İstanbul ve Türkiye markaları için altın tavsiyeler


 

Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı marka dahisi Martin Lindstrom’u ağırladı.
Turkcell’in, pazarlama alanında ufuk açıcı etkinliği “Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı” bu sene de dev bir ismi ağırladı. Bu sene 800 kişinin katıldığı, beşincisi gerçekleştirilen konferansın konuğu Time dergisinin “Dünyanın En Etkili 100 İnsanı”ndan biri olarak gösterdiği Martin Lindstrom’du. Lindstrom, Swissotel’de iş ve pazarlama dünyasının önde gelenleri ve Turkcell çalışanlarına yaptığı konuşmaya “Benim maaşımı markalar değil, tüketiciler ödüyor. Kimse ofiste oturarak yeni şeyler söyleyemez, ben tüketicilerle birlikte yaşıyor, tüketim alışkanlıklarını birebir gözlemliyorum. Dünyanın hemen her bölgesinde çok farklı profilde insanlara konuk oluyorum, iki gün onlarla yaşıyorum. Bu yolla elde edilen bilgiler çok değerli oluyor. Ama temel olarak satın alma sırasında verdiğimiz kararların yüzde 85’i irrasyonel ve bilinçaltı. Bu mekanizmayı analiz etmek için beynin işleyişini, insanları sürükleyen temel duyguları anlayabilmek çok önemli. Burada devreye nöromarketing giriyor” sözleriyle başladı. Konuşmasında yeni tüketim alışkanlıklarını değerlendiren Lindstrom, “O kadar yoğun bir hayatımız var ki artık dinlemeye vaktimiz yok. Yeni kuşak ise yeni şeylere çok şaşırıyor, hemen tüketiyor ve çöpe atıyor. Bu ortamda aşk duygusu yaratan bir marka olmadıkça fark yaratmak imkansız. Bunun yanı sıra, hayatımızda var olan tüm ürünlere mutlaka oyun ayağını eklemek, oyunlaştırmak gerekecek. Tüketiciyle fiziksel temas çok önemli. Ayrıca bir şeyi tanıtmanın ve satmanın en iyi yolu hala kulaktan kulağa (word of mouth) tanıtım” şeklinde konuştu.
Konuşmasının sonrasında izleyicilerin sorularını alan Lindstrom, Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv’in “İstanbul ve Türkiye markalarını daha iyi noktalara taşımak için neler yapabiliriz?” sorusunu şöyle yanıtladı: “Aslında İstanbul ve Türkiye bu konuda çok iyi bir yolda ilerliyor. Ben İsviçre, Avustralya ve Kolombiya için marka danışmanlığı yapıyorum. Kolombiya’nın kötü bir imajı vardı. Holywood’da yürüttüğümüz aktif bir kampanya ile çok olumlu sonuçlar aldık. Avustralya için sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullandığımız kampanya ile yaratıcı video içerikleri ve farklı kampanyalar ürettik. Türkiye ve İstanbul’a gelince, marka yolunda sadece TV reklamları yetmez, yaratıcı kampanyalara ve farklı kanalları etkin bir şekilde kullanmaya ihtiyaç var.”

Marka dendiğinde akla ilk o geliyor
Danimarka asıllı Lindstrom, gerek Buy-ology, BRANDsense gibi ‘best seller’ olmuş kitapları, gerek dünya devlerine verdiği marka danışmanlığı, gerekse her sene dünyanın dört bir yanında yaklaşık 1 milyon kişiye ulaştığı konuşmaları ile “marka” dendiğinde akla gelen ilk isim. İnsanların satın alma tercihlerini irdelediği Buy-ology kitabı için 3 yıl çalıştı ve 7 milyon dolar harcayarak pazarlama ve nörolojiyi harmanladı. Markaların, duyguları ve dolayısıyla tüketici tercihlerini nasıl etkilediğini bambaşka bir bakış açısıyla anlatmayı başaran Lindstrom, halen New York’ta Lindstrom Company, Londra’da BRANDsense Agency şirketlerinin kurucusu ve Başkanı... Time Magazine, Harvard Business Review ve FAst Company gibi dergilere düzenli olarak katkıda bulunurken, dünyanın en itibarlı yayınlarında sık sık yorum ve görüşleriyle yer alıyor.

Dünyanın önde gelen isimleriyle beyin jimnastiği
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Meltem Kalender Öztürk, Turkcell Akademi Pazarlama Konferanslarıyla ilgili olarak “Yaptığımız tüm çalışmaların temelinde “birbirimize değer katmak” felsefesi ve “fark yaratmak” arzusu yatıyor. Bu sene 5.si gerçekleştirdiğimiz Pazarlama Konferanslarımız sayesinde alanlarında dünyaca ünlü uzmanları, hem Turkcell çalışanları hem de iş dünyası ile buluşturuyor, herkesin ufkunu açan bir beyin jimnastiği ortamı yaratıyoruz. Bugün marka dahisi Martin Lindstrom’un konuşmasını dinledik; eminim ki konferansımızı takip eden her bir kişi kapıdan iş yapış biçimlerini sorgulayarak, yeni fikirler ve hedeflerle çıktı. İlham verici gelişim programlarımıza devam edeceğiz” dedi.
Turkcell Akademi’nin Pazarlama Konferansları, daha önceki senelerde Amerikan başkanlık seçimlerinde Obama zaferinin arkasındaki isim olarak tanınan David Plouffe, ünlü Amerikalı sosyolog Malcolm Gladwell, insan davranışları ve ekonomi üzerine yürüttüğü çalışmalarla ses getiren Dan Ariely’i ve son olarak sosyal medya uzmanı Charlene Li’yi ağırlamıştı.
Turkcell'in "İnsana Yatırım" ilkesi doğrultusunda stratejik gelişim ve bilgi yönetimi merkezi olan Turkcell Akademi, Pazarlama Gelişim Programları kapsamında iş dünyasına değer katan liderleri konuk etmeyi sürdürecek. (www.turkcellakademi.com.tr)

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile Turkcell ‘Kadına Yönelik Şiddete Sıfır Tolerans’ için el ele verdi
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile Turkcell ortaklığında gerçekleştirilen, ‘Kadına Yönelik Şiddete Sıfır Tolerans’ bilinçlendirme kampanyası başladı. Kampanya; toplumu derinden yaralayan, aile birliğini zedeleyen, önemli bir halk sağlığı sorunu olan kadına yönelik şiddete hep birlikte “Dur” demeyi ve bu konuda tüm toplumu bilinçlendirmeyi hedefliyor. Kamuoyunun desteği ile büyüyecek bilinçlendirme kampanyasında ilk adım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele ve Dayanışma Günü kapsamında 23 Kasım’da atıldı. İstanbul Swissotel’de düzenlenen ‘Beyaz Kurdele İmza Gecesi’nde iş, sanat, siyaset dünyasının ve sivil toplumun önde gelen isimleri kadına karşı şiddete hep birlikte “Hayır” dedi.

Ünlü isimler dev kurdeleye imza attı
Türkan Şoray, Ajda Pekkan,Necati Şaşmaz, Özcan Deniz , Hadise, Hakan Şükür, Demet ve İbrahim Kutluay, Burcu Esmersoy, Janset, Birleşmiş Milletler İyi Niyet Elçisi Songül Öden ve Azra Akın, Tan Sağtürk, Kutsi , Tolgahan Sayışman, İpek Tanrıyar, Ogün Sanlısoy, Abdullah Oğuz, Cemal Toktaş, Yeliz Kuvancı, Esra Ceyhan, Saba Tümer, Harun Erdenay, Gökhan Gönül, Mehmet Topal gibi birçok ünlü ‘Kadına Yönelik Şiddete Sıfır Tolerans’ diyerek şiddete karşı duyarlılık sembolü olan beyaz kurdeleyi imzaladı.

Fatma Şahin: “Kadına karşı ayrımcılık ırkçılıktan daha beter”
Bütün erkekleri, kadınları ‘Beyaz Kurdele İmza Kampanyası’na destek vermeye çağıran ve şiddetle mücadelenin topyekün bir mücadele olduğunu belirten Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin şunları söyledi: “Şiddeti insan hakları ihlali olarak görüyoruz. Bunun için zihinsel dönüşüm gerekli dedik ve şiddete karşı hukuki alt yapımızı güçlendirdik sonra uygulama kapasitemizi artırdık. Şiddetle mücadeleyi toplumsal seferberliğe dönüştürdük. Ancak böyle, insani değerleri güçlendirebilir, şefkatli, merhametli, dayanışma içinde olabiliriz. Bugün başlattığımız “Beyaz Kurdele İmza Kampanyası” da bu seferberliğin bir parçası. Geçtiğimiz yıl kadına şiddete karşı sıfır tölerans kampanyasında, erkekler “Bizde Varız” kampanyasına katılarak imza atmışlardı. “Bizde Varız” kampanyasına ilk imzayı Başbakanımız Tayyip Erdoğan atmıştı. Bu yılki kampanyamızın da en az geçen yılki kampanya kadar ses getireceğine inanıyorum”
Şiddetle mücadelenin büyük bir mücadele olduğunun altını çizen Bakan Fatma Şahin; “Mücadelemiz büyük bir azim ve büyük bir kararlılık istiyor. Ama bu gücü gösterenlerin eser bıraktığını, bunu gösterenlerin sorunları çözme kabiliyetinde olduğunu, risk alanların sorunları çözdüğünü görüyoruz. Tarih bize bunu gösteriyor. Bundan sonraki süreçte de işbirliği ve güç birliği içinde yolumuza devam edeceğiz. Nimetlerin ve külfetlerin eşit paylaşıldığı bir Türkiye istiyoruz. Cinsiyet ayrımcılığı istemiyoruz. Herkesin doğuştan gelen hakkını, fırsat eşitliğini kullanmalarını çok önemsiyoruz. O yüzden bizi biz yapan değerlerle şeffaf toplumu, merhamet toplumu, vicdan toplumu olmak durumundayız '' dedi.

Süreyya Ciliv: “Kadınlarımıza daha iyi bir dünya ve fırsat eşitliği için çalışıyoruz”
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın öncülük ettiği bu kampanyada teknoloji ve iletişim gücünü kadınların güvenle hayata bağlanmaları için sunmaktan gurur duyduğunu dile getiren Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv de, “Kadınlarımıza daha iyi bir dünya, eşit koşullar ve fırsat eşitliği sağlamak için çalışıyoruz” diyerek sözlerini şöyle devam ettirdi: “Bugün burada Aile ve Sosyal Politikalar Bakanımız Sayın Fatma Şahin’’in yanında haberleşme ve teknoloji iş ortağı olarak gururla duruyor ve “Kadına Yönelik Şiddete Sıfır Tolerans” diyoruz. Bu yolda kat edilecek mesafe büyük ama biz kararlıyız. Kadınlarımızın güçlenmesi ve yalnız olmadıklarını bilmeleri için çıktığımız yolda çalışmalarımıza devam edeceğiz. Teknolojik altyapımızla, kadınlarımıza sağladığımız istihdamla, kadınlarımızı ekonomiye katmak için hayata geçirdiğimiz sosyal sorumluluk projelerimizle, kızlarımızın okuması için verdiğimiz burs destekleri ile eminiz ki kadınlarımız güçlenerek geleceğe güvenle bakacaklar. Bugünün ve yarının güçlü kadınları için hep birlikte el ele verdiğiniz ve bu geceye katıldığınız için hepinize teşekkür ederim.”

Moody’s Turkcell’in kredi notunu yükseltti
Dünyanın en önemli uluslararası derecelendirme kuruluşlarından Moody’s, Turkcell’in yerel ve yabancı para cinsinden kredi notunu Ba2’den Ba1’e yükseltti. Turkcell’in görünümünü “durağan”olarak belirleyen Moody’s, not artışının gerekçesini, “Turkcell’in 2012 yılının ilk dokuz ayındaki güçlü operasyon performansı ile birlikte güçlenen likiditesi ve sağlam finansal yapısını koruması” olarak açıkladı.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Turkcell olarak güçlü finansal performansımızı sürdürüyoruz. Şeffaflık, güvenilirlik ve dürüstlük ilkelerinden ödün vermeden hem müşterilerimize hem de hissedarlarımıza maksimum değer sunmak için büyük çaba gösteriyoruz. Kuruluşun aldığı karar Türkiye’nin ve Turkcell’in gücünü ve potansiyelini yansıtıyor. Bu nedenle büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz. Turkcell ailesi olarak tüm gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” dedi.