Türk Telekom'dan istihdama dev destek


 

 

2009 ve 2010 yıllarında Türkiye’nin en yüksek sosyal güvenlik primi ödeyen şirketi olan Türk Telekom 2011 yılında da liderler sıralamasında yerini aldı.
Yaptığı yatırımlara hız kesmeden devam ederek Türkiye'nin en çok istihdam sağlayan şirketleri arasında yer alan Türk Telekom, Türkiye genelinde en çok prim ödeyen iki şirketten biri olurken telekomünikasyon sektöründe ise birinci oldu.
Türk Telekom, teknoloji ve altyapı yatırımları ile birlikte istihdama katkısını da hız kesmeden sürdürüyor. 24 bini aşkın çalışanı bulunan Türk Telekom, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından hazırlanan “2011 Yılında En Yüksek Prim Ödeyen İşverenler” listesinde ilk iki şirketten biri olurken sektöründe ise ilk sırada yer aldı. Türk Telekom 2009 ve 2010 yıllarında Türkiye’nin en yüksek sosyal güvenlik primi ödeyen şirketi olmuştu.
Türk Telekom Genel Müdürü K. Gökhan Bozkurt “Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi olarak geliştirdiğimiz katma değerli ürün ve servislerle müşterilerimiz için, sürdürdüğümüz sosyal sorumluluk çalışmalarıyla içinde var olduğumuz toplum için, teknoloji, altyapı ve istihdam alanında yaptığımız yatırımlarla da ülkemiz için değer yaratmak amacıyla çalışıyoruz. Türkiye’nin en çok istihdam sağlayan şirketlerinden biri olarak 81 ilde 24 bini aşkın çalışanımızın gücüyle Türkiye’nin her köşesine en ileri teknolojileri götürmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Sadece çalışan sayımızla değil, insan kaynakları politikalarımızla, çalışanlarımıza verdiğimiz değerle, başta kendi sektörümüz olmak üzere ülkemize daha fazla yetişmiş insan gücü kazandıran şirketler listesinin başında yer almanın gururunu yaşıyoruz. Türkiye'de en yüksek sosyal güvenlik primi ödeyen iki şirketten biri olmamız istihdam alanındaki öncülüğümüzü, gayretimizi, ülke ekonomisine olan katkımızı göstermesi açısından önem taşıyor. Her alanda Türkiye için değer yaratacak çalışmalarımıza devam edeceğiz" dedi.

Telefon Kütüphanesi’ne Türk Telekom’dan 24 bin kişilik dev destek
Türkiye’nin ilk ‘Telefon Kütüphanesi’ olan ve bugüne kadar yaklaşık 40 bin kişiye ulaşan proje için Türk Telekom çalışanları da seferber oldu. Başta Türk Telekom Genel Müdürü K. Gökhan Bozkurt olmak üzere 120 Türk Telekom yöneticisi projeye sesli kitap okuyarak destek verdi ve 24,000 çalışanı da görme engelliler için gönüllü okuyuculuğa davet etti.
Türk Telekom, haberleşme teknolojilerinin olanaklarından faydalanarak herkesin eşit şekilde bilgiye erişimini sağlamak ilkesiyle yürüttüğü çalışmalarına devam ediyor. Türk Telekom ve Boğaziçi Üniversitesi Görme Engelliler Teknoloji ve Eğitim Laboratuarı (GETEM) işbirliğiyle görme engellilerin bilgiye erişimi için geliştirilen Telefon Kütüphanesi Projesi şimdi de Türk Telekom’un 24 bin kişilik Türkiye’ye Değer gönüllüsüyle büyüyerek zenginleşiyor.
Bugüne kadar ana ürünü olan ev telefonu üzerinden sesli kitapları ücretsiz olarak görme engellilerin kullanımına sunan Türk Telekom’un, geçtiğimiz hafta gerçekleştirdiği Yönetim Zirvesi’nin ana konusu da Telefon Kütüphanesi oldu. Türk Telekom’un 1200 yöneticisinin katılım ile gerçekleşen Yönetim Zirvesi’nde GETEM tarafından tüm Türk Telekom yönetim kadrosuna proje kapsamında nasıl kitap okunacağına dair eğitim verildi. K. Gökhan Bozkurt önderliğinde Türkiye’nin 81 ilinden gelen Türk Telekom yöneticileri de kitap okuyarak projeye destek verdiler. Toplantının ilk gününde 120 Türk Telekom yöneticisi, etkinlik alanına kurulan okuma kabinlerinde kitap okuyarak projeye destek oldu.

Projeye ünlü desteği
Türk Telekom’un Türkiye’ye Değer çatısı altında yürüttüğü ‘Telefon Kütüphanesi’ projesine ünlülerden de büyük destek geliyor. Edebiyat dünyasının önde gelen yazarlarından Elif Şafak aylarca ‘en çok okunan kitaplar’ listesinde birinci sırada yer alan eseri ‘AŞK’ ile projeye destek verdi. Şafak, Eylül ayında piyasaya çıkması beklenen yeni kitabının bir bölümünü proje kapsamında okuyacak. Projeye ayrıca tiyatro, sinema, dizi oyuncusu ve sunucu Berna Laçin de Küçük Prens’i okuyarak destek verdi. Toprak Sergen de projeye destek veren isimler arasında yer alıyor. Türkiye’ye Değer Gönüllüleri ile birlikte projeye destek veren fikir önderleri ve sanatçıların da sayısı da her geçen gün artıyor.

Türk Telekom’un engellilere yönelik diğer hizmetleri
Türk Telekom, haberleşme olanaklarıyla tüm toplumun hayata katılması için eşit koşullara sahip olması prensibi ile çalışıyor. Türk Telekom bu prensipten hareketle ve haberleşme teknolojilerinin yardımıyla engelli müşterilerinin de hayatını kolaylaştırmak için hizmetler sunuyor. Türkiye çapına yayılmış ofislerinde engelli çalışanları bulunan Türk Telekom, engelli müşterilerinin yanı sıra toplumdaki tüm engellilere yönelik çeşitli projeleri hayata geçiriyor;

Siirt Türk Telekom İlköğretim ve İş Okulu
Türkiye’de eğitim alanında bugüne kadar hayata geçirilen en büyük sosyal sorumluluk projelerinden biri olan Türk Telekom Okulları projesi kapsamında eğitime kazandırılan 76 eğitim binasından biri olan Siirt Türk Telekom İlköğretim ve İş Okulu’nda engelli öğrenciler temel yaşam becerilerini geliştirerek, topluma uyum sağlıyor. Siirt Türk Telekom İlköğretim ve İş Okulu’nda, okul öncesi eğitim birimi, otistik engellilere, işitme engellilere, görme engellilere, eğitilebilir ve öğretilebilir zihinsel engellilere eğitim hizmeti sunan 40 derslik, spor salonu, fizik tedavi bölümü ve çok amaçlı salonlar bulunuyor.

Görme engelliler için Braille alfabeli fatura
Görme engelliler için fatura uygulamasını Türkiye’de uygulayan ilk telekomünikasyon şirketi olan Türk Telekom, başvuruda bulunan müşterilerine braille alfabesi ile basılmış özel fatura gönderiyor.

Görme engelliler için sesli fatura
Türk Telekom’un dileyen görme engelli kullanıcılarının hizmetine sunduğu sesli fatura bilgilendirme servisi 163 sayesinde görme engelli müşteriler, fatura tutarını ve son ödeme tarihini öğrenebiliyorlar.

Görme engelliler için Braille alfabeli abonelik sözleşmesi
Türk Telekom görme engelli müşterilerini abonelik başvurusu sırasında vekil getirme zorunluluğundan kurtarıyor ve Braille alfabesi ile hazırlanmış abonelik sözleşmesi ile haberleşmehizmetlerinden yararlanmaya davet ediyor.

Tekerlekli sandalyeye uygun ankesörler
Türk Telekom fiziksel engelli müşterilerinin hayatını kolaylaştırmak için Türkiye çapında tekerlekli sandalye kullananların rahatlıkla erişebileceği ankesörlü telefonları hizmete sunuyor. Türkiye’de 37 ilde 210 noktada bulunan ankesörlü telefon makineleri tekerlekli sandalye kullanan müşterilerin rahatlıkla kullanabileceği yükseklikte monte ediliyor. Ankesörlü telefonlar çoğunlukla hava alanı, hastane ve otobüs terminalleri gibi yoğun trafik olan alanlara yerleştiriliyor.

Ulaştırma Bakanlığı “Ben de Varım” projesi
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın öncülüğünde, engellilere evinden dışarıya çıkmadan çağrı merkezlerinde çalışabilme imkanını sunan projeye, Türk Telekom istihdam ettiği engelli çalışanlarla katkı sağlıyor.

Engelli Kullanıcılara indirimli tarife
Türk Telekom engelli müşterileri için çok avantajlı İnternet ve ses tarifeleri sunuyor.

Türk Telekom’dan tüm bireysel müşterilerine ücretsiz konut sigortası imkanı
31 Aralık 2012 tarihine kadar başvuruda bulunan tüm Türk Telekom bireysel müşterilerinin evleri ücretsiz olarak yangın, yıldırım, dahili su, infilak ve hırsızlık durumlarına karşı Allianz güvencesiyle 5,000 TL tutarında sigorta kapsamına alınacak. 13 milyon Türk Telekom bireysel müşterisi herhangi bir taahhütte bulunmadan ve hiçbir ek ücret ödemeden konut sigortasından faydalanabilecek. Türk Telekom bireysel müşterilerinin evleri kampanyaya başvurduktan sonra 12 ay boyunca*, yıldırım, dahili su, infilak ve hırsızlık durumlarına karşı sigorta güvencesi altına alınacak.
Kampanyadan yararlanmak isteyen Türk Telekom bireysel müşterileri, 444 1 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri, Türk Telekom ofis ve bayileri, kısa mesaj ya da Web sitesi aracılığı ile başvurularını gerçekleştirebilecek. Kısa mesaj ile başvurmak isteyen müşterilerin tüm mobil operatörlerden Sigorta yazıp, boşluk bırakıp başında sıfır olmadan alan kodu ile birlikte telefon numaralarını 6616’ya göndermeleri yeterli. (Örnek: Sigorta 2121234567)
Ürün ve hizmetleriyle olduğu kadar, avantajlı kampanyalarıyla da müşterilerinin bütçelerine katkı sağlamayı hedefleyen Türk Telekom, ücretsiz Allianz Konut Sigortası fırsatının yanı sıra müşterilerine birçok avantajlı konuşma tarifesi ve indirim fırsatları da sunuyor. Türk Telekom bireysel müşterilerine sunulan ve farklı ihtiyaçlara cevap verecek şekilde hazırlanan Ev Avantaj tarifeleri ile Türk Telekom müşterileri seçtikleri paketteki dakikayı gün içinde ücretsiz konuşma için kullanabiliyor. Ayrıca tüm Türk Telekom bireysel müşterilerinin herhangi bir başvuru gereği olmadan faydalanabildikleri ve büyük beğeni toplayan Akşam 7'den Sabah 7'ye** bedava konuşma imkanıyla da avantajlar sağlanmaya devam ediliyor. Bu saatlerde ev telefonlarından hem şehiriçi hem de şehirlerarası ev ve iş telefonları ücretsiz aranabiliyor. Bununla birlikte yeni başlatılan uygulamayla 444 ile başlayan özel servis numaraları da bu saatler arasında ev telefonlarından bedava aranabiliyor.
Avantajlı tarifelerin yanı sıra Türkiye’nin, alanında lider markalarıyla işbirlikleri kurarak, müşterileri için, ev telefonu üzerinden aile bütçelerine katkıda bulunacak yeni kampanyalar gerçekleştiren Türk Telekom; bilgisayar, GSM telefon, telsiz telefon (DECT telefon), diz üstü bilgisayar, netbook ve tablet bilgisayar satışlarına kadar pek çok ürün ve hizmeti müşterileri ile buluşturuyor; Türkiye'nin alanında lider firmaları ile yaptığı marka işbirlikleri ile müşterilerine ulaşım, enerji, perakende alanlarında çok cazip fırsatlar sunuyor.

Bilkent Üniversitesi öğrencilerinden Türk Telekom’a iki ödül
Türk Telekom, üniversite öğrencilerinden de tam not alıyor. Türk Telekom’un görme engelli müşterilerine özel olarak hayata geçirdiği “Telefon Kütüphanesi” projesi, Bilkent Üniversitesi Pazarlama ve Reklamcılık Kulübü (MAD) tarafından ‘Sosyal Sorumluluk ve Toplumsal Duyarlılık Ödülü’ne layık görüldü. Organizasyonda, Cem Yılmaz’ın ‘Taşkın Abi’ karakterini canlandırdığı Türk Telekom reklamları da ‘Telekomünikasyonda En İyi Reklam Serisi’ seçilerek büyük ödülün sahibi oldu. Türk Telekom’un ‘Türkiye’ye Değer’ platformu kapsamında hayata geçirdiği “Telefon Kütüphanesi” projesi toplumun tüm kesimlerinden beğeni ve destek görmeye devam ediyor. ‘Kitaplar Konuşur, Engeller Yok Olur’ sloganıyla hayat bulan ve büyük beğeni kazanan proje, Bilkent Üniversitesi Pazarlama ve Reklamcılık Kulübü (MAD) tarafından düzenlenen 2011 MAD Reklam Ödülleri’nde ‘Sosyal Sorumluluk ve Toplumsal Duyarlılık” kategorisinin kazananı oldu. Bu yıl 5’incisi düzenlenen MAD Reklam Ödülleri kapsamında Cem Yılmaz’ın ‘Taşkın Abi’ karakterini canlandırdığı Türk Telekom reklamları da “Telekomünikasyonda En İyi Reklam Serisi” dalında ödüle layık görüldü. Kazananlar, 2 bin 155 Bilkent Üniversitesi öğrencisinin oyları ile belirlendi.

Telefon Kütüphanesi’ne büyük ilgi
Türk Telekom’un görme engelli müşterilerinin yüzlerce sesli kitabı ev telefonları üzerinden ücretsiz olarak dinlemesine imkan sunan ve görme engellilerin bilgiye erişimde eşit koşullara sahip olmasına destek veren “Telefon Kütüphanesi” projesi görme engelliler tarafından da büyük rağbet görüyor. 2011 Aralık ayından itibaren Türkiye’nin dört bir yanından 38 bin 566 kez arama alan Telefon Kütüphanesi’nde 200’ü aşkın eser dinleyicileri ile buluşuyor. Görme engelli Türk Telekom müşterileri GETEM’e üye olduktan sonra aldıkları şifreler ile sadece ev telefonları üzerinden 0 800 219 91 91 çevirerek sesli kitaplara ücretsiz olarak erişebiliyor.

Türk Telekom'a bir ödül de Fatih Üniversitesi öğrencilerinden geldi
Türk Telekom’a bir ödül de Fatih Üniversitesi’nden geldi. Fatih Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, MANEC (Managers and Economist Club) Kulübü’nün düzenlediği anket çalışması sonucunda oluşturduğu ’Sektörün Lider Kuruluşları’’ listesinde Türk Telekom sektör lideri seçildi. Türk Telekom’un ödül aldığı "FATİH ÜNİVERSİTESİ EKONOMİ ÖDÜLLERİ" töreni 17 Mayıs Perşembe akşamı üniversitenin Farabi Konferans Salonu’nda gerçekleşti. Fatih Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, MANEC (Managers and Economist Club) Kulübü’nün bu yıl ilk kez düzenlenen program kapsamında, sektörün lider kuruluşları 4,632 kişinin katılımıyla düzenlenen anketle belirlendi.
Öğrenciler tarafından telekomünikasyon sektöründe açık ara lider seçilen Türk Telekom, daha önce de Bilkent Üniversitesi Pazarlama ve Reklamcılık Kulübü (MAD) tarafından görme engelli müşterilerine özel olarak hayata geçirdiği “Telefon Kütüphanesi” projesi ile ‘Sosyal Sorumluluk ve Toplumsal Duyarlılık Ödülü’ne, Cem Yılmaz’ın ‘Taşkın Abi’ karakterini canlandırdığı Türk Telekom reklamları da ‘Telekomünikasyonda En İyi Reklam Serisi’ ödülüne layık görülmüştü. Türk Telekom Pertevniyal Lisesi’nin öğrenci anketleri sonucunda gerçekleştirdiği “En İyiler Ödül Töreni’”nde de Telefon Kütüphanesi ile Yılın Sosyal Projesi dalında öğrencilerinden de tam not almıştı.

4 binden fazla öğrenci mezun oldu
Türkiye’ye Değer projesi kapsamında Türkiye’nin dört bir yanında inşa edilen Türk Telekom Okulları’nda 2011-2012 öğretim yılını tamamlayan yaklaşık 30 bin öğrenci mezuniyet ve karne heyecanı yaşıyor. Türk Telekom’un Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı işbirliği ile gerçekleştirdiği Türk Telekom Okulları Projesi kapsamında, Türkiye’nin birçok şehrinde 76 adet eğitim binası inşa edilerek Milli Eğitim Bakanlığı'na bağışı gerçekleştirildi. Türkiye’de eğitim alanında bugüne kadar hayata geçirilen en büyük kurumsal sosyal sorumluluk projelerinden biri olan Türk Telekom Okulları projesiyle her yıl 30 bini aşkın öğrenci bu okullarda eğitim görüyor. Türk Telekom Okulları, 2009 yılında Amerikan İletişim Profesyonelleri Ligi (LACP) tarafından ‘En İyi Toplum İlişkileri Programı’ dalında büyük ödüle layık görülürken, ‘En İyi Sosyal Sorumluluk İletişimi Programı’ ve ‘En Sürdürülebilir İletişim Programı’ alanlarında ise başarı belgesi ile ödüllendirildi. Proje, iletişim sektörünün en saygın dergilerinden “Holmes Report”un ABD merkezli yayıncısı Holmes Group tarafından verilen Avrupa SABRE Ödülleri’nde 2009 yılında “Telekomünikasyon Alanında En Başarılı Proje” olarak seçildi. Proje ayrıca, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından düzenlenen 8. Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri’nde “Eğitim Alanında En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk” ödülünü kazandı ve International Business Awards tarafından “Avrupa’da en iyi sosyal sorumluluk” projesi olarak ödül aldı. 2011’de ise, uluslararası Galaxy ödüllerinden altın ödüle layık görüldü.

IR Global Rankings sıralamasından Türk Telekom'a büyük ödül
Türk Telekom bu yıl 14'üncüsü düzenlenen ve Yatırımcı İlişkileri alanında dünyanın önde gelen ödül programlarından birisi olan IR Global Rankings sıralamasında önemli bir başarıya imza attı. Daha önce Avrupa’nın En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Sitesi ödülünü alan Türk Telekom, tüm dünyadan yüzlerce şirketin değerlendirmeye alındığı çalışmada “Finans ve Operasyon Verilerinin Açıklanması” dalında dünya çapında ödül almaya hak kazandı.
Sıralama, dünyanın en kapsamlı ve tanınmış derecelendirme sistemlerinden birisi olan IR Global Rankings kapsamında, alanında uzman kişilerden oluşan bir ekip tarafından teknik bir değerlendirme sonucunda belirlendi. Sıralama için, yüzlerce şirketin Finans ve Operasyon Verilerinin Kamuya Açıklanması, Yatırımcı Sunumu ve Yatırımcı Telekonferansı Uygulamaları gibi kıstaslar değerlendirildi.
Halka arzından itibaren yatırımcı ilişkileri alanında dünya çapında ödüller almaya devam eden Türk Telekom, geçtiğimiz yıl yine IR Global Rankings sıralamasında En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Sitesi ödülünü almıştı. IR Global Rankings ödülleri aynı zamanda kendi alanında dünyanın en şeffaf ve bağımsız organizasyonlarından birisi olarak tanınıyor.

Türk Telekom Masal Servisi yılsonuna kadar bedava
Türk Telekom, 2011’de büyük ilgi gören Masal Servisi hizmetini yılsonuna kadar ücretsiz sunuyor. Çocuklar, Türk Telekom Masal Servisi’nde bulunan 100’ü aşkın masalı, yılsonuna kadar ücretsiz olarak dinleyebilecekler. Türk Telekom, müşterilerinin hayatına değer katmayı hedefleyen hizmet ve kampanyalarını sürdürüyor ve çocuklara Masal Servisi hizmetini 2012 yılı sonuna kadar ücretsiz sunuyor. Çocuklar yılsonuna kadar Türk Telekom Masal Servisi’nin 100’ü aşkın masalı barındıran arşivinden ücretsiz olarak yararlanabilecekler. İyi vakit geçirmek ve hayal dünyalarını zenginleştirmek isteyen çocukların masal dinlemek için tek yapmaları gereken 444 11 66 numaralı telefonu aramak.