Kredi kartlarında yeni Lider: Akbank

Akbank Türkiye bankacılık sisteminde kalıcı liderlik hedefiyle, kredi kartı sektöründeki sağlıklı büyümesini ve yenilikçi ürünleriyle sektöre öncülüğünü devam ettiriyor. Bireysel kredi kartı kredilerinde, yılbaşına göre 89 taban puan büyüme ile pazar payını yüzde 18,5 düzeyine yükselten Akbank, 2012’nin ilk çeyreğinde kredi kartı kredilerinde lider oldu. Akbank aynı dönemde 220 bini aşkın üye işyeri ve bine yakın marka ortağıyla gerçekleştirdiği yaklaşık 400 kampanyayla müşterilerine hizmet ve avantajlar sunmaya devam etti.
Akbank'ın kredi kartları pazarındaki yenilik ve atılımlarına ilişkin basın sohbet toplantısında konuşan Akbank Ödeme Sistemlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Sindel, kredi kartı kredilerinin bankanın toplam bilanço büyümesini olumlu anlamda etkilediğini vurgulayarak, bunun ödeme sistemleri endüstrisinin en önemli performans göstergelerinden biri sayıldığına ve lider olmanın önemine dikkat çekti. Sindel, “Kredi kartı kredilerinin karlılığı ve portföy verimliliğini doğrudan etkileyen bir kalem olması nedeniyle, bu alanda elde edilen pazar liderliği portföy verimliliğinin en önemli göstergelerinden olmaktadır” dedi ve ekledi:
“Bu kalemin büyümesini sağlayan en önemli faktör toplam cirodaki büyümedir. Akbank, ciroda pazardaki en hızlı büyümeyi gerçekleştirdi. Akbank'ın kredi kartları ciro pazar payı ilk çeyrekte, yüzde 1,1 artışla yüzde 16’ya yükselerek pazardaki en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi. Pazardaki en önemli gösterge olan kredilerdeki büyümeyi “pazar payı birinciliği” ile sonuçlandırdık; hedefimiz kalan çeyrekleri de lider olarak bitirmek. Ciro ve kredi kartı kredilerindeki dengeli büyüme ücret komisyonlarındaki artışı da tetikledi.
Kredi kartlarıyla nakit kullanım ve limit artırım kısıtlamalarının, kart sahiplerinin borçlarını daha az kredilendirebilmelerine neden olduğuna da işaret eden Sindel, bu uygulamanın aynı zamanda ileriye yönelik olan potansiyel hesap özeti bakiyesini daha uzun dönemli borçlandırma imkanını da azalttığını vurguladı ve ekledi:
“Bu da bireylerin kendilerini daha kısa süreli ve azalan miktarlarda kredilendirmelerine neden oldu. Biz Akbank Ödeme Sistemleri olarak kart sahiplerinin karşılaştığı bu gibi durumlara müşteri odaklı birçok ürün ve hizmet sunarak destek olmaya çalışıyoruz. Örnek olarak, peşin olarak yaptıkları harcamaların sonradan taksitlendirilmesini sağlayarak kart sahiplerinin aylık ödemelerini belirli bir hizmet bedeli karşılığında rahatlatabiliyoruz.”
Makroekonomik göstergelerin nihai tüketicinin alışveriş miktarında eskisi kadar artış olmadığını gösterdiğine de dikkati çeken Sindel, “Bazı perakende sezonlarında veya indirim dönemlerinde kartlarla yapılan işlem adetleri artabiliyor, birçok kart aynı anda kullanılabiliyordu; ancak şimdi
müşteriler de en çok fayda sağlayan karta odaklanarak cebinden artık bir kart çıkartma yoluna gidebiliyorlar. Bizim de hedefimiz müşterinin 360 derece ihtiyaçlarını karşılayarak onların cebinden en çok çıkan kart olmayı sağlamaktır” diye konuştu.
Akbank'ın bu büyümeyi 2 başarılı markası ile gerçekleştirdiğine işaret eden Sindel, Axess ile daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflerken, Wings’in seyahat etmeyi seven daha özel bir kitlenin ana kartı olmayı başardığının altını çizdi. Sindel, kart satışlarının geçen yıla göre yüzde 30 arttığına işaret ederek, “Bu büyümede Akbank’ın 1000’e yakın şube ağının ve geniş müşteri tabanının etkisi büyüktür” dedi ve bu konuda şunları söyledi:
“Buradaki büyümeyi hızlandıran en önemli faktör ise kart başına düşen yüzde 30 ciro büyümesi olmuş; yapılan kampanyaların da etkisi ile işlem başına düşen ciro miktarı da yine geçen sene aynı döneme göre yüzde 20 büyümüştür. Yine bu dönemde Türkiye’nin önde gelen markalarıyla sürdürdüğümüz stratejik işbirlikleri sayesinde yeni müşteri edinimi ve ciro artışı sağlandı. Boyner, CarrefourSA, Ikea ve Teknosa ile devam eden başarılı ortaklıklar portföy verimliliği ve karlılık içinde sürdürülebilir büyümeyi beraberinde getirdi.”
Konuşmasını, “Yakında sizlere yepyeni bir sürprizimiz daha olacak” diye sürdüren Sindel, “Müşterilerin kart kullanımında kafasının karıştığı noktaları biliyoruz; işte onlara bu gibi konularda daha yararlı olabilmek adına 'tarife' serimizi yeni bir reklam kampanyasıyla tanıtıyor olacağız” dedi ve şöyle devam etti:
“Müşterilerimize bugün yaptıkları harcamalar karşılığında anında ‘chip-para’ ödülü, faiz indirimi gibi birçok fırsat sunuyoruz. Yakında başlayacak olan tanıtım kampanyamızda bu hizmetlerinin yanında birçok yeni imkanı müşterilerimize sunmaya başlayacağız. Yeni ürünler konusundaki öncülük hedefimizi sürdüreceğiz. Müşteri kredi kartlarının sunduğu fırsatları, imkanları çok iyi takip ediyor ve kim en iyi ne sunuyorsa ona yönelebiliyor; biz bunun farkında olan bir bankayız. Bu yüzden sektörün nabzını sürekli tutmak gibi bir amacımız var. Müşteri ne istiyor, nereye yöneliyor, ne harcıyor, ne için harcıyor bunları bazı istatistik metotlarla belirliyor, teklifleri buna göre sunabiliyoruz. Bunu da müşteri bazlı aksiyonların gücünden alıyoruz. Sadece kitle aksiyonları değil, tek bir müşterinin ihtiyacını dahi tespit edebilecek kadar müşteri verisi gözlemleme araçlarımız var; bu teknikleri çok iyi kullanıyoruz. Ayrıca müşterilerimizin her türlü ihtiyacına yönelik ‘Cash Para’ gibi kendi alanında ilk olan yeni ürünler geliştirerek, sektörümüze öncülük etmeye devam ediyoruz. Cash para ve benzeri ürünlerimizle öncülük hedefimizi sürdüreceğiz.“