Uzak Mesafe Telefon İşletmeciliği için ilk lisanslar verildi

Ses tekelinin sona ermesiyle birlikte, telekomünikasyon sektöründe serbestleşmenin önemli bir aşaması olarak Uzak Mesafe Telefon İşletmeciliği (UMTH) ile ilgili yetkilendirme düzenlemelerine ilişkin çalışmalar tamamlandı.

UMTH İşletmecisi olmak için lisans almak üzere Telekomünikasyon Kurumu’na başvuru yapan şirketlerden başvurusu değerlendirilen ve gerekli belgeleri tamamlamış olan şirketlere, lisans belgeleri 17 Mayıs Dünya Telekomünikasyon Günü’nde Ankara Sheraton Oteli’nde törenle verildi.

Bundan sonra da başvurularını tamamlayan ve gerekli koşulları taşıyan şirketlere lisans belgeleri verilmeye devam edilecek. İlk lisansların verildiği törene Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ulaştırma Bakanlığı Üst Düzey yetkilileri, Telekomünikasyon Kurulu Başkanı Doç.Dr. Ömer Arasıl, Telekomünikasyon Kurulu üyeleri, Türk Telekom Yöneticileri, PTT Genel Müdürü, Devlet Demiryolları Genel Müdürü, lisans alacak şirketlerin yetkilileri ve basın mensupları katıldılar.

Telekomünikasyon sektöründe serbestleştirme kapsamında başvuruda bulunan aralarında SuperonlineTelekomünikasyon, Sabancı Telekom, Borusan Telekom ve Koç.Net Haberleşme Teknolojileri A.Ş’nin de yer aldığı toplam 27 şirket lisans alırken, serbestleşmenin telefon görüşmelerinde önemli ucuzluk sağlayacağı belirtiliyor.

Superonline, Eser Telekom, Sabancı Telekom, Koç.Net Haberleşme Teknolojileri, Global Telekom ve Borusan Telekom A Tipi lisans alırken, Telekomünikasyon sektöründe 1 Ocak 2004 itibariyle Türk Telekom’un tekelinin kalkmasıyla öncelikle uzun mesafeli konuşma servisleri ve ardından da veri haberleşmesi alanlarında hizmet vermek isteyen 71 firma, lisans almak için başvurmuştu.

Sabancı Telekom’dan yapılan yazılı açıklamaya göre, şirket bu lisansı aldıktan sonraki yeni ses hizmetleri de “Bigalo” markası altında tüketiciyle buluşacak. Sabancı Telekom, Aralık 2003’te de karasal hatlar üzerinden veri hizmetleri işletmeciliği lisansı almıştı.

Borusan Telekom tarafından yapılan açıklamada da, “Borusan Telekom’un 21’inci yüzyılın ana ağ (İnternet) teknolojisi VoIP’i kullanarak sunacağı ses hizmetleri, Türk Telekom hatlarının yanı sıra GSM şebekelerine yapılacak tüm aramaları kapsayacak” denildi.

Lisans verilmesine ilişkin yönetmelik, 12 Nisan 2004 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmişti. Uzak mesafe telefon hizmetleri, halen “0” (sıfır) çıkış kodu ile yapılan konuşmaları kastediyor. Bu alanda, A, B ve C olmak üzere üç tip lisans veriliyor. En kapsamlısı olan A tipi lisanslar, B ve C tiplerindeki hizmetleri de içeriyor.

A tipi lisanslar, herhangi bir ön numara çevirmeden ve Türk Telekom’un altyapısını direkt olarak kullanarak ulusal ve uluslararası konuşmaları mümkün kılıyor. B tipi lisanslar da, abonenin numarasından önce dört haneli bir ön numara çevrilerek, lisans işletmecisinin operatörüne bağlanmayı gerektiriyor. C tipi lisanslarda ise, 10 haneli bir ön numara çevrilmesi ve bir çağrı kartı kullanılması gerekiyor. Lisans alan firmaların dağılımı şöyle:

A TİPİ: Doğan İletişim, Superonline, Koç.Net, Eser Telekomünikasyon, Sabancı Telekom, Borusan Telekom, Global İletişim.

B TİPİ: Atlas On Line, Mor-Tel, Mega, Net İletişim, İnko İletişim, Akcell, Gisad Telekomünikasyon, Vianet, Turkonet İletişim, Kaya Telekom, Deltakom, SGS Telekom.

C TİPİ: TSM Bilişim, Televersal, İşnet, İnterkom, Telnet Telekom

Binali Yılıdırım: “Asıl amaç ucuz alo diyebilmek”

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 2004 yılı itibariyle ses tekelinin bittiğini belirterek, bu işin asıl amacının insanların “ucuz alo” diyebilmesini sağlamak olduğunu söyledi. Binali Yıldırım, Türkiye’de 17 Mayıs 2004 tarihinden itibaren ses tekelinin sona erdiğini kaydetti.

Bakan Yıldırım, Türk Telekom’un yıllık cirosu içinde 1.5 milyar Dolar’lık pazar payının bu yıl itibariyle rekabete açıldığını kaydetti. Şirketlerin bu büyük pazarı tırtıklamamalarını, aksine pazar payını büyütmelerini istediğini anlatan Yıldırım, “Türkiye şartlarının bunun için mümkün olduğunu düşünüyorum. Pazar payı bir iki yıl içinde 2-3 katına çıkacaktır” dedi. Yıldırım, ses tekelinin kalkması ile birlikte sektördeki önemli gelişmelerin de çok hızlı bir şekilde yaşanacağının altını çizerek, lisans almaya hak kazanan 27 firmanın, aldıkları lisans türüne göre faaliyet göstermeye başlayacağını kaydetti. Yıldırım, bundan sonra Türk Telekom’un verdiği hizmetin rekabet koşulları içinde birden çok firmanın vereceği dile getirerek, böylelikle sektördeki pazar payının artacağını ve istihdam alanı oluşacağını söyledi. Yıldırım konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Türk Telekom’un burada kısa vadede gelir kaybı olsa da önemli olan Türk insanının, Türkiye’nin kazanmasıdır. Türk Telekom kaybetse de ziyanı yok. Ancak sektöre yeni girenleri kıskanmadan, onlara ağabeylik yaparak el ele yapıcı tutumunu devam ettirecektir. Çünkü sektör çok dinamik bir sektördür. Biz bu konuda baştan beri ne söz verdiysek hepsini yapıyoruz, bundan sonra da yapacağız.”

Özel sektörün kamuya gereken desteği vermemesinden dolayı şikayetçi olduğunu belirten Yıldırım, “Herkes paranın peşine düşmüş. Tamam parayı kazanın ama kamuya da destek verin. Ülke olarak oluşturulacak pazara destek vermeliyiz. Sektörün sadece kendi desteğini düşünmesi yetmez. Biz bakanlık olarak sizleri sektörün 10 yıllık planlarını birlikte yapmaya çalışıyoruz” diye konuştu. Yıldırım, bugüne kadar kamunun elindeki imkanları tutarak, ne kendisine ne de vatandaşa yardımı olmadığını, kendilerinin bu anlayışı benimsemeyeceklerini belirterek, sektörden gelecek bir adıma karşılık kendilerinin iki adım atacaklarını söyledi. Türkiye’nin hala bilişim sektöründe çok eksiklikleri olduğunun altını çizen Bakan Yıldırım, bugün konuşulan sistemlerin gelecek yıl biteceğini, bu nedenden dolayı sektörün daima daha uzağa bakma zorunluluğunun olduğunu ifade etti.Yıldırım, “Çok değil 5 yıl sonra haberleşme kavramı tümden değişecek. Bunun için kahin olmaya gerek yok. Sektöre girmek isteyen firmalar hesap kitaplarını iyi yapsınlar sonra mazeret istemeyiz” şeklinde konuştu.

Sektörün beklediği çalışmaları yapması için bakanlık olarak gözlerinin Telekomünikasyon Kurumu’nun üzerinde olduğunu dile getiren Yıldırım, “Bu iş ile ilgili asıl amaç insanlara sabit telefonlardan ‘ucuz alo’ dedirtebilmektir” ifadesini kullandı.

Ömer Arasıl: “Yeni istihdam sahaları oluşacak”

Telekomünikasyon Kurulu Başkanı Ömer Arasıl ise, lisansların özel şirketlere dağıtılması ile birlikte sadece 6 ay ile 1 yıl arasında ülke ekonomisine katkılarının gözle görülür şekilde artacağını belirterek, özellikle yeni istihdam sahalarının oluşmasını da sağlayacağını söyledi. Arasıl, lisans için 71 şirketin başvuru yaptığını bunları içinde 27’sinin yeterlilik alabildiğini vurgulayarak, bunlarından 7’sinin A, 13’ünün B ve 7’sinin C kategorisinde verildiğini kaydetti. Arasıl, Türk Telekom’un yeni işletmecilerin güçlenmesi için rekabetçi bir ortamı tesis etmesi gerektiğine işaret etti. Arasıl, 2007 yılında Uzak Mesafe Telefon İşletmeciliği Pazarı’nın 4.5-5 milyar Dolar’a ulaşacağını dile getirerek, “Burada sürdürülebilir bir rekabet ortamının tesisine önem veriyoruz” dedi.

Türk Telekom ile ara bağlantıda, GSM ara bağlantı fiyatı geçerli

Tüm lisanslar için 250 bin Euro olarak belirlenen teminat mektubunu veren ve A, B, C lisansları için farklı olarak belirlenen lisans ücretlerini yatıran işletmecilerden 27 tanesi, 17 Mayıs 2004 tarihinde lisanslarını alırken, işletmeciler A lisansı için 405 milyar, B lisansı için 180 milyar, C lisansı için 90 milyar Lira ödediler. Lisanslar konusunda bir diğer önemli nokta da lisans alan şirketlerin Türk Telekom’la yapacakları ara bağlantı sözleşmesi. Türk Telekom’un GSM operatörleriyle yaptığı ara bağlantı sözleşmesi uzak mesafe ses hizmeti verecek olan şirketler için de geçerli olacak. Lisans alan işletmeciler, Türk Telekom ve GSM operatörlerine gidip, denemelerini yapıp, irtibat sözleşmelerini imzalayacaklar.

Öte yandan Türk Telekom’un C tipi lisans alan şirketlerle 2 ay, B tipi için 6 ay, A tipi için ise 12 ay içerisinde irtibat işbirliği sözleşmesini imzalaması gerekiyor. Örneğin C tipi lisans alan bir şirketle Türk Telekom 2 ay içerisinde irtibat işbirliği sözleşmesini imzalamak ve altyapısını kullandırmak zorunda.

Telekomünikasyon Kurumu A, B, C tipi işletmecilerin tamamı için her bölgede, ayrıca İstanbul’un Anadolu ve Avrupa yakası da dahil olmak üzere 8 noktada POP erişim noktası kurmalarını zorunlu hale getirdi. Kurum C tipi için 8 ay, B tipi için 12 ay, A için 18 ay içerisinde bu altyapıyı kurmalarını istiyor. Ayrıca A ve B tipi lisans sahiplerinin Türk Telekom ile görüşmelerini yaparken Türk Telekom’un 8 olan nokta sayısını artırmasını isteyebilecekleri kaydediliyor.

Koç.Net telekom hizmetlerinde yeni bir sayfa açıyor

A tipi Uzak Mesafe Telefon Hizmeti (UMTH) lisansını alan Koç.Net kurumsal ve bireysel kullanıcılara yönelik telekom hizmetlerini başlatarak, şehirlerarası ve uluslararası telefon hizmeti verecek. 17 Mayıs 2004 tarihinde lisansların verilmesinin ardından Wog Restaurant’ta basın mensuplarına bir sohbet yemeği veren Koç Bilgi Grubu Telekomünikasyon Koordinatörü Dr. Murad Ardaç ve Koç.Net Genel Müdürü Bülent Yıldırım çeşitli soruları cevaplandırdılar. Ardaç hem Türk Telekom hem de GSM operatörleriyle ara bağlantı anlaşmalarının 2 ay içerisinde yapılacağını belirtti. En fazla fark yaratacakları hizmetlerin Katma Değerli Hizmetler olacağını söyleyen Ardaç, 17 ilde 27 noktadan görüşme yapılmasını sağlayacaklarını kaydetti.

Genel Müdür Bülent Yıldırım da, şehirlerarası görüşmelerde yüzde 15-20 Pazar payına sahip olacaklarını ifade ederek, veri ve haberleşme alanları için toplam 30 milyon Dolar’lık bir yatırım yaptıklarını söyledi.

Koç.Net Ses Himetleri; Koç.Net Kurumsal Telefon Hizmetleri ve Koç.Net Bireysel Telefon Hizmetleri olarak iki başlık altında toplandı. Koç.Net’in kurumsal alanda sunacağı katma değerli hizmetlerden bazıları şunlar; Ses VPN, Türk Telekom hattından Koç.Net seçimli telefon hizmeti, IP Santral, IP Centrex.

Koç.Net’in bireysel telefon hizmetleri kapsamında yer alan bazı hizmetleri ise şunlar; Telefon kartı, Telefon Hesabı, geniş bant İnternet üzerinden telefon hizmetleri.

Superonline “Hasret” kartla konuşturacak

Superonline Genel Müdürü Savaş Ünsal 17 Mayıs’ın Türkiye açısından önemli bir gün olduğuna işaret ederek, “2004 senesinde serbestleşme oldu. Ama aradan geçen 5 ay bizim için bayağı sabırsızca geçti ve lisansı almak bunun somut bir adımı diye düşünüyorum” dedi. Ünsal, Superonline’nın 18 Mayıs 2004 tarihinden itibaren teknik ve hukuksal olarak da hizmetlerini vermeye başlayacağını dile getirdi. Şirketlerin İnternet’e bağlı olmaları halinde, yüzde 80’e varan indirimlerle Superonline üzerinden yurtdışı görüşmelerini yapabileceklerini anlatan Ünsal, kurumsal abonelerin 2 ay sonra da yurtdışı görüşmelerini; yurtiçi görüşmeler şeklinde de yapabileceklerini belirtti. Ünsal, ancak son kullanıcıların biraz daha bekleyeceklerini söyleyerek, verilen numaraların Türkiye’nin her tarafına tanıtılabilmesi için, Türk Telekom’un bu numaraları test etmesine ihtiyaç olduğunu kaydetti. Türk Telekom’un bu test işlemlerini en kısa sürede tamamlamasını umduklarını belirten Ünsal, test işlemlerinin tamamlanmasının ardından son kullanıcıların bakkallarda, İnternet cafelerde, gazete bayilerinde satılacak “Hasret” kartını alıp yüzde 80’e varan indirimlerle konuşabileceklerini anlattı. Ünsal, Türk Telekom ve GSM operatörleriyle ara bağlantı sözleşmelerini 2 ay içerisinde yapacaklarını belirtti.

Telekomda gerçek rekabet başlıyor

Çağatay Özdoğru

Türkiye’de karasal hatlar üzerinden veri iletim hizmetleri lisansını alan ilk özel telekomünikasyon şirketi olan Sabancı Telekom, uzak mesafe telefon hizmetleri lisansını da aldı. Sabancı Telekom bu lisansın verilmesinin ardından tüm ürünlerini kaliteli hizmet anlayışıyla tüketicilere sunmaya başlıyor

Sabancı Grubu’nun stratejik büyüme alanlarından biri olarak gördüğü telekomünikasyon sektöründeki şirketi Sabancı Telekom, Aralık 2003 tarihinde aldığı karasal hatlar üzerinden veri hizmetleri işletmeciliği lisansından sonra, yeni uzak mesafe telefon hizmetleri lisansını da aldı. Sabancı Telekom’un bu lisansı aldıktan sonraki yeni ses hizmetleri de, Bigalo markası altında tüketiciyle buluşacak.

A tipi lisans ile kullanıcılar Sabancı Telekom sayesinde uluslararası, şehirlerarası ve sabitten mobile olan telefon görüşmelerini yapabilecekler.

Ayrıca, bu lisansla mevcut yurtdışından Türkiye’yi arama imkanı veren Bigalo’nun yanı sıra Türkiye’den yurtdışını arama telefon kartları piyasaya çıkacak. Sabit telefonlardan şehirlerarası konuşma imkanı ve sabit telefonlardan cep telefonlarını ekonomik olarak arama imkanı da ses lisanslarının hizmet kapsamında olacak.

Telekomünikasyon Kurumu tarafından verilen uzak mesafe telefon hizmeti lisansı ile birlikte ses haberleşmesinde ve altyapı konusunda tekelin bittiğini anlatan Sabancı Telekom Genel Müdürü Çağatay Özdoğru, Türkiye’nin ilk yeni nesil telekom operatörü olarak ses lisansını da alan ilk şirketlerden biri olmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. Özdoğru: “2004 yılının başında liberalleşen telekom sektörünün en önemli lisanslarını aldık. Bundan sonra ses hizmetlerimiz tüketiciyle buluşacak. Hedefimiz telekomünikasyon pazarında kurumlara ve bireylere sunacağımız hizmet kalitesiyle lider telekomünikasyon şirketi olmaktır” dedi.

Borusan Telekom da uzak mesafe görüşmelerine başlıyor

Türkiye’nin güvenilen ve tercih edilen telekom operatörü olma hedefiyle yola koyulan Borusan Telekom da, uzak mesafe telefon hizmetleri işletmeciliği (A Tipi) lisansını aldı.

Ses hizmetlerinin rekabete açılmasının ilk adımını oluşturan lisans çerçevesinde Borusan Telekom, uzak mesafe telefon hizmetlerini, Telekomünikasyon Kurumu’ndan onaylı olarak verebilecek. 3 lisans tipi arasında en fazla yatırımı gerektiren A Tipi lisans sayesinde Borusan Telekom, Türk Telekom’a alternatif kodsuz arama hizmetleri verebilecek.

Borusan Telekom’un 21. yüzyılın ağ teknolojisi VoIP’i kullanarak sunacağı ses hizmetleri, Türk Telekom hatlarının yanı sıra GSM şebekelerine yapılacak tüm aramaları kapsayacak. Özellikle uzak mesafe telefon görüşmelerde fiyat avantajı sağlayacak VoIP teknolojisi, bütün haberleşme ihtiyaçlarının (ses, video ve veri) tek altyapı üzerinde karşılanmasına imkan tanıyor. Borusan Telekom’un kullandığı ses altyapısı karasal hat ve uydudan oluşacağı için gecikme ve paket kaybı düşük, ses kalitesi de kamuya açık İnternet alternatifine göre çok daha yüksek olacak.

35 POP noktasıyla Türkiye genelinde en yaygın altyapı ağına sahip olan Borusan Telekom, yurtdışında büyük operatörlerle ara bağlantı anlaşmaları ve kuracağı POP noktaları ile aranan noktaya en uygun maliyetle, en kaliteli altyapı üzerinden ulaşılmasını sağlayacak.

Net2Phone’nin temsilcisi, Net İletişim

Net İletişim katma değerli hizmetlerine çok yakında başlayacak. Telekomünikasyon Kurumu’nun Ankara Sheraton’da düzenlediği Lisans Dağıtım Töreninde Net İletişim Uzak Mesafe Telefon İşletmeciliği B Tipi Lisansını aldı.

Lisansı, Kurul Başkan Yardımcısı Doç.Dr. Ertuğrul Karaçuha‘nın elinden alan Net İletişim Genel Müdürü Ömer Demir, Telekomünikasyon Kurumu’nun Telekom’un serbestleşme ve lisans sürecine çok ciddi katkıları ve kolaylıkları olduğunu, Lisans için başvuran firmalara gerekli yardımların yapıldığını belirtti. Demir, Telekomünikasyon Kurumu’nun göstermiş olduğu bu özveri ve kolaylığı Türk Telekom’dan da beklediklerini ve biran önce hizmete başlayarak tüketiciye “Ucuz Alo” dedirtmek istediklerini söyledi.

Net İletişim, B tipi Uzak Mesafe Telefon İşletmeciliği lisansı ile, tüm iletişim ve ses teknolojilerini en yüksek kalitede ve çok cazip fiyatlarla sunabilecek. Herkesin yurtdışı ile görüşme yaparken daha “Ucuz Alo” demesini sağlayan “Calling Card” ile yurtdışı görüşmeleri yüzde 70 oranında ucuzlayacak.

Net İletişim Genel Müdürü Ömer Demir, çok yakında piyasaya sunacakları ‘Calling Card’ ile bireysel ve kurumsal müşterilerinin yüksek oranlarda indirimden faydalanacaklarını, daha kaliteli “Alo” diyeceklerini söyledi. Demir, “Net İletişim üzerinden hizmet alacak kişi ve kuruluşlar, ister GSM telefonundan ister sabit hat üzerinden Türkiye’den yurt dışına, yurtdışından Türkiye’ye indirimli görüşmeler yapabilecekler” dedi.

“Ucuz Alo” demek isteyen bireysel ve kurumsal müşteriler, Net İletişim’in piyasada satılan kartlarını satın alıp, 0811 ile başlayan telefon numarasını arayacak, kartın üzerindeki PIN kodunu ve arama yapmak istediği yurt dışındaki telefonu çevirerek çok ucuza telefon görüşmesi yapabilecek.

Net İletişim ayrıca, kurum ve kuruluşlar için Net2Phone’un İnternet telefonları ile iki nokta arasında ücretsiz görüşme yapılmasını sağlayan ekipmanlarını da Türkiye’de pazarlıyor. Şimdiye kadar birçok büyük projeye imza atan Net İletişim, şirketlerin büyük gider kalemlerinden biri olan telefon görüşmelerini cazip fiyatlarla indiriyor. Şirketler, Net2Phone ekipmanları ile iki nokta arasında ücretsiz telefon görüşmeleri yapabilirken, şehirlerarası görüşmeleri şehir içi fiyatına yapabiliyor veya yurt dışı görüşmelerini büyük oranda indirimli yapabiliyor.

Net İletişim’in diğer hizmetleri; Hughes ve Comsat / Visat’ın kurumsal çift yönlü İnternet erişim ekipmanları, Inmarsat – Regional Bgan bireysel çift yönlü geniş bant uydu İnternet erişim ekipmanları, Net2Phone kurumsal ve bireysel ekipman ve hizmetleri.

Koç.Net “ucuz alo”yu başlatıyor

A tipi Uzak Mesafe Telefon Hizmeti lisansı ile Koç.Net artık şehirlerarası ve uluslararası telefon hizmetleri sunacak.

Koç.Net bugüne kadar güçlü altyapısı ile kurumsal müşterilerine verimlilik artışı ve maliyet kontrolü sağlayan data hizmetlerine, şimdi telekom hizmetlerini ilave ederek kurumların ve bireylerin çeşitlenen ihtiyaçlarına yönelik olarak çok seçenekli tarife ve hizmet paketleri tasarladı. Böylece herkes şehirlerarası ve uluslararası telefon görüşmelerini kaliteli, hızlı ve çok daha ucuza gerçekleştirebilecekler.

Güçlü teknolojik altyapısı, yüksek teknolojideki öncülüğü, deneyimli-uzman kadrosu, servis kalitesi ve katma değerli hizmetleri ile Koç.Net, Türkiye ses pazarında, müşteri memnuniyetini en yüksek düzeyde gerçekleştirmeyi hedefliyor. Koç Holding’in telekomünikasyon şirketi olan ve yıllardır bu yeni döneme hazırlanan Koç.Net lisansın ardından Türkiye’nin en güçlü özel telekom firmaslarından biri oluyor.

Koç.Net, “kullanıcıya en yakın” telekom devrini başlatıyor

Koç.Net, ses hizmetlerini Türkiye çapında verecek. Güçlü altyapısı, yüksek teknolojideki öncülüğü, deneyimli-uzman kadrosu, servis kalitesi ve katma değerli hizmetleri ile Koç.Net, Türkiye ses pazarında, müşteri memnuniyetini en yüksek düzeyde gerçekleştirmeyi hedefliyor. Bu hedef için öncelikle kurumsal hizmetlerini başlatacak olan Koç.Net, Koç Topluluğunun Türkiye’de köklü bir geçmişe sahip tüketici tecrübesini bireysel telefon hizmetlerine de taşıyacak.

 

 

Telekomünikasyonda “Doğan Online” imzası

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Telekomünikasyon Kurumu Başkanı Doç.Dr. Ömer Arasıl ve Telekomünikasyon Kurumu üyelerinin katıldığı törenle, Doğan Online da UMTH lisanslı operatörler arasında yerini aldı.

Başvurulara göre A, B ve C tipi lisansların verildiği törende, Doğan Online A tipi lisans aldı. A tipi lisans, uzak mesafe aramalarda doğrudan erişim sağlıyor; ayrıca bu lisansı alanlar, kodlu arama sisteminin kullanıldığı B ve C tipi işletmecilik de yapabiliyor.

Lisans törenine katılan Doğan Online Genel Müdürü M.Tanju Erkoç, bu lisansla, Türk Telekom’un verdiği her türlü hizmeti gelecekte sağlayabileceklerini ifade etti. Tanju Erkoç, altyapı kurulumu, sabit telefon şebekesi üzerinden görüşme ve telefon kartı işletmeciliğini de içeren bütün bu hizmetlerin kademeli olarak kullanıcıların beğenisine sunulacağını ve Doğan Online’ın yakın gelecekte birçok farklı ürünle kullanıcılara hizmet vereceğini vurguladı.

Doğan Online’ın ilk ürünü, kontörlü telefon arama kartları olacak. Kullanıcılar, bu kartlarla yurtiçi ve özellikle yurtdışı aramalarını daha uygun maliyetlerle yapabilecekler. Kartlar, kontörlü GSM telefonu kartları gibi Türkiye genelinde satışa sunulacak. Kartın aktif hale gelmesinden sonra, kullanıcılar karttaki kontörler tükenene kadar gerek yurtiçi gerekse yurtdışı aramalar yapabilecekler.

Tanju Erkoç, Doğan Online’ın öncelikli hedefinin, yurtdışı aramalar için kaliteli ses hizmetini, güçlü bir dağıtım ağı ve uygun fiyat ile sunmak olduğunu; bu sayede yüksek bir pazar payı elde edilmesini beklediklerini belirtti.

Uzun Mesafe Telefon Hizmetleri’nin Türk Telekom’un tekelinden çıkması sayesinde, bu tür hizmetlerde ses kalitesinin artması ve fiyatların düşmesi bekleniyor. Tahminlere göre fiyatlardaki ortalama gerileme yüzde 40-50’yi aşacak. Bu rekabetçi ortam içinde Doğan Online, hizmet kalitesi, yaygın bulunurluk ve uygun fiyat avantajları sayesinde rakiplerinden farklılaşmayı hedefliyor.

Superonline, 1 numaralı ses lisansını aldı

A tipi lisans başvurusunda bulunan Türkiye’nin lider servis sağlayıcısı Superonline de, yetki belgesini ilk alan firmalar arasında yerini aldı.

Ses tekelinin sona ermesi ile birlikte, telekomünikasyon sektöründe serbestleşmenin önemli bir aşaması olarak Uzak Mesafe Telefon İşletmeciliği (UMTH) ile ilgili yetkilendirme düzenlemelerine ilişkin çalışmalar tamamlandı. UMTH İşletmecisi olmak için lisans almak üzere Telekomünikasyon Kurumuna başvuru yapan şirketlerden başvurusu değerlendirilen ve gerekli belgeleri tamamlamış olan şirketlere, lisans belgeleri törenle verildi.

Superonline, Telekom pazarına da damgasını vuracak

1 Ocak 2004 tarihinde gerçekleşen serbestleşme adımı paralelinde alternatif telekom operatörü olarak hizmet sunma yönünde hazırlıklarını tamamlayan Superonline, almış olduğu A tipi lisans ile bireysel ve kurumsal bazda telekom çözümlerini kullanıcılarla buluşturuyor. İnternet alanında sahip olduğu altyapı ve bilgi birikimiyle telekom pazarında iddialı olan Superonline, öncelikle kurumsal kullanıcılara İnternet üzerinden milletlerarası ve şehirlerarası ses hizmeti verecek.

Ses maliyetlerini ucuzlatacak hizmetleri Superonline Telekom adı altında sunacak olan firma, özellikle uluslararası telefon görüşmelerinin % 80 oranında ucuzlatacak çözümler sunacak. Kurumsal telekom hizmetlerini hemen başlatacak olan Superonline’ın sunacağı IP-İnternet Protokolü üzerinden ses aktarımı hizmeti ile işletmelerin ses maliyetlerinde önemli ölçüde düşüş gerçekleşecek.

Temmuz ayında, HasretKartı pazara sunuluyor

Superonline, operatör numaraları tanımlanmasının ardından Temmuz ayı itibariyle HasretKartı ile bireysel kullanıcılara hizmet sunmaya başlayacak. Bu doğrultuda Bireysel kullanıcılar, Superonline’ın sunacağı HasretKartı ile sabit hatlar ve GSM üzerinden yurtdışı konuşmalarını ön ödemeli olarak gerçekleştirebilecekler. Sabit hat üzerinden telefon konuşmalarında % 80’lere varan indirim sağlayan HasretKartı, çeşitli fiyat seçenekleriyle kullanıcıya sunulacak. HasretKartı ile telefonda konuşulan süre rahatlıkla hesaplanabilecek. HasretKartı ile Superonline aboneleri çok ucuz, çok uzun ve çok kaliteli hizmeti alacak. HasretKartı 100 Kontör - 10 milyon TL bedelle tüketicilere ulaşacak. 100 kontör ile Amerika Birleşik Devletleriyle kesintisiz 41 dakika konuşmanız mümkün olacak. Ön ödemeli sistem ile telefon faturası ödeme derdini ortadan kaldıran HasretKartı, tüm görüşmelerin güvenlik sorunu olmaksızın gerçekleşmesini sağlayacak.

Superonline almış olduğu A tipi lisans ile alternatif telekom operatörü olarak Türk Telekom gibi hizmet sunabilecek ve verdiği hizmet karşılığı faturalama işlemini gerçekleştirebilecek. Firma geliştireceği İnternet bazlı servislerle İnternet üzerinden video aktarımı dahil geniş yelpazede telekom servisini abonelerine sunmayı hedefliyor. Satış sonrasında da kullanıcıların yanında olan Superonline Telekom, servis sunduğu kurumsal ve bireysel kullanıcılara her zaman olduğu gibi 7x24 Müşteri Hizmeti’yle destek verecek.