‘Doğayla Dost İletişim’ projesi Türk Telekom’a Altın Küre getirdi’


Türk Telekom, Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği IPRA tarafından düzenlenen Altın Küre Ödülleri’nde, Doğayla Dost İletişim Projesi ile Çevre Kategorisi Altın Ödülü’nün sahibi oldu.
Gelecek nesillere daha iyi bir gelecek bırakma hedefiyle çalışan Türk Telekom, sürdürülebilirlik konusundaki farkındalığı artırmak için hayata geçirdiği Doğayla Dost İletişim projesi ile uluslararası başarılara imza atıyor. Türk Telekom, Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği IPRA tarafından düzenlenen Altın Küre Ödülleri’nde, Doğayla Dost İletişim Projesi ile Çevre Kategorisi Altın Ödülü’nün sahibi oldu.
Kurumsal vatandaş sorumluluğuyla, gelecek nesillere daha iyi bir gelecek bırakmak hedefiyle ofis uygulamalarını ve iş süreçlerini sürdürebilirlik prensiplerine göre dönüştüren Türk Telekom’un Doğayla Dost İletişim projesi başarılarını uluslararası çapta artırmaya devam ediyor. Türk Telekom, Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği (IPRA) tarafından düzenlenen Altın Küre Ödülleri’nde Doğayla Dost İletişim Projesi ile Çevre Kategorisi Altın Ödülü’nün sahibi oldu. Türk Telekom, ödülünü 09 Kasım 2012 tarihinde İstanbul’da düzenlenecek törende alacak.

‘Doğayla Dost İletişim’ PR News Platinum’da da finale kaldı
Bugüne kadar pek çok ödüle aday gösterilen Doğayla Dost İletişim Projesi IPRA’daki büyük ödülün ardından, dünyanın en prestijli ödülleri arasında yer alan PR News Platinum’da da finale kaldı. Dünyadan sadece yedi projenin aday gösterildiği PR News Platinum’da sonuçlar Eylül ayında açıklanacak.

‘Doğayla Dost İletişim’in alt yapısı 90’lı yıllarda başladı
Sürdürülebilir kalkınma çalışmalarına 90’lı yılların başında enerjiyi yedeklemek üzere kurduğu güneş enerjisi panelleriyle başlayan Türk Telekom, bu çalışmaların yönetimi için 2010 yılında Türk Telekom Sürdürülebilirlik Komitesi’ni kurdu. İklim değişikliği ile ilgili risk ve fırsatların en etkin şekilde yönetilmesi amacıyla kurulan komitenin önderliğinde başlatılan Doğayla Dost İletişim Projesi’nin ilk büyük adımı çalışanlar, tedarikçiler, yatırımcılar ve müşteriler olmak üzere tüm paydaşları içeren bilinçlendirme ve dönüşüm süreci ile atıldı.
Sürdürülebilirlik hedeflerini açıkça tanımlayan ve iklim değişikliği risklerini ve fırsatlarını yönetmeyi sağlayan bir sera gazı yönetim stratejisi geliştiren ve bu alanda yaptığı çalışmalarla sektörde öncü rol oynayan Türk Telekom, Türkiye’de karbon salınımını ölçerek CDP’ye raporlayan ilk telekomünikasyon şirketi oldu. Güneş ve rüzgar gibi alternatif enerji kullanımından, görüntülü görüşme teknolojisi ‘telepresence’ sistemine, e-eğitimden, filo iyileştirmesi çalışmalarına enerji tasarruflu ürün ve hizmetlere kadar pek çok sürdürülebilirlik projesi gerçekleştiren Türk Telekom, başlattığı enerji dönüşümü programının 2014 yılında tamamlanması ile her yıl 5.400 hektarlık bir ormanın azaltacağı kadar karbon salınımını engelleyecek.

CDP* büyük ödülünün de sahibi oldu
Türk Telekom, Türkiye’de karbon salınımını ölçerek; düşük karbon ekonomisine geçişi destekleyen, dünyanın en prestijli çevre projelerinden biri olarak kabul edilen Carbon Disclosure Project/Karbon Saydamlık Projesi’ne (CDP)* Türkiye’den raporlama yapan ilk telekomünikasyon şirketi oldu. Türk Telekom, bu çalışmalarıyla 2011 yılında Türkiye’de en iyi raporlama yapan şirket ödülünün de sahibi oldu.
*Dünyanın en kapsamlı çevre projesi olarak kabul edilen CDP (Carbon Disclosure Project-Karbon Saydamlık Projesi) tüm dünyadaki halka açık şirketlerin sera gazı salınım miktarlarının ve iklim değişikliği ile ilgili risk yönetim politikalarının kurumsal yatırımcıların bilgisine sunulmasını amaçlamakta. CDP projesi, Türkiye’deki çalışmalarını Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi ev sahipliğinde sürdürüyor.

Türk Telekom'a Yatırımcı İlişkileri alanında uluslararası ödül
Türk Telekom kazandığı uluslararası ödüllere bir yenisini ekledi. Yatırımcı ilişkileri alanında her yıl yerli ve yabancı yüzlerce analist ve yatırımcının oylarıyla oluşturulan Thomson Reuters Extel Survey’de ödül kazandı.
Yatırımcı ilişkileri alanında dünyanın en geniş çaplı profesyonel araştırmalarını ve anketlerini gerçekleştiren araştırma şirketlerinden birisi olan Thomson Reuters Extel’in, Avrupa çapında gerçekleştirdiği 14 binin üzerinde aracı kurum ve kurumsal katılımcının görüşleri doğrultusunda oluşan “2012 Yatırımcı İlişkileri Araştırması” sıralamasında Türk Telekom zirveyi kimseye bırakmadı. ‘Yatırımcı İlişkileri Alanında Türkiye’nin En İyi Başkanı kategorisinde Türk Telekom Grup Başkanı Hakam Kanafani ilk sırada yer alırken, aynı sıralamada Türk Telekom, ‘Türkiye’nin En İyi Yatırımcı İlişkileri’ kategorisinde ikinci oldu. ‘Türkiye’nin En İyi Yatırımcı İlişkileri Profesyonelleri’ kategorisinde Türk Telekom Sermaye Piyasaları ve Yatırımcı İlişkileri Direktörü Onur Öz ikinci olurken, yatırımcı ilişkileri ekibinden Emre Çiçek, Eren Öner ve Furkan Onat aynı sıralamada ilk altı arasında yer aldı.

Türk Telekom İnternet Evleri öğrencilerin yaz tatillerine neşe katıyor
Türk Telekom’un, Türkiye’ye Değer projesi kapsamında hayata geçirdiği Türk Telekom İnternet Evleri, yaz tatilinde çocuk ve gençlerin hem eğlence hem de öğrenme merkezi oldu. Türkiye’nin dört bir yanında yer alan 1000 Türk Telekom İnternet Evi ile tatildeki öğrenciler ücretsiz İnternet olanağından yararlanıyor.
Türk Telekom, Türkiye’ye Değer projesi kapsamında hayata geçirdiği Türk Telekom İnternet Evleriyle Türkiye’nin dört bir yanına ücretsiz İnternet erişimi sunmaya devam ediyor. Türkiye’deki 81 ilin tamamında bulunan 1000 Türk Telekom İnternet Evi, yıl boyunca 7’den 70’e herkese ücretsiz İnternet hizmeti sunuyor.
Okulların tatil olmasıyla birlikte İnternet evlerine akın eden öğrenciler, bilgi, genel kültür ve becerilerini geliştirirken, ilgi alanlarını ve dolayısıyla kendilerini keşfetme şansı buluyor. 12 - 24 yaş aralığındaki genç kesimin yoğun ilgi gösterdiği Türk Telekom İnternet Evleri, kış döneminde öğrencilerin derslerine destek olma ve ödevlerine kaynak oluşturma açısından iyi bir ortam sunarken, yaz aylarında da eğlence, araştırma ve değişik konular keşfetme olanağı sağlıyor.
Ziyaretçilerin düzenli kullanımının dikkat çekici oranda olduğu Türk Telekom İnternet Evleri, yaz tatilinin başlamasının ardından ilk ayın sonunda yaklaşık 2 milyon ziyaretçiye ev sahipliği yaptı. Her birinde 20 adet tam donanımlı bilgisayar bulunan İnternet evleri, gençlere güvenli bir sosyal ortam sunması ve ücretsiz İnternet erişimi imkanı nedeniyle ilgi görüyor. Türk Telekom İnternet Evleri başta geleceğin mimarı gençler olmak üzere tüm topluma fayda sağlamayı misyon ediniyor. Türk Telekom’un Türkiye’ye Değer platformu, teknoloji ve alt yapıya yaptığı yatırımların yanı sıra hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projeleri ile de tüm Türkiye’ye değer katmak için çalışıyor.

Türk Telekom’dan 4 – 4’lük Kampanya
Türk Telekom bireysel müşterileri her türlü banka işlemlerinden hastane randevularına, bilet rezervasyonlarından seyahat organizasyonlarına, fatura sorgulamalarından kargo – teslimat işlemlerine ve hatta yemek, su siparişlerine kadar ihtiyaçları doğrultusunda tüm 444’lü numaraları Akşam 7’den Sabah 7’ye evden ücretsiz olarak arayabilecek.

Türk Telekom ile 444’lü numaralar Akşam 7’den sabah 7’ye bedava
Türk Telekom, ev telefonlarından 444’lü numaraları aramayı daha avantajlı hale getirdi. Yeni uygulamayla 444 ile başlayan özel servis numaralarını aramak tüm Türk Telekom bireysel müşterileri için Akşam 7 – Sabah 7 saatleri arasında bedava.*
Ürün ve hizmetleriyle olduğu kadar, avantajlı kampanyalarla da müşterilerinin hayatına değer katmak için çalışan Türk Telekom’un yeni uygulaması bütçelere de katkıda bulunuyor. Türk Telekom müşterileri bireysel tarifelerinde yer alan bedava dakikalarını 444’lü numaraları aramak için kullanmanın yanı sıra ücretsiz olarak yangın, yıldırım, dahili su, infilak ve hırsızlık durumlarına karşı Allianz güvencesiyle 5 bin TL tutarında sigorta kapsamına alınıyor. Türk Telekom bireysel müşterileri herhangi bir taahhütte bulunmadan ve hiçbir ek ücret ödemeden konut sigortasından faydalanabiliyor.
Müşterileri için ev telefonu üzerinden aile bütçelerine katkıda bulunacak yeni kampanyalar gerçekleştiren Türk Telekom, bilgisayar, GSM telefonu, telsiz telefon (DECT telefon), diz üstü bilgisayar, netbook ve tablet bilgisayar satışlarına kadar pek çok ürün ve hizmeti müşterileri ile buluşturuyor; Türkiye'nin alanında lider firmaları ile yaptığı marka işbirlikleri ile müşterilerine ulaşım, enerji, perakende alanlarında çok cazip fırsatlar sunuyor. (www.turktelekom.com.tr)
*Tüm 7’den 7’ye bedava konuşma hakkı için aylık 3000 dakikalık adil kullanım limiti uygulanacaktır.

Türk Telekomünikasyon A.Ş.
Türk Telekom tüm ülkeyi kapsayan modern şebeke altyapısıyla Türkiye'nin öncü haberleşme ve yakınsama teknolojileri şirketi konumunda. Sabit hat ve geniş bant İnternet alanında bireysel ve kurumsal müşterilerine geniş bir hizmet yelpazesi sunan Türk Telekomünikasyon A.Ş.’nin 31 Mart 2012 itibariyle 15 milyon sabit erişim hattı, 7 milyon ADSL hattı (toptan) müşterisi bulunmakta. Türk Telekom’un hisselerinin yüzde 55’i Ojer Telekomünikasyon A.Ş. ve yüzde 30’u Türkiye Hazine Müsteşarlığı’na ait olup, %15 ise halka açılmış bulunmakta.

Türk Telekom Grubu
Türk Telekom Grubu, sabit hat ve GSM’den geniş bant İnternet'e kadar bütünleşmiş telekomünikasyon hizmetleri sunmakta. Türk Telekom grup şirketlerinin 31 Mart 2012 itibariyle 15 milyon sabit erişim hattı, 7 milyon ADSL hattı (toptan) ve 12,9 milyon GSM abonesi bulunmakta. Grup şirketleri, tüm ülkeyi kapsayan modern şebeke altyapısıyla Türkiye genelindeki bireysel ve kurumsal müşterilerine geniş bir hizmet yelpazesi sunmakta. Geniş bant operatörü TTNET, yakınsama teknolojileri şirketi Argela, BT çözüm sağlayıcısı Innova, çevrimiçi eğitim yazılımları şirketi Sebit A.Ş., çevrimiçi oyun şirketi Sobee ve çağrı merkezi şirketi AssisTT şirketlerinin %99,9’una, toptan veri ve kapasite servis sağlayıcısı Pantel International AG ve iştiraklerinin ise %100'üne sahip olan Türk Telekom, aynı zamanda Türkiye’deki üç GSM operatöründen biri olan Avea’nın hisselerinin %90’ına da sahip bulunmakta. Bunun yanı sıra Türk Telekom, Arnavutluk’taki yerleşik telekom operatörü Albtelecom şirketinde de dolaylı azınlık hissesine sahip durumda. Türk Telekom’un hisselerinin %55’i Ojer Telekomünikasyon A.Ş. ve %30’u Türkiye Hazine Müsteşarlığı’na aittir. Geriye kalan %15’lik hissesi de halka arz edilmiş durumda. Türk Telekom hisseleri, Mayıs 2008 itibariyle İMKB’de işlem görmekte.

Türkiye’ye Değer
Türk Telekom, kurumsal sorumluluğunun gereği olarak sosyal, ekonomik ve çevresel sürdürülebilirliğe yönelik yatırımlarla Türkiye için değer yaratma hedefiyle çalışıyor. Türk Telekom, Telefon Kütüphanesi, Türk Telekom Okulları, Türk Telekom İnternet Evleri, Türk Telekom Amatör Spor Kulüpleri ve e-Fatura Ormanları gibi “Türkiye’ye Değer” çatısı altında ülke çapında hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projelerinin yanı sıra, Türk Telekom il müdürlüklerinin gerçekleştirdiği 100’den fazla yerel sosyal sorumluluk faaliyeti ile de yaşadığı toplumun hayatına değer katmaya devam ediyor. Düşük karbonlu iş modelinin Türkiye’de geliştirilmesi ve uygulanmasına öncülük etme hedefiyle hareket eden Türk Telekom, ofis uygulamalarını ve iş süreçlerini sürdürebilirlik prensiplerine göre dönüştürüyor ve bu sürece tüm çalışanlarını, onların ailelerini, tedarikçilerini ve müşterilerini de dahil etmeyi stratejisinin bir parçası olarak görüyor. Karbon ayak izini düzenli olarak ölçüp tüm paydaşlarının bilgisine sunan Türk Telekom, aynı zamanda Türkiye'de karbon ayak izini hesaplayıp CDP'ye (Carbon Disclosure Project/Karbon Saydamlık Projesi) raporlayan ilk telekomünikasyon şirketi konumunda. (www.turkiyeyedeger.com.tr)