Garanti Bankası hizmet kalitesini HP yazılımları ile artırıyor

Türkiye’nin ikinci büyük özel mevduat bankası olan Garanti Bankası, müşteri hizmetleri yönetiminde en yüksek kaliteyi sağlamak için HP yazılımlarını kullanmakta. HP Uygulama Performans Yönetimi (APM) yazılımı kullanım kolaylığını, performansı ve iş sürekliliğini artırmak üzere Garanti Bankası’nın kritik iş uygulamalarını izliyor.
Garanti Bankası yaklaşık 11 milyon müşteriye 912 şubesi, 3300 ATM ve ödüllü çağrı merkeziyle bankacılık hizmetleri sunuyor. HP İş Süreçleri İzleme (BPM) yazılımı konsolide bir merkezi izleme platformu olarak İnternet bankacılığı ile doküman yönetimi gibi kritik iş uygulamalarının performans yönetiminde kullanılmakta.
Garanti Bankası Birim Müdürü Hakan Karamanlı, “HP sayesinde artık hizmet düzeyi ve kalitemizi mükemmel bir şekilde izleyerek daha iyi yönetebiliyoruz. Çok kanallı bir ortamda çok sayıda uygulama ve gelişmiş teknoloji kullanıyoruz. Garanti Bankası’nın 1,7 milyon İnternet bankacılığı kullanıcısı aylık yaklaşık 14 milyon işlem yapıyor ve 1,200 dolayında dahili kullanıcımız da doküman yönetim sistemini kullanarak şubelerden bankanın operasyon merkezine gönderilen işlemleri gerçekleştiriyor. Bu son derece karmaşık ortamda HP yazılım çözümlerinin kolay öğrenilebilir, uygulanabilir ve tümleşik olabilir olmaları bizim için çok önemli. HP’nin yazılım çözümleri tüm uygulama işlemlerini son kullanıcı dünyanın neresinde olursa olsun gerçek zamanlı olarak görüntülememize imkan veriyor. Böylece operasyon ekibimiz de çıkan sorunları anında tespit ederek tanı koyabiliyor” dedi.
HP Uygulama Performans Yönetimi yazılımları hizmet sürekliliğini artırıyor, uygulama performansını iyileştiriyor ve müşterilere daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunuyor.
HP İş Süreçleri İzleme (BPM) yazılımı, temel altyapı ve hizmetlerin anlık görünümlerini sunarak Garanti Bankası’nın sistemlerinin en yüksek verimde çalışmasını sağlıyor. Aynı zamanda sistem iş sürekliliğini artırıyor, teknik destek hizmetleri ekibine olan talebi azaltıyor ve Garanti Bankası’nın hizmet sürekliliğini takip etmesine imkan veriyor. Sorunlara doğru tepkilerle hızla çözüm getirilmesi için sistemin sağlamasını yapan yazılım uygulama sürekliliğinin de kaydını tutuyor. Buna ek olarak birden fazla aşamada gerçekleştirilen en karmaşık işlemlerin benzetim yaparak bankanın BT altyapı performansının ayrıntılı raporlarını sağlıyor.
HP Gerçek Kullanıcı İzleme (RUM) yazılımları, Garanti Bankası’nın tüm konumlardaki Web tabanlı uygulama performansı ve kullanılabilirliğini izliyor. HP RUM Garanti Bankası’nın ödüllü İnternet bankacılığı Web uygulaması da dahil olmak üzere, son kullanıcıların bankanın hizmetleriyle gerçek etkileşimi ve bu hizmetleri kullanırken nasıl tepki gösterdiğinin anlık görünümlerini de sunuyor. Bu da BT ekibinin uygulama sorunlarını hızla tespit ederek müşterilerin nereye tıkladığını gösteriyor, müşterilerin işlem yapma sürelerini ölçerek müşteri memnuniyetini arttırıyor.
HP Türkiye Yazılım Ülke Müdürü Nil Bağdan konuyla ilgili açıklamasında “Garanti Bankası gibi lider bir kuruluşun müşteri odaklı stratejisinin parçası olmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. HP, lider şirketlerin BT bölümlerinin daha iyi bir müşteri deneyimi sunmaları için hizmet kalitelerini yönetmelerine olanak sağlayacak araçları ve çözümleri sağlıyor” dedi.