Vodafone Türkiye, bu yıl ilk kez sürdürülebilirlik raporunu yayınladı

 

Vodafone Türkiye, küresel iklim değişikliğine etkilerini azaltmak ve enerji tasarrufu sağlamak amacıyla hayata geçirdiği Yeşil Teknoloji Programı kapsamında, yıllık yaklaşık 10,5 milyon TL’lik enerji tasarrufu sağladı.
Sadece Vodafone binalarında sağlanan kağıt tasarrufuyla 6 bin 500 ağacın kesilmesi önlendi. Vodafone Türkiye, 2015 yılına kadar CO2 (karbon dioksit) salınımı ise, % 20 oranında azaltmayı hedefliyor. Dünyada telekomünikasyon sektörünün liderlerinden olan Vodafone, faaliyet gösterdiği sektörün ve Türkiye’nin sağlıklı ve uzun vadeli gelişimi açısından son derece kritik bir noktada konumlandırdığı sürdürülebilirlik stratejisini, bu yıl ilk kez yayınladığı Vodafone Türkiye Sürdürülebilirlik Raporu ile paydaşlarına sundu.
Vodafone Türkiye, 28 Eylül 2011 tarihinde Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, WWF Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Bayar, AKUT Yönetim Kurulu Başkanı Nasuh Mahruki, TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Gürsoy ve AÇEV Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ayla Göksel’in katılımıyla Pera Palas’ta gerçekleştirdiği bir toplantı ile açıkladığı Sürdürülebilirlik Raporu’nda; sürdürülebilirlik kavramını ele alış biçimini ortaya koyarken, bu alandaki taahhütlerini de paylaştı.
Vodafone Türkiye tarafından küresel standartlarda hazırlanmış olan Sürdürülebilirlik Raporu’nun içeriği, Vodafone Türkiye’nin çevresel, sosyal, ekonomik ve etik anlamda hayata geçirdiği önemli uygulamalar ve taahhütlerden oluşuyor. Vodafone Türkiye’nin; müşterilerinin, çalışanlarının, iş ortaklarının ve genel olarak kamunun beklentileri doğrultusunda şekillendirdiği Sürdürülebilirlik Raporu, bir yandan Vodafone’un sorumlu bir kurumsal vatandaş olma vizyonu ile bütünleşirken, diğer yandan Türkiye’nin sürdürülebilir geleceğinin inşasına katkıda bulunuyor.

Vodaone Türkiye, 2015’e kadar %20 daha az CO2 salımı hedefliyor
Sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında çevresel etkilerini en aza indirmeye odaklanan Vodafone Türkiye, küresel iklim değişikliğine etkilerini azaltmak ve enerji tasarrufu sağlamak amacıyla hayata geçirdiği Yeşil Teknoloji Programı kapsamında, bugüne kadar yıllık yaklaşık 10.000 apartman dairesinin elektrik tüketimine eşit enerji tasarrufu sağladı. Bu rakam 10,5 milyon TL’lik tasarruf anlamına geliyor. Faaliyetlerinin çevre üzerindeki etkilerini azaltma hedefi doğrultusunda aynı zamanda kağıt ve plastik tasarrufu, atık yönetimi gibi alanlarda da çalışmalar yürüten Vodafone Türkiye, sadece binalarında 382 ton kağıdın geri dönüşümünü sağlayarak 6 bin 500 ağacın kesilmesi önledi. Vodafone Türkiye, 2015 yılına kadar CO2 (karbon dioksit) salınımı % 20 oranında azaltmayı hedefliyor.
Yeşil Teknoloji Programı’nın temelini oluşturan baz istasyonlarına yönelik çalışmaları kapsamında enerji verimliliğini artırıcı projeler hayata geçiren Vodafone Türkiye, 2010/11 mali yılı içinde 5 adet hibrid-tümleşik (güneş-rüzgar-yakıt pili) ve 55 adet rüzgar türbinli baz istasyonunu faaliyete aldı. Baz istasyonlarında hayata geçirdiği yenilenebilir enerji uygulamaları sayesinde Vodafone Türkiye, enerji tüketimi ve buna bağlı olarak karbondioksit salımı verilerinde yüzde 20 oranında azalma sağladı.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, toplantıda yaptığı konuşmada, Vodafone Grubu’nun küreselde sahip olduğu sürdürülebilirlik stratejisinden büyük güç aldıklarını belirtti. Süel, şu şekilde konuştu: “Müşterilerimiz, çalışanlarımız, iş ortaklarımız ve kamu ortaklarımızdan oluşan paydaş ekosistemimizle kurduğumuz diyalog sonucunda hazırladığımız bu raporu, ülkemize karşı sorumluluğumuzun bir teminatı olarak görüyoruz. Bu nedenle raporumuzda, bizler için son derece önemli ve öncelikli olan ekonomik, sosyal, çevresel ve etik performansımıza, işbirliğiyle gerçekleştirdiğimiz uygulamalara ve önümüzdeki dönemde hayata geçireceğimiz taahhütlerimize yer verdik. Vodafone’da sürdürülebilirliği temel iş süreçlerimizin ayrılmaz bir parçası olarak benimsiyor, yaptığımız yatırımlarla bir yandan istihdamın artmasına katkı sağlayarak ekonomik büyümeyi teşvik ederken, diğer yandan sosyal iş modellerinin gelişmesinde öncü bir rol oynuyor, tüm iş süreçlerimizde enerji verimliliğini esas alarak çevreye olan etkimizi en aza indirmeyi hedefliyoruz. Vodafone Türkiye olarak, önümüzdeki dönemde de kurumsal faaliyetlerimizin sadece şirketimizi değil, tüm paydaşlarımızı etkilediğinin bilinciyle, Vodafone Grubu’nun rehberliğinde sürdürülebilir bir toplum oluşturmak için kamu, sivil toplum ve diğer paydaşlarımızla kalıcı ve uzun soluklu ortaklıklar kurmaya devam edeceğiz.”
TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Gürsoy, Vodafone’un mobil iletişim sektöründe sürdürülebilirliğin öncülerinden biri olduğunu ifade ederken, “ICT sektöründe bilgi ve katma değer ile büyümek, birlikte değer oluşturmak ve sürdürülebilir bir sektör yaratmak TÜBİSAD’ın öncelikli hedefleri arasında yer alıyor. Vodafone da bu anlamda farkındalığı en yüksek üyelerimizden biri” şeklinde konuştu.
WWF Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Bayar, Vodafone Türkiye işbirliği ile hayata geçirdikleri Yeşil Ofis Programı’nın, Türkiye’de düşük karbon ekonomisine geçişte yaşanacak değişime öncülük edecek bir girişim olduğunun altını çizerken, şu sözleri sarf etti: “Gezegen devrilme noktasındadır. Tabiat olmadan kalkınma olmaz. Rekabetçi bir ekonomide şirketlerin sürdürülebilirlik konusundaki tüm girişimleri sadece rekabetin bir parçası olarak değil, şirket saygınlığının gereği olarak düşünülmeli. Vodafone’da konuya bu şekilde yaklaştığı için kurumum adına teşekkür ederim.”
AKUT Yönetim Kurulu Başkanı Nasuh Mahruki, sistemin bir halkasındaki kopukluğun sistemin tümünde çökme yaratabileceğini ve kurumların afet durumlarında bile iş sürekliliğini sağlayabilmek için önlemler alması gerektiğini söylerken, Vodafone ve AKUT olarak tam da bunu başarmaya odaklandıklarını ifade etti.
AÇEV Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ayla Göksel ise, toplantıda şu şekilde konuştu: “Sürdürülebilirlik sadece karbon salınımının düşürülmesi değil, toplumun sürdürülebilirliği ve insana yatırımla mümkün olabilir. Sürdürülebilirlik bilinci yaratabilmek için erken yaşlardan itibaren verilen eğitim oldukça önemli. Vodafone ile işbirliği içinde yürüttüğümüz İlk Adım Projesi, Vodafone’un sürdürülebilirliğe kısa değil, uzun vadeli baktığını gösteriyor. Bu projenin MEB işbirliği, yani kamu ortaklığı ile ilerliyor olması sürdürülebilirliğin politikalara yerleşmesini sağlıyor. Ayrıca öğretmenlere verilen eğitimle gelecek nesillere yatırım yapılıyor.”

Vodafone markalı tablet bilgisayarlar çok yakında Türkiye’de
Şimdiye kadar kullanıcılarını pek çok “ilk” ile buluşturan Vodafone Türkiye, ilk operatör markalı tablet bilgisayarlarını Türkiye pazarına sunacağını açıkladı.
Sahip olduğu teknolojik birikimi ve altyapısı ile dünya çapında mobil iletişim sektöründe yaşanan yenilikleri Türkiye’deki kullanıcılarıyla buluşturan Vodafone Türkiye, Vodafone markalı tablet bilgisayarlarını Türkiye'de satışa sunuyor. Vodafone markalı tabletler, ilk kez 2 - 7 Eylül tarihleri arasında Berlin’de gerçekleştirilen IFA Uluslararası Tüketici Elektronik Ürünleri Fuarı’nda Vodafone Almanya tarafından tanıtıldı.
Google Android 3.2 işletim sistemiyle çalışan Vodafone markalı tabletlerin sahip olduğu 16 GB’lık depolama alanı, kullanıcılara fotoğraf, video gibi dokümanlarını dilediklerince arşivleme imkanı sunuyor. Ayrıca mevcut depolama alanı, MicroSD kart ile 32 GB’a yükseltilebiliyor.
(1280 x 800) piksel çözünürlük sunan 10 inç ekran büyüklüğündeki tabletlerin arka yüzeylerinde 5, ön yüzeylerinde ise 2 MP kameralar yer alıyor. 1,2 GHz frekansında çalışan çift çekirdekli işlemcileri ile dikkat çeken tabletler, 1GB ara bellek garantisiyle satışa sunuluyor. Vodafone Almanya’nın turbo mobil geniş bant çözümü HSDPA ile 14,4 MB/sn’ye veri alma ve maksimum 5,76 MPBS hızla veri indirme avantajı sağlayan tabletlerin aynı zamanda tümleşik WLAN ara yüzü bulunuyor.
Vodafone Türkiye Bireysel Müşterilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Öğüt, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, 2010 yılında Türkiye’de ilk kez operatör markalı telefonları piyasaya sürmüş olduklarını belirterek sözlerine şöyle devam etti: “Vodafone Türkiye olarak bugüne kadar farklı dönemlerde Vodafone markalı GSM telefonu ve akıllı telefonlarımızı tüketicilerimizle buluşturduk. Son olarak 3.Nesil (3N)’nin ikinci yılı kapsamında uygulamaya koyduğumuz Süper İnternet Programı çerçevesinde, bu çalışmalarımız daha da değer kazandı. Herkese Süper İnternet stratejimizin devamı olarak, bu sefer Türkiye’nin ilk operatör markalı tabletini piyasaya sürerek, ülkemizdeki tablet sahipliği oranının artmasına katkıda bulunmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz.”

Türkiye’nin ilk 3 boyutlu telefonu LG Optimus 3D, sadece Vodafone’da
Dünya çapında en son teknolojiye sahip cihazları Türk tüketicisinin beğenisine sunan Vodafone, müşterilerini yine bir “ilk” ile buluşturuyor.
Türkiye’nin ilk operatör kampanyalı 3 boyutlu telefonu LG Optimus 3D, dünyanın lider elektronik markalarından LG ile işbirliği içinde, İnternetiyle birlikte ilk kez ve sadece Vodafone Cep Merkezleri’nde satışa sunuluyor.
Vodafone, küreselden aldığı bilgi birikimi ve tecrübe ile dünya çapında en son teknoloji ile üretilen cihazları ve uygulamaları Türkiye’deki kullanıcılarının beğenisine sunuyor. Vodafone Grubu’nun yenilikçilik odaklı görüşünü temel alarak abonelerinin ihtiyaçlarını en uygun fiyatlar ve en ileri çözümlerle karşılamaya odaklanan Vodafone, LG Optimus 3D’yi Türkiye’de bir ilk olarak İnternet’iyle birlikte satışa sunuyor.
Vodafone aboneleri LG Optimus 3D’ye CepNet veya 1 GB’lık mobil İnternet paketlerinden birini tercih ederek, 24 ay kullanım karşılığında sahip olabiliyor. LG Optimus 3D, CepNet paketini tercih eden abonelere ayda 69 TL’ye, 1GB Mobil İnternet paketini tercih edenlere ise ayda 81 TL’ye sunuluyor. Kampanyaya katılan Vodafone aboneleri, kendilerine en uygun olan faturalı tarifeyi seçebiliyor ve kampanya süresince herhangi bir kısıtlama olmaksızın seçtikleri tarifeyi değiştirebiliyorlar.

LG Optimus 3D ile sınırsız 3D keyfi
Türkiye’nin ilk 3 Boyutlu (3B) telefonu LG Optimus 3D; 3B stereoscopic ekranı ve 3B arayüzü sayesinde kullanıcıları gözlüksüz 3B keyfi ile buluşturuyor. Android işletim sistemiyle çalışan LG Optimus 3D, 5MP çift kamera özelliği sayesinde yüksek kalitede 3B fotoğraf ve video çekme avantajı sunuyor. 3B TV/Monitör (720p) sayesinde HDMI bağlantısı sağlayan LG Optimus 3D’nin YouTube 3B uygulaması sayesinde, kullanıcılar diledikleri gibi 3B içerik yükleyip paylaşabiliyorlar.
Vodafone Türkiye Bireysel Müşterilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Öğüt, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Vodafone’un 2011 yılında, Türkiye’de mobil İnternet’i herkes için erişilebilir kılmak hedefiyle uygulamaya koyduğu Süper İnternet stratejisinin en önemli bileşenlerinden birinin akıllı telefonlar olduğunu belirtti. Bu çerçevede, Vodafone’un küreselde sahip olduğu gücü Türkiye’deki abonelerini en ileri teknolojilerle buluşturmak üzere değerlendirdiklerini ve bu stratejiyi avantajlı cihaz kampanyalarıyla desteklediklerini ifade eden Öğüt, Türkiye’deki akıllı telefon kullanım oranının artmasına paralel olarak mobil İnternet kullanımının da yaygınlaşacağının altını çizdi. LG Optimus 3D’nin aynı zamanda Vodafone’un yenilikçilik odaklı yaklaşımının da önemli bir yansıması olduğunu belirten Gökhan Öğüt, “Vodafone olarak yenilikçilik kavramını şirket faaliyetlerimizin merkezine yerleştiriyor, mobil haberleşme alanındaki tüm yenilikçi yaklaşımlara kucak açıyoruz. Bu çerçevede LG Optimus 3D’yi Türkiye’nin ilk 3 boyutlu telefonu olarak kullanıcılarımızla buluşturmaktan büyük mutluluk duyuyoruz” şeklinde konuştu.

Dünyanın en hızlı İnternet’e bağlanan vodemi HiLink E351, Vodafone farkıyla dünyada ilk kez Türkiye’de
Dünya çapında en son teknoloji ile üretilen cihazları ve en yeni uygulamaları kullanıcılarının beğenisine sunan Vodafone Türkiye, müşterilerini yine bir “ilk” ile buluşturuyor.
Vodafone Grubu'nun yaratıcılık odaklı görüşüyle, bilgiye erişim ve haberleşme hizmetleri anlamında en yeni teknolojileri Türkiye’ye getiren Vodafone, BHT-Bilişim ve Haberleşme Teknolojileri sektörünün dünya öncülerinden Huawei ile gerçekleştirdiği işbirliği çerçevesinde, dünyanın en hızlı İnternet’e bağlanan vodemi HiLink E351’i kullanıcılarının beğenisine sunuyor.
Vodafone, teknolojinin en son olanaklarını müşterileri ile buluşturmaya devam ediyor. Müşteri odaklı stratejisine paralel olarak sunduğu tüm ürün, hizmet ve uygulamalarda abonelerinin hayatını kolaylaştırmayı amaçlayan Vodafone Türkiye, 15 saniye gibi çok kısa bir sürede İnternet’e bağlanabilen HiLink Vodem’in dünya tanıtımını ilk kez Türkiye’de yapıyor.
2011 yılını ‘Veri Yılı’ ilan ederek Türkiye’de İnternet erişiminde fırsat eşitliği sağlamak amacıyla Süper İnternet stratejisini hayata geçiren Vodafone Türkiye, bilgisayara takıldığı anda İnternet’e hızlıca bağlanabilen HiLink Vodem’i Türkiye’deki kullanıcılarla buluşturarak, bu alandaki istikrarlı yatırımlarına bir yenisini eklemiş oluyor. Mobil İnternet’in Türkiye’de yaygınlaşması ve her an herkes tarafından kullanılabilir hale gelmesi yolunda öncü stratejik adımlar atan Vodafone Türkiye, HiLink Vodem ile ayrıca bir dünya tanıtımına da ev sahipliği yapıyor. İlk kez Türkiye’de kullanıcılarla buluşan ürün, dünya ülkelerinde Türkiye tanıtımından sonra satışa sunuluyor olacak.

HiLink ile kolay kullanım, yüksek erişim hızı
Tıpkı sabit hatlarda olduğu gibi, USB’ye bağlanmasının ardından 15 saniye gibi çok kısa bir süre içinde internete erişim sağlayan HiLink E351, internete bağlanırken söz konusu olabilecek çevirme, sürücü yükleme ya da manual yapılandırma gibi tüm işlemleri ortadan kaldırıyor. Yüksek erişim hızı haricinde kullanım anlamında da büyük kolaylık sağlayan HiLink E351, Türkiye’deki mobil internet kullanıcılarının hayatını kolaylaştırıyor. Piyasada bulunan benzerlerine oranla yüzde 75 oranında hızlı bağlantı sağlayan ürün, bu özelliği dolayısıyla aynı zamanda teknolojik anlamda bir devrim niteliği de taşıyor.

Vodafone Türkiye
Gelirler bakımından dünyanın en büyük uluslararası mobil iletişim şirketlerinden Vodafone Grubu bünyesinde yer alan Vodafone Türkiye, 30 Haziran 2011 itibarıyla hizmet sunduğu 17.5 milyon abonesiyle Türkiye’nin 2. büyük mobil iletişim şirketidir. Türkiye’nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olan Vodafone Türkiye’nin 2006 yılından bu yana satın alma dahil toplam yatırımları 10 milyar TL’yi aşmıştır. Yaklaşık 3.000’i aşkın çalışan kadrosu, 1.000’i aşkın mağazası, 21 bin satış noktası ve 53 bin kişilik paydaş ailesiyle Türkiye’nin 81 ilinde tüketiciler tarafından en çok tercih edilen operatör olma hedefiyle faaliyet göstermektedir. Vodafone Türkiye, Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin yaklaşık %50’sine stratejik iletişim ortağı olarak Telekom çözümleri sunmaktadır.