Huawei herkesi akıllı telefon sahibi yapacak

 

Kendi markasıyla da pazarda lider bir oyuncu olmayı hedefleyen Huawei, ‘Herkese Akıllı Telefon’ sloganıyla tüm dünyada satış kanallarını genişletme kararı aldı.
İstanbul, 7 Mayıs 2012 - 2010 yılından bu yana Türkiye pazarında ağırlıklı olarak operatör markalı ürünleriyle var olan ve son iki yıl içerisinde ülkemizde akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasında önemli bir rol oynayan Huawei, yeni ürünlerini Türkiye pazarına sunmaya devam ediyor. Huawei’nin Türkiye’ye 2011 yılında KVK işbirliği ile getirdiği IDEOS ve IDEOS X5 modelleri tüketicilerin beğenisini kazanmış ve kısa sürede tükenmişti. Bu işbirliğinin sürdürülmesi kapsamındaki yeni anlaşma ile Huawei’nin Vision, Ascend Y200 ve Ascend G301 modelleri cazip ödeme koşulları ve ücretsiz ‘KVK Katma Değer Servisleri’ ile Mayıs ayı itibariyle satışa sunulacak. Huawei tarafından İstanbul Four Seasons Oteli’nde düzenlenen basın toplantısında duyurulan işbirliği çerçevesinde, Türkiye genelinde 100 bin adedin üzerinde akıllı telefon satışı ve 100 milyon TL’nin üzerinde ciro hedefleniyor. Huawei’nin KVK ile ortak pazara süreceği akıllı telefonların fiyatları 499 TL ile 840 TL arasında değişiyor.

Kısa sürede herkes Huawei markasını tanıyacak
Huawei Türkiye Genel Müdürü Wu Congcheng, Huawei’nin cihaz pazarındaki başarısının ardında müşteri odaklı yaklaşımın, güçlü ARGE kapasitesi ve BHT-Bilişim ve Haberleşme teknolojileri alanındaki birikiminin bulunduğunu belirtti. Congcheng sözlerine şöyle devam etti: “Huawei olarak dünya çapında, Cihaz Yönetimi, Enterprise ve Telekom iş gruplarında çok geniş bir ürün yelpazesiyle hizmet veriyoruz ve müşteri odaklı çalışıyoruz. Cihaz Yönetimi birimimizde bir önceki yıla göre satış gelirlerimizde %44,3 lük bir artışla 150 milyon satış adedine ulaştık. Akıllı telefon pazarında dünyada 20 milyon adet satışla altıncı sıradayız. Küresel stratejimizin paralelinde, Türkiye’de son kullanıcılara Huawei markalı ürünleri yerel işbirliklerimizi güçlendirerek sunuyoruz. Artık herkes, Huawei markasını tanıyacak ve Huawei akıllı telefonlarını kullanmaktan büyük keyif alacak.”

“Dünya devi Huawei, Türkiye'nin en büyük GSM güçlerinden KVK ile akıllı telefon pazarında devrim yaratacak”
KVK Genel Müdürü Özcan Ermiş, 2011 yılında satılan GSM telefonlarının yüzde 26’sını akıllı telefonların oluşturduğunu ve Ocak-Şubat 2012 döneminde bu oranın yüzde 37 seviyesine yükseldiğini söyledi. Ermiş, “Akıllı telefonlara olan ilginin her geçen gün artmasıyla birlikte, bu oranın daha da yükselmesi ve sene sonunda yüzde 50’ye yaklaşması bekleniyor. KVK olarak yeni öngörümüz doğrultusunda, tüketiciye sunacağımız ürün ve hizmetleri yeni bir çerçevede ele almaktayız. Türkiye pazarına sunduğu operatör markalı ürünlerle akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasında önemli bir rol oynayan Huawei’nin, KVK’ya özel üretilen cihazları bu ay itibarıyla satışa çıkıyor. Huawei markalı telefonları hem KVK güvencesi ile satışa sunulacak, hem de teknik servisi KVK tarafından sağlanacak. Ascend Y200, Ascend G301 ve Vision ekran kalitesi ön plana çıkıyor. Android işletim sistemine sahip ürünlerden Vision, Almanya’dan IF Design ödüllü. Bataryaları da daha güçlü” dedi.

Huawei 2015’te zirveyi hedefliyor
2015 yılında Türkiye pazarında zirveyi hedeflediklerini belirten Huawei Türkiye Cihaz Yönetimi Pazarlama Direktörü Bilgin Demir şunları söyledi:
“Huawei son bir yıldır önemli bir değişim yaşıyor. Bugün çok geniş bir ürün yelpazesine sahibiz, sadece giriş ve orta seviye akıllı telefonları değil, üst seviye akıllı telefonları da duyuruyoruz. Ocak ayında, ABD’deki Tüketici Elektroniği Fuarı’nda dünyanın en ince akıllı telefonu Huawei Ascend P1 S ve P1’i, hemen ardından Şubat’ta dünyanın en hızlı akıllı telefonu Ascend D-quad, dünyanın ilk 4 çekirdekli tableti Mediapad 10 modellerini tanıttık. Birçok araştırma kuruluşu gelecek yıllarda Huawei’in dünyanın ilk üç akıllı telefon markası arasında yer alacağını öngörüyor. En yeni teknolojiyi ve inovasyonu kullanarak geliştirdiğimiz şık tasarımlı ürünlerimizi tüm dünyada çok etkili bir hizmet ağı ile sunuyoruz. KVK ile getirdiğimiz Huawei Vision ve Huawei Ascend Y200 modelleri ilk defa Turkcell İletişim Merkezlerinde satışa çıkacak ve Turkcell abonelerine özel tarifelerle sunulacak. Huawei Vision aylık 41TL’den başlayan taksitlerle, Huawei Ascend Y200 ise 499TL peşin fiyatına 12 taksit ve üç ay boyunca 100 dakika konuşma ve 100 MB internet hediyesi ile tüketicilere sunulacak.”
Huawei, kendi markasına yapacağı yatırımın yanı sıra, operatör işbirlikleri ile co-brand ve operatör markalı akıllı telefon ürünleri sağlamaya devam edecek.

Atos ve Huawei’den telekomda benzersiz işbirliği
Avrupa’nın lider BT-Bilişim Teknolojileri şirketlerinden Atos, telekom sektörünün en önemli tedarikçilerinden Huawei ile güçlerini birleştirdi. Operatörlere zaman ve maliyetten tasarruf sunacak katma değerli çözümler oluşturmayı hedefleyen iki dev isim, müşterilerinin rekabet gücünü en üst seviyelere taşıyor.
Bilişim teknolojileri alanında Avrupa’nın lider BT hizmetleri şirketi Atos, bilişim ve haberleşme teknolojisi (BHT) çözümleri tedarikçisi Huawei ile büyük bir işbirliğine imza attı. Hızla gelişen telekom pazarına yönelik çözümler geliştirmek için biraraya gelen iki dev isim, dünya genelinde faaliyet gösteren telekom operatörlerini hedef alıyor.
İki şirket arasındaki ortaklık sonucunda telekom sektörünün BT servis sağlayıcılarının lider isimlerinden Atos, yelpazesini en ileri teknolojiyle güçlendirme şansını yakalayacak. Sektöre hem yazılım hem de donanım alanında çözümler üreten Huawei ise, BT ve dış kaynak hizmet imkanlarını genişletebilecek.

Müşterilere rekabetçi avantajlar
Telekom pazarına büyük katma değerler sağlayacak bu işbirliği, özellikle küresel çapta hizmet veren operatörlere rekabet gücünün yanı sıra maliyet ve zamandan tasarruf sağlayacak.
Müşteriler bu tümleşik çözümlerle faaliyetlerini ve sundukları hizmetlerinin yanı sıra, küresel işlerini de genişletme şansına sahip oluyor. Sektörün en önemli başlıkları olan çevrimiçi ücretlendirme, faturalama, CRM-İlişkisel Müşteri Yönetimi ve dış kaynak kullanımında da operatörlere yeni çözümler sunuluyor. Müşteriler, sektör standartlarına sahip ve en iyi uygulamalarla tümleşik edilmiş esnek ve yenilikçi iş modelleriyle sunulan çözümlerden faydalanabilecekler. Atos Telekom Sektörü Başkan Yardımcısı Bruno Fabre, “Huawei kendi alanında pazar lideri olarak telekom sektöründeki müşterilerine maliyet avantajı sağlayan yazılım, donanım ve sistem çözümleri sağlıyor. Atos olarak biz de sunduğumuz hizmetlerle birlikte müşterilerimize rekabet güçlerini artıracak değerli katkılar sağlamayı sürdürüyoruz. Bu işbirliği aynı zamanda, telekom sektöründe ayak izimizi genişletme stratejimiz doğrultusunda atılmış önemli bir adım” dedi.

  1. Huawei 2011 mali yılı sonuçlarını açıkladı: Gelirler artıyor, kârlılık sürüyor, yatırımlar daha da artacak
  2.  

Huawei, 20011 mali yılında 203,9 milyar Çin Yuanı gelir ve23,7 milyar Çin Yuanı ARGE yatırımı bildirdi.
Dünyanın lider bilişim ve haberleşme teknolojileri sağlayıcılarından Huawei, 2011 yılı mali sonuçlarına göre satış gelirlerinin bir önceki yıla göre %11,7 artışla 203,9 milyar Çin Yuanı’na ulaştığını açıkladı. Huawei, ayrıca, 11,6 milyar Çin Yuanı net kâr bildirdi. Bu sonuçlar, Huawei’nin ticari gelir beklentileri doğrultusunda gerçekleşti.
Huawei’nin 2011 iş performansı, Cihaz ve Enterprise iş gruplarının gerçekleştirdiği etkileyici büyüme ile desteklendi. Huawei, 2010 yılına göre %44,3’lük bir artışla, son kullanıcı ürünleri alanında 44,6 milyar Çin Yuanı satış geliri kaydetti. Özellikle, akıllı cihazlar yelpazesinde önemli bir büyüme kaydedildi ve geçen yıl 150 milyon birime yakın satış yapıldı. Huawei’nin ana iş gruplarından biri olan Huawei Enterprise, satış gelirlerini %57,1 oranında artırarak 9,2 milyar Çin Yuanı gelir elde etti.
Huawei, 2011 yılında büyümeye ve küresel olarak pazardaki varlığını sağlamlaştırmaya devam ederek, Çin piyasasından %5,5 artışla 65,57 milyar Çin Yuanı satış gelirleri yaratırken, Çin dışındaki pazarlarda ise, %14,9’luk bir artışla 138,4 milyar Çin Yuanı satış geliri kaydetti.
Huawei’nin geçen yıl uygulamaya başladığı ‘Dönüşümlü Başkanlık’ modeline göre 2011’de bu görevini üstlenen Ken Hu, “Huawei 2011 yılında Kurumsal çözümler (Enterprise) ve (Device) alanlarına yatırımlarını arttırmış olup, şirketin baştan sona tam bir BHT çözümleri sağlayıcısına dönüşümünün yarattığı güçlü iş ivmesiyle birlikte dört dörtlük bir büyüme gerçekleştirmiştir.” şeklinde konuştu. Hu, şöyle devam etti: “Stratejik yatırımlar yaptık, ARGE-Araştırma ve Geliştirme kabiliyetlerimizi arttırdık, kaynakları küresel bir açılıma tabi tuttuk ve Huawei’yi sürekli büyümede güvenli bir pozisyona yerleştiren geleceğe dönük bir iş mimarisi uyguladık”.
Huawei aynı dönemde Araştırma ve Geliştirme yatırımlarını %34,2’lik yıllık artışla 23,7 milyar Çin Yuanı’na çıkarttı. Toplam yıllık satış gelirlerinin %11,6’sını temsil eden yaratıcılığa yönelik çalışmaları, Huawei’nin şirketin sürekli başarı için yüksek büyüme alanlarını ve kendisini endüstri büyüme temel prensiplerini güçlendirecek biçimde konumlandırmasını öngören iş stratejisinin can damarını oluşturuyor.
Gelecekte Huawei ticari odağını ve öngördüğü kurumsal yönetim yapısını, BHT teknolojilerinin yakınsamasının sunduğu fırsatları gerçekleştirecek biçimde yönlendirecek. Şirket, Huawei’nin operatörlerin, işletmelerin ve tüketicilerin, ‘bağlantılı’ bir dünyanın sonsuz fırsatları ile uyumlu haline getirilmesi sözünü tutmak üzere ‘bulut-kanal-cihaz’ stratejisine yatırımlarını daha da arttıracak.
Huawei'nin yıl sonuçları, uluslararası bir muhasebe firması olan KPMG tarafından bağımsız olarak denetlenmiş olup, şirketin 2011 yıllık raporunda ana hatları ile anlatılıyor.

Huawei
Huawei lider bir BHT-Bilişim ve Haberleşme Teknolojileri çözüm sağlayıcısı durumunda. Müşteri odaklı inovasyon ve güçlü iş ortaklıklarıyla, telekom ağları, cihazlar ve bulut bilişim alanında uçtan uca çözüm avantajları sağlamakta. Telekom operatörleri, kurumlar ve son kullanıcılara sundukları rekabetçi çözüm ve ürünleriyle maksimum değeri sağlamak en öncelikli hedefleri arasında yer almakta. 140’tan fazla ülkede kullanılmakta olan ürün ve çözümlerden, halen dünya nüfusunun üçte birinden fazlası yararlanmakta. Daha fazla bilgi için, Huawei’nin (www.huawei.com) adresine bağlanabilir, ya da Twitter’da (www.twitter.com/huaweipress) ve Youtube’da (http://www.youtube.com/user/HuaweiPress) adreslerinden takip edebilirsiniz.

Atos
Atos, 2011 finansal verilerine göre, yıllık 8,5 milyar avro ciroya ve 48 ülkede 74,000 çalışana sahip uluslararası bir BT hizmetleri firması durumunda. Dünya çapında bir müşteri yelpazesine sahip olan Atos, iş çözümleri, High-tech hizmetler, danışmanlık ve teknoloji, sistem uyumu ve yönetilebilen servis hizmetleri (managed services) sunuyor.
Atos, teknoloji alanındaki uzmanlığını ve endüstriyel bilgi birikimini; üretim, perakende, hizmet, kamu, sağlık, ulaşım, finans, telekom, medya ve enerji sektörlerine sunmakta.
Atos gelişime destek verecek iş teknolojilerine yoğunlaşırken; müşterilerinin geleceğin şirketini yaratmalarına yardımcı oluyor. Atos, Olimpiyat Oyunları’nın dünya çapında teknolojisi ortağı ve Paris Eurolist Piyasası’nda kote edilmiş bulunmakta. Atos firması Atos, Atos Consulting& Technology Services, Atos Worldline ve Atos WorldGrid markaları altında faaliyet göstermekte. (www.atos.net)