiciyi aldatıcı, yanıltıcı veya onun tecrübe ve bilgi noksanlıklarını istismar edici… reklam yapılamaz.”, “Reklamlar,tüketicinin güvenini kötüye kullanacak ya da onun tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar edecek biçimde olamaz.”, “Reklamlar…, eksik bilgi vererek, anlam karışıklığına yol açarak veya abartılı iddialar ileri sürerek yanlış izlenimler yaratmak suretiyle tüketiciyi doğrudan ya da dolaylı olarak yanıltabilecek ifadeler ya da görüntüler içeremez…” hükümlerini açıkça ihlal etmektedir.

Bu nedenlerle Türk Telekom'un, reklam ve ilanlarda duyurduğunun aksine, hizmet bedellerinde indirim yerine zam yapmış olması, buna ilişkin reklam ve ilanların tüketiciyi yanıltıcı ve aldatıcı nitelikte olması nedeniyle reklamların yayınının durdurulması ve yasada belirtilen cezaların uygulanması için reklam kuruluna başvuruyoruz.

 

Üstün BOL Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı, Ankara Şube Başkanı

Telkoder Başkanı Yusuf Ata Arıak ise, 23 Temmuz 2004 tarihinde bir bülten yayınlayarak, üyelerini ve sektörü son gelişmelerle ilgili bilgilendirdi.

Üstün Bol

“Serbest Telekomünikasyon Sektörümüzün şu anda önde gelen sorunu, 38 adet firmamızın Uzak Mesafe Telefon Hizmeti ruhsatı almış, fakat çalışmaz halde bulunmasıdır. Bu firmalar yatırımlar yapmış, istihdamlar ve bağlantılar yapmış olmalarına rağmen, TT A.Ş.'nin bir yandan Avrupa ortalamasının 5 katı uyguladığı arabağlantı ücretleri ve yüksek veri hattı fiyatları, öte yandan yine TT A.Ş.'nin kendi Uzak Mesafe fiyatlarında yaptığı büyük indirimler sonucu haksız rekabetin en belirgin örneğinin oluşmuş olmasıdır. TT A.Ş.'nin veri hattı ve arabağlantı fiyatlarını ya Avrupa seviyesine çekmesi veya tarifelerinde Uzak Mesafe için yaptığı indirimleri yeni işletmecilerin kullandığı hizmetlerdeki tarifelerinde de uygulaması (ki her iki durum aynı kapıya çıkıyor), sorunun çözülmesin de ana unsurlardır.

Ne var ki Türk Telekom, bugüne kadar tipik bir “ Devlet Tekeli “ tavrıyla davranarak, sektörümüzün bu kesimini daha kundakta yok edecek tutumunu sürdürmüştür. TT A.Ş.'nin kontrolünde halen;

(a) yaklaşık 20 milyon aboneye hizmet veren bakır kablo (telefon) şebekesi,

(b) 60-80 bin Km'lik fiber optik veri şebekesi ve

(c) İnternet - veri/ses için de ideal olan ve tüm büyük kentlerimizde var olan Kablo-TV şebekesi bulunmaktadır.

Bu milli altyapı, kapasitesinin çok altında kullanılmaktadır. Yeni UMTH işletmecileri ve bu arada diğer kurumsal veri, kablo-TV, uydu (nihai bağlantılar için), İnternet, vb. gibi katma değerli hizmet üreten firmalar, hep bu altyapıyı kullanarak hizmet üretmek zorundadır. Ve bu altyapı, (ki bir milli altyapıdır ve hepimize aittir), ister şimdiki gibi TT A.Ş. tarafından kapasitesinin yüzde birkaçı seviyesinde kullanılsın, isterse yeni işletmecilerin verecekleri hizmetler nedeniyle çok daha yüksek oranlarda kullanılsın, TT A.Ş.'ye bakım maliyeti hemen hemen aynıdır; yani kullanılmayan (atıl) kapasitenin yeni işletmecilere de kullandırılması, TT A.Ş.'ye yeni maliyetler yüklemeyecektir.

Buna karşılık TT A.Ş., bir bölüm şehirlerarası ve milletlerarası abonesini kaybedecek, fakat yine de müşterisini kaptırdığı yeni işletmecilerden arabağlantı ve veri hatları geliri sağlayacaktır.

Sonuç olarak, yeni işletmecilerin kazanması, TT A.Ş.'nin de kazanmasına bağlıdır.

O halde sonuç şudur: TT A.Ş., boşta duran kapasitesini yeni işletmecilere kullandırırken, kayda değer bir yeni maliyet üstlenmiyor. Eğer yeni işletmeciler, TT A.Ş.'den çok ucuza (en çok Avrupa ortalaması olabilir) arabağlantı ve veri hattı hizmeti alırlarsa, sektör de büyüyeceği için, hem yeni firmalar, hem de TT A.Ş. kazançlı çıkacaktır. Doğal olarak, düşen fiyatlar ve gelişen hizmetler nedeniyle, en çok da vatandaşlar kazançlı çıkacaktır.

TELKODER olarak, TİD ve TÜTED'le birlikte ve hiçbir derneğe üye olmayan yeni işletmecilerle birlikte, bir mücadeleye girdik. Bunu, bugüne kadar başarıyla götürdük. Bu noktada artık, bir sonuca ulaşabilmek için, önemli bir adım atılması gerekiyor.

Ben, UMTH işletmecisi firma temsilcilerinin büyük çoğunluğunun hazır bulunduğu son toplantımızı yaptığımız 21 Temmuz 2004 tarihinde, TT A.Ş. Genel Müdürü Sayın Mehmet Ekinalan'la yaptığımız telefon görüşmesinde, kendisine şu öneriyi yaptım ;

  • Temel Sorun: TT A.Ş.'nin arabağlantı ve veri fiyatları ve Arabağlantı Sözleşme şartlarıdır.
  • Taraflar: TT A.Ş. ve UMTH işletmecileridir.
  • Serbestleşme ile; her türlü fiyat ve şartlar, dünya ile paralel çizgiye doğru gitmek zorundadır.
  • TT A.Ş. ile, UMTH işletmecileri biraraya gelerek nihai/ kesintisiz / sonuç almayı hedefleyen bir görüşme yapsınlar. Her iki taraftan, karar almaya yetkili insanlar (her iki kesimden örneği 3-4 kişi) biraraya gelip ara vermeksizin çalışıp, olumlu/olumsuz bir sonuca, birkaç gün içinde ulaşsınlar.

(a) Bu girişimler sonucunda, arzu edilen şekilde bir sonuç çıkarsa, birlikte bunu açıklayalım, sonuçlandıralım ve işimize bakalım.

(b) Olumsuz (anlaşma sağlanamayan) bir sonuç halinde, bizler serbest sektör olarak (mahkeme, kamuoyu çalışmaları, siyasi partileri bilgilendirme, Telekom Kurumu, Avrupa Birliği, vb.) hak arama yollarımızı kullanırız; TT A.Ş. ise, kendi bildiği yolda ilerler.

Konu ile ilgili olarak, bugün (23.07.2004) tekrar Sayın Ekinalan ile görüştüm. Sektör ile TT A.Ş. arasında, kesintisiz ve olumlu/olumsuz sonucun kesinleşmesine kadar sürecek bir tam yetkililer arası görüşme sürecinin, önümüzdeki hafta başlatılıp sonuçlandırılması hususunda görüş birliğine vardık. Kanımca bu işlem, Çarşamba (28 Temmuz 2004) akşamına kadar sonuçlanabilir. Durumu bilgilerinize sunarım.”

 

Yusuf Ata Arıak TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı

Yeni Telekom Operatörleri hizmetlerini anlattı

Yusuf Ata Arıak

Tüm Telekomünikasyon İşadamları Derneği (TÜTED), Uzak Mesafe Telefon Hizmetleri (UMTH) lisansı alan firma temsilcilerinin katıldığı “Ucuz haberleşmede yeni bir dönem” konulu toplantı Telekomünikasyon Kurumu İstanbul Bölge Müdürlüğü'de yapıldı. Sektörde yeni dönemde uygulamaların nasıl olacağı konusunda bilgi verilen toplantıda; Doruk Net, Koç Net, Netone, Tesaş, UTH ve Vianet de kendi uygulamalarını tanıttı.

Netone Telekom adına Nevin Çizmecioğulları, firmalarının tüm dünyada Cisco tarafından çok az sayıda omurga işleticisine verilen CPN (Cisco Powered Network) ünvanına sahip olduğunu söyledi. Sitelerinin tüm dünyada kolayca erişilebilir olmasına ihtiyaç duyan kuruluşlara ara hizmetler sunduklarını kaydeden Çizmecioğulları, “Netone müşteri odaklı anlayış, enerji ve esnekliğini bir telekomünikasyon şirketinin profesyonelliği ve güvenilirliği ile birleştirir, müşteri memnuniyetini en üst noktada tutmaya büyük özen gösterir. Bu sayede sektördeki en yüksek müşteri bağlılığına sahip olan ISS-İnternet Servis Sağlayıcı konumundadır.

Güvenilir bağlantı noktaları, güçlü altyapı ve en son teknoloji makina parkının bulunduğu ağ operasyon merkezleri, bilgi merkezleri ve ülke geneline yayılmış olan erişim noktalarına sahip olan Netone, uzman danışman ve teknik kadrosu sayesinde farklı büyüklükteki kurumların ihtiyaçlarına uygun yüksek performanslı, güvenilir kurumsal İnternet ve elektronik haberleşme hizmetleri sunar” dedi.

Tesaş adına Nilay Kır da, Quintum teknolojisi hakkında bilgiler verdi. Quintum VoİP (İnternet Protokolü üzerinden ses iletimi) ‘Multipath' anahtara bağlı Türk Telekom hatları üzerinden cihaza uzaktan erişilebildiğini söyleyen Kır, basit şifre onaylaması ile VoIP operatör şebekesinin kullanılabildiğini bildirdi. Kır, “Böylelikle saat farkları sebebiyle gün içerisinde yapılamayan uluslararası aramalar kurumsal geçit üzerinden, herhangi bir telefondan cihaza dışardan erişmek suretiyle yapılabilmektedir” şeklinde konuştu.

UTH adına Cem Nalbantoğlu ise, pazara Alonet adıyla çıkacaklarını duyurdu. Cenay şirketler grubuna bağlı olduklarını kaydeden Nalbantoğlu, haberleşmede her türlü katma değer ve yeniliği sağlayacaklarını bildirdi. Dünyada örneği çok az görülen ve Türkiye'de ilk olan bir haberleşme ortamı sunacaklarını ifade eden Nalbantoğlu, “Kendimizi sadece uzak mesafe telefon hizmetleri ile sınırlamayacağız. 2002 yılında Net 2 Phone ile anlaştık ve o günden bugüne, 32 bayi ile 3 bin müşteriye hizmet veriyoruz. Arama kartları da çok ciddi olarak odaklandığımız bir konu” diye konuştu.

Vianet Planlama Müdürü Ozan Baykal, telekomünikasyon sektöründe gerekli her türlü altyapıyı oluşturarak çözümler üreten, üstün teknolojik bilgileri, profesyonel müşteri hizmetleri ve destek kadroları ile müşterilerine teknolojinin en üstün özelliklerini en uygun fiyatlarla sunmayı hedeflediklerini söyledi. Baykal, “Vianet, ilke olarak benimsediği müşteri memnuniyetini ön planda tutarak, kurmuş olduğu profesyonel kadrosu, sektör bilgisi ve tecrübesi, gelişmiş teknik altyapısı ile telekomünikasyon sektöründe küresel bir operatör olmayı hedefliyor.

Sektörün serbestleştirilmesinin ardından, B tipi UMTH lisansı alan Vianet, kurumsal ve bireysel kullanıcılara yönelik telefon hizmetini başlattı. Bu doğrultuda Vianet, şehirlerarası ve uluslararası telefon hizmetleri vermeye hazırlanıyor” dedi.