SAP İş Çözümleri, değişimi avantaja dönüştürüyor

 

Zeynep Kurtpınar

İnsan kaynakları yönetimi alanında son dönemin en heyecan verici satın almasını gerçekleştiren SAP, İş Çözümleri Zirvesi ile ‘SuccessFactors’ı Türkiye’de ilk kez sektörle buluşturdu.
Hızla değişen dünya ve artan rekabet, şirketleri yeni arayışlara ve değişime ayak uydurmaya zorluyor. Teknolojinin zaman içerisinde sürekli olarak kendini yenilemesi ve gelişmesi kurumları derinden etkilediği gibi müşteri ilişkileri alanını da yakından ilgilendiriyor. Gelişmek, günümüzde pazar alanında rekabet edebilmek için tek başına yeterli gelmiyor. SAP İş Çözümleri, kurumların ihtiyaç duyduğu yenilikleri, teknolojik gelişimlerle birlikte en iyi şekilde hayata geçiriyor. Pazardaki rekabet her geçen gün artarken müşteri yaklaşımları, haberleşme kaynakları, çalışma koşulları ve anlayışları sürekli olarak değişiyor. Bu değişimi eş zamanlı olarak uygulayıp benimseyebilen araçlara ve teknolojiye ihtiyaç duyuluyor.
Çağımızda mobil teknoloji ve sosyal medya, kurumsal eğilimleri oluşturuyor ve mobil ortam geliştikçe daha özgün, daha yeni iş ortamlarıyla birlikte yöntemler de bu boyutta gelişip büyüyor. Hareket alanındaki kısıtlama azalıyor ve hareket anında karar verebilme imkânı sağlanıyor, bu imkâna sahip olan mekanizmalar, müşteri ilişkileri yönetimi gibi kritik iş verilerinin en hızlı ve erişebilir şekliyle gerçek zamanlı olarak sunulmasına yardımcı oluyor. SAP’nin bu konudaki destekli çözümü olan HANA adeta bir devrim niteliği taşımakta. Bellek içi sağlamış olduğu yüksek hız sayesinde saniyeler içinde işlenen milyonlarca veri, eş zamanlı olarak yöneticilerin akıllı telefonlarına ya da tablet bilgisayarlarına iletiliyor. Böylelikle pazar fırsatlarında var olmak ve bu fırsatları yakalamak kolaylaşıyor.

SAP İş Çözümlerinden 3’lü muhteşem paket
SAP, uzun yıllardır Avrupa’da uygulanan bir etkinlik modelini Türkiye’de ilk defa gerçekleştirdi. Üç önemli iş alanına ait ana etkinliklerini birleştiren SAP, İş Çözümleri Zirvesi’nde katılımcılara kurumsal gelişmeleri büyük resimde görme, bu alanlarda faaliyet gösteren SAP ekosistemiyle aynı alanda buluşma imkânı sağladı. Faaliyetler içerisinde 3 ana başlık altında yer alan uygulamalar yenilikçi ve öncü olmak adına büyük önem taşıyor. SAP İş Çözümleri; Müşteri İlişkileri Yönetimi(CRM), İnsan Kaynakları Yönetimi(HCM) ve Tedarik Zinciri Yönetimi(SCM) ürün gamı ile sektör odaklı çözümler geliştirdi. İnsan kaynaklarında etkinliği artırmak, hedeflerinize ulaşmak için yeterli değil. İnsan stratejiniz ile kurum stratejiniz arasında güçlü bir bağ kurmak, ihtiyaçlarınıza yönelik sonuca giden en büyük adım. CRM ile direkt ve endirekt satış, pazarlama, servis süreçlerinizi yönetebilir, tüm süreçleri farklı kanallarda destekleyerek “operasyon mükemmelliği” yakalayabilirsiniz. Müşteri ile olan bağınızı en yukarı seviyeye taşımak için onlara her kanaldan ulaşabilmelisiniz. SAP İş Çözümleri, bu konularda kurumları adeta eğitmek üzere planlamalarda bulundu.

İş hedeflerinin yeni gözdeleri bulut, mobil ve sosyal ağlar
Veri yönetimine çağ atlatan bulut bilişim sayesinde çok daha esnek, hızlı ve neredeyse sonsuz kapasitede veri depolama sunan BT-Bilişim Teknolojileri modelleri oluşturulabiliyor. SAP, gerçekleştirdiği ‘SuccessFactors’ alımı ile başta iş çözümleri ile birlikte bulut bilişimin uzanabildiği her alanda müşterilerine ciddi getiriler sağlıyor.
Mobil teknolojiler, kurum ve kişiler için verimlilik alt yapısı oluşturuyor. Kurumsal yazılımların da bu değişime ayak uydurduklarını belirten SAP Türkiye İş Geliştirme Yöneticisi Musa Zorbozan, sözlerine şöyle devam etti: “Milyonlarca çalışanın hayatının ayrılmaz parçası haline gelen akıllı telefonlar iş süreçlerinin mobil cihazlara bütünleşmesini sağladı. Bununla birlikte izin kâğıtlarından saha satış operasyonuna kadar birçok alanda kurumsal yazılımların gücü çalışanların hayatını kolaylaştırıyor. İş prensiplerinden taviz vermeden sağlanan esnek çalışma ortamı karmaşık süreçleri de yalınlaştırarak gerçek verimlilik yolunu kısaltıyor.”
İş dünyasında sürekli artan rekabet ortamı, şirketlerin daha akıllıca kararlar almasını mecburi kılıyor. Geniş bir müşteri yelpazesine sahip olan şirketlerin, başta sosyal medya ve mobil cihazlar olmak üzere yeni kanallara hakim olması gerektiğini söyleyen Zorbozan, “Haberleşme kanallarının artmasıyla birlikte, e-posta, İnternet, telefon, faks ve Facebook gibi alanlarda aynı kurumsal profilin korunması zorluk oluşturuyor” dedi. Müşteriyi kazanmak, elde tutmak geçtiğimiz yıllar boyudur en önemli konu iken; artık sosyal medya aracılığı ile sadece müşterileri değil, tüketicileri de izleyebilmek ve bununla birlikte sonuçlara göre aksiyon alabilmek sağlanan faydaların beklide en önemlisi.

Veri, bilgiye; bilgi, faydaya dönüşüyor
Yapılan araştırmalara bakıldığında görülüyor ki önümüzdeki beş yıl içerisinde kurumsal ve kişisel verilerin tümü, şimdiki hacminin 5 katı artacak. Sürekli olarak artış sağlayan bu veriler üreticiler için ciddi zorluk oluşturuyor. Bu kadar yoğunlukta gerek alışveriş noktası, gerek sadakat seviyesi açısından müşteri kitlesini kontrol etmek oldukça zor. Şirketlerin yardımına bellek içi teknolojisi sayesinde yüksek hızda çalışan ‘SAP Tedarik Zinciri Yönetimi’ çözümleri koşuyor. SAP, tüm tedarik zinciri süreçleri için uçtan uca planlama, yürütme ve raporlama çözümleri sunuyor. Böylelikle müşteri maliyeti düşürmeye olanak sağlanırken, büyük verilerin de kontrolü sağlanıyor buna ek olarak müşteri sadakatini korumak amaçlı esnek ve hızlı yanıtlar veren çözümler sunuluyor.
Son olarak kurumsal yazılım teknolojilerinin öncüsü SAP, hizmet vermiş olduğu tüm alanlarda değişen eğilimleri yakalayarak uyum içerisinde kendi teknolojilerine bütünleştiriyor. Kurumların ihtiyaçlarına her zaman en olumlu şekilde yanıt vermeyi ilke edindiklerini belirten Zorbozan, sözlerini şöyle noktaladı: “Kurumları, tam anlamıyla şeffaflaştıran çözümler müşterilerimizin vazgeçilmez yol arkadaşları haline geldi. SAP olarak arzumuz, SAP İş Çözümleri ile müşterilerimize seçim hakkı tanımak ve rekabette diğer kurumlara göre bir adım önde olabilmelerini sağlamaktır.”

Zincir, yeni halkalarla güçleniyor, mobil cihazlarla verimlilik artıyor
3. Nesil’in hızlı adaptasyonu ile birlikte her geçen gün gelişen tabletler, akıllı telefonlar başta olmak üzere işletim sistemi kullanan mobil cihaz sayısı oldukça yüksek bir artış sağlıyor. Çalışma koşulları günden güne mobil hale gelerek, ortama olan bağlılık azalıyor. Böylelikle çalışanlar hareket halindeyken bile mobil cihazlarla dünyanın neresinde olursa olsun işlerini yapmaya, verimlilik sunmaya devam ediyorlar. Fakat bu durum insan kaynakları açısından bakılacak olursa üstesinden gelinmesi gereken ve tanımlanması gereken yeni süreçler anlamına geliyor. SAP çözümleri ise burada devreye girerek, kurumsal mobil uygulamaları ile kurumlara destek oluyor.
Akıllı telefonlar kullanabilen SAP HCM mobil çözümler, çalışanlar açısından kolaylık sağladığı gibi kurumlara da bu geçişte eşlik ediyor. Dinamik saha ekibi barındıran kurumların özelikle tercih etmesi gereken çözümler, kurumsal yapılara uyum sağlayarak çalışan mobil uygulamaları insan kaynakları çerçevesinde değerlendirerek sunuyor. İnsan kaynakları için geliştirilen SAP Mobile Apps, binlerce çalışanı bulunan haberleşme kurumlarının gerçek zamanlı olarak İK kararları almasına olanak sağlıyor. Çalışanlar, kurumsal sorumluluklarını yerine getirirken aynı zamanda alıştıkları hareketli ortamlarından ayrılmıyorlar, bu sistem çalışanlara kolaylık sağlarken aynı zamanda benimseyebilecekleri yeni standartlar oluşmasına neden oluyor. SAP gerçek zamanlı mobil kolaylıkları sadece çalışan odaklı olmayıp, aynı zamanda yöneticiler içinde büyük avantajlar içeriyor. Gerçek zamanlı olma özelliği ile birlikte yöneticilerin karar verme süreçlerini kısaltarak şirket içi verimliliğin artmasında önemli rol oynuyor. Değişik yerlerde bulunan çalışanlar için geliştirilen SAP Timesheet ile işe giriş çıkış zamanları takip çizelgesi oluşturulabilir, düzenli olarak kayıt tutulabilir. SAP Timesheet mobil uygulaması sayesinde verimlilik artırılırken başarıya giden yolda önemli adımlar atılabilir. Böylelikle şirketlerin doğru işi, doğru yetenekleri keşfedip, doğru alanlarda kullanması için büyük kolaylık sağlayan mobil uygulamalar, insan kaynakları alanına oldukça fayda sağlayarak insan kaynakları alanında yaşanan sorunlara çözüm oluşturacak.

Tedarikçi ilişkileri yönetimi ile tedarikli olmak
Tedarik zinciri, iyi bir fikirden müşteriye, fikrin iletilmesine ve müşteri memnuniyetine kadar uzanan uzun bir yoldur. Fikirden teslimata kadar süren bu yolda bütüncül ve uçtan uca çözümler ile pazar süreçleri düzenlenip, iyileştiriliyor. SAP Tedarik Zinciri çerçevesinde müşteri odak noktası olmakla birlikte iş süreçlerinin de merkezinde yer alıyor. Daha hızlı üretim sağlayabilmek ve daha kaliteli ürünler üretebilmek için tedarik zinciri yaklaşımına eğilim göstermek gerekmektedir. Tedarikçi ilişkileri yönetimi ise kurumlara daha çok satın alma işlevselliği sunuyor. Tedarikçi ve işbirlikçi süreçleri kolaylaştırarak hızlandıran bir yönetim stratejileri bütününü oluşturuyor. Bu bağlamda tedarikçi ilişkileri yönetimi, süreçlerin ve maliyetin azaltılmasında, satın alma fiyatlarının düşürülmesinde odak noktası durumuna geliyor. Hedefleri arasında bağlantısı bulunmayan, birbiriyle uyumları olmayan veri kaynaklarının ve sistemlerin birleştirilmesi, veri izlenilebilirliğinin geliştirilmesi, satın alma döngüsünün ve tedarik süreçlerinin hızlandırılması gibi önemli noktalar da yer alıyor.

SAP
Kurumsal uygulama ve yazılım alanında dünya lideri olan SAP, dünya çapında 54,000’den fazla çalışanı, önde gelen ürün ve servisleri ile müşterilerinin iş alanlarındaki inovasyonu artırmasına yardımcı oluyor. SAP çözümleri, üretim, gıda, tekstil, otomotiv, sağlık, perakende, finans ve kamu sektörünün de aralarında yer aldığı 25’den fazla sektörde faaliyet gösteren farklı ölçeklerdeki 193,000’den fazla SAP müşterisinin (Sybase satınalması dahil) iş süreçlerine destek veriyor. Almanya merkezli faaliyet gösteren SAP, New York ve Frankfurt’un da aralarında yer aldığı birçok borsada “SAP” sembolü ile işlem görüyor.
SAP’nin iş yazılımları alanındaki liderliğini Türkiye’de de devam ettiren SAP Türkiye, şirketin 65. ülke ofisi olarak 2001 yılında kuruldu. SAP’nin dünya genelindeki yaygın kullanımına paralel olarak Türkiye’de yıllık ciroya göre en büyük 10 şirketin 8’i iş süreçlerini, SAP çözümleri ile kontrol ediyor. Türkiye’de neredeyse her evde SAP sistemi üzerinde üretilen on ürün bulunuyor. Kurulduğu günden bu yana Türkiye’deki gelirlerini ve çalışan sayısını istikrarlı olarak artıran SAP Türkiye, ekosistemindeki onlarca iş ortağıyla birlikte 1,500’ün üzerinde nitelikli iş gücüne de istihdam imkânı sağlamış bulunuyor. SAP Türkiye hakkında daha ayrıntılı bilgi için, (www.sap.com/turkey) adresini ziyaret edebilirsiniz.