Aycell ile rekabet hızlanacak

Türkiye'nin dördüncü GSM operatörü Aycell, ilk aşamada nüfusun %40'ına hizmet verecek.

Rekabeti tüketici lehine belirlemek ilkesiyle ticari faaliyete başlayan Aycell, yapacağı yatırımlarla 2002 yılının ikinci yarısında tüm Türkiye'yi kapsama alanına almayı planlıyor.
Başbakan Bülent Ecevit ile Ulaştırma Bakanı Oktay Vural'ın konuşmasıyla teknik açılışı 22 Ağustos 2001 tarihinde gerçekleşen Aycell'in ticari faaliyete başlaması sektörde rekabeti hızlandıracak.
İlk etapta, Türkiye nüfusunun %40'ını içeren ve abone potansiyelinin yüksek olduğu 7 il (İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Adana ve Muğla) ile 16 beldede (Çeşme, Foça, Kemalpaşa, Urla, Kumluca, Alanya, Side, Manavgat, Kemer, Belek, Kaş, Kale, Marmaris, Fethiye, Göcek, Bodrum) hizmet verecek olan Aycell'in ticari faliyete geçmesi nedeni ile Çırağan Sarayı'nda düzenlenen basın toplantısında, Aycell Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Karaarslan, Genel Müdürü Mehmet Ekinalan, yönetim kurulu üyeleri ve üst düzey yöneticileri hazır bulundu. Aycell Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Karaarslan, basın toplantısında,
"Uzun yıllar telekomünikasyon alanında önemli hizmetler sunan ve ülke ekonomisinin gelişimine önemli katkılar sağlayan Türk Telekom, artık günümüzün en önemli sektörleri arasında yer alan GSM sektöründe, Aycell ile de hizmet verecek. Aycell'in pazara girmesiyle birlikte, gerçek rekabet de oluşacak. Bu durum da en çok tüketiciye yarar sağlayacak" dedi.

"Bugün, Aycell ile birlikte gerçek rekabetin de doğum günü"
Aycell Genel Müdürü Mehmet Ekinalan ise açılış konuşmasında şunları söyledi; "Bugün bize göre, Türk GSM sektörünün dönüm noktalarından birisi. Bugün bize göre, GSM tüketicileri açısından bir dönüm noktası. Bugün, yıllardır telekomünikasyon sektöründe verdiği önemli hizmetlerle adı ülkemizle birlikte anılan Türk Telekom'un içinden çıkan Aycell'in doğum günü. Bugün, Aycell ile birlikte gerçek rekabetin de doğum günü. Biz inanıyoruz ki Aycell, en kaliteli hizmeti en uygun koşullarla sunarak hem GSM sektörünün gelişmesine hem de tüketici faydasının kısa sürede büyük ölçüde artmasına katkı sağlayacaktır.
Bugüne kadar, gerek regülasyona yönelik yasal ve kurumsal yapılanmanın tamamlanamamış olması ve gerekse sektöre özgü yapı nedeniyle gerçek rekabetin oluşamadığı görülmektedir. Ancak, önce bu yılın ilkbaharında Aria ve şimdi de Aycell ile birlikte pazardaki oyuncu sayısı artmaktadır. Oyuncu sayısının artması her zaman pazarda rekabetin de kendiliğinden gelişeceği anlamına gelmez. Rekabetin gelişmesi için oyuncuların istekli olması ve yasal-kurumsal bazın da bulunması gerekmektedir. Bu düzenlemelerin mutlak surette tüketicinin lehine sonuçlar doğuran düzenlemeler olması da esastır. Ancak, şu ana kadar GSM sektöründe yaşanan gelişmeler, hem yeni bazı düzenlemeler yapılmasını hem de daha önceden yürürlüğe konmuş bulunan düzenlemelerin uygulanmasında ortaya çıkan sıkıntıların giderilmesini
gerekli kılmaktadır. Pazarın abone gelişimi açısından doyum noktasına ulaştığını düşünmüyoruz. Ancak, pazara yeni giren operatörlerin sadece yeni abonelere yönelmesini beklemek sanırım doğru olmayacaktır. Mevcut abonelerin kendileri açısından en uygun olduğunu düşündükleri operatörü tercih etmesi halinde bu geçişin kolay olabilmesi için ilgili kurumların gerekli tedbirleri hızlı bir şekilde hayata geçirmesinin rekabet ve tüketici hakları açısından ön koşul olduğunu düşünmekteyiz.
Biz Aycell olarak misyonumuzu;
. Mobil haberleşme alanında modern ve farklı bir anlayışla hizmet sunmak,
. Rekabet kuralları çerçevesinde mobil haberleşme pazarını yönlendirmek,
. Hızla gelişirken hem tüketiciye en kaliteli hizmeti sunmak hem de Türkiye ekonomisine katkıda bulunmak olarak belirledik.
Sektördeki gelişmeleri takip etmek değil sektördeki gelişmelere neden olmak istiyoruz. Şeffaf yönetim anlayışımızla, her zaman tüketicinin yanında olmayı, tüketiciye sürekli yeni hizmetler sunmayı, onları dünyadaki gelişmelerle anında tanıştırmayı amaç edindik.
2002 yılı yazında önce tüm illeri kapsama altına almayı ve bu sayede tüm segmentlere yönelik çok özel uygulamalarımızla GSM tüketicilerini kucaklamayı istiyoruz.
Aycell olarak rekabeti hızlandıran ve yaygınlaştıran bütün uygulamaları destekleyeceğiz. Biz, modern anlamda bir rekabetin sadece tüketicilere değil, pazarın genişlemesine de önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. Bu anlamda, sektörde tüketici lehine olacak rekabeti belirleyen olmak istiyoruz.
Bu nedenle, ilgili tüm kurum ve kuruluşların, bu çabamızda bize destek vermesi çağrısında bulunuyoruz.
Aycell'in başarısı, sadece bu şirketin hanesine yazılmayacaktır. Aycell'in başarısı aynı zamanda ilk kez rekabet piyasasında hisselerinin tamamı kamuya ait bir anonim şirketin başarısı olması cihetiyle, tüm kamuya örnek teşkil edecektir.
Aycell'in başarısı tüm ülkenin, tüm vatandaşların başarısı olacaktır."
Mehmet Ekinalan, "Pazara bir Görev Sözleşmesi ile giren tek operatör olan Aycell'in temel hedefi tüketiciye en kaliteli hizmeti en uygun fiyatlarla sunmaktır. Bu da ancak pazarda gerçek rekabetin oluşması ile mümkün olabilir. Türk Telekom'un bir iştiraki olarak faaliyette bulunurken asla rekabet ilkeleri dışına çıkmayacağız. Pazarın rekabet kuralları içinde gelişmesinin ön koşulu yasal-kurumsal düzenlenmelerin zamanlanmasına bağlıdır" diye konuştu.
Yapılacak yatırımlarla 2002 yılının ikinci yarısında tüm illeri kapsama alanına almayı planlayan Aycell, 0505 koduyla GPRS ve WAP teknolojilerini destekleyen bir altyapıyla hizmet vermeye başlıyor.


Mehmet C. Ekinalan

1961 doğumlu. 1984'te Karadeniz Teknik Üniversitesi, Elektronik ve Telekomünikasyon Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldu. Yüksek lisans eğitimini 1989'da İsveç'te World Maritime University'de İdarecilik Bölümü'nde tamamladı. İş yaşamına 1984-1987 yılları arasında Telsiz Genel Müdürlüğü'nde mühendis olarak başladı. Aynı görevi 1989-1992
yıllarında da yürüttü. 1992-1993 yıllarında Türk Telekom'da mühendis, 1993-1999 yılları arasında NEC Ankara Ofisi'nde Müdür, 1999-2001 yılları arasında Omni Communications Inc. Başkan Yardımcılığı (Teknik) görevlerinin ardından 2001 Haziran ayında da Aycell Genel Müdürlüğü görevine getirildi. Evli ve İngilizce biliyor.

Aycell
Ulaştırma Bakanlığınca, 16 Mart 2000'de açılan ihaleden sonraki dönemde, 2. GSM 1800 lisansı Türk Telekom A.Ş.'ye verilmiştir. 8 Ocak 2001 tarihinde ise, Aycell Haberleşme ve Pazarlama Hizmetleri A.Ş., GSM mobil işletmeciliği yapmak üzere ayrı bir sermaye şirketi olarak Türk Telekom A.Ş. tarafından kurulmuştur. Önümüzdeki yüzyılın telekomünikasyon pazarını elinde tutacak 3G teknolojisine uygun bir altyapıya sahip olan Aycell, yaygın bir şebeke üzerinden milyonlarca GSM telefon abonesine artan rekabet ortamı sayesinde daha kaliteli, daha ucuz ve daha kolay haberleşme imkanı sunacak.