Akbank’tan müşterilerine şeffaf bankacılıkta yeni hizmet: Akbank Başvurum Nerede


 

Akbank, (www.akbank.com) ve Akbank Direkt İnternet’te, müşterilerinin ürün ve hizmet başvurularını gerçek zamanlı olarak izlemelerini sağlayacak bir uygulama geliştirdi. Kredi ve kredi kartı başvurularının her aşamasında anlık takip sağlayan “Başvurum Nerede?” adlı uygulamayla kredi kartı başvurularında İnternet'ten kurye takibi de yapılabiliyor.
Akbank, müşterilerinin yaşamlarını kolaylaştırmak için geliştirdiği yenilikçi uygulamalarına bir yenisini daha ekledi. Akbank'ın geliştirdiği uygulama ile, ürün ve hizmetlere ilişkin başvuruların, o an hangi aşamada olduğu kolayca izlenebilecek. Akbank, “Başvurum Nerede?” adını verdiği uygulamayla hizmet mutfağını, müşterisi olsun, olmasın herkese açarak şeffaf bankacılıkta önemli bir atılım daha yapıyor.
Akbank Bireysel Bankacılık’tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge, yeni uygulama ile ilgili açıklamasında şeffaf bankacılık anlayışıyla bu kapsamda önemli adımlar attıklarını belirterek, “Akbank Direkt İnternet ve (www.akbank.com) adresinde, başvuru alanlarında birer bağlantı oluşturduk. Amacımız, tamamen şeffaf bir bankacılık bakış açısı ile en çok kullanılan ürünlerimizin başvuru süreç adımlarının, başvuru sonuç ve açıklamalarının detaylı şekilde müşterilerimiz tarafından her an görüntülenebilmesini sağlamak” dedi. Akbank.com’da tüm “Başvur” tuşlarının yanında, artık bir de “Başvurum Nerede?” tuşu olacağını kaydeden Tözge, “Müşterilerimiz olsun olmasın herkesin yaşamını kolaylaştırmak amacıyla geliştirdiğimiz bu hizmetimizle, bankamızın ürün ve hizmetlerinden herhangi birine başvuranlar, başvurularını kolayca izleyebilecekler” diye sözlerini tamamladı.
Akbank'ın yeni uygulamalar geliştirmek için 2012 teknoloji yatırım hedefi 120 milyon dolar
Açıklamasında teknolojiye olan yatırımlarını aralıksız sürdürdüklerine de dikkat çeken Tözge, 2012 yılında 120 milyon dolarlık teknoloji yatırımı yapmayı hedeflediklerini söyledi ve ekledi: “Bugün bankamızda yapılan her üç işlemden ikisi Özgür Bankacılık kanallarından yapılıyor; bir başka anlatımla, Akbank’ta işlemlerin artık üçte ikisi şube dışında gerçekleşiyor. Para çekme işlemlerinin ise yüzde 90’ı ATM’ler üzerinden yapılıyor. Akbank Direkt İnternet Türkiye’deki aktif İnternet bankacılığı kullanıcılarının yüzde 14’üne hizmet veriyor. Sektördeki para transferlerinin yüzde 11’inin yapıldığı Akbank Direkt İnternet, İMKB’deki hisse senedi işlem hacminden de yüzde 1 pay alıyor.”
Tüm bireysel kredi ve kredi kartı başvuruları İnternet üzerinden yapılıp izlenebilecek
Uygulama, (www.akbank.com) adresi üzerinden Akbank müşterisi olsun, olmasın kredi kartı, bireysel kredi ve mikro kredi başvurusu yapan herkesin başvurularını takip edebilmelerini sağlıyor. Başvuru sahipleri, akbank.com’da bulunan "Başvurum Nerede?" tuşu üzerinden Axess, Wings, Fish kredi kartı başvurularının yanı sıra; ihtiyaç, taşıt, konut gibi bireysel kredilerinin ve mikro kredilerinin de tahsis öncesi hangi aşamada olduğunu gerçek zamanlı olarak görebiliyorlar. Üstelik, Başvurum Nerede? Uygulamasında bulunan Teslimat adımı altında kuryelerinin nerede olduğunu da görüntüleyebiliyorlar. Akbank müşterileri (www.akbank.com) adresini kullanabilecekleri gibi, Akbank Direkt İnternet üzerinden de başvuru ve takiplerini yapabiliyorlar.
Akbank'ın alternatif dağıtım kanalları hem ulaşım hem de maliyet avantajı sunuyor
Akbank, Başvurum Nerede? gibi uygulamalarıyla müşterilerine sunduğu çevrimiçi bankacılık avantajlarına ek olarak ulaşım kolaylığı ve maliyet avantajı da sağlıyor. Bu nedenle İnternet, Akbank müşterilerinin kullanmayı tercih ettiği bir satış kanalı olarak öne çıkıyor. Müşteri alışkanlıklarındaki bu değişim, Akbank'ın çevrimiçi gerçekleşen satışlarına da olumlu olarak yansıyor. Bu çerçevede, 2011 yılında Akbank Direkt İnternet’ten satılan kredi kartı adedi 3 katına; Hızlı Para, Taksitli Avans, Taksitli Borç Transferi gibi kredi kartı türev ürünlerin satış adedi 2 katına çıktı. Aynı şekilde, 2011 yılında İnternet kanalından kullandırılan kredi adedi 4,5 katına çıktı.