POS A.Ş. artık bir Toshiba Global Commerce Solutions şirketi

Alper Uygun

Toshiba Global Commerce Solutions şirketine devri 1 Ekim 2012’de tamamlanan POS A.Ş, Swissotel’de 1 Kasım Perşembe Günü gerçekleştirdiği toplantıda yeni oluşumu ve gelecek stratejilerini anlattı.
POS Perakende Otomasyon Sistemleri Ticaret ve Sanayi A.Ş. (POS A.Ş.), Toshiba TEC’in, IBM Perakende Mağazacılık Çözümler Grubu’nu satın almasının ardından kurulan Toshiba Global Commerce Solutions şirketine geçiş sürecini 1 Ekim 2012 tarihinde tamamlayarak, yeni organizasyonunu ve gelecek yol haritasını anlattığı bir etkinlik düzenledi. Yeni yapısıyla perakendecilere küresel ve yenilikçi çözümler sunma yeteneklerini bir adım ileri taşıyan POS A.Ş, stratejilerinin temelinde bulunan Akıllı Ticaret öngörüsünü tanıttı.
Toshiba TEC Nisan 2012'de IBM Perakende Mağazacılık Çözümler Grubu'nu 850 milyon dolara satın alarak yüzde 80,1'i Toshiba TEC'e, yüzde 19,9'u IBM 'e ait ve perakende sektöründe çözümler üretecek olan Toshiba Global Commerce Solutions şirketinin kurulacağını duyurmuştu. Duyurunun ardından, satın alma sürecinin birinci etabı geçtiğimiz Temmuz sonunda ABD, Kanada, Meksika ve Avustralya’da finalize edildi. Ekim ayı itibarıyla, içinde Türkiye’nin de yer aldığı 11 ülkede iş operasyonlarının Toshiba Global Commerce Solutions şirketine devir süreci tamamlandı.

POS A.Ş.’nin 30 Eylül’de vermiş olduğu hizmetlerle 1 Ekim’de verdiği hizmetler arasında hiçbir fark yok
Toplantıda POS A.Ş. Genel Müdürü Feridun Yuğaç, basınla toplantı gerçekleştirdi. Bu geçişi ve yeni oluşumun POS A.Ş.’ye etkilerini değerlendiren Feridun Yuğaç: “Yeniden yapılanma döneminde kritik önemdeki iş fonksiyonlarımızın geçişini bu yapıya uygun olarak sağladık ve müşterilerimize kesintisiz hizmet ve destek vermeyi başardık. İçinde yer aldığımız yeni organizasyon perakendecilere küresel olarak yenilikçi çözümler sunma yeteneğimizi artırmak için bir fırsattır. Perakendecilerin bugün hızla değişen iş ortamına uyum sağlamalarına olanak tanıyan ve aynı zamanda gelecek için esnek kalmalarını sağlayacak çözümler sunmak gerekiyor. Biz de yenilenen kimliğimizle, perakendecilik sektöründe var olan ve gelecekteki müşterilere uçtan uca yenilikçi çözümler sunmaya yoğunlaşacağız. Bu öngörümüzün ve gelecek dönem stratejilerimizin temelinde Akıllı Ticaret yer alıyor. Bundan sonraki dönemde daha da güçlenerek yolumuza devam edeceğimizi gururla belirtmek isterim” dedi. Feridun Yuğaç konuşmasında Türkiye pazarının yüzde 49’una hâkim olduklarını belirtti ve sözlerine devam etti: “Özellikle yazarkasa ve yazılım çözümleriyle perakende sektöründe yaygın olarak tercih edilen marka, farklı ölçeklerde yaklaşık 3 bin 700 müşteride 7 bini aşkın yerleşimde, 42 binden fazla IBM PoS (Point of Sale-Satış Noktası) terminaline hizmet veriyor.”
Yuğaç, kısa konuşması sonrasında, mikrofonu basın mensuplarına uzattı ve kendisine yöneltilen soruları yanıtladı.

“Toshiba, daha önce Türkiye’de faaliyet gösteriyor muydu? Bu yüzde 49’luk pay Toshiba ile beraber büyüdü mü?”
“Hayır! Toshiba’nın perakende sektöründe kolu yoktu. Dolayısıyla bize bir etkisi olmayacak; ancak Toshiba’nın ürün yelpazesinde başka sektörlere sattıkları Toshiba ürünleri var. Onları bizim satıp satmayacağımızı daha sonra biz karar vereceğiz.”
 
“Değişen teknoloji ile 2013 yılında nasıl bir değişim öngörüyorsunuz?”
“Bugüne kadar POS A.Ş. perakendecilik sektöründe hizmetler sundu ve sunmaya da devam ediyor. Perakende de Türkiye’deki sektörler arasında en hızlı gelişen sektör olduğunu söyleyebiliriz. Biz de mobil cihazlarla, akıllı ticaretle, donanım ve yazılım çözümleri ile hizmete devam edeceğiz. Ben pazarın teknolojik yönden hızlı gelişeceğini düşünüyorum. 2015 senesinde yeni nesil pos cihazları, yazarkasalar devreye girecek. Biz de 2013 yılında cihazlarımızı tasarlamak, onayımızı almak ve 2013 sonuna doğru ürünümüzü hazır etmeyi düşünüyoruz.
POS A.Ş. için önemli olan bir olay da yazılımı kendi içimizde yapmamız. Yazılımları müşterilerin istekleri doğrultusunda geliştiriyoruz ve bu da bizim için çok önemli. Bununla birlikte oluşturduğumuz yazılımları ihraç etmeye de başladık. Bu yazılımları ABD’ye kabul ettirmek bizim için gerçekten çok önemli. IBM kampanya motoru olarak bizim uygulamamızı ABD’de satmaya başladı ve bunun yararlarını görüyoruz. ABD pazarında da büyüyoruz. Sadece ABD’de değil bütün dünyada yayılıp büyümeyi hedefliyoruz. Birçok ülkede de faaliyet gösteriyoruz. ”

“2015’te devreye girecek yeni nesil yazarkasalar hakkında düşünceleriniz neler? Türkiye’de neden böyle bir şeye gereksinim duyuluyor? Marka olarak sizin düşünceniz nedir?”
“Türkiye’de kayıt dışının fazlalığını hepimiz biliyoruz. Bunların kayıt altına alınması, tekstilde, marketlerde kasalardan paralar alınıyor. 2015 yılında gerçekleştirilecek bu yeni sistem kasalara geçiş ile kayıt dışının önüne geçilerek, maliyeye gereken bilgiler, gerektiği gibi ulaştırılacak. Eğer kayıt dışının önüne böyle geçilecekse, ben bu sistemi doğru buluyorum.”

“Toshiba ile yapılan antlaşma kapsamında yazılım ihracatı da yapıyorsunuz. Yurtdışına daha büyük bir açılım söz konusu olacak mı?”
“IBM’de olduğu gibi Toshiba’da da her firmanın bakmak zorunda olduğu bölgeler var. Biz bu bölgelerin dışına çıkarak biz bu yazılımları satmaya çalışıyoruz. Hindistan, Singapur, Rusya gibi ülkelere yazılım satmaya çalışıyoruz. Tabi ki oralarda bu yeni kurulan şirketin parçaları olacak. Bu çok uğraş isteyen bir iş. Her ülkenin kuralları, ihtiyaçları farklı bu nedenle o ülkelere uyarlamamız bir süreç alıyor. Dünyadaki bu ihtiyaçlara cevap verirken de organizasyon içerisindeki farklı birimlerle birlikte çalışıyoruz. Örneğin, Singapur dediğimizde, orada bir destek merkezi var. Çok kalabalık bir ekipten oluşuyor. Oradaki ekiplerle birlikte çalışıyoruz. Yazılımımızı o ülkelerde sattığımız zaman ‘1. seviye, 2. seviye, 3. seviye destek nasıl verilecek? Hangisi Singapur ekibi tarafından hangisi POS ekibi tarafından karşılanacak?’ bunların hepsi planlanıyor. Dünyaya sadece POS ekibi olarak yetebilmemiz mümkün değil ama bütün bu küresel organizasyonun gücünden faydalanıyoruz.”

POS A.Ş.
1993 yılından bu yana perakende sektörünün farklı bölümlerindeki perakendeciler için uçtan uca çözümler sunan POS A.Ş., Eylül 1998’den beri bir IBM şirketi olarak faaliyetlerini sürdürmekteydi. Akıllı Ticaret kavramı altında bütünleşik çözümler sunmaya odaklanan öngörüsü ile 1 Ekim 2012 itibariyle Toshiba Global Commerce Solutions şirketi olan POS A.Ş. yeni organizasyonun bir parçası olarak Akıllı Ticaret'e yönelik ürün ve çözümleri pazara sunmaya devam ediyor.
POS A.Ş. POS Donanımları ve OEM ürünleri, Mağazacılık Ön Ofis Uygulamaları, kuruluş ve bakım hizmetleri, danışmanlık hizmetleri ve Akıllı Ticaret çözümleri olmak üzere çok geniş bir yelpazede müşterilerin ihtiyacına cevap veriyor. Hizmet verilen perakende sektörleri ölçeklendirilebilir market/süper market, bölüm, mağaza, özellikli mağazacılık, yiyecek-içecek (fast-food) ve eğlence sektörüdür (sinema, tiyatro, ulaşım v.b.)