IP telefonu çözümleri ile verimlilik

Avaya’nın Internet Protokolü (IP) telefon çözümleri, Business Communications Review tarafından “En İyi Sonuç Veren Sistem” olarak seçildi.

AVAYA’nın büyük ölçekli IP-PBX çözümleri 1000 ve üstü kullanıcıyı destekleyen ürünler arasında lider durumunda.
Kurumsal iletişim çözümleri firması Avaya, gücünü Avaya MultiVantage Software’den alan Kurumsal Sınıf Internet Protokolü Çözümleri (ECLIPS) ile; kurumsal telekom ve iletişim ağı yöneticileri ve BT profesyonellerine yönelik olan Business Communications Review (BCR) Dergisi’nin (www.bcr.com) büyük ölçekli IP-PBX santralları üzerine hazırladığı raporda “Best-in-Test (En İyi Sonuç Veren)” sistem olarak açıklandı.
Bu değerlendirme BCR Dergisi için bağımsız bir iletişim ağı danışmanlık ve ürün test merkezi olarak hizmet veren Miercom tarafından yürütüldü. Testte Avaya S8700 Media Server ve G600 Media Gateway’dan oluşan Avaya IP telefonu çözümü, 1.000 veya daha fazla istasyonu destekleyen dört IP-PBX sistemi ile yarıştı. Temel ve gelişmiş özellikler, yönetim ve performans/kullanılabilirlik kategorilerinden oluşan rapora göre; Avaya güçlü özelliklerde üstün performans gösterip diğer kategorilerde de iyi sonuçlar elde ederek “En İyi Sonuç Veren” Ödülü’nü kazandı.
Miercom Başkanı Robert J. Smithers konuyla ilgili olarak; “Avaya, iş performanslarını geliştirecek sistem arayan kurumlara etkileyici IP telefonu çözümleri sunmaktadır. Yüksek performans ve güvenirlilik dışında Avaya, çalışanlara hareketlilik kazandıran ve kurum içinde kesintisiz iletişim sağlayan özellikler ve yetenekler konusunda diğer rakiplere karşı avantajlı durumdadır” dedi.
Geliştirilmiş özellikleri değerlendirmek için, Miercom üretkenlik ve kullanım kolaylığı ile ilgili yetenekler ile bunları arttıran uygulamaları test etti.

Bu kategoride test edilen Avaya uygulamaları, araçları ve yetenekleri arasında şunlar yer alıyor: Avaya 4630 IP Screenphone (Ekranlı telefon): Miercom yetkilileri renkli ekran IP telefonun, “Telefondan kişisel bilgisayara geçişin en önemli örneği” olduğunu belirttiler. Kiosk ve kamu kullanımını mümkün kılan yerlerde kullanılan Avaya 4630’lar, kullanıcıların parmakları veya kalemleriyle HTML sayfalarına erişim sağlayan dokunmatik telefonlar.
El bilgisayarları için Avaya IP Softphone: Bu yazılım tabanlı özellik avuçiçi cihaz kullanıcılarının, arama yapmalarını, çağrı cevaplamalarını ve kendi masa telefonlarını uzaktan kontrol etmelerini sağlıyor. Rapora göre bu özelliğin kattığı bir diğer değer ise kullanıcının istasyonunun/masa üstü telefonunun tüm özelliklerini yönetebiliyor.
Aktif IP telefon çağrılarını korumak için Medya Şifreleme: “Paket izleme”

araçları IP tabanlı telefon çağrılarını sisteme izinsiz girişlere karşı savunuyorlar. BCR Raporu’na göre Avaya “Medya Şifreleme” sayesinde, paketler ele geçirilip tekrarlanınca sadece beyaz gürültü duyuluyor. Kaliteli Medya Şifreleme, bilginin güvenle korunmasına yardım için önemli. Avaya Bütünleşik Sistem Bölümü Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Micky Tsui, “Maliyet düşürmek ve iletişim ağı yönetimini basitleştirmek için IP telefonu tercih eden firmalar iş performansını geliştirecek ve hareketli ve dağıtık ortamlar için üretkenliği arttıran güçlü yeteneklere sahip olacaklardır. Miercom’un test sonuçları ve BCR’dan "En İyi Sonuç Veren" Ödülü, Avaya’nın kurumlara en son çıkan IP telefon uygulamaları, sistemleri ve kurumların ihtiyaçlarını yansıtan müşteri arayüzleri konusunda verdiği taahhütün sonuçlarıdır” dedi.
Bu raporda Miercom ayrıca, Avaya gibi geleneksel iletişim konusunda büyük tecrübeye sahip üreticilerin kaliteli özelliklerde, yeni IP-PBX üreticilerinin üstesinden geldiklerini ekledi.
Avaya’nın IP telefon çözümleri gelişmiş özelliklerin yanında; yönetim, performans ve elverişliliği içeren diğer kategorilerde de öne çıktı. Örnek olarak; yönetim alanında, iletişim ağı yöneticileri için yönetimi kolaylaştıran Avaya Site Administration “TDM dünyasındaki diğer yönetim yazılımlarının önünde” olarak nitelendirildi. Elverişlilik kategorisinde, Avaya’nın S8700 Media Server’lerinin yedekleme yetenekleri, değerlendirme sırasında “Test edilen en yenilikçi özellik” olarak seçildiler.

İncelenen ürün portföyü
BCR Raporu için Miercom, Avaya’nın Internet Protokolü (IP) iletişim ağlarına ses iletişiminin işlevselliğini, ölçeklenebilirliğini ve güvenirliliğini getiren ECLIPS portföyünü test etti. Bunlar arasında; açık standart tabanlı çoklu üreticili ortamda kendisini ispatlamış olan Avaya MultiVantage Yazılımı, G600 Media Gateway’lı S8700 Media Server; avuç içi bilgisayarlar için IP Softphone; “Dahiliden hücresele” iletişim özelliği (Extension-to-cellular) ve Avaya 4630 IP Screenphone (Ekranlı telefon) ile 4620 IP Telefonu bulunmakta.

Bütünleşik kablosuz iletişimde dev işbirliği

Avaya, Motorola ve Proxim; firmaların maliyetlerini azaltmayı, üretkenliği arttırmayı sağlayan yeni bütünleşik kablosuz iletişim çözümleri için işbirliği yapıyorlar. Şirketler, kurumsal ve hücresel iletişim ağlarında kesintisiz iletişim sağlamak için mobil, kablosuz yerel alan ağı (WLAN) ve IP teknolojilerini birlikte biraraya getirecekler.
Motorola Inc., Avaya Inc. ve Proxim Corporation; iletişimin hareketliliğinin yeni düzeylere taşınmasında ve ağ bağlantısı sağlayacak bütünleşik hücresel, kablosuz yerel alan ağı ve Internet Protokolü (IP) telefon çözümlerinin yaratılması ve kurulmasında işbirliği yapacaklarını açıkladılar. Bu çözümler; Motorola’nın Wi-Fi/hücresel iki sistemli telefon, Avaya’nın SIP tabanlı IP telefon yazılımı, ve Proxim’in ses tabanlı WLAN altyapısının aralarında bulunduğu birçok yeni ürünün bütünleşmesi ile gerçekleşecek. Bu teknolojilerin bütünleşik hale gelmesiyle beraber firmalar; yeni maliyet düşürme, kullanıcı verimliliği ve zenginleştirilmiş iletişim yetenekleri kazanacaklar.
Düşük maliyet; azaltılmış iletişim ağı yönetim giderleri, düşük kullanım masrafları ve cihaz birleştirmesi ile gerçekleşebilir. Çalışma sahası içinde veya dışındayken kurumsal iletişim ağına, uygulamalara ve bilgiye kesintisiz kablosuz erişim sayesinde, kullanıcıların hareket kabiliyeti; bunun sonucu olarak da verimlilik artacak. Bu çözümler ayrıca; telekonferans, e-posta, takvim ve kurumsal fihristler gibi önemli iş uygulamalarına ses ile erişim gibi zenginleştirilmiş iletişim yetenekleri sağlayacak.
Başkan Yardımcısı ve Motorola İletişim Ağı Sistemleri Grubu Genel Müdürü Dan Coombes; “Motorola; kablosuz yerel ağlar, IP telefonu ve GSM teknolojilerini tek bir telefonda biraraya getirerek, kurum içinde GSM şebekesinin hareket kabiliyetini yaygınlaştıracak ve kullanıcıya en uygun erişimi sağlayacaktır. Hem Avaya hem de Proxim endüstri liderleridir ve müşterilerimize her yerde bağlantı sağlayacak entegre iletişim ağları yaratmak için onlarla birlikte çalışacağız” dedi.
Avaya’nın Bütünleşik Sistemler ve Uygulamalar Grubu Başkan Yardımcısı Michael Thurk ise; “Avaya bu işbirliğini mobil iletişim alanında önemli bir gelişme olarak görmektedir. Firmalar kendi iletişim ağlarından daha fazla verim talep ediyorlar. Bu bütünleşik çözüm, Avaya’nın -yenilikçi MultiVantage’ın ‘dahiliden hücresele’ gibi yetenekleri ile- kurumlara sağladığı hizmetlerin doğal bir uzantısıdır. Birlikte, çalışanların masa üstlerini ofis duvarlarının ötesine geçirip, masa üstünü çalıştıkları yere sanal olarak götürerek organizasyonun iletişim ağına eşi görülmemiş değer katacağız” dedi.
Proxim’in Başkan Yardımcısı ve Yerel Alan Ağı Bölümü’nün Genel Müdürü Angela Champness de; “Entegre, uçtan uca bağlantı sunan tek kablosuz iletişim ağı şirketi olarak, bu gibi bütünleşik çözümlerin büyük destekçisiyiz. Kablosuz geniş alan ağı ürünlerimize VoIP’yi (IP üzerinden ses iletimi) entegre ettik ve bu kablosuz ağlarımızın gelişimi için mantıklı bir adımdır. Firmalar artan çalışan üretkenliğini ve ihtiyaçlarına göre ölçeklenebilir bütünleşik iletişim ağları ile düşük maliyet fırsatını elde edeceklerdir” dedi.
İşbirliği çerçevesinde IP telefonu uygulaması, güvenilir ve ölçeklenebilir iletişim sağlayan Avaya MultiVantage tarafından sağlanacak; Motorola, yerel kablosuz iletişim ağları ve GSM şebekeleri arasındaki etkileşimleri kontrol eden iletişim ağı hareketlilik yönetimi birimlerini yaratırken; Proxim, ses tabanlı Wi-Fi altyapısını, yazılım hizmet kalitesini ve erişim noktaları arasındaki etkileşimleri kolaylaştıracak merkezi yönetim sistemlerini sunacak.
Proxim’in ses tabanlı Wi-Fi WLAN altyapısı ve Avaya’nın SIP tabanlı iletişim uygulamaları 2003’ün başlarında pazara sunulacak. Üçlü bütünleşik çözümün denemelerinin ise 2003’ün ikinci yarısında başlaması planlanmakta.