Vodafone Türkiye, acil durumda abonelerinin yanında

 

Türkiye’nin 81 iline kesintisiz hizmet götürerek abonelerinin yaşam kalitesini artırmak hedefiyle çalışan Vodafone Türkiye teknoloji altyapısıyla acil durumlarda da haberleşme sağlıyor.
Vodafone Türkiye; “Nerede Olduğumu Bildir”, “Vodafone Akut Mobil Uygulaması” ve “Akut Kısa Mesajh Bilgilendirme Servisi” gibi mobil haberleşme teknolojilerinin acil durumlar ve doğal afetlerde insan hayatına dokunduğu servisleriyle aboneleri için güvenilir yol gösterici oluyor. Türkiye’deki 18 milyonu aşkın abonesine kesintisiz haberleşme deneyimi yaşatmak hedefiyle faaliyetlerini sürdüren Vodafone Türkiye, akıllı teknolojilerle modernize ettiği altyapısıyla Türkiye’nin 81 ilinde haberleşme sağlıyor. Vodafone Türkiye, “Nerede Olduğumu Bildir”, “Vodafone Akut Mobil Uygulaması” ve “Akut Kısa Mesaj Bilgilendirme Servisi” gibi hizmetleriyle, acil durumlar ve doğal afetlerde yol gösterici çözümler sunuyor.

Türkiye Vodafone Vakfı, doğal afetlerde de abonelerinin yanında
Türkiye Vodafone Vakfı’nın, Akut işbirliğiyle geliştirdiği “Vodafone Akut Mobil Uygulaması” ve “Akut Kısa Mesaj Bilgilendirme Servisi”, abonelerinin felaket anında ihtiyaç duydukları bilgilere erişmelerine olanak sağlıyor. Türkiye Vodafone Vakfı’nın mobil teknolojiler aracılığıyla topluma fayda sağlama hedefinin doğal bir uzantısı olan “Vodafone Akut Mobil Uygulaması” ve “Akut Kısa Mesaj Bilgilendirme Servisi” sayesinde, deprem, yangın, sel, kaybolma gibi acil durumlarda ulaşılması gereken bilgilere, Akut gibi güvenilir bir kurum aracılığıyla, tek bir kısa mesaj ya da akıllı cihazlara indirilecek uygulama üzerinden kolaylıkla erişmek mümkün. Vodafone abonelerinin, acil durumlarda yapılması gerekenler hakkında bilgi almak için AKUTACIL yazıp 1025’e göndermeleri yeterli oluyor. Uygulama, Apple App Store ve Google Play Store’dan da ücretsiz olarak indirilebiliyor. Uygulamayı indirmek için AKUT diye arama yapmak yeterli oluyor.

Tek bir SMS ile nerede olduğunuzu bildirin
Vodafone aboneleri, bulundukları bölgeyi tarif edemedikleri acil durumlarda, “Nerede Olduğumu Bildir” servisini kullanarak, hızlı ve pratik bir şekilde konum bilgilerini öğrenebiliyor, yakınlarına bildirebiliyorlar. Vodafone’un en ileri teknolojilerle modernize ettiği şebeke altyapısı ile abonelerinin her zaman, her koşulda ve her konumda erişilebilirliğini sağladığı “Nerede Olduğumu Bildir” servisinden yararlanmak için, 7777'ye “NEREDEYİM” yazıp göndermek yeterli oluyor. Ayrıca *3636# USSD menüsü üzerinden de bu hizmet kullanılabiliyor.
Vodafone aboneleri 81 ilde telefonlarından 112, 155 ya da 156’yı aradıklarında, konum bilgileri mevcut veri tabanına kaydediliyor ve ilgili birimler tarafından en yakındaki acil sağlık müdahale ekiplerinin ve/veya emniyet güçlerinin bulundukları noktalara yönlendiriliyor.

Hasan Süel: “Abonelerimize ihtiyaç duydukları bilgiye erişme imkânı sağlıyoruz”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Vodafone Türkiye olarak temel hedeflerinin Türkiye’yi kesintisiz iletişim çağına taşımak olduğunu ve bunu sadece gündelik hayatın doğal akışı dahilinde değil, her türlü acil durum ve felaket senaryosunda da uygulanabilir bir görüş olarak gördüklerini belirtti.
Süel, şöyle konuştu: “Türkiye’de haberleşmenin sürekliliğini sağlamak yolundaki çabalarımız, kısa bir süre önce iş sürekliliği standartlarının gelişimi konusunda öncü bir kuruluş olan BSI tarafından tescillendi. Müşteri memnuniyetinde çıtayı sürekli daha yükseğe taşıma hedefimiz doğrultusunda, yıllar içinde altyapımıza gerçekleştirdiğimiz yatırımların ve yoğun bir çalışmanın sonucu olarak aldığımız bu sertifika ile gelişmiş şebeke altyapımız sayesinde her türlü acil duruma hazırlıklı olmayı ve müdahale edebilmeyi hedefliyoruz. “Vodafone Akut Mobil Uygulaması”, “Akut Kısa Mesaj Bilgilendirme Servisi”  ve, “Nerede Olduğumu Bildir” gibi hizmetlerle de, olası her türlü felaket senaryosunda abonelerimizin ihtiyaç duydukları bilgilerin erişilebilirliğini sağlıyoruz. Bununla birlikte, insanlığın karşı karşıya olduğu sorunların çözümü adına sunabileceği çok önemli katkılar bulunan mobil haberleşme teknolojileri ile toplum yaşantısına nasıl fayda sağlayabileceğimizin, müdahale edilmesi en zor durumlarda toplum hayatını nasıl kolaylaştırabileceğimizin bir örneğini sunuyoruz. Başka bir deyişle mobil hizmetleri insanlığın iyiliği için sunmaya çalışıyoruz.”

Vodafone, Türkiye’de bir “ilk”e imza atarak sürdürülebilirlik görüşü ve performansını, “Paydaş Diyaloğu Çalıştayı”nda masaya yatırdı
Çifte sorumluluk anlayışıyla ticari ve sosyal yatırımlarını sürdürülebilirlik ekseninde ve bütünsel bir bakış açısıyla yöneten Vodafone Türkiye, sürdürülebilirlik görüşünü tüm boyutlarıyla ekosistemindeki paydaşlarına aktarmak ve bu yolda gerçekleştirdiği çalışmalar hakkında fikir alışverişinde bulunmak üzere Türkiye’de bir “ilk”e imza atarak “Paydaş Diyaloğu Çalıştayı”nı gerçekleştirdi.
Paydaş Diyaloğu Çalıştayı ile Vodafone Türkiye; müşterileri, çalışanları ve tedarikçileri ile Mobil haberleşme teknolojilerini her gün daha fazla birey ve kurum için erişilebilir kılarak Türkiye’yi daha iyi bir geleceğe taşımak amacıyla bugüne kadar birçok “ilk”e imza atan Vodafone Türkiye, bu hedefe yön veren “sürdürülebilirlik” stratejisini tüm yönleriyle paydaşlarına aktarmak ve bizzat onların görüş ve beklentileri doğrultusunda geliştirmek hedefiyle, Türkiye’de ilk kez “Paydaş Diyaloğu Çalıştayı”nı hayata geçirdi.
AA 1000 Paydaş Katılımı Standardını referans alarak hazırlanan Paydaş Diyaloğu Çalıştayı, 16 Temmuz tarihinde, sivil toplum örgütleri, üniversiteler ve konusunda uzman fikir önderlerinden oluşan 30 kişilik bir paydaş ekosisteminin katılımıyla hayata geçirildi. Çalıştayda, Vodafone’un sürdürülebilirlik görüşünü inşa ettiği 3 eksenini oluşturan Çevre, Müşteriler ve Toplum ve Türkiye Vodafone Vakfı temaları etrafında; şirketin ürün ve hizmetleriyle topluma ve müşterilerine kattığı değer, çevresel etkileri ve Türkiye Vodafone Vakfı aracılığıyla gerçekleştirdiği toplumsal yatırımlar masaya yatırıldı.

Önemli sivil toplum kuruluşları bir araya geldi
Çalıştay’a, İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği, WWF Türkiye - Doğal Hayatı Koruma Vakfı, TEMA Vakfı, Sürdürülebilirlik Akademisi, Türkiye Futuristler Derneği, Sabancı Üniversitesi, Mobil Haberleşme Araçları ve Bilişim Teknolojileri İş Adamları Derneği (MOBİSAD), Telekomünikasyon ve Enerji Hizmetleri Tüketici Hakları ve Sektörel Araştırmalar Derneği (TEDER), Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER), Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), Habitat için Gençlik Derneği, Alternatif Yaşam Derneği (AYDER), Özel Sektör Gönüllüleri Derneği (ÖSGD) ile Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı (TÜSEV) temsilcileri katıldı.
İş süreçlerinin merkezine yerleştirdiği sürdürülebilirlik görüşüyle, Türk toplumu ve ekonomisi için değer yaratmayı hedefleyen ve bu yolda çevresel, sosyal ve ekonomik anlamda hayata geçirdiği tüm uygulama ve taahhütleri şeffaf ve hesap verebilir bir zeminde ekosistemiyle paylaşmaya özen gösteren Vodafone Türkiye, Paydaş Diyaloğu Çalıştayı’nda geçtiğimiz yıl ilkini yayımladığı Sürdürülebilirlik Raporu’ndan önemli başlıkları katılımcılarla paylaştı.
Vodafone Türkiye, paydaşlarından aldığı geri bildirim, fikir ve öneriler doğrultusunda önümüzdeki dönem sürdürülebilirlik stratejisini besleyecek ve ileri taşıyacak değerli bir bilgi birikimi de elde etmiş oldu. Çalıştay ile paydaşların Vodafone’un sürdürülebilirliğe yaklaşımı ve bu yaklaşım çerçevesinde öncelik verdiği üç tema hakkında geri bildirimde bulunmalarını sağlayan bir platform yaratılmış oldu. Çalıştay çıktılarıyla, Vodafone Türkiye 2011 Sürdürülebilirlik Raporunda öncelikli olarak belirlenen temalar çerçevesinde iyileşmeye açık konularda, 2012’de alınan geri bildirimlerin şirket süreçlerine tümleşik edilmesi hedefleniyor.
Hasan Süel: “Ortak ve sürdürülebilir geleceğimize hizmet eden bu çalıştayı düzenli hale getirmeyi hedefliyoruz”.
Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, çalıştayda yaptığı konuşmada, insanların gündelik yaşamında fark yaratmak ve toplumlara sürdürülebilirlik konusunda rehberlik etmek konusunda iş dünyasına büyük görev düştüğünün altını çizerken, şunları söyledi:
“Bir yandan yeni küresel gerçekliğin yarattığı zorlu rekabet ortamında şirketlerimizi başarıyla yönetmeye devam ederken, diğer yandan kamu ve STK’lerle dayanıklı işbirlikleri kurarak toplumun sürdürülebilirlik koşullarını yönetmemiz gerekiyor. Bu anlayış çerçevesinde, Vodafone’da sürdürülebilirliği temel iş süreçlerimizin ayrılmaz bir parçası olarak benimsiyoruz. Sürdürülebilirlik stratejimiz çerçevesinde ekonomik büyümeyi teşvik ediyor, sosyal iş modellerinin gelişmesinde öncü rol oynuyor, tüm süreçlerimizde çevreye olan etkimizi en aza indirmeyi hedefliyor ve Türkiye Vodafone Vakfı olarak sosyal yatırımlarımızla toplumsal gelişime katkıda bulunuyoruz. Bu yolda gerçekleştirdiğimiz çalışmalara temel olarak iki unsur ışık tutuyor. Birincisi, Vodafone Grubu’nun ekonomik gelişmeyi teşvik etmek ve düşük karbonlu bir toplum oluşturmak üzere küreselde konumlandırdığı sürdürülebilirlik yaklaşımı. İkincisi ise her bir faaliyet alanımızda, ekosistemimizde o alanla ilgisi bulunan paydaşlarımızın görüş ve önerileri. Kurduğumuz muhtelif diyalog platformları üzerinden müşterilerimiz, çalışanlarımız ve tedarikçilerimiz ile sürekli iletişim halindeyiz. Bugünkü çalıştayımız ile bu platformlara bir yenisi eklemekten mutluluk duyuyoruz. Burada ele alınan her bir konu, sürdürülebilirlik çalışmalarımızda yeni adımlara vesile olabilir ya da devam eden çalışmalarımıza farklı boyutlar kazandırabilir. Aynı zamanda önümüzdeki aylarda yayımlamayı planladığımız ikinci Sürdürülebilirlik Raporumuzun şekillenmesinde de bu çalıştayın çıktıları mutlaka önemli rol oynayacaktır. Hedefimiz, bu yıl ilkini gerçekleştirdiğimiz ve yarattığı diyalog ortamıyla ortak ve sürdürülebilir geleceğimize hizmet eden bu değerli çalıştayı düzenli hale getirmek.”
Katılımcılardan Fütüristler Derneği Danışma Kurulu Başkanı, Fütürist Ufuk Tarhan çalıştay hakkında şunları söyledi: “Profesyonel uzmanların yönettiği, üst yönetimin başından sonuna bilfiil katıldığı ve önceden çok sıkı hazırlanılmış çalışmanın parçası olmak ‘daha iyi bir gelecek’ için motive etti, umutlarımızı coşturdu. Fütüristler Derneği’ni temsilen katıldığım Vodafone’un Paydaş Diyaloğu Çalıştayı’nın tüm kurumlara örnek olmasını dilerim. Toplumsal, sosyal meseleleri ciddi ve odaklı bir yapılanmayla, son derece sistematik, stratejik ele alan Vodafone’u yürekten kutluyorum.”
WWF-Türkiye Başkanı Tolga Baştak ise, görüşlerini şöyle ifade etti: “Vodafone’un paydaşlarının sesine kulak vermek amacıyla düzenlemiş olduğu Paydaş Diyaloğu Çalıştayı’nı, yaratmış olduğu diyalog ortamı açısından son derece önemli buluyorum. Dünyanın kaynaklarını kendini yenileme hızından daha hızlı tükettiğimiz şu günlerde, Vodafone gibi kurumların gelecekte izleyeceği stratejileri paydaşlarının fikrini alarak oluşturuyor olmaları, diğer kurumlara örnek olması açısından sevindiricidir. Doğal kaynakların ekolojik sınırları aşmayan kullanımını destekleyen bir vakıf olarak, Vodafone’un ekolojik ayak izini azaltmaya yönelik çabasını ve kendi süreçlerinde çevre unsurunu gözeterek yapmakta olduğu değişimi de takdirle karşılamaktayız.”
AÇEV İletişim ve Kaynak Geliştirme Yöneticisi Nevin İlhan Koçak ise, şöyle söyledi: “Vodafone Türkiye’nin sürdürülebilirlik yönetimine verdiği önem doğrultusunda paydaşlarıyla sürdürdüğü sıkı işbirliğini her zaman takdirle izliyoruz. Bu kapsamda toplumsal yatırımlarını birlikte gerçekleştirdiği paydaşlarından biri olarak, birlikte yürüttüğümüz çalışmalarda görüşlerimize değer veren ve değer katan bir ortak olarak bize destek olması projelerimizin 5 yıldır başarıyla devam etmesini sağlamıştır. Vodafone Türkiye tarafından gerçekleştirilen Paydaş Diyaloğu Çalıştayı’nın sürdürülebilirlik anlamında ortak çalışmalarımıza pek çok katkısı olacağına ve sektörde önemli bir örnek teşkil edeceğine inanıyoruz.”
Çevresel, sosyal ve ekonomik sorumluluklarını bütünsel bir bakış açısıyla, denge içinde yönetmeyi hedefleyen Vodafone Türkiye, sürdürülebilirlik konusundaki faaliyetlerini Çevre, Müşteriler ve Toplum ve Türkiye Vodafone Vakfı aracılığıyla yaptığı toplumsal yatırımlar olmak üzere 3 başlıkta yönetiyor.
Vodafone, ilkini Eylül 2011’de yayımladığı Sürdürülebilirlik Raporu’nun da omurgasını oluşturan bu 3 eksenini üzerine inşa ettiği sürdürülebilirlik yaklaşımı kapsamında, ticari faaliyetlerini sosyal sorumluluk bilinci ve çevresel sorumluluklarıyla birleştirerek; şeffaf ve hesap verebilir bir zeminde Türk toplumu ve ekonomisi için değer yaratmayı hedefliyor.

Vodafone Türkiye desteğinde düzenlenen “Küresel Üniversiteli Girişimci Yarışması” için başvurular başladı
Türkiye’de girişimcilik ekosistemini destekleyerek,genç girişimcileri iş dünyasına kazandırmayı en önemli sosyal sorumlulukları arasında gören Vodafone Türkiye, bu ülküyü bir adım ileri taşıdı. Vodafone Türkiye’nin ana destekçisi olduğu Küresel Üniversiteli Girişimci Yarışması için başvurular, Akbank’ın da katkılarıyla başladı.
Tüm dünyadaki üniversiteler arasında girişimciliği teşvik etmek amacıyla düzenlenen yarışmanın Türkiye elemelerinde rakipleri arasından sıyrılarak birinci olacak girişimci, dünyanın dört bir yanından gelen gençlerin katılımıyla New York’ta gerçekleşecek büyük finalde Türkiye’yi temsil ederek, 200 bin dolarlık büyük ödül için yarışma hakkı kazanacak. Türkiye elemelerinde “Vodafone Özel Mobil İnternet Kategorisi”nde yarışacak genç girişimcileri ise birincilik ödülünün yanında, Vodafone Smart Tab 10 kazanma şansı bekliyor.
Türkiye’deki girişimcilik potansiyeli ve nitelikli insan kaynağını geliştirmeye büyük önem veren Vodafone’un ana destekçiliğinde, Akbank’ın katkılarıyla düzenlenecek Küresel Üniversiteli Girişimci Yarışması için başvurular başladı.

Serpil Timuray: “Genç girişimcilerin hayallerine kavuşmalarına destek olmaktan mutluluk duyuyoruz”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, telekomünikasyon alanında dünyanın en büyük şirketlerinden biri olarak, 70’i aşkın ülkeden beslenen bilgi birikimleriyle, Türk toplumu için değer yaratmak hedefiyle çalıştıklarının ve bu çerçevede sürdürülebilir kalkınmanın anahtarı konumundaki girişimciliği destekleyerek, nitelikli insan kaynağına yatırım yapmayı öncelikleri arasında gördüklerinin altını çizdi.
Timuray, şöyle konuştu: “Mobil haberleşme gibi yaratıcılığı maksimum düzeyde besleyen, yeni girişimlerin ve yeni iş modellerinin oluşumunu teşvik eden bir alanda küresel bilgi birikimine sahip bir kurum olarak, Türkiye’de girişimciliğin gelişmesine yönelik yatırımları, özellikle de genç insan kaynağını doğru yönlendirecek inisiyatifleri en önemli kurumsal sorumluluklarımızdan biri olarak görüyoruz. Günümüzde bilgiyi her an her yerden erişilebilir kılan mobil haberleşme teknolojileri, fikirleriyle iş dünyasında fark yaratacak yeni girişimcilere bilgi ve donanım açısından çok büyük bir zenginlik sunuyor. Mobil haberleşmenin yaygınlaşması suretiyle İnternet demokratikleşiyor ve bu da beraberinde fırsat eşitliğini getiriyor. Gelişen teknolojilerin de yarattığı bu ivmeyle, ülkemizdeki girişimcilik potansiyelinin giderek yükseleceğine inanıyoruz. Bugün Türkiye’de her 100 kişiden 8’i girişimci iken, gelişmiş ülkelerde bu oranın yüzde 25 düzeyinde olduğunu gözlemliyoruz. Arayı hızla kapatacak ve bu sayede ülkemizin küresel rekabetçiliğini artıracak bir gelişim grafiği yakalamak için ise, üniversitelerin akademik olarak küresel yaratıcılık programlarına etkin katılımı ve üniversite-sanayi işbirliğinin geliştirilmesi önem taşıyor. Vodafone Turkiye olarak gençlerin girişimciliğe üniversite eğitimi sürecinde etkin hazırlanmalarına yönelik bir örnek oluşturacağına inandığımız ‘Küresel Üniversiteli Girişimci Yarışması’na destek vermekten mutluluk duyuyoruz.”

Vodafone Vakfı, engelleri kaldıran en başarılı mobil uygulamaları, Smart Accessibility Awards’da ödüllendirecek
Mobil haberleşme teknolojileri aracılığıyla engelli bireylerin hayatında olumlu yönde sosyal değişim yaratmak için çalışan Vodafone Vakfı, Smart Accessibility Awards ile bu yıl ikinci kez engelli ve yaşlı bireylerin yaşantılarını kolaylaştıran mobil uygulamaları ödüllendirecek.
Tüm Avrupa ülkelerinin katılımına açık Vodafone Vakfı Smart Accessibility Awards için başvurular 15 Ekim’e kadar devam edecek. İspanya’da gerçekleşecek büyük finale katılma hakkı kazanan girişimciler, 4 kategoride toplam 200,000 avroluk ödül için yarışacak.
Vodafone Vakfı tarafından bu yıl ikinci kez düzenlenen ve “dışarıda bırakılanlara ulaşma” amacı kapsamında, toplumsal hayatın olanaklarından eşit şekilde yararlanamayan engelli ve yaşlı bireylerin hayatını kolaylaştırmaya yönelik en başarılı girişimleri ödüllendiren Vodafone Vakfı Smart Accessibility Awards başvuruları başladı. Vodafone Vakfı’nın Avrupa Yaşlanma Platformu (AGE Platform) ve Avrupa Engelli Forumu (EDF) işbirliğiyle hayata geçirdiği Smart Accessibility Awards; Vodafone’un coğrafi, maddi, demografik ve sosyolojik engelleri kaldırarak, toplumun tüm kesimlerini mobil devrimin sunduğu sınırsız olanaklar ile buluşturmak yolunda yürüttüğü çalışmaların önemli bir kanadını temsil ediyor.
Sosyal Katılım, Bağımsız Yaşam, Mobilite ve Refah olmak üzere dört kategoride düzenlenen yarışmada 15 Ekim’de başvuruların tamamlanmasının ardından, 15 Ekim-9 Kasım tarihlerinde AGE Platform Europe, Avrupa Engelli Forumu, Vodafone Grubu ve Vodafone Vakfı temsilcilerinden oluşturulan jüri tarafından bir ön değerlendirme yapılacak. Aralık ayında yapılacak finallerde ise, ’final jüri’si değerlendirmelerde bulunacak. Bu değerlendirmelerde her kategoriden kullanıcı ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayan, engelli ve yaşlı bireylerin hayatına en yüksek faydayı sağlayacak 3’er girişimci kısa listeye girme hakkı kazanarak Aralık ayının başında İspanya’da gerçekleşecek büyük finalde, her bir kategori için ödülün 50,000 aavro olduğu toplamda 200,000 avroluk ödül için yarışacak.
Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel: “Türkiye’den girişimcilerin de toplum hayatında fark yaratan uygulamalarıyla yarışmaya başvurmalarını diliyoruz”.
Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, gündelik yaşantının dinamiklerini kökünden değiştiren mobil teknolojilerin, fırsat eşitliğinin anahtarı konumunda olduğunun; aynı eşitliğin engelliler, yaşlılar gibi topluma katılımı sınırlanan bireylere de sağlanması gerektiğinin altını çizdi. Süel, şöyle konuştu:
“Günümüzde mobil haberleşme teknolojileri içinde, toplumun karşı karşıya olduğu sorunların çözümleri barındırıyor. Biz mobil haberleşme teknolojileri konusunda 30’u aşkın ülkeden beslenen bilgi birikimine sahip küresel bir şirketin işitraki olarak, bu büyük potansiyeli ülkemizde daha fazla bireye ulaştırmak, akıllı telefon devrimini mümkün olan en geniş ölçekte erişilebilir kılmak üzere çalışıyoruz. Bunu yaparken, ülkemizin sosyal ihtiyaç haritasını göz önünde bulunduruyor; sosyo-ekonomik açıdan mobil teknolojilere erişimi kısıtlı birey ve grupların önündeki engelleri kaldırmaya odaklanıyoruz. Bugüne kadar engelli bireyleri toplumsal hayata dâhil etmek, yaşantılarında yeni kapılar açmak yolunda Türkiye Vodafone Vakfı olarak hayata geçirdiğimiz Düşler Akademisi çatısı altında önemli adımlar attık. Smart Accessibility Awards, engelli ve yaşlı bireyler başta olmak üzere toplumun dışarıda bırakılan tüm kesimleri için mobil teknolojilere erişimi kolaylaştırmak, sosyal hayata eşit katılım sağlamak ve daha da önemlisi, toplumda bu anlamda bir bilinç yaratmak adına önemli bir adımı temsil ediyor. Mobil devrimin insan ve toplum hayatı üzerindeki dönüştürücü etkilerini erişilebilir kılmak yolunda mihenk taşı konumundaki bu yarışmanın dünyanın dört bir yanında yaşam kalitesini artıracak yeni uygulama ve girişimler için ilham kaynağı olmasını ve Türkiye’den girişimcilerin de bu büyük amaca hizmet edecek uygulamalarıyla yarışmaya başvurarak, Vodafone’un ‘toplum hayatında fark yaratma’ amacının bir parçası haline gelmelerini temenni ediyoruz.”
Vodafone Vakfı’nın 50 yaş üzerindeki bireylere yönelik Avrupa Yaşlanma Platformu (AGE Platform) ve Avrupa’daki engelli bireyler ve ailelerinin kurup yönettiği, 80 milyon engelli Avrupalıyı temsil eden Avrupa Engelli Forumu (EDF) işbirliğiyle hayata geçirdiği Smart Accessibility Awards; ilk kez geçtiğimiz yıl engelli ve yaşlı bireylerin hayatına fayda sağlayacak mobil girişimleri teşvik etmek amacıyla hayata geçirildi.
Bu yıl etkinlik, kullanılabilirlik ve ekonomiklik, kullanıcı dostu olma ve erişilebilirlik ve herkese uygun tasarım olmak üzere 4 farklı ölçüt doğrultusunda değerlendirmeye alınacak başvuruların; Android platformu sürüm 2.2'de (veya üstü) çalışması, Vodafone Uygulama Mağazasının şartlarını ve koşullarını karşılaması ve farklı engellere yönelik ihtiyaçları aynı anda karşılayabilecek formatta tasarlanmış olması bekleniyor.
Vodafone Foundation Smart Accessibility Awards 2011’in Vodafone Grup Başkanı Vittorio Colao’nun ve Avrupa Komisyon Üyesi Neelie Kroes’in katılımıyla gerçekleştirilen ödül töreninde, 200,000 avroluk toplam ödül yarışmanın kazananları tarafından eşit şekilde paylaşılmıştı.

Vodafone Vakfı Smart Accessibility 2011 Ödülleri kazananları

Help Talk (Refah kategorisi)
Geçici veya kalıcı olarak konuşma yetisini kaybetmiş bireyler için tasarlanmış Help Talk, simgelerle gösterilen ve üzerlerine basıldığında “Susadım” veya “Ağrım var” gibi temel ihtiyaç ve istekleri “konuşarak” anlatan komutlardan oluşuyor.

Wheelmap (Mobilite kategorisi)
Wheelmap, fiziksel engelli bireylerin gündelik yaşamda karşılaştıkları engelleri aşmalarına yardımcı olmak üzere geliştirilmiş bir uygulama. Uygulamanın sunduğu “crowdsoursing” özelliği; kafe, müze, otel, mağaza gibi kamuya açık alanların tekerlekli sandalye kullanıcıları için erişebilirliğini puanlama ve yorumlama imkânı sağlıyor.

Zoom Plus Magnifier (Bağımsız yaşam kategorisi)
Zoom Plus Magnifier uygulaması, renk körlüğü, uzağı veya yakını görememe ve disleksinin bazı biçimleri dâhil olmak üzere tüm görme engelli bireyler için, telefon üzerinden metin okuma işlemini kolaylaştıran bir uygulama. Odağı keskinleştiren ve font ve arka plan renklerini ayarlayan uygulama ile görme engelli bireyler, akıllı telefonları ile rahatlıkla metin okuyabiliyorlar.

BIG Launcher (Sosyal katılım kategorisi)
BIG Launcher, küçük klavyeleri kullanmakta zorlanan yaşlı veya görme engelli bireyler için alternatif ve kişiselleştirilebilir bir Android ana ekran sunuyor. Telefon, kısa mesaj, mesaj, kamera, galeri, SOS düğmesi ve yüklü uygulamalar gibi temel işlevlerin tamamını temsil eden büyük tuşların ve fontların bulunduğu ekran sayesinde yaşlılar ve görme engelliler, klavyeyi çok daha rahat bir şekilde kullanabiliyorlar.

Frank Krause, Vodafone Türkiye Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı oldu
Vodafone Türkiye Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Diego Galli, Cable and Wireless Worldwide’ın Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak atandı. Galli'nin ayrılmasıyla boşalan Vodafone Türkiye Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcılığı görevine Frank Krause getirildi. Krause, 1 Eylül 2012 itibarı ile yeni görevine başlayacak. Vodafone Türkiye üst yönetiminde yeni bir atama gerçekleşti. Vodafone Türkiye Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Diego Galli, 1 Ağustos 2012 itibarı ile Vodafone’un ses, veri ve IP hizmetleri sunan iştiraki Cable and Wireless Worldwide’ın Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak göreve başladı. Galli'nin yeni görevine atanmasıyla, Frank Krause Vodafone Türkiye Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı oldu. Son üç yıldır Vodafone Macaristan Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak görev yapan Krause, yeni görevine 1 Eylül 2012'de başlayacak.

Diego Galli birçok stratejik projeyi başarıya taşıdı
12 Haziran 2009 tarihinden bu yana Vodafone Türkiye’nin Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak görev yapmakta olan Diego Galli, Vodafone Türkiye’nin son üç yıl içinde ortaya koyduğu başarı öyküsünde rol üstlendi.
Vodafone Türkiye'nin U-Dönüşü Programı, Borusan Telekom ve Koç.Net şirket satın alımları, Finans Organizasyonunun yapılanması gibi pek çok stratejik proje Diego Galli'nin güçlü liderlik desteğiyle başarı ile hayata geçti. 1995 yılında Vodafone bünyesine katılan Frank Krause, mobil ve sabit telekomünikasyon hizmetleri sektöründe finans alanında 20 yıllık bir iş deneyimine sahip. Son üç yıldır Vodafone Macaristan’da Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak çalışmakta olan Krause, daha önce Vodafone Almanya'da Finansal Kontrol Direktörü, Arcor Almanya'da Finansal Kontrol Bölüm Başkanı, Vodafone D2 Almanya'da Planlama ve Raporlama Bölüm Başkanı ve Mannesmann Mobilfunk Almanya'da Finansal Kontrolör olarak görev yaptı. Justug-Liebig Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olan Frank Krause, evli ve iki çocuk babası.

Derya Hatiboğlu, Vodafone Türkiye Strateji, İş Geliştirme ve Sabit Telekom Hizmetleri’nden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak atandı
Vodafone Türkiye üst yönetiminde yeni bir atama yapıldı. Vodafone Türkiye, stratejilerinin oluşturulma süreçlerinin etkin olarak desteklenmesi ve pazardaki iş geliştirme fırsatlarının en verimli şekilde değerlendirilmesi amacıyla üst yönetimde yeni bir atama yaptı. 2009 yılından bu yana Vodafone Türkiye bünyesinde görev yapan Derya Hatiboğlu, Vodafone Türkiye Strateji, İş Geliştirme ve Sabit Telekom Hizmetleri’nden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcılığı görevine getirildi. Hatiboğlu, yeni görevine 1 Ağustos 2012 itibarı ile başlayacak. İş hayatına 1988 yılında Ernst & Young’da adım atan Hatiboğlu, 1995 yılında Alcatel Teletaş şirketinde çalışmaya başladı. 1997-2001 yılları arasında Alcatel'in Belçika'da bulunan Santral Sistemleri Bölümünde Finans Kontrol Bölüm Direktör Yardımcılığı görevinde bulunduktan sonra, 2002 yılında Türkiye’ye Finans’tan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak döndü. Derya Hatiboğlu, 2005-2009 yılları arasında ise Alcatel-Lucent Teletaş’da Genel Müdür olarak görev yaptı. Vodafone Türkiye'ye Ağustos 2009’da Finansal Kontrol Direktörü olarak katılan Derya Hatiboğlu, Mayıs 2011 itibariyle Kurumsal İş Birimleri Finans Direktörü olarak görevine devam etti. Vodafone’daki çalışmaları sırasında finans operasyon bölümünün yeniden yapılanmasını sağlayan Hatiboğlu, Borusan Telekom ile Koçnet'in Vodafone tarafından satın alınma sürecine liderlik etti.