“Bas-Konuş”ta Türkiye'deki “Tek” ve “En” doğru açıklama…


Doğru; bilen de yazıyor, bilmeyen de. Doğru; bilen de konuşuyor, bilmeyen de. Hatta daha doğrusu; kimse bilmiyor… Ama herkes konuşuyor, herkes yazıyor.

 

HATTA çok daha ileri gidiyor, “Adını biz koyduk” Filan diyor. İnanılmaz bir şey, ama, bu da doğru. 26 Kasım 2004 tarihli, Hürriyet gazetesi e-yaşam ekini görünce, gözlerime inanamadım. Avea ve Turkcell toplantısı sonrasında, “Basınca konuşmak operatör ve el terminaline bağlı” Diye başlık atan günlük ve en çok tiraj yapan gazetemiz; şimdi de, “Ceplere telsiz özelliği” başlığı ile geçen sene duyurusunu yaptığı “Bas-Konuş”un isim babası olduğunu ve sistemin bir Dünya standardı olduğunu iddia ediyor. “Dünya standartı var. Yok diyenler, manipulatif (Ne demekse?) haber yapıyor“ gibi yazılar yazıyor. Şaka gibi.

Buna, “Yanıltma ya da yanlış bilgilendirme” Denir. Yüzbinlerce okuyucu sistemle ilgili yanlış bilgi sahibi oluyor. GSM OMA (Open Mobile Alliance), ETSI (European Telecommunications Standarts Institute) ya da ITU-T(International Telecommunication Union-Telecom Standardisation)'nun henüz çalışmalarını tamamlamadığını, “Bas-Konuş” ile ilgili Dünya standartlarını duyurmadıklarını ve bu yüzden sistemle ilgili mobil telefon üreticilerinin kendi standartlarına göre sınırlı üretim yaptıklarını ve her operatörle çalışamadıklarını bütün Dünya biliyor.

OMA doküman ve standartlarında (http://www.openmobilealliance.org/tech/wg_committees/poc.html) açıklıkla görülebileceği gibi PoC standartlarının gelişimi Dünya'da henüz tamamlanmamıştır. Özellikle ek IM ya da IMS servislerinin standartları henüz başlangıç aşamasındadır. Telsim, Dünya'daki ilk örneklerden birinin geliştirilmesinde bulunmuş ve yerli bir ürün olarak, Türkiye'de ilk olma onurunu da ekleyerek, GSM abonelerinin yararına sunmuştur. Böylece, bu teknolojik alanda, belki de Dünya standartlarının oluşumunda da belirleyici pozisyon almıştır.

Tüm GSM operatörleri “Önce ben başlattım” diyor; GSM üreticileri, “İlk ben ürettim” diyor.

“Bas-Konuş” nedir?

Kısaca yeni sistem, mobil telefonların 'Walkie-Talkie' tabir edilen telsiz sisteminin biraz daha gelişmiş halinin mobil telefonlar ile bütünleşmiş hali olarak tanımlanabilir. Telsiz sisteminin kapsama alanı; GSM - GPRS operatörlerinin kapsama alanı ile sınırlı olup, mobil telefonunuzu belirli bir grup için telsizmiş gibi kullanabilme olarak özetleyebiliriz.

İlk defa Dünya'nın en büyük telsiz sistemleri üreticisi Motorola tarafından 1996 yılında ortaya atılan sistem, diğer mobil el terminali üreticileri tarafından da benimsenerek çeşitli uygulamalar geliştirilmişti. Mobil telefonların telsiz benzeri kullanımını sağlayan Bas-Konuş servisi Dünya'da ilk olarak, Amerikan Nextel şirketi tarafından, farklı tip bir telefon şebekesinde (iDEN), 1996 yılında PushToTalk adı ile başlatıldı. Uzun süre sonra, servisin GSM şebekelerinde sunulması söz konusu olduğunda ismi, farklılığı da belirtmek üzere, "Push to talk over Cellular - PoC" yani "Hücresel şebeke üzerinden Bas-Konuş" olarak belirlenmiştir. Bu servisin kısaltılmış ismi de bütün Dünya'da PoC'dir.

GSM şebekesi üzerinden -Amerika'da olduğu gibi sadece telsiz usulü ses aktarma değil aynı zamanda - yazılı mesaj, resim ve video kayıtlarının aktarılması da gündeme gelmiştir. Bu özellikleri taşıyacak sistemlerin kısaltılmış adı da PoC+ olarak belirlenmiştir.

Temmuz 2000'de Türkiye pazarına sunulan Ericsson Pro 250i, GSM üzerinden PushToTalk (PTT) yani Push To Talk over Cellular (PoC) telefonu değildi. Ancak yine de, mesajlaşma özellikleri oldukça farklı olmasına rağmen ülkemize gelen Bas Konuş tuşuna sahip ilk telefondu. Hatırlarsanız, ne işe yaradığı bilinmeyen bir tuşa sahip olan bu telefon, ülkemizdeki ilk su geçirmez ve toza dayanıklı GSM model olarak duyurulmuştu. Sistemin o zamanlardaki adı, “Pro” telsiz sistemi idi. Telepati derginizin Haziran 2000, Sayı 57, sayfa 105 de Türkiye'ye ilk defa tanıtıldığı sistem işte şimdi, “Bas-Konuş” ismiyle hayatiyet kazanıyor. Yani, Hürriyet'in e-yaşam eki daha doğmadan yıllar önce, telekom konusunda uzman olan derginiz, yeni teknolojiyi misyonu gereği sizlere zaten duyurmuştu. Ama, adını koymak gibi bir şey, ne üzerimize vazife?

“Bas-Konuş” ne işe yarıyor?

Bu sistem sayesinde; belirli adette (Şimdilik sabit ve 20 kişiyle sınırlı) bir grup tanımlıyor ve grup ile GSM telefonunuzdan, GSM hattını kullanmadan telsiz sistemi ile görüşme yapabiliyorsunuz. Belirtilen tuşa basarak, iletmek istediklerinizi grubunuzla paylaşabiliyorsunuz. Kapsama alanı ise, şimdilik dünyamız ile sınırlı. Yani, tanımladığız gruba ait kişiler Dünya'nın neresinde olurlarsa olsunlar, onlara ulaşabiliyorsunuz. Bu işlem için GSM bedeli değil, tanımlanan telsiz görüşmesi niyetine GPRS bedelini ödüyorsunuz. Dünya standartlarının 2005 yılında duyurulacağı tahmin edilen sistemin çeşitli türevleri, çeşitli operatörler tarafından uygulamaya sunulmuş durumda. İlk başlatan Amerikan Nextel olmakla birlikte, sadece kendi aboneleri arasında kullanılmakta.

Türkiye'de durum ne?

Tülin Karabük

Reklam savaşlarına da sahne olan yeni sistem, Avea ve Turkcell tarafından “Bas-Konuş” adıyla duyuruldu. Telekomünikasyon Kurumu tarafından 5 Kasım 2004 itibariyle tüm operatörlerimize aynı gün çalışma onayı verilen sistem, Telsim tarafından mantığı aynı fakat uygulamada farklı, açık sistem mimarisi üzerine yazılan yeni bir sistem olarak, 21 Temmuz 2004 tarihinde “Chatin” markasıyla ticari olarak başlatılmıştı. Yani, Avea ve Turkcell'in açıkladığı anlamda, Telsim'de bir “Bas-Konuş” sistemi mevcut değil. GPRS dolaşım anlaşmaları dikkate alınırsa; 61 ülkede 128 operatörle yapmış olduğu GPRS dolaşım anlaşması ile Turkcell'imiz Dünya lideri. Yani, 'Bas-Konuş'da Dünya'da en yaygın kullanım Turkcell ile gerçekleşiyor. “BasKonuş”, 2004 yılının sonuna kadar Nokia'nın 4 (Nokia 5140, Nokia 6260, Nokia 6170 ve Nokia 7270) ve Motorola'nın 2 modeli ile (V400P, E381P) kullanılabiliyor olacak. Telefon modellerinin 2005 yılı içinde yaygınlaşması bekleniyor.

Telsim'in 'Chatin' servisini de GPRS dolaşım anlaşması ile kullanmak mümkün. Ayrıca, diğer ülkelerin operatörlerinin aboneleri de doğrudan kullanabilir. Yani, Almanya'daki akrabanız ile de Türkiye'den Bas-Konuş, anında yazı, resim ve video transferi yapabilir, e-posta gönderebilirsiniz, Almanya'ya gittiğinizde Türkiye'deki eşinizle de aynı servisleri kullanarak haberleşebilirsiniz. Bunun için sadece Chatin sabit abone bedeli ve GPRS ücreti ödersiniz. Sonuçta 'Chatin', dolaşım anlaşması olamasa dahi (Ki, çok geniş ölçüde mevcut) en geniş kapsamalı servisi durumunda.

Bugün itibarıyla Avea ve Turkcell birkaç bin abone sahibi. Ancak Telsim, yaklaşık 80 bin abonesiyle pazarın neredeyse % 95'ini kontrol ediyor. Telsim aynı zamanda, GSM OMA'da da ülkemizi de yücelterek, diğer Dünya operatörlerine danışmanlık hizmeti veriyor ve standartların belirlenmesinde öncülük ediyor. Telsim'in “Bas-Konuş”tan da öte; “Chatin” dediği sistem, tüm Dünya'da faaliyet gösteren GPRS-GSM operatörleri abonelerine açık ve onlar tarafından da kullanabiliyor. Yani, “Chatin” abonesi olmak için Telsim abonesi olmak gerekmiyor. Telsim, uyguladığı sistem ile Dünya'da tek. İstediğiniz miktarda kişiyi gruba dahil edebiliyorsunuz. Turkcell ya da Vodaphone abonesi olarak, Telsim'e abone olabiliyorsunuz. Şu anda, Telsim'in toplam 80 bin abonesinin %6'sı yabancı, %15'i ise Avea ve Turkcell abonelerinden oluşuyor. Bu da, şu demek oluyor: Turkcell ve Avea'nın kendisinin bile farkına varmadığı yaklaşık 12 bin abonesi, Telsim abonesi durumunda. Üzerine üstlük; Telsim Chatin sistemi ile sadece konuşmuyor, kısa mesaj, görüntü ya da video gönderebiliyorsunuz. Hem de ayda 7.5 milyon Lira sabit ücret ve GPRS veri aktarım bedelleriyle. Bu da; sabit ücret hariç, yaklaşık bir kontöre, 100 kısa mesaj karşılığına denk geliyor. Ülkemizde satılmış ve Telsim'in hizmet verebildiği (Nokia 6600, 7650, 3650, 3660, 6260, 6670, 7610, N-Gage, N-Gage QD ve Siemens SX1 gibi) GSM telefon sayısı 500 bin civarında ve 2005 yılında, bu rakamın 3 milyonu geçeceği hesaplanıyor. Buna karşılık, sistem standartlarının duyurulması ile operatör bağımlı (Turkcell ve Avea) “Bas-Konuş” telefonlarının yaklaşık 500 bin adet ithal edileceği hesaplanıyor. 2006 yılında ise, “Bas-Konuş” sistemi ile kısa mesaj, resim ve video transferinin mümkün olabileceği düşünülüyor.

Ancak bu durumda da farklı operatörlerin aboneleri arasında kullanılabilmesi için uyumluluk problemlerinin halli ve ticari anlaşmaların tamamlanması gerekli. Örneğin ÇOM-Çoğul Ortam Mesajlar için teknik sorunlar çözülmesine rağmen ticari anlaşmalar sağlanamadığı için farklı operatörlerin aboneleri birbirlerine ÇOM gönderemiyor. Bunu sağlayan sadece Chatin servisi var ve Temmuz-2004'den beri yazılı mesaj, resim ve video transferi sağlıyor.

“Tek yönlü ve gerçek zamanlı değil”

“Bas-Konuş” sistemi, “Tek yönlü ve gerçek zamanlı değil” şeklinde duyuruldu. Sistem teknik olarak tek taraflı. Ancak, kullanıcı açısından durum farklı. Basıyorsunuz, karşı taraf sizi dinliyor. O basıyor, siz dinliyorsunuz. Yani, iletişim değil, haberleşme var. Evet, bastığınızda yollanan veride bir miktar gecikme oluyor, ama sizi rahatsız etmiyor. Bu da, yıllar önce kıtalararası görüşmelerde yaşadığımız sesteki gecikme ve 'eko'yu hatırlatıyor ama, kullanıcı bunu anlamıyor. Yani, teknik olarak belki 'gerçek zamanlı' değil ama, kullanıcı bunun da farkında değil. Yani sonuçta Bas-Konuş, kullanıcı açısından gerçek zamanlı ve çift taraflı bir haberleşme sistemi.

Turkcell kalitesiyle, Türkiye'de ve Dünya'da “BasKonuş”

Turkcell, GSM telefonunu telsiz gibi kullanma imkanı sağlayan BasKonuş servisini 5 Kasım'da hizmete açtı. Turkcell abonelerinin 1 Şubat 2005'e kadar ücretsiz yararlanabilecekleri servis, sesli mesajların “tek tuşla” karşıdakine gönderilmesini sağlıyor.

Turkcell'in CeBIT Bilişim Eurasia Fuarı'nda abonelerine denettiği ve telefonu bir telsiz gibi kullanarak sesli mesajları tek tuşla karşıdakine gönderme imkanı sağlayan BasKonuş teknolojisi 1 Şubat 2005'e kadar ücretsiz olarak Turkcell abonelerinin hizmetine sunuldu.

Turkcell'in Türkiye'de ve Dünya'da sahip olduğu en yaygın BasKonuş kapsama alanı ve Turkcell kalitesi ile tüm Türkiye'de hizmete sunulan BasKonuş, 11 Kasım 2004 tarihinde Turkcell Plaza'da yapılan bir basın toplantısıyla tanıtıldı. Turkcell Satış ve Pazarlama'dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük'ün bir konuşma yaptığı toplantıda ayrıca BasKonuş'un Dünya'daki uygulamaları ve bu teknolojinin geleceği ile ilgili bir sunum da yapıldı.

Bas Konuş sisteminde Turkcell

Turkcell Satış ve Pazarlama'dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, Telekomünikasyon Kurumu'ndan alınan izinle servisi müşterilerinin kullanımına açtıklarını ve BasKonuş hizmetini başlattıklarını belirtti. Karabük, ”Artık Turkcell'in kaliteli altyapısı ve tüm ülkeyi kapsayan şebekesiyle, Türkiye'nin her yerinde Bas Konuş'u sorunsuz bir biçimde kullanabileceksiniz. Bundan sonra da yeni teknolojileri Türkiye'ye sunmada öncülüğümüzü devam ettireceğiz.”

Turkcell müşterileri, sesin paketler halinde yollanması ve taraflar arasında “tek yönlü ve sıralı” konuşma ile haberleşme esasına dayanan Bas Konuş'tan 1 Şubat 2005 tarihine kadar ücretsiz yararlanabilecekler.

GPRS tabanlı altyapısı Türkiye'de ilk olarak Turkcell tarafından kurulan serviste, birebir mesajlaşma dışında, aboneler tarafından yaratılan gruplar ile toplu haberleşme de gerçekleştirilebiliyor. Cihaz üzerindeki mönüden kişi listesi oluşturabilen abone, ayrıca bu kişilerin durum bilgisini (Ağ üzerinden anında erişimli veya kapalı devre, vs.) görebiliyor. Bas Konuş'u kurumsal amaçlı kullanacak aboneler ise, tek tek iş arkadaşları yerine bütün bir ekiple en hızlı biçimde ve zahmetsizce bilgi alışverişi yapabilecekler.

Bas Konuş, 2004 yılının sonuna kadar Nokia'nın 4 (Nokia 5140, Nokia 6260, Nokia 6170 ve Nokia 7270) ve Motorola'nın 2 modeli ile (V400P, E381P) kullanılabiliyor olacak. Telefon modellerinin 2005 yılı içinde yaygınlaşması bekleniyor. (http://www.turkcell.com.tr/index/0,1028,92608,00.html)

Bas Konuş nedir?

Bas Konuş, kullanıcılarının kendi aralarında sesli mesajlaşma yapmalarına imkan veren bir servistir. Bu servis ile birlikte, tek bir tuşa basılı tutarak kendi sesinizi karşı tarafa gönderebilirsiniz. BasKonuş ile tek bir kişi ile mesajlaşabildiğiniz gibi, önceden yaratılan gruplar ile aynı anda konuşabilirsiniz.

Bas Konuş Ne İşime Yarayacak?

Bas Konuş servisini anlık, hızlı sesli iletişim ihtiyacı olan herkes kullanabilir. Tek tuşla, anında ve kolay sesli iletişim kurabilir; isterseniz bir, isterseniz 20 kişiye aynı anda ulaşabilirsiniz.

Bireyler için yararları: Sevdiklerinize kendi sesiniz ile anlık mesaj göndermenize, Aradığınız kişilerin veya kişilerin durum bilgisi ile uygun olup olmadıklarını anlamanıza olanak sağlar.

Kurumlar için yararları: Ekibiniz ile anlık bilgi alıp verebilir, Toplu görüşme ile toplantı yapabilir, Son dakika randevularınızı zahmetsizce ayarlayabilirsiniz.

Bu servisi hangi telefonlar ile kullanabilirim?

BasKonuş servisi, BasKonuş teknolojisini destekleyen cihazlar ve Symbian işletim sistemine sahip bazı cihazlar ile kullanılabilecektir. Şu anda Motorola V400P ile BasKonuş kullanılabilmektedir. Önümüzdeki günlerde piyasaya girecek diğer cihazlarla da bu servisten yararlanılabilecektir.

Bas Konuş servisinin ücreti nedir?

BasKonuş teknolojisi, siz değerli müşterilerimizin test edebilmesi için 01 Şubat 2005 tarihine kadar uyumlu cihazlarla ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Bas Konuş'u kullanmak için ne yapmam gerekiyor?

BasKonuş'u kullanabilmek için öncelikle abone olmanız gerekmektedir. Abonelik işlemleriniz tamamlandıktan sonra, telefonunuzun ayarlarını yapıp servisten yararlanmaya başlayabilirsiniz. Abone olmak için Turkcell hatlar için 444 0 532'yi HazırKart için, 444 0 535 nolu numaraları arayabilirsiniz.

Nasıl abone olabilirim?

Abone olmak için Turkcell hatlar için 444 0 532'yi HazırKart için, 444 0 535 nolu numaraları arayabilir ya da Turkcell Ekstralara gidebilirsiniz.

“Bas Konuş” teknolojisinde Telsim

Telsim, GSM sektörünün gündeminde ve basın-yayın organlarında sıkça yer alan Bas Konuş teknolojisi ile ilgili kavram karmaşasına açıklık getirmek amacıyla bir basın toplantısı düzenledi.

Telsim - Rumeli Plaza'da, 12 Kasım 2004 tarihinde gerçekleştirilen toplantıda; Telsim teknolojisi kullanılarak Türkiye'de ilk, Dünya'da 2. olarak hayata geçirilen ve Bas Konuş teknolojisi ile daha pek çok özelliği aynı çatı altına toplayan “Chatin” markası hakkında basın mensuplarına bilgiler verildi.

Telsim Teknik Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Köksaldı, Telsim Özel Projeler ve İnternet Servisleri Koordinatörü Nergiz Göktay ve Telsim Satış ve Pazarlama Koordinatörü Özcan Ermiş'in açıklamalarda bulunduğu toplantıda, Hüseyin Köksaldı; “Telsim, teknik açıdan Türkiye'de bir çok ilki başaran bir firmadır. Bildiğiniz üzere bugüne kadar GSM teknolojisi anlamında kullanıcılara sunulan GPRS-Genel Paket Servisler, MMS/ÇOMS-Çoklu Ortam Mesaj Servisleri, MVS-Çoklu Ortam Video Servisleri gibi pek çok teknoloji, Türkiye'de ilk olarak Dünya'da ise ilk sıralarda Telsim tarafından geliştirildi. Biz kendi teknolojimizi geliştirmek gibi büyük bir avantaja sahibiz. Aynı zamanda dışardan aldığımız teknolojileri de kendi tarzımıza adapte etme imkanımız bulunuyor. Tüm bu ilklerimiz, bize “teknoloji alanında öncü marka” imajını kazandırdı. Son olarak, Bas Konuş teknolojisini ve daha da fazlasını içeren Chatin adlı bir uygulamayla Türkiye'de yeni bir ilke imza attık.” dedi.

Chatin teknolojisinin, 21 Temmuz 2004 tarihinde Swissotel'de düzenlenen bir basın toplantısıyla uygulamaya sunulduğunu belirten Özcan Ermiş, Chatin'in bugün Türkiye'de 80 bin kişi tarafından kullanıldığını ifade etti. İspanya'nın Barcelona kentinde, 18-19 Ekim 2004 tarihleri arasında düzenlenen "Push To Talk (Bas Konuş) Küresel Forum"a katılarak Chatin markasını Dünya'daki önemli GSM operatörlerine, cihaz üreticilerine ve servis sağlayıcılarına tanıttıklarını aktaran Telsim İnternet Teknolojileri Direktörü Burak Gün ve Telsim Özel Projeler Danışmanı Dr. Coşkun Şahin, forumda Chatin teknolojisinin Dünya'da ikinci Bas Konuş çözümü olarak kabul edildiğine dikkat çektiler. Şahin son olarak şu bilgileri ekledi: “Telsim Teknolojisiyle” sunulan Chatin servisi, GSM şebekesi üzerinden sadece Bas-Konuş (Push To Talk) imkanı vermekle kalmayıp ayrıca anında yazılı mesaj, resim ve kaydedilmiş video aktarımı, elektronik posta gönderimi imkanlarını sağlamaktadır. Bas-Konuş özelliğine ek olarak verilen bu servisler tüm Dünya'da anında mesajlaşma (Instant Messaging-IM) ya da IP (Internet Protocol) tabanlı çoklu ortam servisleri (IP based Multimedya messaging Services - IMS) olarak adlandırılmaktadır. Chatin servisi bu ek özellikleri de sağladığı için PoC (Push to talk over Cellular- Hücesel şebeke üzerinden Bas-Konuş) kısaltmasına getirilen “+” işaretini de hak etmekte ve PoC+ servisi olarak adlandırılmaktadır. Bu kısaltma da tüm Dünya'da GSM sektöründe ortak kabul görmüş durumdadır.

Ülkemizdeki diğer GSM operatörlerinin sunduğu ya da sunacağını duyurduğu Bas-Konuş servisi ise sadece bu özelliğe sahiptir ve genel olarak PoC kısaltması ile anılmaktadır. Kendilerinin geliştirmesine katkıda bulunmadıkları bu servis, satın aldıkları firmalar tarafından, henüz “+” servisler ile zenginleştirilme aşamasındadır. Bu sebeple, sadece Bas-Konuş servisi olarak tanıtılmaktadır.

Nokia 6260
Nokia 6170
Motorola V400

Bu durum sebebiyle, OMA uyumlu PoC servisi verecek operatörler arasında uzun süre Bas-Konuş yapılamayacaktır. Özellikle anında yazılı mesajlaşma, resim ve video gönderme fonksiyonları operatörler arasında kullanılamayacaktır. Fakat Telsim, Chatin ile tüm Dünya'daki GSM-GPRS aboneleri arasında Bas-Konuş, anında yazı, resim ve video aktarma imkanı vermektedir. Benzer bir duruma sahip ÇOMS konusunda da Türkiye'deki operatörler arasında mesaj gönderme mümkün olmamaktadır. Oysa bu konuda standart uyumsuzluğu veya teknik sorun da yoktur. Fakat Türkiye'deki GSM aboneleri ÇOMS kullanarak birbirlerine resim, video gönderememektedir. Türkiye'de sadece Chatin, operatör bağımsız resim ve video mesajlaşma imkanı sağlamaktadır.

Toplantı, Bas Konuş uygulamasının bire bir tanıtımının gerçekleştirilmesiyle sona erdi.

'Chatin' Nedir?

  • Chatin GSM telefonunuza sıra dışı servisler getiren, mobil haberleşme alışkanlıklarınızı değiştirecek bir uygulamadır.
  • Chatin, GSM şebekesi üzerinden bas konuş teknolojisinin Türkiye'de ilk, Dünya'da ise ikinci kez kullanıldığı uygulamadır.
  • Chatin'in bas konuş teknolojisi sayesinde, GSM telefonunuzu bir telsiz gibi kullanarak arkadaşlarınızla saatlerce sohbet edebilirsiniz.
  • Türkiye'de sadece Chatin ile hem daha ucuza video ve resim gönderebilirsiniz, hem de bu işlemi sadece kendi operatörünüzün değil, diğer operatörlerin abonesi olan Chatin kullanıcılarıyla da yapabilirsiniz.
  • Türkiye'de sadece Chatin'in anında mesajlaşma özelliği sayesinde, bilgisayarınızdaki MSN, ICQ gibi benzeri sohbet uygulamasını telefonunuzla yapabilirsiniz.
  • 160 karakterle sınırlı mesajlaşmalar yerine Türkiye'de sadece Chatin'le sınırsız sohbet edebilirsiniz.
  • Türkiye'de sadece arkadaşlarınız ağa bağlı değilken bile onlara mesaj bırakabilirsiniz. Bu mesajlar arkadaşlarınız Chatin'e bağlandıklarında iletilir.
  • Chatin üzerinden e-posta ile telefonunuzdaki resimleri arkadaşlarınıza gönderebilirsiniz.
  • Chatin'de tüm bu özellikler operatör bağımsızdır.
  • Türkiye'de ve Dünya'da GPRS servisi sunan tüm operatörlerin aboneleri bu servisi kullanabilirler.
  • Chatin uygulaması ile bas konuş yapabilmek için, pazarda yaygın olarak bulunan ve fiyatları makul seviyelerde olan Symbian özellikli telefonlara (Nokia 6600, 7650, 3650, 3660, 6260, 6670, 7610, N-Gage, N-Gage QD ve Siemens SX1) sahip olmak ve ayda 7.500.000 TL abonelik bedeli ödemek yeterlidir. Kullanıcılar GPRS ücretini bağlı bulundukları operatörlere ödemektedirler.
  • Chatin, gerek tarifelendirme gerekse talepler doğrultusunda üzerinde geliştirmelere imkan veren yapısı ile kurumların tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir altyapıya da sahiptir.
  • Chatin uygulamasını Web, WAP ya da bulduğunuz herhangi bir yerden telefonunuza yükleyebilir ve 7 gün boyunca ücretsiz kullanabilirsiniz.

(Ayrıntılı bilgi için www.telsim.com.tr, www.baskonus.com, www.baskonus.com.tr veya www.chatin.com.tr)