Yeni Türk Ticaret Kanunu ile e-imza hayatın bir parçası!

Elektronik imzayı ticaret hayatının ayrılmaz bir parçası yapan uygulamaları beraberinde getiren Yeni Türk Ticaret Kanunu 1 Temmuz 2012 tarihinde yürürlüğe girdi. Yasanın getirdiği kolaylıklardan yararlanmak isteyenler, e-imzalarını Türkiye’nin ilk elektronik sertifika sağlayıcısı E-GÜVEN’den alabilir. E-GÜVEN, elektronik imza hizmetinin yanı sıra adreste kimlik kontrolü, kurulum ve eğitim hizmeti de sunuyor.
Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun 1 Temmuz 2012’de yürürlüğe girmesiyle beraber şirketlerde yönetim kurulu kararları e-imza ile alınabiliyor. Şirket kayıtları ve mahkemeye delil olarak verilebilen her şey için e-imza kullanılabiliyor. Ayrıca ticaret odalarının yayınladığı noter onaylı ticari sicil kayıtları da artık e-imzalı gönderebiliyor.
Yeni ‘Türk Ticaret Kanunu’nuna ek olarak bu kanun kapsamında değerlendirilebilecek önemli yeniliklerden biri de Kayıtlı Elektronik Posta Sistemi. Kayıtlı Elektronik Posta- KEP’te hizmet sağlayıcı yetkisi ve düzenleme de e-imza ile gerçekleştirilebiliyor. Bankalar kişi ve kurumların e-postalarına doğrudan e-imzalı tebligat yapabiliyor.
Konuyla ilgili olarak E-GÜVEN Genel Müdürü Can Orhun şu açıklamayı yaptı: ”Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun da e-imzanın Türkiye’deki yolculuğu açısından önemli bir dönüm noktası olacağını düşünüyorum. Ticari bilgilerin güvenliğini e-imza ile güvence altına alan Yeni Türk Ticaret Kanunu ile e-devlet ile birlikte kamu tarafında yaygınlık kazanan e-imzanın ticaret hayatında da yayılmasını sağlamak için önemli bir adım atmış olduk.”
Yasanın sağladığı e-imza kolaylıklarından yararlanabilmek için Türkiye’nin ilk elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı E-GÜVEN’in (www.e-guven.com) adresine girerek çevrimiçi formu doldurarak e-imza almak yeterli. Türkiye’nin ilk elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı E-GÜVEN, elektronik imza hizmetinin yanı sıra adreste kimlik kontrolü, kurulum ve eğitim hizmeti de sunuyor.