Defne’den GSM’de samba rüzgarı

 

 

Defne geliştirdiği yazılımlarla Latin Amerika’ya da girdi
Defne, Background Music servisi ile Bolivya’nın en büyük operatörü Tigo ile 2 yıllık gelir ortaklığı anlaşması imzaladı. Bolivya ile yapılan bu işbirliği ile Defne, Latin Amerika’daki diğer ülkelerle de işbirliği kuruyor. Background Music Servisi için Bolivya ile anlaşan Defne’nin hedefi Şili ve Peru.
Defne’nin yazılımını geliştirdiği Background Music servisini Bolivya’nın en büyük GSM operatörü Tigo da kullanmaya başladı. Defne, Nijerya ve Pakistan ile eş zamanlı olarak Bolivya’da GSM abonelerine telefonla konuşma sırasında arka plana müzik ya da ses efekti ekleme sistemini kullanacak.
Defne’nin sesle ilgili servisler konusunda küresel iş ortağı Total Tim ortaklığı ve Bolivya’nın en büyük GSM operatörü olan TİGO işbirliği ile gerçekleştirilen anlaşmaya göre, eğlence ve kişiselleştirme servislerine ileri bir örnek olarak geliştirilen Background Music adı verilen servis teknolojisi, GSM aboneleri tarafından kullanılabilecek.
Aralarında Nijerya, Hindistan, Bolivya ve Tacikistan’ın da bulunduğu yaklaşık 30’u aşkın ülkeye, telekomünikasyon şebekeleri için katma değerli servis ve altyapı yazılım çözümleri ile hizmet veren Defne, bu kez özel efekt sistemlerinin telekomünikasyon sektöründe kullanımına yönelik geliştirdiği yazılım ile Bolivya’yla çalışmaya başladı.
Operatörlere mobil eğlence dünyasını zenginleştirmek için katma değerli servislerde yenilikler sunan Defne, Bolivya’da GSM abonelerine telefonla konuşma sırasında arka plana müzik ya da ses efekti ekleyebilecekleri katma değerli servis alt yapısı oluşturdu.
Bu özel teknoloji ile aboneler, telefonla yaptıkları görüşmeler sırasında arka plana staddan yankılanan bir tezahürat, konser ya da çığlık gibi birçok efekt ekleyebilecekler. Tamamen doğal seslerden oluşan Background Music servisi, konuşma sırasında istenilen zamanda durdurulup sonra tekrar başlatılabiliyor.
Telekomünikasyon sektörüne yönelik çözümleriyle 30’u aşkın ülkede GSM şirketleri ile ortak çalışma yürüten Defne, halen Türkiye’de AVEA ve KKTC’de KKTCELL ile, Nepal’de NCELL ile toplu mesaj platformu, Hindistan’da 3.Nesil (3N) ‘Video Mail & SMS & Chat’ servis teknolojisi, Kazakistan’da KCELL ile Voice Changer servis teknolojisi ile hizmet vermeye devam ediyor.
Defne 1996 yılında, bilgisayar-telefon bütünleşmesi konusunda deneyimli Türkiye'nin ilk uzmanları tarafından kurulmuştu. Uzun bir süre sadece orta avrupa ülkelerine yönelik çözümler sunan Defne, avrupada, kurumsal çözümleriyle 200'ün üzerinde referans sağlamıştı.
2000 yılından itibaren, Türkiye'ye pazarına yönelik çalışmalarına da hız veren Defne, ilk büyük projesi olarak Türk Telekom'un 81 ilde dağıtık bir şekilde çalışan IVR platformunun yazılımını sağlamış bulunmakta. Toplam 175 E1 kapasiteli, SS7 protokolü ile Türk Telekom şebekesine bağlı olan sistemde, halen 163 Borç Sorma, 121 Telefon Arıza, 135 Uyandırma da dahil olmak üzere 16 değişik servis çalıştırmakta. Günlük olarak milyonlarca çağrı karşılayan sistem, Türkiye'de bu kapasitede kurulmuş en büyük IVR sistemi olma özelliğini de taşımakta. (www.defne.com.tr)