OpenTouch, kurumların haberleşme gücüne güç katacak

Alper Uygun

OpenTouch çözümü, kurumların iş akışlarını değiştirecek yeni nesil bir haberleşme altyapısı-platformu olarak geliştirildi.
Haberleşme, çağrı merkezi ve veri ağları çözümleriyle 130’u aşkın ülkede her ölçekten 250 bini aşkın dinamik işletmeye hizmet veren Alcatel-Lucent Enterprise, “Haberleşmede bir devrim daha” sloganıyla Türkiye pazarına OpenTouch çözümünü sundu.

Çağlayan Nur: “Alcatel Lucent olarak tek bir hedefimiz var o da aklınızı başınızdan almak.”
Kurumlara yüksek verimlilik kazandırmak amacıyla Alcatel-Lucent mühendisliği ile kurgulanan OpenTouch haberleşme çözümü, kurumların haberleşme gücüne güç katıp, iş süreçlerine önemli bir katkı sağlayacak. Bilişim sektöründen çok sayıda şirket temsilcisinin, iş profesyonellerinin ve bilişim basının katılımıyla gerçekleştirilen duyurunun açılış konuşmasını yapan Alcatel-Lucent Enterprise Türkiye Ülke Direktörü Çağlayan Nur, hızla gelişen teknolojilerin bireysel haberleşmeyi olduğu gibi kurumsal haberleşme süreçlerini de yakından etkilediğini belirterek, “Yoğun rekabetin yaşandığı günümüzde hem kurumlar hem de çalışanlar; güçlü olduğu kadar, pratik ve çok yönlü bağlantı kurma yeneğine de sahip olmak zorundalar. Alcatel-Lucent mühendisliği ile geliştirilen OpenTouch çözümümüz, işte tüm bu gereksinimler doğrultusunda verimlilik sağlamak üzere tasarlandı. OpenTouch ışığında haberleşme alanında yaptığımız bu devrim ile kurumların ve iş profesyonellerinin işlerini istedikleri şekilde, istedikleri yerden, istedikleri cihazdan, tek platform üzerinden en etkin biçimde yönetebilmesini sağlıyoruz” dedi.

Jan Zuurbier: “Alcatel-Lucent bir adım önde olmayı her zaman başardı.”
Alcatel-Lucent Enterprise Global Satış ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Jan Zuurbier de yaptığı konuşmada, Alcatel-Lucent Enterprise’ın liderlik ettiği bir çok teknoloji ile kurumlara dolayısıyla da dünya ekonomisine verimlilik anlamında önemli katkı sağladıklarına dikkat çekti. Türkiye’nin çok dinamik bir ekonomiye sahip olduğunu ve ekonominin adeta dinamosu olan kurumların rekabette varolmak ve dünyaya açılmak için haberleşme altyapılarını güçlendirmeleri gerektiğini ifade eden Jan Zuurbier konuşmasını şu sözlerle sürdürdü:
“Alcatel-Lucent Enterprise geliştirdiği teknolojiler ile, hep bir adım önde olmayı hedefledi ve bunu da oraya koyduğu başarılı çözümlerle her zaman başardı. Bu paralelde dünyanın tüm önemli merkezlerinde olduğu gibi Türkiye’de de bu özel çözümlerimizi kurumlara sunmanın gururunu yaşıyoruz. Her ölçekten şirketin sahip olması gereken etkin ve verimli haberleşme gücünü, en güncel teknolojiler ile kabul görmüş standartlarda ve uygun maliyetlerle sunmaya özen gösteriyoruz. İleri teknolojinin son ürünü olan OpenTouch platformumuz, kurumsal taraftaki en üstün, en pratik ve en verimli haberleşme çözümü olarak Türkiye’deki müşterilerimizin gücüne gerçekten büyük güç katacak. Bu üstün çözüme yatırım yapacak kurumlar eminiz ki, orta vadede büyüme noktasında önemli ivmeler yakalayacaklar.”

Nobel ödüllü Alcatel-Lucent
Alcatel-Lucent Veri Ağları Çözümleri Teknik Satış Müdürü Adil Can, Alcatel firmasının, 7 Nobel ödülü almış, yeniliklerin öncüsü bir firma olduğundan bahsetti. Alcatel-Lucent olarak, kendileri için önemli olanın çok büyük bant genişliğinin olmadığını, yönetilebilen bant genişliğinin olduğunu söyleyen Can, Alcatel-Lucent’in geliştirdiği çözümlerden bahsetti. Can konuşmasına şu sözlerle devam etti: “Daha çok veri daha çok video daha çok ses derken, gün geçtikçe ihtiyacımız artıyor. Alcatel-Lucent diyince bizi herkes operatör tarafıyla düşünüyordu bugüne kadar, veri tarafını, ağ tarafını pek bilen yoktu, hep ses tarafında biliniyorduk. 1993’ten beri kurumsal tarafta aktif çalışıyoruz. Yaklaşık 4-5 yıldır da veri tarafının üzerine çalışıyoruz.”

OpenTouch nasıl bir platform? 
OpenTouch çözümü, kurumların iş akışlarını değiştirecek yeni nesil bir haberleşme altyapısı-platformu olarak geliştirildi. Çalışanların olduğu kadar, ilgili iş ortaklarının, müşterilerin ve tedarikçilerin sadece masa telefonlarından değil, bilgisayar, GSM ve tablet bilgisayarlar başta olmak üzere her türlü cihazdan kesintisiz ve verimli biçimde bağlantı kurmasını sağlıyor.
Tek numara özelliği ve mobilite: Masa telefonuna bağlı kalınmadan kişiye gelen dahili, harici bütün çağrıların her türlü cihazdan (bilgisayar, GSM, tablet bilgisayar) alınmasını ve arama yapılmasını sağlıyor.
Ortak çalışma platformu: İster kurum içinde ister kurum dışında birlikte iş yapması gereken grupların istedikleri cihaz üzerinden bağlanıp, hem görsel hem de sesli olarak ortak çalışma yapabilmelerine ortam sunuyor.
Video Konferans: Dahili MCU özelliği sayesinde ister mobil veya bilgisayar ister toplantı odası ekipmanları üzerinden ucuz, yönetilebilir ve güvenilir video konferans özelliği sağlıyor.
Hızlı görüşme aktarımı: Görüşme sırasında karşı tarafa hissettirmeden cihaz değişimine olanak tanıyor. Masa telefonundan GSM’e, GSM’den bilgisayara, bilgisayardan video konferans cihazına...
Medya değişimi: Mesaj sesli görüşmeye, sesli görüşme video konferansa, video konferans masaüstü paylaşımına istenilen anda dönüştürülebiliyor.
Akıllı masa telefonu: Üzerinde uygulama geliştirilebilir, video konferans ve PC senkronizasyonu yapılabilir bir telefon olan “My IC Phone” üzerinden ortak çalışma platformlarına bağlanıp, dosya sistemine erişim sağlanıyor. İşin merkezine artık bilgisayar değil bir telefon geçiyor.
 OpenTouch çözümü, her türlü servis için farklı sunucu ve platform kullanmadan, tek bir sunucu üzerinden bütün servisleri verirken bunların yönetimini de sağlıyor. Bütünleşme maliyetlerini ve sorunlarını ortadan kaldırıyor. Tek bir arabirimi ile bütün cihazların ve servislerin yönetimine izin veriyor. Yönetimi cihaz tabanlı değil kullanıcı tabanlı yaparak yönetimi kolaylaştırıyor. Marka bağımsız tüm kullanıcı cihazlarını destekliyor. Kullanıcılar aynı arabirimi, bilgisayarlarında, GSM’lerinde, tablet bilgisayarlarında ve masa telefonunda görüyorlar.


Alcatel-Lucent Enterprise
Telekomünikasyon sektörünün önde gelen firmalarından Alcatel-Lucent’in iştiraki olan Alcatel-Lucent Enterprise, haberleşme, çağrı merkezi ve veri ağları çözümleriyle 130’u aşkın ülkede her ölçekten 250 bini aşkın dinamik işletmeye hizmet vermekte. Bireyleri, veri ağlarını ve süreçleri bütünleştiren çözümleri sayesinde, çalışan ve müşteri ilişkilerini en üst düzey verimliliğe taşımakta.
Alcatel-Lucent Enterprise çözümleriyle dinamik işletmeler; Müşteri hizmetlerinde farklılaştırma olanakları üreterek, doğru haberleşme araç ve uygulamaları sunup yenilikçilik örneği göstererek, mevcut kaynaklarını en etkin şekilde kullanıp müşterilerine daha iyi hizmet vererek, müşteri ilişkilerini stratejilerinin merkezine koyabilmekte. Alcatel-Lucent Enterprise çözümleri, işletmelerin mevcut ve gelecekteki bilişim teknolojileri yatırımlarını korumak amacıyla açık platform yaklaşımı ile birlikte müşteri hizmetleri ve çağrı merkezi yazılımı, birleşik haberleşme, IP telefon ve haberleşme sistemleri ve ağ altyapıları sunmakta.