Cenk YAPICI
Twitter: @cenkyapici

Muhaberat

Ticaretin merkezi İnternet

Küreselleşmeyle birlikte, artık gerek yurt içi gerekse uluslararası ticaret yapmanın boyutu değişti. Ticarette faaliyet gösterenlerin daha fazla rekabet avantajı sağlaması gerekliliği ortaya çıktı. Rekabet koşullarına ayak uydurabilmek için artık teknolojik yeniliklere uyum sağlanması da elzem. Bilişim ve Haberleşme Teknolojilerinden yararlanan ticaretin yüzü haline gelen e-ticaret artık hayatımızın bir parçası haline geldi. Bu avantaj yakalandığında sonuçları, ülkemizin rekabetçi gücünde, toplam faktör verimliliğinde ve GSYİH’sinde artış olarak ortaya çıkıyor kuşkusuz.
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret pazarı baş döndürücü hızla büyümeye devam ediyor. 2011 yılında yaklaşık 680 milyar dolar olduğu tahmin edilen dünya e-ticaret hacminin 2015 yılında 1,4 trilyon dolara çıkacağı söyleniyor. 2011 yılında kartlı sistemle 267 milyar TL alışveriş yapılmış ve bunun yüzde 8,5’i e-ticaret yoluyla gerçekleşmiş. 2011 yılında ülkemizde sanal işyerleri üzerinden 126 milyon adet yerli ve yabancı kart işlemi gerçekleşmiş; toplam alışveriş cirosu ise yüzde 50 artmış.
Türkiye’de son 1 yılda özellikle fırsat sitelerinin beklenenden fazla çeşidi ve kampanyayı müşterilerine sunması, İnternet kullanıcılarının da e-ticarete daha güvenli bakması pastayı bir hayli büyüttü. E-ticaretin Türkiye’de özellikle genç nüfus nedeniyle yükselişte olduğu da bir gerçek. Bu yıl sonunda, e-ticaret hacminin yüzde 60 artarak 40 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor. 2013’teki e-ticaret hacmi beklentisinin 50 milyar liranın üzerinde olması da pazarın ne kadar daha yükseleceğinin kanıtı.
Ticari faaliyet gösteren KOBİ’ler günümüzde bir İnternet sitesi sahibi olmaktan ziyade e-ticaret yapabildikleri bir Web sitesi sahibi olmayı yeğliyorlar. Böyle düşünmekte haklılar da. Bilişimde dönüşüme inanan KOBİ’lerin e-ticarette başarılara imza atabilmeleri ve büyümeleri için duydukları ihtiyaç kuşkusuz hepsi-bir-arada, anahtar teslim ve uygun fiyatla sunulan çözümlerden geçiyor.
TTNET, geçtiğimiz ay Bilginet Bilişim Teknolojileri şirketi ile yaptığı işbirliğiyle yepyeni bir kampanya başlattı. Avantajlı fiyatlarla sunulan “e-ticaret paketleriile çevrimiçi dükkan açan kullanıcılar, elde ettikleri rekabet avantajıyla pazarda daha hızlı büyüme avantajını yakalayabiliyorlar. E-ticaret paketleri ile 7/24, zamandan ve mekandan bağımsız hareket ederek geniş kitlelere ulaşma şansı elde ediyor müşteriler. Bu sayede iş süreçlerini etkinleştirerek günlük işlerin takibinde verimlilik elde edebiliyor ve maliyetlerini düşürebiliyorlar.
KOBİ ya da EKO e-ticaret paketlerini satın alan TTNET müşterileri, e-ticaret yazılımı sayesinde, çevrimiçi dükkanlarını farklı tema alternatifleri arasından seçtikleri görsellikte müşterilerinin beğenisine sunabiliyorlar. Buradan çevrimiçi ürün, sipariş ve satış yönetimi yapabilecekler. E-ticaret yazılımı; ücretsiz paket kurulumu, çeşitli ödeme alternatifleri bütünleşmesi, trafik, sunucu barındırma, ürün sergileme, içerik yönetimi bölümlerinin yer aldığı paketler avantajlı fiyatlarla kullanıcılarla buluşuyor.
Cumhuriyet Bayramınızı ve Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle kutlar, esenlikler dilerim,
Saygılarımla.