Yandex arama motoru Türk kullanıcıların hizmetine sunuldu

Baykan Çallı

2000 yılında kurulan ve Rusya’da yüzde 64’lük payla en büyük İnternet şirketi konumunda bulunan Yandex, İstanbul’da açmış olduğu ofis ile Türkiye pazarına girdi.
Türkiye’deki kullanıcılar için özel olarak geliştirilen arama motoru ile Yandex, kullanıcılara seçim şansı sunuyor.

Avrupa’nın en büyük İnternet şirketi
2000 yılında kurulan ve Rusya’da yüzde 64’lük payla en büyük İnternet şirketi konumunda bulunan Yandex, İstanbul’da açmış olduğu ofis ile Türkiye pazarına girdi. Servislerin amacının tüm sorulara en iyi yanıtları vermek olduğunu söyleyen Yandex Genel Müdürü Arkady Volozh, konuşmasını şöyle sürdürdü: “İnternet servislerinin çeşitliliğinin olması ve bu servisler arasında tercih yapılabilmesi kullanıcılar açısından önemlidir. Dünyada kullanıcıların arama motorları arasında tercih yapabildikleri birkaç ülke mevcut. Türkiye’yi de artık bu ülkeler arasına dahil etmiş bulunuyoruz. Sunmuş olduğumuz servisimizde yazım hatalarını düzeltme ve eş anlamlı kelimelerle çalışabilme özellikleri mevcut. Ayrıca servisimiz, kullanıcıların arama tercihlerini ve en çok aradıkları sorguları detaylı bir şekilde analiz eden makine öğrenimi teknolojisini kullanıyor. Daimi olarak servislerimizi geliştirmeye devam edeceğiz. Zaman içerisinde Türk kullanıcılarının ihtiyaçlarını yakından takip ederek hizmet ve servislerimizi geliştirmeyi sürdüreceğiz.”

Hasanov: “Türkiye ekibimiz servisin kalitesi üzerine odaklanmış durumda”
Kaliteli bir servisin sunulması için sadece teknolojiden yararlanmak değil, aynı zamanda servisin sunulduğu kullanıcıların alışkanlıklarının, kültürünün, dilinin iyi bilinmesi gerektiğine değinen Yandex Türkiye Ürün Müdürü Alisher Hasanov, konuşmasında: “Türkiye’deki ekibimiz sayesinde servislerimizin kalitesini sürekli arttıracağız. İstanbul ofisimizde büyük bir çalışma ekibine sahibiz. Yandex, kullanıcılara birçok farklı servis sunmakta. Son haberleri otomatik olarak işleyip analiz eden Yandex.Haberler, Türkiye’nin önde gelen medya kuruluşlarından veri toplayarak kullanıcılara gündemdeki haberlerin tamamını objektif ve eksiksiz bir şekilde sunuyor. Yandex.Mail servisi ise kullanıcılara limitsiz kapasiteye, kullanışlı ve hızlı bir ara yüze sahip ücretsiz bir e-posta hizmeti veriyor” dedi.
 
Yandex
2000 yılında kurulan Yandex, comScore verilerine göre Rusya’da Web tabanlı arama sektöründe sahip olduğu yüzde 64’lük payla Avrupa’nın en büyük İnternet şirketi konumunda. 2010’da yaklaşık 440 milyon dolar gelir beyan eden Yandex, 2011 yılında NASDAQ’ta işlem görmeye başlamış olup Türkiye’nin yanı sıra Rusya, Beyaz Rusya, Kazakistan ve Ukrayna’da faaliyet göstermekte. Aynı zamanda bir İnternet Net kapısı olan Yandex, ülkeye ve konuşulan dile göre yerelleştirilmiş Web tabanlı arama hizmetlerinin yanı sıra, popüler haber sitelerinden toplanan güncel bilgiler sunmakta, görsel ve video arama gibi özellikli arama seçenekleri sağlamakta. 4 farklı ülkedeki 11 ofisinde 3000’den fazla çalışanı bulunan Yandex’in amacı; kullanıcılara kendi dilinde İnternet’te aradıkları tüm sorulara, antivirüs teknolojileri ve isteğe bağlı içerik filtreleri yoluyla güvenli cevaplar bulmak. Gelirinin yüzde 95’ini Rusya’dan sağlayan Yandex’in ABD, Palo Alto, California’da Web tabanlı arama teknolojileri geliştirmekte uzmanlaşan Yandex Labs adlı bir yazılım geliştirme laboratuarı da bulunmakta. Ana gelir kaynağı içeriğe bağlı reklamcılık olan Yandex’in Türkiye ofisindeki 50’den fazla uzman çalışanı Türkiye’ye özel ürünler geliştirmekte.