Başar Tunçel

basartuncel@gmail.com


Bay Meraklı

Seni bakanlığa şikayet ederim!

Bu ay, devlet memuru operatör doktor bir arkadaşımın bir yemek sofrasında anlattıklarına yer vermek istiyorum. Benim ricamla anlattıklarını yazdı. Yazı ilginç, içinde işini yapması için ısrar edilen bir telefon teknisyeni tarafından Sağlık Bakanlığına (yazıklar olsun ki) şikayet edilme tehdidi bile var. Türk Telekom ve TTNet ile ilgili benzer şikayetleri çok duydum. Sanırım bu kurumların artık müşteriye ulaşmanın, aynı zamanda müşteriyi memnun etmekle olabildiği gerçeğini kabul ederek, sahip oldukları “defakto tekel” durumu daha fazla avantajlarına kullanmamaları gerektiğini anlamaları gerekiyor. Yazı, yorumsuz aşağıda. Senelerdir bu devletin bir memuru olarak cerrahlık yapmış bu kişi, her ne şartla olursa olsun bu serzenişlerde bulunmaya zorlanıyorsa, milyon dolarlar harcanan altyapıların da, reklamların da bir anlamı yok. Önce insan diyorum ve sözü arkadaşıma bırakıyorum. İlgili kurumların savunmaları varsa seve seve köşemde yayınlamaya hazırım.
“Daha önce İnternet bağlantısı için kullanmadığım telefon hattını, zorunlu kılması yüzünden iptal ettirdiğim ve bir daha açtırmayı düşünmediğim Türk Telekom ve TTNet’e, yeni taşındığım İstanbul’da tekrar abone oldum. Daha doğrusu bu konuda halen çoğu bölgede tekel durumunda olması nedeni ile zorunda kaldım. Bu kararı vermemde bulunduğum siteye fibernet hizmeti veriyor olması ve “telefonsuz İnternet” adı altında hizmet veriyor olmaları ve kablonet altyapısı olmaması etkili oldu. İlk şaşkınlığım şubede oldu ve telefonsuz İnternet’i seçersem telefonlu abonelikten çok daha fazla olan aylık 28 TL, vergi adı altında ceza kesildiğini öğrendim. Fibernet hizmeti için durumu sineye çekip, telefon İnternet ve tivubu’ya abone oldum. Ertesi gün hattımın açılacağı bilgisini alıp ayrıldım. Ertesi tüm gün boyunca gelen giden ve arayan olmayınca müşteri hizmetlerini aradım ve bana 7 gün içinde açılabileceği bilgisini verdiler böyle bir süre çok belirsiz olduğu için durumun biran önce düzeltilmesi için şikayet kaydı oluşturdum. Ertesi gün cevap olarak; telefonla aranarak, Ümraniye TT müdürlüğü ile bağlantı için görüşmem gerektiği söylendi. İşimin görülmesi için numarayı aradım ve santraldeki kişi telefon numarası olmadan bir işlem yapılamayacağını söyledi. Kendisine daha bağlı olmadığını söylesem de bunu alabilmek için TT şubesini aramam gerektiğini söyledi. (Aynı kurum içindeki iletişimsizlik hayret verici). Şubeyle görüştüm ve bağlantı yapacak kişinin GSM telefon numarasını aldım. Kendisi ile konuşarak bağlantı yapmaya eve gelmeye ikna edebildim. Eve gelir gelmez telefon hatlarının sitede problemli olduğu, site dışına kadar bağlantı yapacağını içeriye bağlantı yapmayacağını söyledi. Yapmış olduğum anlaşmanın eve telefon bağlatmak olduğunu, problem var ise bunu kendisinin gidermesi gerektiğini söyledim. İkna ederek evin içindeki bir takım telefon prizleri ile uğraşmasını sağladım ancak bir süre sonra kısa devre var diyerek bunu yapamayacağını söyledi (bu arada, site görevlisinden daha önce evde oturanların telefon kullandıklarını öğrendim). Ben telefon ile konuşamadığım zaman, telefonumun bağlanmış sayılmayacağını ve bunu şikayet edeceğimi belirttim. Bunun üzerine; suçlu konuma düşmemek için bağlantımı açmayacağını, tamirat yaptırdıktan sonra kendisini tekrar aramam gerektiğini ve eğer şikayet edersem, kendisinin de beni bağlı bulunduğum kuruma şikayet edeceğini söylemesi gerçekten gülünçtü. Müşteri hizmetlerine şikayetimi uzun uzun anlattım. Henüz yanıt gelmedi ancak toplam aylık tüm hizmetler için 70 TL gibi bir ücret alacak bir özel sektörü kurumunun daha başlangıçta yarattığı bunca problemden sonra, işleri yoluna koyabileceği konusunda hiç umudum yok. Bu durumu ev telefonu konusunda tekel durumda olmaya ve abonenin başka seçeneğinin çoğu bölgede olmamasına bağlıyorum. Önceki kötü uygulamalarından dolayı zaten önyargılı olduğum TT Genel Müdürlüğü’ne beni yanıltmadıkları için teşekkür ederim. Çözümsüzlük içerisinde beklemekteyim.”