İşte yeni Facebook

Cenk Yapıcı

Facebook, genel merkezinin bulunduğu San Francisco’da düzenlediği geleneksel f8 geliştirici konferansında, merakla beklenen yeniliklerini Mark Zuckerberg’in açıklamalarıyla tüm dünyaya canlı yayınla duyurdu.
Facebook, ‘Profil’ sayfasını baştan yaratarak geliştirdiği "Zaman Tüneli" sayfası ile 800 milyonu aşkın kullanıcısına kendilerini çok daha farklı ve kapsamlı şekilde ifade edebilecekleri bir platform sunacak.

Zuckerberg, Facebook’un yeni “Zaman Tüneli”ni anlattı
Facebook kullanıcılarının halihazırda kendileriyle ilgili paylaşmak istedikleri bilgilere yer verdikleri “Profil” sayfasının yerine geçecek olan “Zaman Tüneli” sayfasında kullanıcıların yaşamlarıyla ilgili tüm hikayeleri ve paylaşımları geriye doğru kronolojik sıra içinde yer alacak. “Zaman Tüneli “ bu özelliğiyle kullanıcıların yaşamlarında önem verdikleri her şeyi tek sayfada bir araya getirebilmesini ve paylaşabilmesini sağlayacak

Sosyal medyada devrim
Mark Zuckerberg, “Zaman Tüneli” ile birlikte Facebook’un uygulamalar açısından da yeni bir döneme girdiğini açıkladı. Facebook üzerinde artık haberleşme uygulamaları ve oyunların yanı sıra müzik, video ve haber paylaşımını kolaylaştırıcı medya uygulamaları ile kullanıcıların günlük yaşamlarındaki spor ve eğlence benzeri etkinliklerini paylaşmalarını kolaylaştırıcı uygulamalar da daha çok geliştirilecek ve kullanımları kolaylaşacak.
Facebook’un sosyal medyada devrim yaratacak yenilikleri, önümüzdeki haftalarda tüm kullanıcılar için aktif hale gelecek.

Zaman Tüneli
Facebook kurulduğunda isim, fotoğraf ve bazı temel bilgilerden oluşurken, zamanla fotoğraf albümleri, videolar ve güncel etkinliklerin yer aldığı aktif sayfalar haline gelen “Profil” sayfasının yerini alan “Zaman Tüneli”, Facebook’un gelişimindeki en önemli adımlardan birini teşkil ediyor. Kullanıcıların, kendilerini ve yaşam hikayelerini diledikleri içerikte ve kapsamda, tek bir sayfada derlemelerini ve paylaşabilmelerini sağlayacak “Zaman Tüneli”nde, uygulamalardan gelen bilgiler de istenirse otomatik olarak yer alacak. Örneğin; Facebook üzerinden müzik dinleyen bir kullanıcının dinlediği müziklerin bilgileri, eğer isterse doğrudan “Zaman Tüneli”ne eklenecek. Böylece her kullanıcının yaşam hikayesini yansıtan “Zaman Tüneli” içinde, paylaşımların yanı sıra geçmişte dinlediği müzikler, izlediği videolar, ziyaret ettiği yerler gibi tüm etkinlikleri yer alabilecek.

Herkesin kapak fotoğrafı olacak
Facebook’un yeni “Zaman Tüneli” sayfasının tasarımının üst bölümünde kullanıcıların kendilerini ifade eden diledikleri bir kapak fotoğrafının yer alacağı bir alan bulunuyor. Kullanıcılar diledikleri görsele yer vererek bir albüm kapağı gibi kendi zaman tünellerinin kapağını oluşturabilecek. Ayrıca kapak fotoğrafının sağ tarafında bulunan hızlı erişim zaman cetveli sayesinde zaman tünellerinin dilenen anına hızlıca erişilebilecek.
 
Günlükten seçilebilecek
Facebook kullanıcıları Zaman Tüneli sayfalarının içeriğini, kullanıcı günlükleri üzerinden rahatça yönetebilecek. Tüm paylaşımlarının yer aldığı günlükten paylaşmak ya da gizlemek istediği iletileri seçebilecek olan kullanıcılar dilerlerse Zaman Tüneli sayfalarını sadece fotoğraf ya da sadece video gibi belirli başlıklar altındaki paylaşımlarının yer alacağı şekilde filtreleyebilecek.

Nokta ve Izlesene.com Facebook’un iş ortağı oldular
Mark Zuckerberg’in f8 geliştirici konferansında “bir devrim” olarak duyurduğu “Zaman Tüneli” ürünü için beraber geliştirdikleri ‘İzlesene’ uygulaması ile, Nokta ve Izlesene.com Facebook’un iş ortağı oldular.
Dünyaca ünlü İnternet şirketleriyle iş birliği halinde olan ve yeni ürün tanıtımlarını büyük şirketlerin desteğini arkasına alarak yapmayı tercih eden Facebook, bu sene de geleneğini bozmadı. Mark Zuckerberg bu seneki sunumuna devam ederken, Facebook’un video iş ortaklarını arkasındaki dev ekrana yansıttığı anda Türk izleyiciler, Türk İnternet tarihinde ilk olan bir sahne ile karşılaştılar. İzlesene.com markası, dünya çapında tanınan dev İnternet markaları ile aynı karede, Facebook’un iş ortakları arasında yerini aldı. Aynı sunumun sonlarında Nokta, Mark Zuckerberg’in “büyümemizde pay sahibi olan iş ortaklarımız” diyerek ekrana yansıttığı şirketler arasında yer aldı.
Bu sene Facebook’un “bir devrim” olarak duyurduğu “Zaman Tüneli” (Timeline) özelliği, kullanıcıların profil sayfalarını, anılar, yazılar, resimler ve videolardan oluşan, hayatın sanal bir özeti ile değiştiriyor. Adeta yaşamınızın “zaman tüneli” olan bu yeni profil sayfasında, Facebook ve İzlesene’nin ortak geliştirdikleri uygulama sayesinde video geçmişinizi “Zaman Tünel”inize ekleyebiliyorsunuz.
İzlesene Proje Yöneticisi İlkan Çelik de, böylesine büyük bir projede Facebook ile birlikte çalışmanın gurur verici olduğunu belirterek şunları söyledi: “Facebook, kullanıcıların ilgi duyduğu içerikleri sosyal çevreleri ile paylaşabilmeleri için çok uygun bir ortam. İzlesene gibi kullanıcı odaklı içeriklerin barındığı platformlarda öncelikli olarak, kullanıcının içeriği en hızlı ve kolay şekilde sevdikleri ile paylaşabilmesi gerekiyor. Yeni İnternet çağında “sosyal” ve “paylaşım” kavramlarının önemini çok iyi biliyoruz. Kullanıcılarımız için sosyal fayda yaratabilecek her Facebook ürününü çekinmeden projelerimize eklemeye ve bu ürünlerin Türk internet kullanıcısına hitap ettiğinden emin olmak için çıkardığımız sonuçları, önerilerimizi Facebook’a iletmeye devam edeceğiz.”
“Zaman Tüneli”nin gelişim süreci boyunca Nokta, İzlesene’nin sosyal ağı üzerinden Türk İnternet kullanıcılarının alışkanlıkları hakkında birçok bilgi ve görüşü Facebook’a ileterek projenin şekillenmesine de katkı sağladı.