LG, gerçek zamanlı çoklu ortam Cloud hizmetini küreselde duyurdu

 

LG Electronics, farklı elektronik cihazlar üzerinden tüm sayısal içeriğe kesintisiz bağlantı ve kusursuz erişilebilirlik sağlayan LG Cloud (Bulut) hizmetini duyurdu.
LG tarafından duyurulan Cloud hizmeti TV’ler, mobil cihazlar ve PC’ler üzerinden sayısal içeriklere kesintisiz bağlantı ve kusursuz erişilebilirlik sağlıyor.
LG Cloud, rakiplerinden farklı olarak kullanıcılara Android akıllı telefonlar, PC’ler ve Smart TV’lerde (Cinema 3D-3 Boyutlu modelleri dahil) olmak üzere üç ekranda ayrı bir ‘set-top box’a gereksinim duymadan her çeşit içeriği yönetme olanağı tanıyor. Kullanıcıların hizmetten yararlanmak için LG Cloud uygulamasını Google Play’den veya LG SmartWorld uygulamasını Android akıllı telefonlardan, LG Smart TV’lerdeki LG SmartWorld mağazasından ya da (www.lgecloud.com)’dan indirmesi gerekiyor.
LG Cloud, akıllı telefon içeriğini otomatik olarak cloud sunucuları, PC ve TV ile eşleştiriyor. Akıllı telefonlar ile çekilen fotoğraflar ve videolar PC veya TV’lere anında aktarılabiliyor. PC’de biraraya getirilen videolar, akıllı telefonlarda görüntülendikten birkaç saniye sonra LG Cloud’a yüklenebiliyor. LG Cloud diğer Cloud hizmetlerinden farklı olarak, içeriğin TV, PC veya akıllı telefona aktarılmasının ardından kısa bekletme süresi ile dikkat çekiyor.

3 Boyutlu (3B) içerikle mükemmel uyum
LG Cloud’un öne çıkan bir diğer özelliği, dönüşümü cihazda değil, sunucuda gerçek zamanlı hayata geçiren ‘Streaming Transcoding’ teknolojisi. Bu sayede kod çözücü ve dönüştürücü olmaksızın, kullanıcı müdahalesi gerektirmeden arka planda içerik sorunsuz şekilde aktarılıyor. Bu özellik LG Cloud’un sunduğu en önemli farklılık olarak öne çıkıyor. Hizmet ayrıca 3B içerikle mükemmel uyum sağlıyor. LG 3B akıllı telefonlar ile çekilen tatil videoları 3.Nesil (3N) üzerinden veya Wi-Fi ile LG Cloud hizmetine yüklenebiliyor. Sonrasında tüm aile LG Cloud’dan televizyonlarına gelen videoları LG Cinema 3D Smart TV’lerinde izleyebiliyor.
LG, bu kapsamda yakınsamaya öncelik veren daha iyi cloud hizmeti geliştirmek için içerik ve hizmetlere odaklanan ‘Smart Business Center’i hayata geçirdi. Bu merkezin başında bulunan LG Ev Eğlence Bölümü Başkanı Havis Kwon konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Günümüzde birçok şirket Cloud’u, depolama hizmeti veya tek tip içerik olarak görüyor. Oysa LG olarak, birçok kullanıcının kolay bir şekilde Cloud hizmetinden faydalanmasını sağlıyoruz. Yeni nesil kullanıcılar bir buluta müzik, diğerine video veya iş dosyaları aktarmak istemiyor. Sonuçta sağladığımız hizmet ile bu sorunu çözüyor, hayatı daha kolay hale getiriyoruz.”

LG Electronics
Tüketici elektroniği, mobil haberleşme ve beyaz eşya sektörlerinin küresel lideri ve teknoloji öncülerinden LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS), dünyanın dört bir yanında, 84 yan kuruluşu da dahil olmak üzere 120 iş biriminde 93,000’den fazla kişiye iş imkanı sağlıyor. 2010 yılında dünya çapındaki satış rakamı 48,2 milyar dolar olan LG, Ev Eğlence Sistemleri, Mobil Haberleşme, Beyaz Eşya, İklimlendirme ve Enerji Çözümleri olmak üzere 4 iş biriminden meydana geliyor. LG düz ekran televizyonlar, ses ve görüntü cihazları, mobil telefonlar, klima cihazları ve çamaşır makineleri konusunda dünyanın önde gelen üreticileri arasında yer alıyor. LG, hem Formula 1 Küresel Ortağı, hem de Formula 1.Teknoloji Ortağı olmak üzere uzun vadeli bir anlaşma imzalamış bulunmakta. LG, en üst düzeydeki bu bağlantı kapsamında, bu küresel spor etkinliğinin resmi tüketici elektroniği, GSM telefonu ve veri işlemcisi destekçisi olarak birtakım ayrıcalıklara ve pazarlama haklarına sahip oluyor. (www.lg.com.tr)