Turkcell Teknoloji Zirvesi 2012

Alper Uygun

Turkcell’in 20 Kasım Salı günü, Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirdiği “Turkcell Teknoloji Zirvesi 2012” etkinliğine ilgi büyük oldu.
Etkinliğe Apple tarafından şu ana dek yalnızca 5 kişiye verilen “Apple Fellow” unvanına sahip olan Guy Kawasaki de katıldı. Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Türkiye’de teknolojiye bakışın geçmişten bugüne nasıl değiştiğine dikkat çekti. Şirketlerin sürdürülebilir rekabet için akıllı teknolojilerin gücünü arkalarına almaları gerektiğine değinen Ciliv, şunları söyledi: “Bugün sahip olduğumuz altyapı ve akıllı teknolojiler, bizi dünya ile rekabet edebilecek şekilde güçlendiriyor. Türkiye artık mobil haberleşmede, fiberde ve bulut bilişim teknolojilerinde mükemmel bir konumda. Bilgiye ulaşmak için İnternet dünyasında avantajlıyız. Türkiye’nin gelişmesi ve şirketlerimizin büyümesi ancak iş dünyasının öngörü ve hedeflerini bu doğrultuda şekillendirmesi ile mümkün. Turkcell olarak biz, müşterilerimize hem mobil hem de BT çözümlerini tek noktadan sunabilen bir yapı oluşturduk. Turkcell Teknoloji Zirvesi’nde iş ortaklarımızın ve müşterilerimizin bizzat anlattığı örneklerin hepsi birer başarı hikâyesi. İşini büyütmek, fark yaratmak ve akıllı teknolojilerin gücünü yanında hissetmek isteyen şirketlerimizi bu başarıya ortak olmaya davet ediyoruz.”
Süreyya Ciliv, Türkiye’nin ve Turkcell’in yakaladığı mobil İnternet hızlarıyla öncü konumda olduğunu belirterek şunları ifade etti: “Türkiye’nin bugün tarihi bir dönüm noktasında olduğunu düşünüyorum. Tarih içerisinde bilginin yayılması için geliştirilen teknolojilerde İnternet ile yeni bir döneme girildi. Artık bilgiye ulaşmakta dezavantajlı değil avantajlı konumdayız. İnsanlarımız bilgiye GSM’lerinden, tablet bilgisayarlarından istediği zaman istediği yerden ulaşma fırsatına sahip. Bugün açıkça görülüyor ki Türkiye, teknolojinin gücü ile tarihin akışını tersine çeviriyor. Matbaanın icadına kayıtsız kalarak kaçırdığımız ilerleme fırsatını mobil İnternet ile yakaladık. Artık şirketlerimiz için yeni bir dönem. Mobil teknolojileri ve Turkcell’in altyapı üstünlüğünü kullanarak daha verimli ve inovatif iş modelleri üretmek, rekabette fark yaratmak ve tarih yazmak mümkün. Yeniden yazılacak bu tarihin altın anahtarı ise iş birliği. Biz bu altın anahtarı Turkcell müşterilerine sunmaktan gurur duyuyoruz.”

Guy Kawasaki: “Ben Tanrı’nın varlığına inanıyorum, çünkü Apple’ın hayatta kalmasının nedeni Tanrı’dır.”
Turkcell Teknoloji Zirvesi 2012’nin ana konuşmacısı, dünyaca ünlü teknoloji ve pazarlama gurusu Guy Kawasaki oldu. Kawasaki, “İnovasyon Sanatı” başlıklı konuşmasında, geçmişte ünlü isimlerin telefon, bilgisayar gibi icatlar karşısında takındıkları tutucu bakış açısını eleştirerek, teknoloji karşısında çekimser olan şirketlere “kim ne derse desin teknolojiyi kullanın” mesajı verdi. Turkcell’in sunduğu altyapı ve akıllı teknolojilerdeki öncü rolü ile Türkiye’deki şirketler için büyük bir şans olduğuna dikkat çeken Kawasaki şunları söyledi:
“Dünyanın pek çok kentini gezdim, İstanbul aralarında en büyüleyicisi. Bu İstanbul’a üçüncü gelişim; vize sisteminizden simitlerinize ve Kapalı Çarşı’ya kadar her şeye bayılıyorum. Turkcell Superonline burada 1000Mb/s İnternet hızı sunuyormuş. Ben California’daki evimde ancak 25Mb/s hız görebiliyorum. Turkcell’in sağladığı bu 40 kat fazla hız için Türkiye’ye taşınmaya değer. ”
“Artık buz sahibi olmak için doğru bir yerde buz kesip, onu atlarla taşıyıp kullanmıyoruz. Bu buz taşıyıcılar, bugünün buzdolabı üreticileri olmadılar ve yok olup gittiler” diyen Kawasaki, yenilikçi olup, yeni hedefler belirlemenin öneminden bahsetti. Kawasaki konuşmasında ürün ve servis üreticilerine şu tavsiyelerde bulundu: “Müşterilerinize sunduğunuz ürün ve servislere bir anlam katın. Tüm ürün ve servislerinizin şu 5 özelliğe sahip olması gerekir: Derinlik, Zekâ, Zarafet, Kudret, Bütünsellik. Doğru sonuca ulaşmak için ‘değer’ ve ‘benzersizlik’ kavramlarının pozitif ilgileşim içinde olması gerekir.” Guy Kawasaki konuşmasını şu sözlerle bitirdi: “Başarısız olurum diye bir işe başlayamazsınız. Başarısız olmaya bile fırsatınız olmaz ve esas başarısızlığı böyle yaşarsınız.”

“Yeni Medya ile Müşteri Haberleşmesinde Yeni Yaklaşımlar”
Oturum yöneticiliğini Turkcell Bireysel Hizmetlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın’ın yaptığı “Yeni Medya ile Müşteri Haberleşmesinde Yeni Yaklaşımlar Paneli’ ne; Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı(TEPAV) Analisti Emre Koyuncu, Gezi Net Firma Sahibi Hüseyin Eralp Kanmaz ve Akbank Kredi Kartları Bölüm Başkanı Meriç Apatay katıldı.
Akbank Kredi Kartları Bölüm Başkanı Meriç Apatay konuşmasında şunları söyledi: “Mobil pazarlama sayesinde; doğru kişiye doğru zamanda gidebilmek, ölçümlemenin çok daha kolay hale gelmesi, zaman ve mekân kısıtlamasının ortadan kalkması ile Türkiye’ye her yerde ve her zaman ulaşabiliyoruz. Bu yolla çok daha verimli kampanyalar yapabiliyoruz. Akbank olarak mobil pazarlama ilk uygulanmaya başlandığından beri yatırımlarımız devam ediyor.”
Yeni medyayı ileriki dönemlerde nasıl kullanacaklarını ifade eden Apatay, ayda 100 civarı kampanyalarının bulunduğunu belirtti. Yaptıkları kampanyalardan bahseden Apatay konuşmasında şunları söyledi: “Akbank ATM’lerinden avro ve dolar çekebilirsiniz dedik ve ATM kullanımlarımızı yüzde 30 arttırdık. Yurtdışına giden Türkler bizim için önemli. Yurtdışına giden insanlara KMS-kısa Mesaj Servisleriyle mesajlar yolladık ve insanların kampanyalara katılımını yüzde 10 arttırdık.”

Emre Koyuncu: “Fikirlerin berraklığı bunların çarpışması ve bir araya gelmesinden doğar.”
TEPAV Analisti Emre Koyuncu, TEPAV’dan bahsederek konuşmasına başladı ve konuşmasını şu sözlerle sürdürdü: “Kamu yönetimi, hukuk, iktisat gibi tecrübeleri bir araya getirdiğimiz disiplinler arası bir çalışma ortamımız var. Burada yenilik ve gelişim stratejilerinin üzerine, bireysel kalkınmalar üzerine, özel sektörün gelişmesi üzerine çalışmalarda bulunuyoruz.”
Yaptıkları bir çalışmadan bahseden Koyuncu, Türkiye’nin herhangi bir yerinden çağırdıkları vatandaşları ‘Anayasa Platformu’ adı altında buluşturup, Türkiye’nin geleceğini konuşabilecekleri toplantılar düzenlediklerini ifade etti. Sadece kadın ya da sadece gençleri çağırdıkları toplantılarda düzenlediklerini belirten Koyuncu: “Bu çalışmayı önümüzdeki dönemde bölgesel kalkınma planları için kullanmayı düşünüyoruz” dedi.

Gezi Net’in atılımı
Hüseyin Eralp Kanmaz Gezi Net olarak, gerçekleştirdikleri uygulamaları ve bu sayede sağladıkları başarılardan bahseden Kanmaz, konuşmasında şunları söyledi: “Gezi Net gerçekleştirdiği mobil pazarlama ile Kapadokya’ya indirimli balon uçuşu sayısını yüzde 60 oranında artırdı. Diğer firmalar da Gezi Net’in fiyatları ile rekabet etmek durumunda kaldıkları için bu bölgeyi gezmek isteyen insanlar için bu gezi çok daha ekonomik hale geldi. İkinci projemiz de Kaş’tı. Kaş’a ulaşım çok zor ve biz de buraya ulaşımı kolaylaştırmak adına ek seferler koyduk. Sonrasında, 3 sene içinde Kaş’tan sefer yapan insanları profilleyerek kendilerine mesajlar attık. Mobil pazarlamanın güzel yanı, verileri daha hızlı, daha verimli, geri dönüşü belli şekilde yapabilmektir.”

Guy Kawasaki kimdir?
Yayınlanmış 10 kitabı bulunan ünlü teknoloji ve pazarlama gurusu Guy Kawasaki, Apple tarafından şu ana dek yalnızca 5 kişiye verilen “Apple Fellow” unvanına sahip. 1954 Hawaii doğumlu Kawasaki, 1987’ye kadar Apple’da Macintosh’u yazılım ve donanım mühendislerine tanıtma görevini üstlendi ve IBM’in dünya liderliğine karşı sağlanan başarıya öncülük etti. Daha sonra kendi şirketlerini kuran Kawasaki, 1995’te “Apple Fellow” olarak şirkete geri döndü ve Macintosh efsanesinin yeniden canlandırılmasına katkıda bulundu. Birkaç yıl sonra Apple’dan ayrılarak girişimci sermayeye hizmet vermek üzere Garage.com’u kurdu. Kawasaki aynı zamanda İnternet’in popüler konularını toplu halde sunan bir “çevrimiçi dergilik” olan Alltop.com’un da kurucuları arasında ve aynı zamanda tanınmış bir blogger (Net günlüğü yazarı). Teknoloji ve pazarlama alanında dünyanın pek çok yerinde konferanslar veren Kawasaki’nin Türkçe’ye çevrilmiş kitapları arasında şunlar bulunuyor: “Büyüleme”, “Gerçeklik Testi”, “Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı”, “Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları”, “Devrimciler için Kurallar”.