DenizBank’tan sektörde yine bir ilk: Sesli İmza uygulaması

DenizBank, çağrı merkezindeki GVZ Voice Verification teknolojisiyle müşterilerinin kimliklerini sesli imza teknolojisi ile doğruluyor ve sisteme giriş yapmalarını sağlıyor. Yeni teknoloji zaman ve güvenlik açısından büyük kolaylık sağlıyor.
Yenilikçi ürün ve hizmetleri ile dikkat çeken DenizBank, çağrı merkezinde konumlandırdığı ‘GVZ Voice Verification’ teknolojisi ile, Türk bankacılık sektörünün ilk Sesli İmza uygulamasını hayata geçirdi. Bu uygulama sayesinde DenizBank çağrı merkezini arayan müşteriler seslerini imza olarak kullanarak sisteme giriş yapıyor ve güvenlik işlemleri ile zaman kaybetmeden kısa sürede güvenli işlemler gerçekleştirebiliyor.
DenizBank Bilişim Teknolojileri ve Destek Operasyonları Grubu Genel Müdür Yardımcısı Dilek Duman, DenizBank müşterilerinin kolaylıkla sistemden yararlanabildiğini kaydetti. Duman, “DenizBank çağrı merkezini arayan ve sistemden yararlanmak isteyen müşterilerimizin ilk aramalarında ses kaydı bırakarak sisteme seslerini tanıtmaları gerekiyor. Belirlenen cümleyi üç kez tekrar ederek sisteme ses kayıtlarını bırakan müşterilerimiz, sonraki tüm aramalarında belirlenen cümleyi söyleyerek sesli imza teknolojisinden yararlanabiliyor. DenizBank, bilgi ve teknolojiye yatırımlarını sürdürüyor. Bankacılık sektörü müşterilerinin en yeni uygulamalarla hayatlarını kolaylaştırmaya devam edeceğiz” dedi.
Türkiye’nin önde gelen ses teknolojisi firması Sestek’in, tamamı yerli mühendislerce geliştirdiği ‘GVZ Voice Verification’ teknolojisi, biyometrik ses analizi gerçekleştirerek telefonda görüşülen kişinin kim olduğunu sesli imza kontrolüyle doğruluyor. İnsan sesinin retina ve parmak izinde olduğu gibi kişiye özel oluşu esasına dayanarak geliştirilen ‘Voice Verification-Ses Tanıma’, telefonla gerçekleştirilen işlemlerde başvurulabilecek tek biyometrik önlem olma niteliği taşıyor.