Luna Teknoloji, “Marka Yönetiminde Yeni Eğilimler” etkinliğini gerçekleştirdi

Alper Uygun

“Ya hedeflerini değiştirmeli ya da yeteneklerini artırmalısın” sloganı ile, Luna Teknoloji’nin 25 Eylül 2012’de düzenlendiği “Marka Yönetiminde Yeni Eğilimler” etkinliği, pazarlama dünyasından katılımcılara yeni teknikleri aktardı.
Luna Teknoloji, “Marka Yönetimi”, “Müşteri Deneyiminin İyileştirilmesi” ve “Sayısal Varlık Yönetimi” konularındaki bilgi birikimini ve tecrübesini paylaşmak amacıyla, kendi alanlarının önde gelen firmalarının üst düzey pazarlama yöneticilerine yönelik “Marka Yönetiminde Yeni Eğilimler” başlıklı bir etkinlik gerçekleştirdi. EMC ve Arena firmalarının da işbirliği ile 25 Eylül 2012’de gerçekleştirilen etkinlikte, pazarlama bölümlerinin ve yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlara, yeni teknolojiler ile nasıl çözüm bulunabileceğine dair sunumlar ve müşteri deneyimleri yer aldı.

Marka değerinin önemi
Açılış konuşmasını yapan Luna Teknoloji Genel Müdürü Sinan Oymacı, “Günümüz iş dünyasında, şirketlerin kurumsal kimlik yaşam döngüsünde marka ve alt bileşenleri olan Sayısal Varlıkların korunması ve izlenmesi önem arz etmektedir. Bu bağlamda, Luna Teknoloji'nin önerdiği ve kullanıcılarında uyguladığı EMC IIG Documentum DAM alt yapısı, kurumsal kimlikle bütünleşmiş marka ve sayısal varlık yönetimini kolaylaştırmakta, marka değerini artırmaktadır. Detayları öğrenmek isteyenlere bilgi aktarmaya hazırız” diyerek, gerçekleştirilen etkinliğin önemini vurgulamış oldu.
Sinan Oymacı, Apple şirketinin marka değerini belirlemiş olan iki farklı şirketin sonuçlarını paylaştı. Buna göre; Apple’ın değerini bir şirket 183 milyar dolar olarak belirlerken, bir diğeri 33 milyar dolar olduğunu öne sürüyor. Oymacı, Apple için biçilen en düşük değerin, Türkiye’deki en büyük 100 şirketin toplam marka değerine eşit olduğunu ifade etti. Bu farkı Apple’ın yaptığı geliştirmelerin, arkasında durup haklarını çok iyi şekilde korumasından kaynaklandığını belirten Oymacı, uluslararası şirketlerin bazılarının mahkemelerden elde ettikleri gelirlerin birçok şirketin yaptığı satış rakamlarından yüksek olduğunu ifade etti.
Müşteri tarafından bakıldığı zaman marka değerinin çok önemli olduğundan bahseden Oymacı, markanın değeri yükseldikçe rakipleri arasında daha avantajlı bir yere geldiğini ifade etti. Oymacı konuşmasını şu sözlerle sürdürdü:
“Kalite sorumluluk sağlıyor. Ürününüzü çıkardığınızda ürününüzde sorun varsa bile, son kullanıcılar bu kalitede bir üründe sorunu göz ardı edebiliyorlar. Çünkü belli bir süre sonra düzeleceğini var sayıyorlar veya düzeldiğini görüyorlar. Mesela IPhone 5. Gazetelerde okuyorsunuzdur; IPhone 5’te herkes haritalar şöyle hatalı, güncellemede problem yaşadım diyenler var ama satış rakamlarına bakıyorsunuz, ön sipariş sayısı 2 milyon. Pazara çıktığı anda satış sayısı 5 milyon ve ortada arkasından konuşulan bir ürün var. Çünkü bu ürünün arkasında ayrıca dev bir marka var ve ürünlerine sahip çıkıyorlar.”

“Yeni müşteri alışkanlıklarına adapte olabilmemiz çok önemli.”(Duygu Yalçın Yantaç)
Açılış konuşmasından sonra, EMC IIG Grup Satış Müdürü Duygu Yalçın Yantaç’ın yapmış olduğu konuşmada, EMC firmasının Marka ve Sayısal Varlık Yönetimi konusunda sunduğu yazılımın, pazarlama sektörüne katmış olduğu yeniliklere ve avantajlara değinildi. Yantaç konuşmasına şu sözlerle devam etti: “Mevcut gelirlerimizi elde tutmanın yolu, mevcut müşterilerimizi korumak ve onlardan gelen gelirlerimizi devam ettirebilmekten geçiyor. Mevcut müşterileri elde tutarak onlara yeni ürünler sunmak vasıtasıyla da gelirimizi arttırabilmemiz mümkün. Mevcut müşterilerimizin üzerine yeni müşteri kazanımları sağlamamızın en temel ve en az maliyetli yolu, tavsiyelerden geçiyor.”
Yeni müşteri alışkanlıklarına uyum sağlamış olmanın önemine değinen Yantaç, müşterilerle istedikleri gibi ulaşabilmenin, onlara özel, onların talepleri doğrultusunda hizmet verebilmenin önemi üzerinde durdu ve devam etti: “Müşteri deneyiminin müşteri sadakatiyle ilişkisi gün geçtikçe artıyor. Son iki yıldır bu ilişkinin ciddi oranda arttığı gözlemlenmiş durumda ve firmalar, kendilerinde bir değişime gidecekleri zaman ‘biz müşteri deneyimimizi iyileştirmek istiyoruz’ diye ifade ediyorlar. Sigorta sektöründe müşteri deneyimini iyileştirerek arttırılan gelir kazanımı 160 milyon dolar olarak ölçülmüş. Bankalara baktığımızda bu rakam 217 milyon dolar civarında. ABD’de federal hükümetin yaptığı araştırmada, Amerikan vatandaşlarının yüzde 82’i ‘daha iyi bir vatandaşlık hizmeti almak istiyorum’ demiş ve yüzde 42’si böyle bir iyileştirme karşılığında yaklaşın 10 dolarlık ilave vergi ödeyebileceğini belirtmiş. Mevcut nüfus ile sadece ilave ödenebilecek rakam çarpıldığında 552 milyon doları buluyor. Bu nedenle müşterilere daha özel daha kişisel olarak hazırlanmış ücretli bir servisle biz bu kazanımları müşterilerimize geri döndürebilir miyiz? Böylelikle müşteri sadakatini arttırıp, müşterilerimizi daha kolay hizmet sunan firmalara kaymasını önleyebilir miyiz? Bu, çok önemli”.

Sürdürülebilir kentsel gelişim için bir model: Masdar City
İkinci bölümde, geleceğin enerjisi üzerine çalışan enerji firması Masdar’ın Bilişim Teknolojileri Proje Müdürü olan Samer Tahhan’ın sunumu gerçekleşti. Tahhan konuşmasında, teknoloji kullanarak firmasının marka yönetimi konusunda nasıl daha avantajlı bir konuma geldiğinden ve teknoloji ile pazarlama bölümlerine işbirliği içerisinde olmasının kazanımlarından bahsetti. Birçok ülkede gerçekleştirdikleri sürdürülebilir enerji yatırımlarından bahseden Tahhan, 100MW’lık enerji elde eden güneş enerjisi panelleri yaptıklarını, 1000MW elektrik üretimi yapan dünyanın en büyük açık alan rüzgâr enerjisi üretim merkezini kurduklarını sözlerine ekledi. Abu Dhabi’nin yurt dışındaki firmaların yatırımları için özgür bir alan olduğunu belirtti. Abu Dhabi’de gerçekleştirilen Masdar City projesinden bahseden Tahhan, Masdar City’nin, mümkün olan en düşük ekolojik ayak izi ile yüksek kaliteli yaşam ve çalışma ortamı sunan, sürdürülebilir kentsel gelişme için bir model olduğunu belirtti.
İngiliz mimarlık firması Foster and Partners tarafından tasarlanan Masdar City, tamamen sürdürülebilir bir şehir olacak. Sıfır karbon, sıfır atık ekolojisi ile güneş enerjisi ve diğer yenilenebilir enerji kaynaklarından enerji elde edilecek. Masdar Bilim ve Teknoloji Enstitüsü’nün içinde bulunduğu yerleşke 2025’te tamamlanmış olacak.

“Müşteri deneyimini nasıl geliştirebiliriz?”(David Gökçedağ)
Semantix Genel Müdürü David Gökçedağ’ın yapmış olduğu sunum ile firmaların müşteri deneyimlerini arttırmak için neler yapabileceklerinin detayları karşılıklı tartışıldı. Gökçedağ, müşteri sadakatinin markalar için çok önemli olduğunu ve şirketlerin bu sadakatten büyük kar elde ettiklerini ifade etti. “Müşteri deneyimini nasıl geliştirebiliriz?” diye soran Gökçedağ, bunun için müşterileri iyi analiz etmek ve onları anlamanın çok önemli olduğunu söyledi. Gökçedağ buna ek olarak firmaların müşteri deneyimini geliştirebilmeleri için ürünlerini kişiselleştirilebileceklerini ve özelleştirebileceklerini, sayısal ortamda deneyimler kazanabileceklerini, mobil teknolojiyi kurcalayabileceklerini önerdi.

“Yüksek değer, yüksek karı getirir.” (S. Şahin Tulga)
Etkinlik, Profitkar İş Başarısı Platformu Yöneticisi S. Şahin Tulga’nın yapmış olduğu firmaların platform yapılarında nasıl iş başarısı yakalayabileceklerinin anlatıldığı oturumla sonlandı. S. Şahin Tulga, firmaların insanlarla düşük etkileşim ve paylaşımlarını arttırarak bir platforma dönüşmeleri halinde yüksek kar edeceklerinden bahsetti. Müşteriye sunulan 9 tane değer olduğundan bahseden Tulga, bunların verimlilik, kolaylık, güvenlik, gelişim, yalınlık, çevreye katkı, eğlence, imaj ve ilişki sıcaklığı olduğunu ifade etti. Tulga sözlerini şöyle sürdürdü: “Değerler ne kadar yüksekse, fiyatın da o kadar yüksek olur. Örneğin, Türk Hava Yolları ile diğer firmalar arasındaki değer-fiyat ilişkisini inceleyecek olursak, THY hava yollarındaki en yüksek kaliteyi sunduğu için en yüksek fiyatı da o çekiyor.”
Tulga, markanın yüksek değer sunabilmesi için ağ etkilerinin çok önemli olduğundan bahsetti. Lider bir platform olmanın daha fazla insana hitap edebilmek olduğunu belirten Tulga, firmalara müşterileri memnun etme, hedef kitle ile etkileşimi arttırma, doğru fiyatlandırma yapma gibi adımların önemini belirtti. Ağ etkilerini anlatırken TV kanallarını örnek veren Tulga konuşmasına şu sözlerle devam etti: “TV kanallarında dizi ve film aralarında konulan reklamların süresi uzadıkça ve sayısı arttıkça bu insanları rahatsız ediyor. İnsanlar da artık bu reklamlardan rahatsız olup filmlerini, dizilerini yeni teknolojiler sayesinde kaydedip izliyorlar; ancak bunun için reklam ücretleri yükseltilse o zaman reklam sayısı da düşecektir. Böylece kanallar da izleyici kaybetmeyecektir. Yayıncıların bu konuda cesur davranmaları gerekiyor.”

Luna Bilgi ve Haberleşme Teknolojileri
Bilgi ve Haberleşme Teknolojileri (ICT) alanında faaliyet gösteren Luna Bilgi ve Haberleşme Teknolojileri; Akıllı Veri Arşivleme Sistemi (AVAS), Veri Depolama Sistemleri, Sanallaştırma, Doküman Tarama ve Tanıma, Doküman Yönetim Sistemi (DMS), Kurumsal İçerik Yönetimi (ECM) ve İnternet İçerik Üretimi çözümleri, teknolojik ve kurumsallaşma danışmanlık hizmetleri vermekte. Bilgi birikimini ve tecrübesini, dünyadaki gelişmelere paralel olacak şekilde, kullanıcılarla paylaşmak amacıyla kurulan şirket, kendi alanlarının önde gelen kurumlarıyla işbirliği yaparak geleceğin teknolojilerini bugünden, erişilebilir maliyetlerle sunmakta.
 
Arena
Arena, Türkiye’de teknoloji ürünleri ve ilgili tedarik zinciri yönetim hizmetleri alanında lider bir tedarikçi konumunda. Arena yüksek yenilikçilik seviyesi, profesyonel yönetim yaklaşımı ve gelişim stratejileriyle anılıyor. Arena 7 bin 500’ü aşkın satış noktasına ve 400 tedarikçiye hizmet vermekte olup; bilişim teknolojileri, telekomünikasyon, elektronik tüketim ürünleri, perakende ve İnternet perakendeciliği gibi geniş bir yelpazede müşterilerine ürün desteği sağlayacak şekilde yapılandırılmış. Arena 1991 yılında kurulmuş. Şirket merkezi İstanbul’da. Şirket hisseleri Kasım 2000’den bu yana İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda işlem görmekte.

EMC
EMC Corporation işletmelerin ve hizmet sağlayıcıların faaliyetlerini dönüştürmelerine ve BT’yi bir hizmet olarak sunmalarına yardımcı olan dünyanın lider teknoloji şirketlerinden biri durumunda. Bu dönüşümün temelinde bulut bilişim yer alıyor. Yenilikçi ürün ve hizmetler aracılığıyla EMC, bulut bilişime geçiş yolculuğunu hızlandırıyor; BT bölümlerinin en önemli varlıkları olan verilerini daha atik, güvenilir ve maliyet-etkin şekilde depolamaları, yönetmeleri, korumaları ve analiz etmelerine yardımcı oluyor.