Atos’un yeni operasyon merkezi Ordu’da açıldı


Zeynep Kurtpınar

Atos’un operasyon merkezinin ilk müşterileri Avea ve Finansbank oldu.
Avrupa’da başarılı BT-Bilişim Teknolojileri faaliyetleri gösteren Atos, Anadolu’ya yatırımlar yapmaya devam ediyor. Bir önceki durağı Düzce olan Atos’un yeni operasyon merkezi Ordu’da açıldı. Atos’un açtığı operasyon merkezinin ilk müşterileri ise Finansbank ve Avea oldu. Ordu’da yaşayanlar için büyük istihdam sağlayan merkez, gençler açısından büyük ilgi gördü. 2011 yılı itibariyle yapım hazırlıklarına başlanan merkez, bu yılın mayıs ayından itibaren faaliyetlerini sürdürmeye başladı. Resmi açılış töreni 15 Temmuz 2012 tarihinde yapılan operasyon merkezinin açılışına; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, Ordu Valisi Orhan Düzgün, Ordu Belediye Başkanı Seyit Torun, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Levent Yörük, milletvekilleri ve Ordu yerel yönetiminden isimler, katıldı.

Orhan Akbulut: “Operasyon merkezimizde 600 kişiye iş imkânı sağlamış olacağız.”
En ileri teknolojilerle kurulan operasyon merkezinde sektöre dayalı büyük bir atılım gerçekleştirmekle birlikte Avea ve Finansbank gibi Türkiye’de önemi büyük firmalara çağrı merkezi hizmeti sunacaklarını belirten Atos Türkiye Genel Müdürü Orhan Akbulut, konuşmasında “ İstanbul’da Kartal ve Güneşli’nin ardından Düzce’ye de 2009 yılında yatırımlarımızı yaparak Anadolu’da çağrı merkezlerimizi açmış olduk. Düzce’den sonra Anadolu’daki yatırımlarımıza Ordu ile devam etme kararı aldık. Bunun en önemli sebepleri ise Ordu’daki çalışma potansiyelinin çok yüksek olmasıyla birlikte, yüksek insan gücü ve bir üniversite şehri olmasıdır. Atos Operasyon Merkezi’nin ilk müşterilerinin Avea ve Finansbank olmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Bu denli büyük firmalar tarafından bir köprü görevi görmek bizler için onur verici bir durum. Finans ve telekomünikasyon sektörleri başta olmak üzere 1500 kişilik çalışanımızla birçok firmaya çağrı merkezi hizmeti sunuyoruz. 6,5 milyon TL’lik Düzce yatırımımızın ardından 4 milyon TL de Ordu yatırımımız için ayırdığımız bütçemiz toplamda 10,5 milyon TL’ye ulaştı. Atos olarak Anadolu’nun farklı yerlerine de hizmetlerimizi götürmeye devam edeceğiz. Yatırımımız sadece Ordu ili için değil tüm Karadeniz Bölgesi’nin ekonomisi için büyük önem taşıyor. Ordu Operasyon Merkezi’miz ile birlikte toplamda 600 kişiye iş imkânı sağlamış olacağız. Bir sonraki hedeflerimiz arasında üniversitelerle sürdürdüğümüz iş birliği çerçevesinde yazılım geliştirme gibi alanlara da yönelerek farklı hizmetler sunacağız” dedi.

Binali Yıldırım: “Bu sektörde 250 bin kişilik istihdama daha ihtiyaç var.”
Bilişim ve haberleşmenin günümüz ekonomisinde para kazanmak için en akıllı yol olduğunun üzerinde duran Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, açılış töreninde Anadolu yatırımlarının devam ettirilmesi gerektiğinin de altını çizdi. Yıldırım, yapılan yatırımları ve Atos firmasını desteklediğini de ekleyerek şunları söyledi: “ Bu sektör gelişime açık ve insan gücüne daha fazla ihtiyaç duyan bir sektör. Avrupa devletleri seviyesine erişebilmemiz için 250 bin kişilik istihdama daha ihtiyacımız var. Anadolu’nun farklı bölgelerine de açılacak olan çağrı merkezleri hem iş imkânı açısından hem de gelişmişlik açısından bir gereklilik halini aldı. Çağrı merkezleri, yeni bir yaşam tarzı oluşturmayı hedeflediğimiz önemli iş kaynaklarımızdandır. Sadece özel sektörü ilgilendirmemekle birlikte kamu kuruluşlarının da iş memnuniyetini ve verimini artırabilmek için kullanılabilecek bir alandır. Ülkemizin ihtiyaç duyduğu çağrı merkezi alanına Anadolu’da yatırım yapan Atos firmasını ve Atos Genel Müdürü Orhan Akbulut’u Ordu’nun potansiyelini görmesinden ve yatırımlarından dolayı tebrik ediyorum.”

İdris Naim Şahin: “Amacımız Ordu’yu dünya ekonomisine açmaktır.”
Atos’un Ordu’da istihdam sağlayacağı yeni çağrı merkezinin açılışına katılan İç İşleri Bakanı İdris Naim Şahin, açılışta yaptığı konuşmada şunlara değindi: “ Ordu, her geçen gün yeni iş kollarıyla kendini geliştiren ve sayısız doğal güzelliğe sahip olan bir ilimiz. Amacımız Ordu’yu dünya ekonomisine açmaktır. Eminiz ki ilerleyen yıllarda bu amacımızı gerçekleştireceğiz. Ordu’daki amaçlarımız için gerekli olan her tür imkânı sağlayacağız. Bilişim, haberleşme, ulaşım ve alt yapı çalışmalarına önem vererek Ordu’ya yapılan yatırımlara destek olacağız. Atos firmasının Ordu’da yaptığı etüt çalışmaları sonucunda gerçekleştirdiği yatırımların başarı ile ilerlediğini görmek en başta bizleri sevindirdi. Öncelikle bu hizmet odaklı yatırımı gerçekleştiren Atos’u, Atos Genel Müdürü Orhan Akbulut’u, sağladıkları iş birliği için Avea ve Finansbank’ı kutluyorum.”

Dr. Tayfun Acarer: “Türkiye’yi ileriye taşıyacak her tür yatırımı destekliyorum.”
Açılış konuşmasını yapan bir başka önemli isim de Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer oldu. Acarer konuşmasında ülkemize fayda sağlayacak katma değerli çalışmalara daha fazla yer verilmesi gerektiğini savundu. Türkiye’yi ekonomi alanında ülke sıralamalarında daha yükseklerde görmek istediğini belirterek ileriye taşınmamızda fayda sağlayabilecek her tür yatırımı destekleyeceğinin de altını çizdi. Ordu ile birlikte Karadeniz Bölgesi için çağrı merkezinin iyi bir yatırım olduğunu vurgulayan Acarer, merkezi açan Atos firmasına tebriklerini iletti.

Erkan Akdemir: “13 milyon müşterimize en kaliteli hizmeti sunuyoruz.”
Atos ile Düzce’de yaptığı iş birliğinin ardından Ordu’da da ikinci bir projede yer almaktan memnuniyet duyduğunu ifade eden Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, gerçekleştirdikleri yatırımları bir çeşit ‘müşteri memnuniyeti sanatı’ olarak nitelendirdiklerini belirterek şunları ekledi: “ İstanbul, Ankara, İzmir, Erzincan, Yozgat, Bingöl ve Bingöl’ün ardından Atos Ordu Çağrı Merkezi’nde Atos’un ilk müşterisi olmaktan gurur duyuyoruz. Müşterilerimize en iyi kalitede en iyi şartlarda hizmetler sunmayı amaçlayarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Çağrı hizmeti için son bir yılda bin kişinin üzerinde istihdam sağladık. 2012 yılının ilk çeyreğinde 7,5 milyon çağrı cevapladık. Çağrılarımızın yüzde 80’inden fazlasını ilk 20 saniye içinde karşıladık. 13 milyon müşterimize en iyi kalitede hizmetler sunmaya devam ediyoruz. Açılan çağrı merkezi ile sadece istihdam yaratılmadı aynı zamanda bölge teknolojisi için de imkânlar sağlandı.”

Levent Yörük: “Finansbank ekibi olarak, Atos Ordu Çağrı Merkezi ile hizmet kalitemizi artırmaya devam ediyoruz.”
Atos ile iş birliği yaparak bölgeye büyük katkı sağlanmış olacağını söyleyen Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Levent Yörük, konuşmasına şöyle devam etti: “Atos ile 2005 yılından beri sürdürdüğümüz iş birliği sayesinde birçok projede birlikte yer aldık. Müşteri odaklı, teknolojiye dayanan ve yaratıcı çözümleri sunmak için çalıştık. Çalışmalarımız sonucunda büyük başarıları birlikte elde ettik. Atos’un Ordu projesinde yer alan ilk müşteri olduğumuz için mutluyuz. Ordu, değerlendirilmesi gereken ve yüksek insan gücüne sahip bir ilimiz. Atos bünyesinde çalışan 260 kişilik Finansbank ekibimiz var. İlerleyen zamanlarda operasyon merkezi içinde daha fazla çalışan sayısıyla daha büyük bir kadronun yer alacağını düşünüyorum.”