1900 öğrencinin katılımıyla Avea yılın şirketi seçildi

 

Avea, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (TOBB – ETÜ) öğrencileri arasında gerçekleşen anket sonucunda, “YILIN ETÜ ŞİRKETİ” seçildi.
TOBB – ETÜ Gençlik Haftası kapsamında, 1900 öğrencinin oyu ile belirlenen ankette 25 madde oylandı.
TOBB – ETÜ öğrencileri tarafından layık görüldüğü “YILIN ETÜ ŞİRKETİ” ödülünü Avea adına kabul eden Avea Ankara Kamu ve Bölge Satış Direktörü Mehmet Işık, tören sırasında yaptığı konuşmada şunları söyledi; “Türkiye’nin en genç operatörü Avea olarak gençler tarafından yılın şirketi seçilmiş olmamız bizler için çok anlamlı ve ayrı bir önem taşıyor. Yenilikçi ve rekabetçi kampanya ve tarifelerimizle kurulduğumuz günden bu yana her zaman gençlerin yanında olduk ve olmaya devam edeceğiz. Türkiye’nin en yenilikçi GSM operatörü Avea; gençlerin dilinden her zaman anladı. Bu ödül bizim için mutluluk ve gurur kaynağı oldu.”

Finans sektörü Avea ile konuşacak
Avea, BASİCELL Tarifeleri ile banka ve sigorta sektörü çalışanlarını ayda 15 TL’den başlayan fiyatlarla özgürce konuşturuyor.
Farklı haberleşme ihtiyaçlarına cevap veren 3 farklı içerikle hazırlanan tarifelerden ayrıca, BASİSEN ve BASİDAV üyeleri dışında üye şirketlerde çalışan ve yakınları da faydalanabilecek. Müşteri odaklı yaklaşımıyla abonelerinin ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunan Avea, finans sektörü çalışanları ve yakınları için yepyeni BASİCELL tarifelerini tanıttı. Banka ve Sigorta İşçileri Sendikası (BASİSEN) ve Basisenliler Dayanışma ve Yardımlaşma Vakfı (BASİDAV) üyeleri ile bu üyelerin çalıştığı firmalardaki çalışanlar, Türkiye İş Bankası emeklileri, iştirak şirketlerinde çalışanlar ve yakınlarının faydalanabileceği, birbirinden avantajlı 3 yeni tarife oluşturdu.
Finans sektörü çalışanları ve yakınları, BASİCELL 15’lik, 20’lik ve 30’luk tarifeleri ile her yöne konuşma, mesajlaşma ve İnternet paketlerinden kendilerine en uygun olanını seçerek sınırsız haberleşme keyfini doyasıya yaşamaya başlayacak.
BASİCELL 15’lik Tarifesi: Her yöne 250 dk., BASİCELL tarifleri ile sınırsız konuşma ve mesajlaşma. Ayrıca ayda 5 liraya her yöne 2000 kısa mesaj ve ayda 10 liraya 1 GB İnternet paketini satın alabileceklerdir.
BASİCELL 20’lik Tarifesi: Her yöne 200 dk., her yöne 2000 kısa mesaj, BASİCELL tarifeleri ile sınırsız konuşma ve 200 MB İnternet.
BASİCELL 30’luk Tarifesi: Her yöne 500 dk., her yöne 2000 kısa mesaj, BASİCELL tarifeleri ile sınırsız konuşma ve sınırsız İnternet yer alıyor.
BASİSEN ve BASİDAV üyeleri için geliştirilen BASİCELL, Bankacılık ve Sigortacılık sektörlerine ayrı önem veren Avea’nın bu alanlarda ilk olma özelliği taşıyan proje ve uygulamalarından bir tanesi. Finans sektöründe faaliyet gösteren Avea müşterileri için geliştirilen BASİCELL kapsayıcı, ekonomik bir içerikle, 3 farklı tarife ile geliştirildi. İddialı tarifelerle müşterilerine birbirinden özel avantajlar sunan Avea, hesabını bilen müşterilerine her noktada kazandırıyor, onları memnun edecek, kendilerini “özel” hissettirecek çözümler sunuyor. BASİCELL’in finans sektörünü kucaklayan bir tarife olduğunu ifade eden BASİSEN ve BASİDAV Genel Başkanı Metin Tiryakioğlu; “Banka ve sigorta işkolunda yer alan 11 işletmede çalışan 40 bine yakın üyemiz ve yakınlarının İnternet dahil olmak üzere haberleşme ihtiyacının, Avea’nın bize özel tarifeleri ile daha kolay ve ekonomik bir şekilde giderileceğine inanıyorum. Avea ile ortaklaşa olarak gerçekleştirdiğimiz bu 3 tarifenin üyelerimize ve tüm banka ve sigorta çalışanlarına hayırlı olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.

Avea ve İSBAK’ın, 1 saat sonrasını tahmin edecek trafik öngörü uygulaması ile İstanbul’da trafik sıkıntısı bitirilecek
Avea, İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İSBAK A.Ş ile yaptığı işbirliği kapsamında, gerçek zamanlı verilerle İstanbul başta olmak üzere, Türkiye’de özellikle büyük şehirlerin en büyük sorunlarından biri olan trafik sorununa çözüm sunuyor. Gerçek zamanlı trafik yoğunluğunu belirlemenin yanı sıra 1 saat sonraki trafik durumunu da öngörebilecek uygulama ile trafik daha kilitlenmeden çözüm geliştirilebilecek.
Ambulans ve itfaiye gibi araçlar da bu uygulama ile en doğru güzergâhları kullanarak saniyenin bile önemli olduğu acil durumlarda hedeflerine en hızlı şekilde ulaşacak; şehir ve bölge planlaması için en doğru yol güzergahları bu uygulama ile belirlenecek. Özel araç sahipleri ise, bu verilere göre trafiğe ne zaman çıkacaklarına ya da hangi yolları takip etmeleri gerektiğine yakıt ve zamandan tasarruf edecek şekilde karar verebilecekler.
Türkiye’nin ilk ve tek lisanslı ARGE merkezine sahip GSM operatörü Avea; İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden akıllı ulaşım sistemleri konusunda hizmet veren öncü kuruluşu İSBAK (İstanbul Ulaşım Haberleşme ve Güvenlik Teknolojileri A.Ş) ile Türkiye’nin gerçek zamanlı trafik yoğunluğunu belirleyecek ve ileriye yönelik öngörü oluşturacak sistemi hayata geçirmek üzere işbirliğine gitti. Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin ve İSBAK A.Ş Genel Müdürü Kasım Kutlu arasında imzalanan protokol ile Avea ve İSBAK mühendisleri ileri zamanlı trafik durumunun öngörüleceği bu yenilikçi ARGE projesi için birlikte çalışmaya başladı.
Avea, gerçek zamanlı trafik yoğunluğu hesaplanabilmesi ve -Türkiye’de ilk kez- yoğunluktaki değişimin öngörülebilmesi için, müşterilerinin hizmet aldıkları baz istasyonun değişmesinden ortaya çıkacak bağlantı verilerini kullanacak. AveaLabs ve İSBAK mühendisleri tarafından geliştirilecek algoritma, İSBAK’ın mevcut trafik verilerinin yer aldığı gelişmiş trafik bilgi sistemine de bütünleştirilecek. İlk etapta İstanbul’daki ana yollar üzerinde trafik bilgileri hesaplanarak geliştirilecek uygulama, yakın gelecekte başta büyük şehirler olmak üzere tüm Türkiye’deki ana yollara uygulanabilecek. Hesaplanan trafik kullanıcılarla paylaşılarak, kullanıcıların trafiğe uygun hareket etmeleri sağlanacak.

İlk defa yoğunluk değişimi önceden öngörülebilecek, trafik kitlenmeden çözümü geliştirilecek
İSBAK mühendisleri ile Avea mühendislerinin üzerinde çalışmaya başladığı ve 2013 yılında uygulanmaya başlanacak olan proje, gerçek zamanlı trafik yoğunluğu hesaplaması sunarken, geliştirilecek trafik yoğunluğu öngörü uygulaması ile hem özel hem de kamu araçları için önemli ölçüde faydalı veriler sağlanacak.
Bu çalışma ile trafik yoğunluğunun gerçek zamanlı hesaplanmasının yanında, Türkiye’de ilk defa yoğunluk değişiminin önceden öngörülebileceğini ve bu sayede yakıt ve zaman tasarrufu sağlanacağını belirten Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin, “İSBAK’la gerçekleştirdiğimiz ARGE işbirliği ile vatandaşlar anlık trafik yoğunluğuna göre hareket edebilmenin de ötesinde, gerçek zamanlı verilerin kullanılmasına bağlı olarak 1 saat sonraki trafik yoğunluğu da öngörerek gerekli tedbirleri alabilecek. Bu, projemizin en güçlü özelliklerinden biri olacak. Böylece sorun büyümeden müdahale edilebilecek. Ambulans ve itfaiye gibi araçlar da bu uygulama ile en doğru güzergâhları kullanarak saniyenin bile önemli olduğu çağrılara en hızlı şekilde ulaşacak. Yine aynı şekilde şehir ve bölge planlaması kapsamında yapılacak yolların en doğru güzergâhlarına da bu uygulama ile karar verilebilecek. Yapılan işbirliği ile Türkiye’ye yepyeni bir teknoloji kazandırmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki süreçte bu teknolojiyi farklı sektörlere de yaymayı planlıyoruz. Hava durumu gibi biz de trafik tahmini yapacağız” diye konuştu.

“Avea ile başlattığımız bu proje bir sosyal sorumluluk projesidir”
İşbirliği kapsamında hayata geçirilecek proje ile ulaşım bilgilendirme teknolojilerine yepyeni bir açılım getireceklerini belirten İSBAK Genel Müdürü Kasım Kutlu ise, “Avea ile başlattığımız bu projeyi bir sosyal sorumluluk projesi olarak görüyoruz. Bu proje İstanbul nezdinde Türkiye için değer yaratıp kaynak artışı sağlayacak. Bu nedenle de bizim için çok önemli. Avea ile birlikte gerçek zamanlı bilgilendirmenin ötesinde Türkiye’de ilk defa trafik öngörü uygulamasını hayata geçireceğiz. Bu anlamda proje sadece Türkiye’de bir ilk değil dünyada bir ilk olacak. İstanbul başta olmak üzere birçok şehrimizde trafiğin çözümüne önemli katkılar sağlayacak çalışma çok yakın bir gelecekte farklı ulaşım sistemlerinde de uygulanarak trafikte gecikmeler minimize edilecek ve gereksiz beklemeler ortadan kaldırılacak. Artık ambulanslar can kurtarırken trafikte kalmayacak. Günümüzde var olanın değil geleceğin tahmin edilmesi gerekiyor. Biz de Avea ile karşılıklı olarak mühendislerimizi bir araya getirerek böylesine önemli bir projede güçlerimizi birleştirdik. Avea ailesine İstanbul’a duyduğu sorumluluktan dolayı da teşekkür etmek istiyorum” dedi.

AveaLabs Kuluçka Merkezi’nin genç girişimcileri dünya teknolojilerini Türkiye için yerli kaynaklarla üretiyor
Avea’nın genç girişimcileri, Türkiye’de bir ilke imza atarak yerli kaynaklarla Hadoop çözümü geliştirdi.
Avea’nın ARGE Merkezi bünyesindeki AveaLabs Kuluçka Merkezi’nin genç girişimcileri tarafından kurulan Havooz; Google, Amazon ve Facebook gibi şirketlerin yüksek çapta veri işlemek için kullandıkları bulut teknolojisi Hadoop’u Türkiye’de ilk kez yerli kaynaklarla AveaLabs’te geliştirdi. Şirketlere sunduğu maliyet tasarrufunun yanı sıra, daha çok sistemlerin verimli ve etkin kullanımını amaçlayan Hadoop, daha önceden analiz edilmesi dahi düşünülemeyen büyük ölçekli verilerin analizine imkan sağlıyor.
Avea’nın sahip olduğu Türkiye’nin ilk ve tek lisanslı ARGE merkezinde faaliyet gösteren, AveaLabs Kuluçka Merkezi’nin genç girişimci şirketlerinden Havooz; Google, Amazon ve Facebook gibi firmaların kullandığı Hadoop tabanlı yüksek çapta veri işleme kapasiteli teknolojiyi, Türkiye’de ilk kez geliştirdi. Havooz, Hadoop çözümünü, Avea BT-Bilişim Teknolojileri altyapısında tamamen yerli kaynakları kullanarak hayata geçirdi.
Açık kaynak kodlu ve ücretsiz kullanılabilen Hadoop platformu, şirketlere sunduğu maliyet tasarrufunun yanı sıra, daha çok sistemlerin verimli ve etkin kullanımını sağlıyor ve daha önceden analiz edilmesi dahi düşünülemeyen büyük ölçekli verilerin analizine imkan veriyor. Hadoop platformunun sağladığı esnek yapı sayesinde, maliyet ve zaman kavramları da daha iyi yönetilebiliyor.

Büyük ölçekli veriler artık Hadoop ile işlenecek
Geleceğin büyük şirketlerinin veri işleme eğilimlerinin Hadoop ve benzeri mimariler üzerinde yoğunlaşmaya başladığını ifade eden Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dr. Coşkun Şahin, geleceğin teknolojilerini geliştirmeyi önceliği olarak gören Avea’nın, bu doğrultuda Hadoop ve büyük veri işleme süreçlerinin içerisinde Havooz ile birlikle çalıştığını belirterek; “Hadoop tabanlı bir çözümün AveaLabs içerisinde yerli olarak üretilmesinden gurur duyuyoruz. Avea tarafından sunulacak yeni çözüm Türkiye’de farklı sektörlerde hizmet veren firmalara maliyet ve zaman tasarufunun yanı sıra; büyük ölçekli verilerin toplanması ve işlenmesi konusunda da önemli katkı sağlayacak” dedi.
AveaLabs Kuluçka Merkezi’nde hali hazırda ses getirecek pek çok proje üstünde çalıştıklarını ifade eden Şahin, mobil İnternet hızlarının ve akıllı cihaz kullanımının gün geçtikçe artması sonucu BT altyapılarındaki verilerin de artış gösterdiğini vurguladı ve bu verilerin uygun şekilde işlenmesinin önemli olduğunun altını çizdi. Şahin; “Bu sebeple hızlı veri artışını karşılayabilecek esnek BT altyapı çözümlerinin telekom sektöründeki önemi de gün geçtikçe artıyor. Avea Hadoop çözümünü telekom sektöründe ilk kullanan firmalar arasında yer alıyor. Avea olarak teknoloji alanında her zaman öncü teknolojiler geliştiriyor ve kullanıyoruz. AveaLabs Kuluçka Merkezi’mizde genç girişimci arkadaşlarımızla ve firmalarla çalışmaya özen gösteriyor, onları ve geliştirdikleri projeleri her zaman destekliyoruz” dedi.

Genç girişimciler AveaLabs Kuluçka Merkezi’nde Türkiye için üretiyor
Avea kendi işinin sahibi olmak isteyen, BHT-Bilişim ve Haberleşme Teknolojileri alanında faaliyet gösteren girişimcilere, yenilikçi ürün ve servisler geliştirmek, firmalarını büyütmek ve yeni pazarlara açılma hayallerini gerçekleştirebilmeleri için AveaLabs Kuluçka Merkezi’nde destek oluyor. AveaLabs Kuluçka Merkezi’nde şu anda 4 şirket bulunuyor ve toplam 7 proje üzerinde çalışılıyor. Oldukça dinamik bir yapıya sahip olan Kuluçka Merkezi’nin yeni firma talepleri (www.avealabs.com) adresi üzerinden takip edilebiliyor.

Üniversite Araştırma İşbirliğinden Şirketleşmeye: Havooz
Havooz, 2010 yılında Avea ile başlattıkları üniversite araştırma işbirliği sürecini takiben, 2011 yılında AveaLabs Kuluçka Programı kapsamında Dr. İsmail Arı ve Bilgisayar Mühendisi Melih Koca tarafından kuruldu. Firma; “Büyük Veri” (Big Data) üzerinde anlamlı ve kullanılabilir bilgi edinme, verinin yeniden biçimlendirilmesi ve sorgulanması teknolojileri üzerinde çalışıyor. Havooz; Hadoop platformunun yanı sıra Hive ve diğer NoSQL çözümlerinde de uzmanlık sahibi. Telekom sektörüne özel çözümler geliştiriyor ve bunun yanı sıra, sistemin güvenilir ve performanslı çalışması için sistem, yazılım, grafiksel ara yüz yönetim uygulamalarını hayata geçiriyor. Havooz, ABD’deki en önemli Hadoop danışmanlık firması olan Cloudera’nın da ‘Connect Partner Program’ üyesi.

Avea, müşteriye özel mobil pazarlama için Defne’nin yazılımını seçti
Pazarlama faaliyetlerini müşteriye özel tasarlayan Avea, bu doğrultuda Defne’nin “Outbound Campaign Suite” (OCS) yazılımını kullanmaya başladı. Defne’nin ARGE’si tarafından yazılımını gerçekleştirdiği ‘Outbound Campaign Suite’, özellikle GSM operatörleri tarafından tercih edilen, kullanıcı dostu bir arayüz ile kampanya detaylarının rahatlıkla yönetilerek, yüksek hızı ve sonuçların analiz edilebilmesiyle verimliliği en üst düzeye çıkartan bir outbound kampanya yönetim çözümü.
Türkiye’nin en büyük GSM operatörlerinden Avea, mobil pazarlamada kişiye özel pazarlama faaliyetleri için Defne’nin “Outbound Campaign Suite” yazılımını seçti. Yurtiçi ve yurtdışında birçok GSM operatörüne mobil eğlence dünyasını zenginleştirmek için katma değerli servisler ve yenilikler sunan Defne, Türkiye’nin en büyük GSM operatörlerinden Avea da “Outbound Campaign Suite” yazılımının, en kapsamlı ve en son versiyonunu devreye aldı.
Defne’nin ARGE’si tarafından geliştirilen ve Avea Müşteri Hizmetlerinin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Avea ARGE çalışanlarının da katkılarıyla en kapsamlı ve en son sürümünü oluşturulan “Outbound Campaign Suite” yazılımı, uluslararası kabul testlerinden geçmiş ve yurtdışı pazarlarında da kabul görmüş çok yönlü bir ‘Outbound’ kampanya yönetim çözümün durumunda.
Defne Bilgi İşlem Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Haliloğlu, Türkiye’de Avea, yurtdışında da Tacikistan ve Bangladeş’deki GSM operatörleri tarafından kullanılan OCS çözümü için, iki farklı ülkedeki GSM operatörüyle de görüşme aşamasında olduklarını, bunların da hayata geçmesi ile birlikte OCS çözümünün 5 farklı ülkedeki GSM operatörü tarafından kullanılan bir ürün haline geleceğini ifade etti.
Oğuz Haliloğlu, Outbound Campaign Suite çözümünün, özellikle GSM Operatörleri, bankalar ve ‘Outbound’ kampanyalarını yönetmek isteyen büyük ölçekli kurumsal firmalar ile Çağrı Merkezleri için en uygun ve çok yönlü bir ‘Outbound’ kampanya yönetim modeli olduğunu belirtti.
Kurulum, bütünleşme süreçlerinin 1-2 hafta gibi kısa bir sürede gerçekleştirildiğini vurgulayan Haliloğlu, firmalarda kullanılan özel yazılımlara uyum için her türlü yazılım geliştirme imkanının Defne’nin ARGE’si dahilinde mevcut olduğunu sözlerine ekledi.
Çağrının ilk aşamada genellikle IVR (Interactive Voice Response-Etkileşimli Yanıt Sistemi) adı verilen sesli yanıt sistemi üzerinden başlatıldığını, daha sonra tüketici önerilen kampanya teklifi ile ilgileniyorsa detaylı bilginin IVR üzerinden ya da canlı görüşme ile çağrı merkezi müşteri temsilcisi üzerinden yapılabildiğini aktaran Haliloğlu, sözlerine şöyle devam etti:
“Akıllı bir algoritmik yapıya sahip olan OCS çözümünde; eğer tüketici yapılan teklifle ilgilenmiyorsa, arzu edildiği takdirde bir sonraki kampanya arama listesine dahil edilmemekte, yani gereksiz bir telefon tacizine maruz kalmamaktadır. OCS üzerinde yapılan tüm işlemlerin Web servislerle çevrimiçi yapılması, düşük maliyetle yüksek arama kapasitesi, Esnek Yazılım ve Donanım Altyapı imkanı, Operatörün Ürün, Servis, GSM Ağ, CRM, Veri tabanı gibi sistemleri ile kolayca bütünleşebilmesi ve Gelişmiş Arama Özellikleri (Kısa Mesaj ve e-posta yollama, hat aktifleşince arama, ileri tarihli arama planlama, tatil günleri mesai saatlerini algılayarak arama vb.) gibi ve burada belirtmediğimiz bir çok özellik OCS’i rakiplerinden ön plana çıkarmaktadır.”
“Telekomünikasyon sektörüne yönelik çözümleri ile GSM şirketleriyle ortak çalışmalar yürüten Defne, Türkiye ve yurtdışında 30’u aşkın ülkede GSM Operatörleri ile işbirliği gerçekleştirmektedir. Türkiye ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri, Doğu Avrupa, Ortadoğu, Asya, Afrika ve Latin Amerika ülkelerinde tamamen kendi ARGE’si tarafından üretilen ürün, servis ve teknolojik platformlar kullanılmaktadır.” (www.defne.com.tr)

Avea çevrimiçi işlemler uygulaması ile müşteri işlemleri artık GSM’den yapılabiliyor
Müşterilerine, tüm kanallardan kaliteli, hızlı, öngörülebilir ve değer yaratan eşsiz müşteri deneyimi için sürekli yenilikler sunan Avea, Avea ‘Online İşlemler Uygulaması’ ile müşteri işlemlerini GSM telefonlara taşıdı.
IOS (iPhone), Android (Samsung, HTC, Sony Ericsson, Motorola, Huawei, ZTE gibi akıllı telefonlar), Blackberry OS ve Symbian (Nokia) işletim sistemli telefonlara yüklenebilecek olan Avea Online İşlemler Uygulaması ile fatura ödemesinden, anlık kullanım bilgisine, tarife değişikliğinden, paket satın almaya kadar pek çok işlem çevrimiçi yapılabilecek.
Çevrimiçi işlemler ve self servis tabanlı kanallara hız kesmeden yatırım yapan Avea, akıllı cihaz kullanan müşterilerine sunduğu hizmetlere bir yenisini daha ekledi. Akıllı telefon kullanıcılarına özel olarak geliştirdiği Avea Online İşlemler Uygulaması ile, Avealıların hatlarına ait çevrimiçi işlemleri GSM telefonlarından yapmalarına imkan sağlıyor.
Akıllı telefon kullanan tüm bireysel ve kurumsal Avea aboneleri, ücretsiz olarak indirip, yine ücretsiz olarak kolayca kullanabilecekleri uygulamayla, hat işlemlerinden fatura ödemeye, 3.Nesil (3N) işlemlerinden katma değerli servislere kadar pek çok işlemi mobil olarak yapılabilecekler.
Avea kullanıcılarının hayatını kolaylaştıracak çözümler sunmak ve Avea servislerine ulaşım kolaylığı sağlamak için yeni uygulama geliştirmeye devam ettiklerini belirten Avea Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orçun Onat, “Herşeyin mobil olduğu bir haberleşme çağındayız ve akıllı telefon kullanıcı sayısı gün geçtikçe artıyor. İşlerimizi hızlı ve mobil platformda gerçekleştirmek istiyoruz. Avea olarak akıllı telefon kullanıcılarına en hızlı ve en doğru çözümleri sunabilmek adına çalışmalarımız devam etmektedir; bundan sonra da Türkiye’nin ARGE sertifikasına sahip tek operatörü olarak, Avealılara özel servisler ve uygulamalar geliştirmeye devam edeceğiz. Bu sayede, kullanıcıların hayatını da kolaylaştırmayı hedefliyoruz” dedi.
Çevrimiçi İşlemlerde en çok kullanılan servislerin mobile taşındığı Avea Online İşlemler Uygulaması, sürekli güncellenecek ve yeni servislerin de ekleneceği içeriği ile iOS (iPhone), Android (Samsung, HTC, Sony Ericsson, Motorola, Huawei, ZTE gibi akıllı telefonlar), Blackberry OS ve Symbian (Nokia) işletim sistemli cihazlarda ücretsiz indirilecek ve Avea hatlar üzerinden ücretsiz bağlantı sağlanacak. Uygulama ile; kullanıcılar yurtdışında olsalar bile, güncel tarifelerinde değişiklik yapabilirken, faturalı/faturasız hat kullanım detayı, fatura görüntüleme, otomatik ödeme talimatı verme, Avea paket/servis abonelikleri gibi daha bir çok işlemi de akıllı cihazlarından gerçekleştirebilecekler.

Yeni iPad, Sınırsız İnternet Paketleriyle Avea’da
Yeni iPad kampanyası ile Avealılar 24 ay taahhütle ayda sadece 82 TL’den başlayan fiyatlarla, sınırsız mobil İnternet ve sınırsız Wi-Fi ile limit aşımı olmadan, yeni iPad modellerine sahip olabilecekler. Avea, yeni retina ekranı, 5MP iSight kamerası ve çok hızlı kablosuz teknolojilere sahip yeni iPad’i ayda sadece 82 TL’den başlayan fiyatlarla sundu.
Kampanya çerçevesinde yeni iPad’ler 16GB, 32GB ve 64GB olmak üzere üç farklı modelde 24 aylık taahhütle satışa sunuluyor. Sınırsız ve cazip mobil İnternet seçeneği ile birlikte sunulan yeni iPadler ile Avealılar çok daha hızlı bir bağlantıya sahip olabilecekler.
Avea İletişim Merkezleri’nde 31 Ağustos tarihine kadar devam edecek kampanyadan faydalanan Avealılar ayrıca, 30 Haziran 2014 tarihine kadar sınırsız TTnet WiFi servisinden de ücretsiz yararlanacak.

İnternet aşımında ücretlendirme yok
Avea’nın yeni iPad kampanyası ile 3N ve Wi-Fi özellikli 16GB, 32GB, 64GB modellerinden istediğini seçen Avealılar, seçilen paket kapsamındaki İnternet kullanım miktarlarının aşılması durumunda ise kullanımı aşan kısma ilişkin ücretlendirme yapılmayacağı için beklenmeyen faturalarla karşılaşmayacaklar. Üçüncü nesil iPad, yeni retina ekranı, Apple’ın yeni dört çekirdekli grafikli A5X çipi, göz alıcı fotoğraflar çekmeyi ve tam HD videolar kaydetmeyi sağlayan gelişmiş optik sisteme sahip 5 Megapiksel iSight kamerası ile dikkat çekiyor. Olağanüstü inceliği ve hafifliği ile göz dolduran yeni iPad’in pil ömrü* toplam 10 saat olup, kullanıcılarına seyahatleri esnasında dünya genelinde hızlı ağlara bağlanma imkanı da sunuyor.
*Pil ömrü, cihaz ayarları, kullanım ve diğer faktörlere göre değişmekte. Sonuçlar değişkenlik göstermekte.

Nokia 808 PureView, ilk kez ve sadece Avea’da
Nokia 808 PureView, Türkiye’de ilk kez ve sadece Avea bayilerinde satışa sunuldu. 41 MP PureView teknolojili kamerası ile akıllı telefonlarda görüntüleme teknolojileri alanında çıtayı daha da yükselten Nokia 808 PureView, farklı renk seçenekleriyle Avea İletişim Merkezleri’nde.
Teknolojinin en son eğilimlerini en başarılı kampanyalarla müşterilerine sunan Avea; akıllı telefon yelpazesine, şimdiye kadar görülmemiş yüksek görüntüleme teknolojisine sahip Nokia 808 PureView’u da kattı. 41 Megapiksel çözünürlüklü kamerasıyla tüm dünyada ses getiren ve merakla beklenen Nokia 808 PureView, Türkiye pazarına ilk defa Avea ile girdi.
Avea İletişim Merkezleri’nde kırmızı, beyaz ve siyah renk seçenekleriyle farklı beğenilere hitap eden Nokia 808 Pureview’un Avealılara özel avantajlı kampanyalarının duyurusu ise çok yakında yapılacak.
1,3 GHz işlemcili, NFC destekli Nokia Belle Feature Pack 1 işletim sistemi, 41 MP Pureview kamerası ve full HD video kayıt özelliği ile Nokia 808 PureView, akıllı telefonlarda görüntüleme teknolojileri alanında çıtayı yükseltiyor.

Sınıfının en iyi telefonu ödülüne sahip Nokia C3-00 de Avea’da
Barcelona’da düzenlenen Mobil Dünya Kongresi’nde sınıfının en iyisi seçilerek ödüle layık görülen Nokia C3-00, İnternet keyfini ve ayrıcalığını doyasıya çıkarmak isteyen faturasız Avea müşterilerinin beğenisine sunuldu.
19 Ekim tarihine kadar Avea İletişim Merkezleri’nde anlaşmalı kredi kartlarına peşin fiyatına 12 taksitle ayda sadece 28,50 TL’ye satılacak Nokia C3-00’ların, her ay 1GB İnternet ve Bluetooth kulaklık hediyesi ise Avea’dan.
Avea, Barcelona’da düzenlenen Mobil Dünya Kongresi’nde En İyi GSM Telefonu/Giriş Seviyesindeki En İyi Telefon ödülüne layık görülen Nokia C3-00’ı bireysel faturasız müşterilerinin beğenisine sundu. 19 Ekim tarihine kadar devam edecek kampanya ile faturasız Avea müşterileri 12 taksitle aylık 28,50TL’ye Nokia C3-00 sahibi olabilecek. Üstelik Nokia Bluetooth kulaklık ve aylık 20TL yükleme yapan tüm Avealılara 12 ay boyunca her ay 1GB İnternet hediye edilecek.
Nokia C3-00, telefonla konuşmanın ötesine geçmek isteyen ve tuşlardan vazgeçmek istemeyen Avealıların tercihi olacak. Avealılar, 12 ay boyunca hediye edilecek 1 GB İnternet ile Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlar yoluyla yeni gelişmeleri her an takip edebilecek, sevdikleriyle paylaşabilecek ve e-posta hesaplarını telefonlarından takip edebilecekler.
Göz alıcı renkleriyle zarif bir tasarım ürünü olan Nokia C3-00, parlak 2,4 inçlik renkli ekranı, dahili 2MP kamera ve depolamak için 55 MB dahili hafızanın yanı sıra; rehber, mesajlar, müzik çalar, FM radyo ya da kullanıcıların istediği diğer özelliklere anında erişmek için tek dokunuşluk kısayol tuşları ile benzersiz bir kullanım kolaylığı sunuyor.

Sony’nin en akıllısı Xperia Sola, ilk kez ve sadece Avea’da
Akıllı telefon sektörüne iddialı giren Sony, Xperia Sola ile Türkiye’de ilk kez ve sadece Avea bayilerinde satışa sunuldu. NFC deneyiminde yepyeni bir dönemi başlatan Sony Xperia Sola, Avea İletişim Merkezleri’nde. Teknolojinin en son eğilimlerini en başarılı kampanyalarla müşterilerine sunan Avea; akıllı telefon yelpazesine, tasarım harikası Xperia Sola ile Sony’yi de kattı. NFC akıllı etiketleriyle günlük hayatı kolaylaştıran çift çekirdekli, Android işletim sistemli Xperia Sola, Türkiye pazarına ilk defa Avea ile girdi.
Avea İletişim Merkezleri’nde beyaz ve siyah renk seçenekleriyle farklı beğenilere hitap eden Sony Xperia Sola’nın avantajlı kampanyalarının duyurusu ise çok yakında yapılacak.
Çift çekirdekli işlemcisi, 5 Megapiksel 16 kez sayısal yakınlaştırmalı ve LED flaşlı kamerası ve dokunmadan temas özelliğine sahip 3,7 inç TFT ekranıyla Xperia sola, sadece 107 gram ağırlığında. Yenilikçi dokunmadan temas özelliği ile ekrana dokunmadan, Web taramasına imkân tanıyan Xperia Sola, kullanıcılarına sihirli bir dünyanın kapılarını aralıyor. Xperia Sola ile birlikte gelen NFC Akıllı Etiketler ile önceden tanımlanmış kişisel ayarların ve komutların tamamı etiketin cihaza dokundurulmasıyla aktif hale geliyor. 8 GB dahili hafızaya sahip Xperia Sola’da bellek kartı girişi de bulunuyor.

Avea, 8. yılında da istikrarla büyümeye devam ediyor
2012 yarıyıl değerlendirmeleri açıklanan Avea, 8. yılında, 8 alanda lider oldu. Müşterilerine yenilikçi çözümler sunarak ileriye dönük yatırımlarda bulunan Avea, 2012 yarıyıl değerlendirmesini Çırağan Sarayı’nda düzenlediği basın açıklamasıyla duyurdu. Basın toplantısında mobil internet gelirleri, konuşma süresi, abone başına aylık gelir rakamı, faturalı müşteri oranı ve akıllı cihaz alanlarındaki ilerlemeleriyle birlikte 2012 yarıyıl sonuçlarının değerlendirmesi yapıldı.

Erkan Akdemir: “Avea çalışıyor ve aldığımız sonuçlar da bunu net bir şekilde ortaya koyuyor”
Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, Avea’nın 2012 yılı ilk yarıyılında sürdürdüğü istikrarlı büyümeyi şu şekilde anlattı: “Açıklanan finansal sonuçlarına göre, Avea’nın mobil İnternet kullanıcı sayısı 2 katı bir artış ile 2 milyondan 4 milyon 250 bin’e çıkarken, toplam mobil İnternet geliri ise; bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 97 artışla 171,7 milyon TL’ye ulaştı.
2010 yılında 11,5 milyon olan müşteri sayısı 2012 yılının ilk yarısında yüzde 13’lük artışla 13 milyona ulaşırken; 2012 Haziran sonunda 8. yılını kutlayan Avea, yüzde 44 faturalı müşteri tabanı ile bu dönemde de ‘en yüksek faturalı müşteri oranına sahip şirket’ unvanını 6. yılına taşıdı. 8. yılında 2012 yılı ilk yarıyıl gelirlerimizi 1 milyar 643 milyon TL’ye çıkardık. Faiz amortisman vergi öncesi kârlılığı 165 milyon TL, abone başına aylık gelir rakamımız ise 20,6 TL oldu. 6,1 milyon müşteriyle başladığımız yolculuğumuza bugün 13 milyon Avealıyla devam ediyoruz. 8 yılda gerçekleştirdiğimiz altyapı yatırımlarımızın meyvelerini alıyoruz. Bugün yüzde 98’lik kapsama alanı ile ülkemizi Avrupa’nın en çok konuşan ülkesi yaptık. Buradan da anlaşıldığı gibi Avea çalışıyor ve aldığımız sonuçlar da bunu net bir şekilde ortaya koyuyor” dedi.

Avea’dan kaliteli çağrı merkezi hizmeti
Avea’nın her geçen yıl hizmet kalitesini bir cıta daha artırdığını söyleyen Erkan Akdemir, çağrı merkezleri üzerine verdiği önemi vurgulayarak şunları söyledi: “8. yılda faaliyete geçirdiğimiz 8 adet çağrı merkezimiz ile müşterilerimize sunduğumuz hizmetin kalitesini artırırak sürdürüyoruz. Açtığımız çağrı merkezleri ile 900 kişilik istihdam sağlayarak 7 milyon çağrıyı cevapladık. Bu çağrıların yüzde 80’ini 20 saniye içinde karşıladık. Geri dönüş hızımızı yüzde 23 artırdık ve bununla birlikte müşteri deneyim endeksinde yüzde 9’luk iyileşme kaydettik.”

İki büyük yenilik
SEÇ: Sade-Ekonomik-Çeşitli özelliklerini içinde barındıran tarife de müşteriler kendi tarifelerini kendileri belirliyorlar. Müşteri kendi isteğine ve ihtiyacına bağlı olarak belirlenmiş fiyat aralıklarındaki dakika, İnternet paketi ya da kısa mesajları satın alabiliyor.
Her yerde kazandırır: Avea’nın müşterilerine farklı değerler kazandırmak adı altında oluşturduğu bu yenilik bir çok marka ile ortaklaşa çalışıyor. Avea kullanıcıları, kazandıkları indirimlerle alışveriş yapabiliyorlar. Bu sayede yaklaşık 15 milyon TL kadar fayda sağlanmış oldu.

Hakam Kanafani: “Avea’nın yarattığı sinerji katkısını kutluyorum”
Avea ile birlikte Türk ekonomisine yaptıkları katkılardan dolayı kendileriyle gurur duyduklarını dile getiren Türk Telekom Grubu Genel Müdürü Hakam Kanafani, Avea’nın yarıyıl açıklamalarını yaptığı toplantıda iş birlikleri ile ilgili şunlara dikkat çekti: “Her geçen gün karşımıza heycan verici yeni ürünler çıkıyor. Yeni ürünler demek yeni mobil müşteriler demektir. Bu alanda Avea’nın üzerimizde yarattığı sinerji katkısını kutluyorum. Avea, güçlü dağıtım kollarına, güçlü şebeke alanlarına sahip olmasaydı bu başarı olmazdı. Tüm dünyanın da takip ettiği eğilimler yolunda 37 bin kişi ile kocaman bir aile olarak yürüyoruz. En fazla yatırım yapan Avea’yı, ilerledikleri akıllı yürüme yolunda destekliyoruz. Avea, genç ve dinamik bir şirket rakiplerimize karşı çevik bir duruş sergiliyoruz.”

Avea, 8 alanda lider oldu
-Abone başına aylık gelir rakamı
-Kişi başı konuşma dakika
-Faturalı müşteri oranı
-Mobil İnternet artış oranı
-Numara taşıma
-Akıllı cihaz oranı
-Müşteri sayısı artış oranı
-Bayi sayısı artış oranı