Vodafone, Türkiye’nin ilk “İş Sürekliliği Sertifikası” sahibi telekomünikasyon ve teknoloji şirketi oldu


 

Vodafone, bu konudaki çalışmalarının somut bir güvencesi olarak, Türkiye telekomünikasyon ve teknoloji sektörünün ilk BS 25999 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Sertifikası’nı aldı.
Bir yıllık yoğun bir test süreci sonucunda alınan bu sertifika ile Vodafone Türkiye, acil durumlarda da kesintisiz hizmet sunabilmek üzere iş sürekliliğini sağladığını tescilledi.
Kayıtsız şartsız müşteri memnuniyeti ilkesiyle faaliyetlerini sürdüren Vodafone Türkiye, 18 milyonu aşkın abonesine her koşulda mükemmel ve kesintisiz iletişim deneyimi yaşatmak yolunda yürüttüğü çalışmalar ile Türkiye telekomünikasyon ve teknoloji sektörünün ilk İş Sürekliliği Sertifikası’nın sahibi oldu.
Vodafone Türkiye, iş sürekliliği standartlarının gelişimi konusunda öncü kuruluş BSI tarafından verilen BS 25999 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Sertifikası ile bir yandan altyapısına duyduğu güveni tescillerken, diğer yandan Türkiye’de uçtan uca sağladığı iş sürekliliğini ve acil durumlara yüksek müdahale kapasitesini belgelemiş oldu.
Faaliyetlerinin merkezine Türkiye’nin 81 ilinde iş sürekliliğini yerleştiren ve bu yolda altyapısını mevcut standartlara göre en ileri teknoloji ve uygulamalarla zenginleştiren Vodafone Türkiye, operasyonlarının sürekliliğinin bağımsız bir kuruluş tarafından belgelenmesiyle iş sürekliliği yönetimini yapısal olarak en üst seviyede gerçekleştirdiğinin açık bir güvencesini sunmuş oldu.

Selçuk Karaçay: “İş Sürekliliğimizi BS 25999 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Sertifikası ile belgelendirdik”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Selçuk Karaçay, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, BS 25999 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Standardı’nın Vodafone Türkiye’nin operasyonlarının sürekliliğinin somut bir güvencesi olduğunun altını çizerken, şöyle konuştu:
“Vodafone Türkiye olarak mobil haberleşme teknolojileri konusunda 30’u aşkın ülkeden beslenen derin bir bilgi birikimiyle Türkiye’deki abonelerimiz için en yüksek değeri yaratmaya ve uçtan uca kesintisiz haberleşme sağlamaya odaklanıyoruz. Bu açıdan, temel faaliyet alanımız olan haberleşmenin sürekliliğini, gündelik hayatın akışı dışında acil ve zorlu durumlarda da sağlayabilmek, her türlü felaket senaryosuna hazırlıklı olmak bizim için çok değerli bir öncelik. Şimdi BS 25999 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Standardı ile bu çabalarımız, iş sürekliliği standartlarının gelişimi konusunda öncü kuruluş BSI tarafından tescillendi. Yoğun bir çalışma ve yılların birikiminin ürünü olan bu sertifika ile haberleşmenin sürekliliğini sağlayabileceğimiz bir şebekeye sahip olduğumuzu tescil ettirmiş olduk. Bu sertifika, şirketimizin her türlü acil duruma yüksek müdahale kapasitesi olduğunun; abonelerimizin ihtiyaç duydukları acil durumlarda hastane, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleri ile iletişim sağlayabileceğinin güvencesi oldu; bundan mutluluk duyuyoruz.”

Özlem Ünsal: “Vodafone’un başarısının tüm sektörlere örnek olmasını diliyorum”
BSI Group Eurasia Belgelendirme Hizmetleri Ltd. Şti. Genel Müdürü Özlem Ünsal ise, Vodafone’un belgelendirilmeye hak kazanmasının ardından yaptığı açıklamada, Vodafone’un, BSI için uluslararası çapta önem taşıyan bir referans oluşturduğunu söyledi. Vodafone’un faaliyet gösterdiği diğer ülkelerde de iş sürekliliği konusunu öncelikli görüyor olmasının, içinde bulunduğumuz dönemde ‘müşteri odaklılık’ anlamında da çok büyük bir gösterge olduğunun altını çizen Ünsal, şöyle konuştu: “Kuruluşlar, şüphesiz birçok farklı sebeple iş kesintisine uğrayabiliyorlar ama son birkaç yıldır başta iklim değişikliği olmak üzere, doğal afetlerle çok daha sık karşı karşıya kaldığımız da bir gerçek. Böyle bir dönemde, kesintisiz haberleşmenin önemi ve gerekliliği tartışılmaz. Vodafone üst yönetimini ve çalışanlarını, müşterilerine her daim kesintisiz hizmet götürmek taahhüdü ve çabalarından ötürü kutluyorum. Belgelendirilmiş olmaları bu zorlu yolculukta doğru yönde ilerlediklerinin somut bir göstergesi. Onların bu başarılarının, başta telekomünikasyon sektörü olmak üzere, iş kesintisine tahammülü az olan hastane, ulaşım, sosyal hizmetler ve finans gibi diğer sektörlere de örnek teşkil etmesini diliyorum.”

BSI ve BS 25999 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Standardı
Dünyanın ilk ulusal standartlar kuruluşu BSI’nin (British Standards Institution) tarafından yazılan ve belgelendirilen BS 25999 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Standardı, kurumların en zorlu ve beklenmedik durumlarda dahi işlerin devamlılığını sağlamaları, çalışanlarını koruyarak kurumsal itibarlarını sürdürmeleri ve faaliyetlerine devam etmeleri adına çok önemli bir işlev üstleniyor. Büyük ya da küçük farkı gözetmeksizin, her sektörden kuruluşa uygun bu sertifika, muhtemel iş kesintilerinde yüksek risk yaşayan; yani operasyonlarının devamlılığı hem kendisini hem de müşterilerini ve iş ortaklarını doğrudan etkileyen telekomünikasyon, ulaşım, sosyal hizmetler ve finans gibi sektörler için özellikle büyük önem taşıyor. İş sürekliliğine ilişkin standartların hazırlanmasında tarafsız, dürüst ve yenilikçi yaklaşımıyla öne çıkan BSI, dünyanın ilk ulusal standardizasyon kurumu olarak 100’ü aşkın ülkede, 2 bin 250’den fazla çalışanıyla faaliyet gösteriyor. Dünyada bu belgeyi alan yaklaşık 300 firma ve BSI’nın yüzde 70 pazar payı, kuruluşun bu alandaki öncü konumunu açık bir şekilde ortaya koyuyor.

Vodafone faturalarını otomatik ödeyen abonelerine kazandırmaya devam ediyor
Vodafone Türkiye, müşterilerinin hayatını kolaylaştırmak için çıktığı yolda, onları işlemlerini kolay ve hızlı yapmaya teşvik ediyor ve faturalarını otomatik ödeyenleri ödüllendiriyor.
Son yapılan kampanyayla, faturalarını otomatik ödeyen Vodafone’lular arasında gerçekleştirilen çekiliş sonucunda, Mehmet Aycan Özkaya isimli talihli otomatik park eden Yeni Ford Focus sahibi olurken, 25 talihli de HTC Flyer Tablet bilgisayar kazandı.

“Müşterilerimizin hayatını kolaylaştırıyoruz”
Vodafone Türkiye Kıdemli Pazarlama Müdürü Tansal Kurtuluş, araç teslimi sırasında konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Biz müşterilerimizin hayatlarını yalnızca mobil haberleşme anlamında değil, her alanda kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Bu hedef doğrultusunda yaşamın yüksek temposuna ayak uydurmaya çalışan müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak e-fatura, otomatik ödeme gibi hizmetleri teşvik eden kampanyalar düzenliyoruz ve onları mutlu edecek hediyelerle buluşturuyoruz. Otomatik ödeme ile abonelerimiz faturalarını ödemeyi unutma endişesi taşımıyorlar, çünkü faturaları son ödeme tarihi geçmeden, rahat ve güvenli bir şekilde ödenmiş oluyor. Böylece fatura ödemeyi unutma endişesinden uzak bir yaşam sürdürebiliyorlar. Bu vesileyle Vodafone kolaylığını tercih eden değerli müşterimiz Mehmet Aycan Özkaya’yı kutluyor, Yeni Ford Focus’u ile kendisine keyifli sürüşler diliyoruz.”

Müşteriler için otomatik ödeme talimatı vermek son derece kolay
Otomatik ödeme talimatı vermek isteyen Vodafone abonelerinin, kredi kartı ya da vadesiz hesaplarından anlaşmalı bankalara, Vodafone Müşteri Hizmetleri’ne (542 numarasından) veya Vodafone Cep Merkezleri’ne başvurmaları yeterli. Vodafone müşterilerini otomatik ödemeye yönlendirerek, bir yandan ödeme işlemlerini çok daha güvenli ve kolay bir şekilde gerçekleştirmelerine imkan sağlarken, diğer yandan da zamandan tasarruf etmelerine olanak veriyor.

Vodafone çiftçi kulübü, The Guardian İş Sürdürülebilirliği Ödülleri’nde dünyaya örnek gösterildi
Dünyanın saygın gazetelerinden The Guardian’ın her yıl kurumsal sürdürülebilirlik alanında en yenilikçi projeleri ödüllendirmek amacıyla düzenlediği İş Sürdürülebilirliği Ödülleri’nde Vodafone Çifçi Kulübü, Adaylar Listesi’nde yer alma başarısı gösterdi.
The Guardian’ın İnternet sitesinde yer alan haberde, Türkiye’de 700 bini aşkın abonesiyle tarımda mobil teknolojilerin kullanımına başarılı bir örnek oluşturan Vodafone Çiftçi Kulübü’nün, daha önce ulaşılmamış bir sınıfa ulaşarak, özellikle gelişmekte olan ülkelerde uygulanabilecek sürdürülebilir bir iş modeli yarattığının altı çizildi.
Vodafone Türkiye’nin mobil haberleşme teknolojileri ile çiftçilerin hayatında fark yaratmak hedefiyle hayata geçirdiği Vodafone Çiftçi Kulübü, The Guardian’ın İş Sürdürülebilirliği Ödülleri 2012 (Business Sustainabiliy Awards) aday listesinde yer alma başarısı gösterdi.
The Guardian İş Sürdürülebilirliği Ödülleri 2012 jürisi, aday listesine giren Vodafone Çiftçi Kulübü’nün, dünyada tarım sektörüne yönelik sürdürülebilirlik arayışları çerçevesinde verimlilik ve gelir artışının sağlanmasına yönelik etkili bir proje olduğunu açıkladı.
Vodafone ve Accenture’ın birlikte 2011 yılında gerçekleştirdiği kapsamlı bir araştırmanın bulguları, dünyanın 26 ülkesinde çiftçilere yönelik mobil teknoloji tabanlı hizmetlerin, bu sektördeki gelirleri, 2020 yılına kadar 140 milyar dolar artırma potansiyeli taşıdığını ortaya koyuyor. Tarım sektöründeki bu potansiyeli hayata geçirmek amacıyla başlatılan Vodafone Çiftçi Kulübü, bugün Türkiye’de 700 bini aşkın sayıda çiftçiye ulaşıyor. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile Vodafone işbirliğinin sonucu hayata geçen programın şu ana kadar çiftçilerimizin üretkenliğinde 100 milyon avroya yakın artış sağladığı hesaplanıyor.

Gizem Keçeci: “Vodafone Çiftçi Kulübü’nün başarısı sürdürülebilirlik açısından önemli dersler içeriyor”
Vodafone Türkiye Pazarlama İletişimi Direktörü Gizem Keçeci, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, dünyanın en saygın gazetelerinden The Guardian’ın Business Sustainabiliy Awards aday listesinde yer almaktan büyük bir memnuniyet duyduklarını ifade ederek şunları söyledi: “Vodafone Çiftçi Kulübü, Türkiye'de 2009 yılında uygulamaya koyduğumuz bir sosyal iş modelidir. Mobil teknolojilerin birçok sektörde sürdürülebilir gelişmeye çok büyük katkıları olduğu açıktır ve The Guardian ödül jürisinin de yerinde bir karar ile değerlendirdiği gibi Vodafone Çiftçi Kulübü’nün başarısı tarımda sürdürülebilirlik açısından önemli dersler içermektedir. Önümüzdeki 40 yıl içerisinde dünya nüfusunun 9 milyara ulaşması beklenirken, bilim adamları böyle büyük bir nüfusu besleyebilmek için gıda üretiminin yüzde 70 oranında artırılması gerektiğini söylüyor. Bu nedenle daha etkin, verimli ve çağdaş tarım politikalarının uygulanması hayati önem taşıyor. Vodafone Çiftçi Kulübü ile tarım sektöründe henüz yararlanılmamış muazzam bir büyüme potansiyelini hayata geçirmekten gurur duyuyoruz. Bugüne kadar bu programla elde ettiğimiz sonuçlar sektörün ümit veren geleceği itibarıyla bizleri heyecanlandırıyor.”

Örnek bir sosyal iş modeli: Vodafone Çiftçi Kulübü
Vodafone’un Türkiye’deki milyonlarca çiftçinin hayatını kolaylaştırmak ve onlar için değer yaratmak hedefiyle Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı işbirliğiyle 2009 yılında sosyal bir iş modeli olarak hayata geçirdiği hayata geçirdiği Vodafone Çiftçi Kulübü, çiftçilere sadece cihaz ve tarife sunmanın ötesinde; çok daha geniş bir yelpazede ihtiyaçlarını karşılamak üzere sürekliliği olan sosyal bir iş modeli olarak öne çıkıyor.
Çiftçileri iş süreçlerinde daha bilinçli ve daha donanımlı kılmak amacıyla gerçekleştirilen eğitim çalışmaları, programın en önemli bileşenlerinden birini oluşturuyor. Çoğunlukla kırsal bölgelerde yaşayan çiftçilerle etkin şekilde iletişim kurmak, onlara mobil teknolojilerin işlerine yapabileceği katkıları anlatmak ve ihtiyaçlarını ilk elden öğrenmek amacıyla il il Anadolu'yu dolaşan Vodafone Çiftçi Tırı, bugüne kadar katettiği 162 bin km ve ulaştığı 4 milyonu aşkın çiftçi ile Türkiye’de tarımsal ve kırsal kalkınma hamlesinin hızlandırılmasına önemli katkılar sağladı.
Vodafone’un, Türkiye’de tarımda verim ve değer artışı elde edilmesine önemli katkıları bulunan Vodafone Çiftçi Kulübü kapsamında gerçekleştirdiği çalışmalar, uluslararası platformlarda da takdir topluyor. Vodafone Türkiye, son olarak halkla ilişkiler ve iletişim alanında uluslararası arenada en başarılı çalışmaları ödüllendirmek üzere hayata geçirilen Mercury Ödülleri’nde, Vodafone Çiftçi Kulübü kapsamında gerçekleştirdiği iletişim çalışmaları ile, “Topluluk İlişkileri” ve “Pazar Büyümesi” kategorilerinde Gümüş Ödül’e layık görüldü. Aynı zamanda Hermes Ödülleri’nde “Topluluk İlişkileri” kategorisinde Altın Heykel Ödülü’nü kazandı.
Vodafone Çiftçi Kulübü, Türkiye’nin 81 ilinde gerçekleştirdiği eğitim çalışmaları haricinde de önemli çalışmalara imza atıyor. Örneğin Vodafone Çiftçi Kulübü üyeleri, 2434 Çiftçi Haber Paketi ile kendilerini ilgilendiren tüm haberleri herkesten önce ve zahmetsizce öğrenebiliyorlar. Bu paket ile bulundukları şehre özel hava tahmini yorumları ile ürüne özel hastalık uyarılarını anında öğrenerek iş süreçlerinde verimliliği artıran çiftçiler, aynı zamanda hal ve piyasa fiyatları ile tarım sektörüne özel en güncel son dakika bilgilerini de herkesten önce bilmenin ayrıcalığını yaşıyorlar. Vodafone Çiftçi Kulübü’nün çiftçilere sunduğu ürün ve hizmet yelpazesi bunlarla sınırlı kalmıyor. Ücretsiz Kaza Sigortası ile çiftçilere tam güvence sağlayan Vodafone Çiftçi Kulübü, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın yürürlüğe koymuş olduğu yeni yönetmelikler, düzenlemeler, haberler ve diğer bilgilendirme mesajlarını da ücretsiz olarak çiftçilere duyuruyor. Vodafone Çiftçi Kulübü, gerçekleştirdiği marka ortaklıklarıyla çiftçilere avantajlı fiyatlarla traktör sahibi olma imkânı da sağlıyor.

Vodafone, 2012-13 mali yılı ilk çeyrek (Nisan-Haziran’2012) sonuçlarını açıkladı
Müşteri memnuniyeti ve kalite odaklı programıyla yükselen bir performans grafiği sürdüren Vodafone Türkiye, 2012-13 mali yılının ilk çeyreğinde de istikrarlı büyümesini devam ettirdi.
Vodafone, 2012-13 mali yılının ilk çeyreği olan Nisan-Haziran'12 dönemine ait sonuçlarını açıkladı.
Servis gelirlerinde son on çeyrektir güçlü büyümesini sürdüren Vodafone Türkiye, yeni mali yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre %18,7’lik bir büyüme kaydederek, tüm zamanların en yüksek servis gelir seviyesi olan 1,2 milyar TL’ye ulaştı.
Şirket, mali yılının ilk çeyreğinde toplam abone sayısını geçen yılın aynı dönemine göre +0,8 milyon artırarak 18,4 milyona yükseltti. Şirketin, ses trafiği geçen yılın aynı dönemine göre %23,4 artarak 19 milyar dakika ile rekor bir seviyeye ulaşırken, ortalama (blended) ARPU performansı geçen yıla göre %5,2 artışla, 20,9 TL olarak gerçekleşti.

Mobil İnternet gelirleri %149 arttı
Şirket, mobil İnternet'i yaygınlaştırmaya yönelik “Herkese Süper İnternet” stratejisi doğrultusunda her bütçeye uygun mobil geniş bant tarife seçenekleri ve İnternet girişli geniş cihaz yelpazesini aboneleriyle buluşturmaya devam etti. Bu çeyrekte, şirketin abone bazındaki akıllı cihaz kullanım oranı geçen yılın aynı dönemine göre iki katına çıkarak %17,8’lik rekor seviyeye ulaşırken, mobil İnternet gelirleri geçen yıla oranla %149 arttı.

Faturalı abonede %25 artış
Şirketin faturalı abone sayısı, bu çeyrekte net 0,2 milyon ve geçen yılın aynı dönemine göre 1,3 milyon faturalı müşteri kazanımıyla, 6,2 milyona yükseldi.

Kurumsal segment gelirlerinde %38,7 artış
Kurumsal sınıftaki konumunu “toplam iletişim hizmetleri stratejisi” ile giderek güçlendiren şirket, bu çeyrekte kurumsal müşteri sınıfındaki servis gelirlerinde geçen yılın aynı dönemine göre %38,7* büyüme kaydetti.
Kayıtsız şartsız müşteri memnuniyeti ile “en fazla tavsiye edilen operatör” olmaya devam etti.
Vodafone Türkiye, numara taşımanın başlangıcından bu yana “numara taşımada en çok tercih edilen operatör” konumunu bu çeyrekte de sürdürürdü. Müşteri memnuniyeti odaklı programı sayesinde Haziran 2010 itibariyle sürdürdüğü Net Tavsiye Skorunda** lider konumunu, bu çeyrekte de pekiştirdi.
* Kurumsal sınıf gelir büyümesi, KoçNet satın alımının etkisini de içermekte.
**GFK Türkiye tarafından sahası aylık olarak yapılan ‘Net Tavsiye Skoru İzleme’ araştırmasından alınmıştır. Araştırma mobil operatör abonelerinin kendi operatörleri ile deneyimledikleri servis kalitesi doğrultusunda operatörlerini yakın çevrelerine tavsiye etme oranını ölçümlemektedir.