Atos, Usain Bolt’tan 30 kat daha hızlı

 

Nefes kesen mücadelelere sahne olan 2012 Londra Olimpiyat Oyunları’nın küresel bilgi teknolojileri ortağı Atos da olimpiyatlarda rekor üstüne rekor kırıyor.
Londra 2012 Olimpiyat Oyunları’nın küresel bilişim teknolojileri ortağı Atos, 4 milyar sporseverin canlı olarak izlediği “Erkekler 100 Metre Finali”ni kazanan Usain Bolt’un 9,63 saniyelik derecesini 0,3 saniyelik yayın hızıyla tüm dünyaya iletti.
4 Ağustos Cumartesi günü koşulan 100 metre erkekler finalini 9,63 saniyelik dereceyle kazanan Usain Bolt’un zaferini sadece 0,3 saniyede dünya medyasına servis etmeyi başaran Atos böylece, olimpiyatlarda fırtına estiren Bolt’tan 30 kat daha hızlı davranarak, kendi alanında rekor kırdı.

Olimpiyatların en çok takip edilen yarışı oldu
4 Ağustos akşamı koşulan bu final, otoriteler tarafından olimpiyat oyunları kapsamında, en kısa ancak en çok ilgi gören ve merakla beklenen yarış olarak nitelendiriliyor. Atos’un Londra 2012 Olimpiyat Oyunları için geliştirdiği “Yorumcu Bilgi Sistemi” (CIS) ile ilk kez dünya medyası, bu denli heyecanla beklenen bir yarışın sonuçlarını anlık olarak takip edebilme şansına sahip oldu.
Sadece 9 saniye 63 salise süren “100 Metre Erkekler Finali”nin şu ana kadar akıllı GSM telefonları ve mobil cihazlar üzerinden en çok takip edilen yarış olduğu tahmin ediliyor. Bu kapsamda Atos, saniyenin sadece çok küçük bir bölümünden oluşan sürede, tüm medyaya, haber ajanslarına ve Web sitelerine sonuçları ulaştırmayı başardı. Atos’un bu başarısında, olimpiyatlar için geliştirdiği “Info+” teknolojisinin de payı bulunuyor.

“Aynı teknolojileri şirketlerin de kullanımına sunuyoruz”
Atos Olimpiyat Oyunları ve Büyük Organizasyonlar Başkan Yardımcısı Patrick Adiba, bu başarıyla ilgili olarak, “Atos’un sunduğu teknolojilerin dünya medyası ve izleyiciler için yarattığı avantajlar ortada… Aynı teknolojileri iş dünyasının da kullanıma sunuyoruz. Bu teknolojiler şirketlere, daha doğru seçimleri daha hızlı yapma imkanı sunuyor. Aynı zamanda Atos olarak şirketlerin maliyetlerini düşürmelerinde ve rekabette öne geçmelerinde büyük rol oynayarak, kurumsal dünyada da şaşırtıcı sonuçlar yaratıyoruz” diyor.

Atos geleceğin ofislerini kuruyor
Müşterilerine “The Future Workplace” (Geleceğin Ofisi) projeleri sunabilmek için kolları sıvayan Atos, bunun için emlak pazarında önemli bir oyuncu olan AOS Studley ile küresel işbirliği yaptı. Atos, bu işbirliğiyle özellikle “Y Kuşağı”nın en çok çalışmak istediği ofisleri kurmayı planlıyor.
48 ülkede 74 bin çalışana sahip Avrupa’nın lider BT-Bilişim Teknolojileri hizmetleri sağlayıcı firması Atos, dünyanın en yenilikçi projeleriyle “geleceğin şirketi” olma öngörüsünü sürdürüyor. Bu amaçla oluşturduğu “The Future Workplace” (Geleceğin Ofisi) hizmeti kapsamında Atos, müşterilerine baştan sona yaratıcı çözümler sunmak için, “Smart Campus”un de yaratıcısı emlak danışmanlığı şirketi AOS Studley ile evrensel bir ortaklığa imza attı. Bu işbirliği, bir şirketin emlak stratejisinden yüksek teknoloji destekli yeni çalışma ortamına kadar yepyeni bir işyeri dönüşümünü ele alıyor. Böylece Atos’un BT servislerindeki uzmanlığıyla AOS Studley’nin emlak ve çalışma ortamı alanındaki bilgilerinin birleştirilmesi ve sonuç odaklı çözümlerin oluşturulması hedefleniyor.

Ofiste mutsuzluğa son
Hizmet sektöründe bir ilk olarak tanımlanan “The Future Workplace”, özellikle “Y Kuşağı” çalışanlar ve onların sosyal beklentileri göz önünde bulundurularak oluşturuldu. Yeni çalışma şekillerinin yaratılması ve bu süreçte yeni teknolojileri etkili kullanılması hedeflenerek kurulan bu ofislerde, Atos’un “Wellbeing@work” (İşyerinde mutluluk) stratejisinden de faydalanıldı.
İşbirliği sonucunda, yeni alan tasarımlarını uygulama, yönetim süreçlerini yeniden yapılandırma ve çalışanlar için yüksek teknoloji destekli yeni çalışma alanlarının yaratılması planlanıyor. Bu esnek çalışma ortamları, aynı zamanda Atos’un Zero Email (sıfır e-posta), bulut bilişim ve “Zero carbon hosting” (sıfır karbon salınımı) çözümleriyle de zenginleştirilecek.

Çalışma biçimlerinde devrim
Günümüzde klasik ofislerin insan, alan ve zaman arasındaki ilişkilerde meydana gelen değişimler karşısında yetersiz kaldığını savunan Atos yetkilileri, daha fazla İnternet ve mobil cihazın iş dünyasına girmesiyle ofis teknolojilerinin de yeni çalışma şartlarına uygun hale gelmesi gerekliliğinden bahsediyorlar. İşte bu yeni gereksinimleri karşılayan iş ortamları oluşturmak için yola çıkan Atos, şirket stratejisine uyumlu sosyal, finansal ve çevresel avantajlar sağlayarak, müşterilerinin çalışanlarının performansını ve itici güçlerini artırmayı hedefliyor.
Atos, Kurumsal ve Sosyal Sorumluluk ve Wellbeing at Work görevindeki EVP Genel Sekreteri Philippe Mareine konuyla ilgili olarak, “Atos’un Bezons’taki (Paris yakınlarında) yeni yönetim merkezi kuruluş aşamasında ortağımız olan AOS Studley ile beş yıldır süren başarılı bir çalışma deneyimimiz var. ‘Smart Campus’, eşsiz bir ticari başarı olup, gerçek bir dönüşümü temsil etmektedir. Oluşturduğu başarı hikayesiyle bizlerin müşterilerimizle deneyimlerimizi paylaşma arzusunu güçlendirmişti. İnovasyon ve süreklilik alanında uzun yıllara dayanan bir sorumluluğa sahibiz ve müşterilerimize Atos ve AOS Studley ortaklığıyla eşlik ettiğimiz sürece, onlara çevresel ve sosyal olarak kendilerini üstün kılacaklarını göstermeyi arzuluyoruz” dedi.
AOS Studley Başkanı Gilles Betthaeuser ise, “Birlikte yer aldığımız birçok projeden sonra aramızda gelişen güven ilişkisi sonucunda Atos ve AOS Studley, ortak olmaya karar verdi. Bu işbirliğinde yeni performans alanları ve gelişmiş teknolojiler birleşiyor. AOS Studley ve Atos, müşteri ihtiyaçlarına uygun ve uçtan uca çözümler üreterek iş performansını optimize etme yeterliliğine sahip. Bu projede yer aldığımızdan dolayı gururluyuz ve bir kez daha kullanıcıların yararına tamamlayıcı servislerdeki uzmanlığımızı ortaya koyuyoruz” dedi.
Atos Türkiye Başkanı Orhan Akbulut, Atos tarafından sunulan bu hizmetin, Atos’un sürdürebilir bir şirket olma stratejisini güçlendirirken, müşterilerine de yenilikçi çözümler vaadini pekiştirdiğini belirtiyor. “Atos Türkiye olarak, yenilikçi ve sürekliliğe dayanan hizmetlerimizle müşterilerimizin yanındayız. AOS Studley ile küresel ortaklığımız Türkiye’de de hayata geçirilecek. Müşterilerimize, çalışanlarını mutlu kılacakları, çevreye duyarlı ve yüksek teknolojiye sahip çalışma alanları yaratmalarında destek sağlamayı hedefliyoruz” dedi.

AOS Studley Group
20 yıldan daha fazla süredir AOS Studley, stratejisinde, ofis alanları ve emlak dönüşümlerine odaklanmış bulunmakta. Grup, dünya çapında 300 kişiye iş imkanı sunmakta ve 2011 geliri 75 milyon avro. Fransa, Belçika, Hollanda, Birleşik Krallık, Almanya, İsviçre, İspanya, İtalya, ABD, Fas, Çek Cumhuriyeti, Brezilya, Hindistan ve Rusya’yı içeren 22 ülkede, 600’den fazla müşteriyi barındıran bir yelpazesi mevcut.  (www.aosgroup.com)

Atos
Atos, 2011 finansal verilerine göre, yıllık 8,5 milyar avro ciroya ve 48 ülkede 74.000 çalışana sahip uluslararası bir BT-Bilişim Teknolojileri hizmetleri firması konumunda. Dünya çapında bir müşteri yelpazesine sahip olan Atos, iş çözümleri, High-tech hizmetler, danışmanlık ve teknoloji, sistem uyumu ve yönetilebilen servis hizmetleri (managedservices) sunuyor. Atos, teknoloji alanındaki uzmanlığını ve endüstriyel bilgi birikimini; üretim, perakende, hizmet, kamu, sağlık, ulaşım, finans, telekom, medya ve enerji sektörlerine sunmakta.
Atos gelişime destek verecek iş teknolojilerine yoğunlaşırken; müşterilerinin geleceğin şirketini yaratmalarına yardımcı oluyor. Atos, Olimpiyat Oyunları’nın dünya çapında bilgi teknolojisi ortağı durumunda ve Paris Eurolist Piyasası’nda kote edilmiş bulunmakta. Atos firması Atos, AtosConsulting&Technology Services, AtosWorldline ve AtosWorldGrid markaları altında faaliyet göstermekte. (www.atos.net)