Turkcell ile 3.Neslin (3N) keyfi üç yaşında

 

Turkcell, Türkiye’yi 3.Nesil teknolojisi ile tanıştırmasının üçüncü yıldönümünü kutluyor.
Türkiye’yi 2009 yılında üçüncü nesil mobil haberleşme ile tanıştıran Turkcell, 3N alanındaki performansıyla teknolojideki liderliğini sürdürüyor. Turkcell 3N abone sayısı 22,5 milyona ulaşırken, mobil İnternet trafiği 3N’nin henüz Türkiye’ye gelmediği 2009’un ikinci çeyreğine kıyasla 2012’nin ikinci çeyreğinde 69 kat arttı. Abone başı mobil İnternet kullanımı ise yaklaşık 32 katına çıktı. Üç yıl içerisinde Turkcell’liler 3N üzerinden, yaklaşık 12 milyon DVD’ye denk gelen 54,340 TeraByte (TB) veri alışverişi gerçekleştirdi. Üç yıllık Turkcell 3N serüveni, mobil haberleşme teknolojilerindeki bu devrimin yaşam biçimimizi ve alışkanlıklarımızı nasıl değiştirdiğini açıkça ortaya koyuyor. 3N sayesinde hem GSM telefonundan çok daha yüksek kaliteyle konuşabiliyor hem de mobil İnternet’in sunduğu tüm olanaklardan faydalanabiliyoruz. Turkcell, 3N için bugüne kadar yaptığı yatırımlarla dünyanın en iyileri arasında yer alıyor.

Süreyya Ciliv: “Türkiye’de 3.Nesil demek, Turkcell 3G demek.”
Turkcell 3N’nin üçüncü yaşına girmesi nedeniyle bir açıklama yapan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, konuya ilişkin şunları kaydetti: “Turkcell 3G’yi, Turkcell’in ve Türkiye’nin üç yıllık başarı hikayesi olarak değerlendiriyorum. 3N ile birlikte artık insanlarımız bilgiye her zaman her yerden ulaşabiliyorlar. Dünyanın krize girdiği yıllarda büyük yatırımlar yaparak hayata geçirdiğimiz Turkcell 3G sayesinde hem ülkemizin insanları hem de şirketlerimiz küresel rekabette büyük bir fırsat eşitliği yaşıyorlar. 3N ve fiber İnternet altyapımıza yaptığımız yatırımlar ile daha kaliteli ve daha zengin bir haberleşme deneyiminin önünü açmaya ve en yeni teknolojileri ülkemize ve insanlarımıza sunmaya bundan sonra da devam edeceğiz. ”

Turkcell 3G’nin 3 yılı
69 kat fazla İnternet, 12 milyon DVD’lik veri
Türkiye, 3N hızında mobil İnternet’i sevdi. 3N teknolojisine geçişten öncesiyle kıyaslandığında Turkcell’in mobil İnternet trafiği tam 69 kat arttı. Turkcell’lilerin üç yılda gerçekleştirdiği veri alışverişinin boyutu 54,340 TB’ı (terabayt) buldu. Bu miktarda verinin depolanabilmesi için yaklaşık 12 milyon DVD gerekiyor.

Fiyatlar %94 düştü, kullanım 32 kat arttı
2009 yılı ikinci çeyreğinden bugüne Turkcell’in mobil İnternet gelirleri 4 kat arttı. Aynı dönemde kullanılan MB başına fiyatlar yüzde 94 oranında düşüş kaydetti. Abone başı mobil İnternet kullanımında ise 32 kat artış gerçekleşti.

43.2 Mbps Turkcell ile yaygınlaştı
Turkcell 3G şebekesinde gerçekleştirilen ‘Çift Taşıyıcı’ güncellemesi sayesinde şu anda mobil İnternet hızı 43,2 Mbps’e ulaşmış durumda. Turkcell, 3N’de müşterilerine yaşattığı bu deneyimi ikiye katlamak ve 84 Mbps’e ulaşmak için yatırımlarına devam ediyor. Turkcell 3G’nin 43,2Mbps’lik hızıyla şu anda 700 MB büyüklüğünde bir filmi 2 dakikada indirmek mümkün. 84 Mbps hız hedefi gerçekleştiğinde ise, Turkcell’liler aynı filmi yalnızca 1 dakikada indirebilecek. Turkcell, sahip olduğu A tipi lisans sayesinde, 3.Nesil şebekesinde hızını 168Mbps’ye kadar çıkarmayı hedefliyor.

Rakamlarla Turkcell 3G
3 yıl içerisinde Turkcell 3G ile;

  • Turkcell kanallarından 72 milyon uygulama indirildi,
  • 284 milyon dakika televizyon izlendi,
  • 185 milyon şarkı dinlendi,
  • 103 milyon gol izlendi.

3N özellikli haberleşmede ilk 10
Turkcell 3G ile son bir yılda en çok mobil İnternet kullanan iller, sırasıyla İstanbul, Ankara ve İzmir oldu. Üç büyük şehir dışında ilk 10’a giren iller Antalya, Bursa, Muğla, Mersin, Adana, Kocaeli ve Konya oldu. İlk 10 ilçe sıralamasında ise Ankara-Çankaya, İstanbul-Kadıköy ve İstanbul-Şişli ilk üçte yer aldı.

Turkcell deprem tatbikatından başarıyla çıktı
Turkcell, olası İstanbul depremine hazırlıklı olmak için tam gün süren kapsamlı bir tatbikat düzenledi. Turkcell Grup bünyesinde 1718 çalışanın içinde olduğu tatbikat ile, 7.7 büyüklüğünde bir deprem senaryosunda çalışan tahliyesi, şebeke sürekliliği ve müşteriye verilen kritik hizmetler test edildi.
Turkcell, olası bir İstanbul depremine karşı bugünden hazırlıklı olmak üzere İstanbul Deprem Tatbikatı’nı hayata geçirdi. Tatbikata Turkcell, Turkcell Global Bilgi, Turkcell Superonline bünyesinde 1718 çalışan aktif olarak katıldı. Çalışan tahliyesi ve müşteriye verilen kritik hizmetler gibi süreçleri test eden Turkcell, bu kapsamlı tatbikattan başarıyla çıktı.
Tatbikat sonrasında bir açıklama yapan Turkcell Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlter Terzioğlu şunları söyledi: “17 Ağustos 1999’da yaşadığımız deprem felaketinden geriye, büyük acıların yanı sıra hepimizin çok önemli dersler çıkardığı büyük bir deneyim kaldı. Turkcell olarak biz, afet ve acil durumlarda iletişim ihtiyacının çok temel ve kritik değer taşıdığının bilincindeyiz. Bir daha asla yaşanmamasını dilediğimiz böyle bir afetle karşılaşma ihtimalimizi göz önünde tutarak hazırlıklarımızı sürekli güncelliyor ve geliştiriyoruz. Geçtiğimiz günlerde bu çerçevede bir “İstanbul Deprem Tatbikatı” gerçekleştirdik. Tatbikatlar bizim için rutin “iş sürekliliği” uygulamaları ancak 9 aylık bir ön çalışmayla hayata geçirdiğimiz bu tatbikatımızda, “olası İstanbul depremi” gibi büyük bir senaryo ile 15 farklı acil durum uygulamasını tek bir tatbikatta ilk kez birleştirdik. Çalışan tahliyesi, şebeke sürekliliği ve müşterimize verdiğimiz kritik hizmetlerin sürekliliğini test ettiğimiz bu tatbikattan başarıyla çıktık. Aynı zamanda acil durum sonrası koordinasyon ve kriz yönetiminde pratiklik seviyemizi arttırdık. Bu hazırlıkların ülke çapında tüm ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından mükemmelce yürütülmesi çok önemli. Turkcell olarak biz, üzerimize düşen görevi bugünden yerine getirmek, ülkemize ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunabilmek için gereken gayreti gösteriyoruz.”

Tatbikat nasıl yapıldı?
9 aylık bir ön çalışma sonrasında hayata geçirilen İstanbul Deprem Tatbikatı için ulusal ve uluslararası kuruluşların deprem senaryolarından faydalanıldı. Bu çerçevede, merkez üssü Marmara Denizi olan 7.7 büyüklüğündeki bir deprem senaryosu kurgulandı ve 15 farklı acil durum uygulaması tek bir tatbikatta ilk kez bir araya getirildi. Tam gün süren tatbikatla, deprem konusunda farkındalık ve bilinç seviyesini yüksekte tutmak, kurum içerisindeki afet ve acil durum kültürünü yaşatmak hedeflendi.

Her türlü duruma karşı hazırlanıyoruz
Turkcell, 1998’den bu yana “İş Sürekliliği Yönetimi” konusunda çalışmalar yürütüyor. 14 yıllık deneyimini, önlem almak için kullanan Turkcell, İstanbul Deprem Tatbikatında da bu amacı gözetiyor. Olası bir İstanbul depreminin gerek toplumsal gerekse ekonomik açıdan tüm ülkeyi etkileyebileceği düşünüldüğünde, Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell’in afet koşulları için yürüttüğü hazırlıkların önemi daha da büyüyor.

81 ilde 112 Acil Desteği
Afet ve acil durumlarda iletişim ihtiyacı konusuna özel önem veren Turkcell, geçtiğimiz aylarda önemli bir adım atmıştı. Turkcell, Van depreminin ardından Sağlık Bakanlığı tarafından geliştirilen 81 ilde 112 Komuta Kontrol Merkezi uyumu projesi için gerekli altyapıyı tamamlayıp kullanıma sundu. Turkcell, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) konuyla ilgili talebinin ardından acil çağrılarda kişilerin konum verilerinin erişilir hale getirilmesi kapsamında 81 ilde bütünleşme sistemini tasarladı ve kısa sürede devreye soktu.
Turkcell’in kurduğu sistemin 81 ilde kullanılabilir olması sayesinde 112 Acil sağlık hizmetlerinde hayatî önem taşıyan bir adım atılmış oldu. Bundan böyle sağlık ekipleri, yardım bekleyen vatandaştan adres tarifi almayacak. Cep telefonundan 112 Acil’i arayan kişinin koordinatları bir veri tabanına kaydedilecek ve ilgili birimler tarafından konum tespiti yapılarak en yakındaki ambulans o noktaya yönlendirilecek. Sistem, diğer operatörlerin çekmediği bölgelerde o operatörlerin abonelerinin, SIM kartı olmayan kullanıcıların ve Turkcell şebekesinde “roaming” yapan yabancı operatör abonelerinin de acil aramalarını kapsıyor. Tüm 112 Acil aramalarında kullanıcı ayrımı yapılmadan konum belirleme hizmeti veriliyor.

Turkcell Superonline’dan evlere “tasarım harikası“ telefon
Turkcell Superonline, neo-retro tasarımı ile klasik ve moderni buluşturan SwissVoice ePure Süper DECT telefon ile ev telefonlarını yeniden başköşeye taşıyor. SwissVoice ePure Süper DECT, tasarımı kadar düşük güç tüketimi özelliğiyle de fark yaratıyor.
Superonline, fiber abonelerine sunduğu ayrıcalıklı hizmetlerine yeni bir sürprizle devam ediyor. Türkiye’de şimdilik sadece Turkcell Superonline müşterilerinin sahip olabileceği SwissVoice ePure Süper DECT telefon, kullanım avantajlarının yanı sıra özellikle evlerde dekorasyonu tamamlayan bir obje olarak da tercih edilecek. Turkcell Superonline fiber İnternet müşterileri, ev telefon numaralarını taşıyarak, ev telefonları yoksa Turkcell Superonline’dan numara tahsis ederek, klasik ve moderni buluşturan neo-retro tasarımı ve kullanım kolaylıkları ile SwissVoice ePure Süper DECT telefonun sahibi olabilecekler.
Sabit numarasını değiştirmeden Turkcell Superonline’a taşıyarak veya yeni numara alarak Tukcell Superonline fiber ses müşterisi olanların yararlanabileceği Star Paket kampanyasına katılanlar, 24 ay sabit fiyat garantisiyle, her yöne 300 ve 600 dakika paketleriyle, daha çok konuşup daha az ödeyecekler. Turkcell Superonline ses müşterisi oldukları andan itibaren ev telefonlarına sabit ücret ödemekten de kurtulan kullanıcılar, diğer Turkcell Superonline ses aboneleriyle sınırsız ve ücretsiz konuşabilecekler.
Kullanıcılar, 31 Aralık 2012 tarihine kadar geçerli olacak olan kampanyadan Turkcell Superonline Müşteri Hizmetleri’ni (0 850 222 0 222) arayarak, (www.superonline.net) adresinden ya da Turkcell Superonline satış kanallarına başvurarak yararlanabilecekler.

SwissVoice ePure Süper DECT’in teknik özellikleri
Neo-retro tasarım ile klasik ve modernin mükemmel kesişimi
Full ECO DECT teknolojisi ile düşük güç tüketimi Işıklı, geniş 1,4 inç ekran
Arayan numarayı gösterme (Caller-ID)
100 isim ve numara hafızalı telefon defteri
Yüksek ses kalitesinde tek tuş ile eller serbest (handsfree) özelliği
10 polifonik melodi
10 cevapsız arama listesi
Ekranda tarih ve saat gösterme, alarm
10 saate kadar konuşma, 150 saate kadar çalışma süresi

Türkiye, Turkcell ile bayramlaştı Turkcell’liler kısa mesaj rekoru kırdı
Ramazan Bayramı’nda Turkcell’liler sevdikleriyle yine cepten bayramlaştı. Turkcell’liler 4 gün boyunca 1,1 milyar dakika konuştu, 1 milyardan fazla kısa mesaj gönderdi. Turkcell’liler bayramın ilk günü gönderdikleri kısa mesajlarla Turkcell tarihinin rekorunu kırdı. Turkcell’liler arife gününü de içine alan 4 günlük bayram tatili boyunca 3,1 milyon çoklu ortam mesaj gönderdi. Kullanılan veri miktarı 613 milyon MB’ı aştı. Ses, kısa mesaj ve veri trafiğinde İstanbul birinci sırada yer aldı. Turkcell, Ramazan Bayramı’na denk gelen 18-21 Ağustos tarihleri arasında en yoğun dönemlerinden birini yaşadı. Turkcell’liler, sevdikleri ile bayramlaşmak için 4 gün boyunca 1,1 milyar dakika konuştu. En çok konuşan ilk 10 il sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Mersin, Diyarbakır, Adana, Kocaeli ve Hatay oldu.

Kısa mesaj rekoru kırıldı
Turkcell’liler bayram tatili boyunca cepten 1 milyar 56 milyon kısa mesaj gönderdi. Sadece bayramın ilk günü olan 19 Ağustos’ta gönderilen kısa mesajlarla Turkcell tarihinin kısa mesaj rekoru kırıldı. Konuşma ve kısa mesaj trafiğindeki artış görüntülü mesaja da yansıdı; aynı tarihlerde 3,1 milyon çoklu ortam görüntülü gönderildi. Turkcell’liler bayram boyunca toplam 613,3 milyon MB veri kullandı. Kısa sürede erişilen bu rakam, mobil İnternet’in hayatımızda ne kadar büyük bir yer tuttuğunu bir kez daha ortaya koydu. Veri kullanımının en yoğun olduğu ilk 10 il ise sırasıyla İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya, Muğla, Bursa, Mersin, Balıkesir, Kocaeli, Adana olarak gerçekleşti. Yoğun haberleşme trafiği, Turkcell şebekesinin gücü sayesinde hiçbir sorun yaşanmadan bayram sonuna kadar devam etti.

Terzioğlu: “Haberleşmede mükemmeliyet sınavından bir kez daha 5 yıldızla geçtik.”
Turkcell Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlter Terzioğlu, konuyla ilgili açıklamasında şunları söyledi: “Bu bayram, Turkcell farkı ve kalitesiyle haberleşmede mükemmeliyet sınavından bir kez daha 5 yıldızla geçtik. Turkcell’lilerin güvenine layık olabilmek için her zaman olduğu gibi bayram boyunca da 7/24 çalıştık. Bu sayede, haberleşme trafiğinin sıradan bir güne göre oldukça yoğunlaştığı Ramazan Bayramı’nda müşterilerimiz sorun yaşamadan sevdikleriyle bayramlaştılar. ”

Gurbetçiler bayramda yalnız kalmadı
Turkcell’liler, bayram coşkusunu yurt dışındaki sevdikleriyle paylaşmayı unutmadı. Bayram boyunca Türkiye’deki Turkcell şebekesinden yurt dışında en çok Almanya’ya arama gerçekleştirildi. Almanya’nın ardından en çok aranan ülkeler, Rusya ve İngiltere oldu.
Bayramlaşma trafiği, Turkcell’in Almanya’daki grup şirketi Turkcell Europe’ta da yoğun olarak yaşandı. Almanya’da yaşayan Turkcell Europe müşterileri, 18-21 Ağustos tarihleri arasında toplam 1,1 milyon dakika konuştu. Turkcell Europe müşterilerinin en çok aradığı ilk 10 il sırasıyla, İstanbul, İzmir, Antalya, Ankara, Trabzon, Mersin, Gaziantep, Hatay, Adana, Bursa oldu.

Turkcell Esnaf Paketleri yenilendi: Turkcell’li esnafa “ödeme erteleme” geliyor
Turkcell, esnafa özel paketlerini ihtiyaca uygun farklı alternariflerle yeniledi. Esnafın haberleşme masraflarını düşürmeyi hedefleyen Turkcell, aynı zamanda Ödeme Erteleme Kampanyası ile benzersiz bir kolaylığı hayata geçirdi. Artık, diğer tüm operatörlerden farklı olarak Turkcell’li esnaf dilerse fatura ödemesini 1 ay erteleyebilecek. Turkcell ayrıca Esnaf Paketleri’nden yararlanan müşterilerine 3 ay boyunca ayda 100 kısa mesaj hediye ediyor.
Turkcell, Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu’nun (TESK) desteğiyle hazırladığı Esnaf Paketleri’ni yeniledi. Turkcell’li esnaf artık hem düşük fiyatlarla daha çok konuşabilecek, hem de ödeme kolaylığı fırsatından yararlanabilecek. Ayrıca Esnaf Paketi’nden yararlanan Turkcell’lilere üç ay boyunca her ay 100 kısa mesaj hediye edilecek. Türkiye’de esnafa özel olarak ilk kez Turkcell’in sunduğu Ödeme Erteleme Kampanyası ile, Turkcell Esnaf Paketi kullananlar fatura ödemelerini senede iki kez, bir sonraki aya erteleyebilecekler. Turkcell’in ekonomik açıdan sıkışık olan esnafa destek olmak için planladığı kampanyada, fatura ödemelerini hangi ay erteletecekleri esnafın tercihine bırakılıyor.

Selen Kocabaş: “Yeni paketlerimiz ve ödeme kolaylıkları ile esnafın kazancına bereket katıyoruz”
Turkcell Kurumsal Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, konuyla ilgili açıklamasında şunları söyledi: “Esnafın yüzünü güldüren paketlerimiz artık çok daha zengin ve avantajlı. Ülke ekonomisi açısından büyük önem taşıyan ve yaptığı işin sorumluluğunu bizzat kendisi üstlenen esnafımıza destek olmak için yalnızca onlara özel bir kurgu tasarladık. Turkcell’in sunduğu Ödeme Erteleme Kampanyası ile Türkiye’de ilk kez artık esnafımız, iletişim masraflarını istediği ay erteleyebilecek. İhtiyaca uygun beş farklı alternatifle sunduğumuz yeni paketlerimiz sayesinde hesabını bilen esnafın kazancına bereket katıyoruz.”

Turkcell’den esnafa paket paket destek
Turkcell’in Esnaf Paketleri, farklı ihtiyaç tiplerine uygun 5 farklı alternatifle yenilendi. 12 ay kontratlı paketlerin fiyatları 19TL ile 59TL arasında değişiyor. 19TL’lik Esnaf 400 Paketi, her yöne 400 dakika konuşma olanağı sunuyor. Esnaf 1400 Paketi 29TL’ye her yöne 700
dakikaya ek olarak sabit hatlarla 700 dakika konuşma olanağıyla zenginleşiyor. Esnaf 2000 Paketi ile Turkcell’li esnaflar, her yöne ve sabit yöne 1000’er dakika, Esnaf 4000 Paketi ile 2000’er dakika, Esnaf 6000 Paketi ile ise 3000’er dakika konuşabiliyor.
Turkcell, herhangi bir paketten faydalanan esnaf müşterilerine üç ay boyunca her ay 100 kısa mesaj hediye ediyor.


 Yeni Esnaf Paketleri

12 Ay

Aylık

Her Yöne

Sabit Hatlarla

Esnaf 400 Paketi

19 TL

25 TL

400

-

Esnaf 1400 Paketi

29 TL

39 TL

700

700

Esnaf 2000 Paketi

39 TL

52 TL

1000

1000

Esnaf 4000 Paketi

49 TL

65 TL

2000

2000

Esnaf 6000 Paketi

59 TL

79 TL

3000

3000

Esnaf Paketi’nden kimler faydalanabilir?
Esnaf Paketi’nden, Türkiye genelindeki tüm esnaflar yararlanabiliyor. Pakete geçmek için ticari faaliyetlerine devam ettiklerini gösteren bir belge ile birlikte Turkcell İletişim Merkezleri ve Turkcell Kurumsal Çözüm Merkezleri’nden başvuru yapılabiliyor.