‘CA Day 2005' İstanbul ve Ankara toplantıları yapıldı

 

COMPUTER Associates; geleneksel hale getirdiği CA Day İstanbul ve Ankara Toplantı'larını düzenledi. Her yıl müşteriler, iş ortakları ve BT-Bilgi Teknolojileri profesyonellerinin bir araya geldiği CA Day Toplantıları'nın bu yıl en çok dikkat çeken konuları, BT Güvenliği, Hizmet Yönetimi ve CA Ürün ve çözümlerinin yerelleştirilmesi çalışmaları oldu. CA Day 2005'e ‘Günün Konuşmacısı' olarak katılan Ekonomist ve Yazar Prof Dr. Deniz Gökçe'nin konuşması da davetliler tarafından büyük bir ilgiyle karşılandı.

CA Day 2005 İstanbul ve Ankara toplantılarında 2005 yılı çalışmalarını ve 2006 yılı hedef ve stratejilerini davetlileriyle paylaşan CA Ülke Müdürü Hakan Turgut, yaptığı konuşmada 2005'in CA için yeniliklerle dolu ve birçok başarılı çalışmaların hayata geçirildiği bir yıl olduğunu söyledi.

Hakan Turgut

“CA olarak amacımız, şirketlerin bilgi teknolojilerine yaptıkları yatırımdan maksimum fayda, memnuniyet, kolaylık ve katma değeri sağlamalarına yardımcı olmak. BT dünyasına sunmuş ve sunmakta olduğumuz tüm ürün ve çözümlerimiz de hep bu özelliklere sahip. Gerek şirket satın almaları, gerekse yeniden yapılanma çalışmalarımızla oldukça iyi bir sene geçirmekteyiz. Bu olumlu gelişmelerin yansımalarını önümüzdeki yıla da taşımak en büyük hedefimiz.”

Hakan Turgut, CA'nın bu yıl içinde geçirdiği yeniden yapılanma süreci hakkında bilgi verdi ve sürecin olumlu etkilerini görmeye başladıklarını vurguladı:

“Bu yıl için önceliklerimizden biri CA'yı önümüzdeki pazar fırsatları için hazır hale getirmekti. Yeni yapıyla bu konuda önemli adımlar attık. Kurumsal birim yapısı teknoloji sektöründe geçerliliği kanıtlanmış bir araçtır ve zaten CA'nın atacağı doğal bir adımdı. Enerjimizi çözümlerin entegrasyonu için harcamaya ve bunun bir rekabet avantajı oluşturmasına odakladık. 2005 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarımız bizim bu yapılanmayla oldukça olumlu sonuçlar aldığımızı ve almaya devam edeceğimizi gösteriyor. CA'nın tüm dünyadaki gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre % 9'luk bir artışla 911 milyon Dolar oldu. Türkiye'nin de içinde bulunduğu Orta Doğu, Avrupa ve Afrika Bölgesi (EMEA) Bölgesi ise, gelirlerini % 9.4'lük bir artışla 291 milyon Dolar'a çıkardı. EMEA Bölgesi'nin gelirleri tüm CA gelirleri içinde %32'lik bir paya sahip. Bu nedenle bu bölge CA için ayrı bir önem taşıyor.”

Yapılan bazı araştırmaların BT sektörünün dünyada %8'lik büyüme göstereceği tahminlerini verirken; Türkiye'nin de içinde bulunduğu EMEA Bölgesi'nde bu büyümenin %14 oranında olacağını öngördüğünü vurgulayan Hakan Turgut; CA'nın bu tahminleri de göz önüne alarak; bölgede etkin şekilde çalışmalarını sürdürdüğünü söyledi.

Turgut, EMEA Bölgesi'nde hızlı şekilde gelişme kaydeden KOBİ'lerin CA için büyük önem taşıdığını ve bu yıl içinde KOBİ'lere yönelik olarak gerçekleştirdikleri en önemli çalışmanın, CA ürün ve çözümlerinin yerel dillerde hazırlanması olduğunu belirtti.

“CA ürün ve çözümlerinin yerelleştirilmesiyle BT ortamına geçen veya geçmeyi planlayan KOBİ'ler için çok yararlı bir çalışma yapmış bulunuyoruz. Böylece dil problemini ortadan kaldırarak KOBİ'lerin önünde zorluk yaratabilecek bir konuyu halletmiş olmanın mutluluğunu da yaşıyoruz.”

Hakan Turgut, CA olarak Güvenlik Yönetimi konusuna da çok büyük bir önem verdiklerini ve bu konudaki çalışmalara da gelişmelere paralel olarak sürekli devam ettiklerini vurguladı:

“Gelişen teknoloji ile birlikte teknolojiyi kullanan insanların da geliştiğini ve bunun da yeni güvenlik zaaflarının ortaya çıkmasına neden olduğunu görüyoruz. Ağ ve kimlik yönetiminde güvenliğin tam anlamıyla sağlanması ve BT güvenliği standartlarının güvenlik politikalarında rol aldığı gelişmeleri takip etmek riske atılmayacak bir konu durumuna getiriyor. Bu yıl içinde özellikle güvenlik alanında uzmanlaşmış dünyanın önemli şirketlerini bünyemize katarak bu alana yaklaşımımızı daha belirgin bir şekilde ortaya koyduk. CA ürün ve çözümleri ile kurum ve şirketlerin, kritik verilerini ve operasyon sistemlerini giderek karmaşıklaşan ve çeşitliliğini arttıran siber tehditlere karşı koruma yolları konusundaki ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Bu kritik öneme sahip pazardaki konumumuzu daha da genişletmek ve bu alandaki liderliğimizi sürdürmek istiyoruz.”

CA Day 2005'in önemli konuşmacılarından CA Teknoloji Servisleri Bölge Müdürü Reto Sager, BT'de büyük bir hızla yaşanan gelişmelerin, bu gelişmeleri takip etmeye çalışan bilgi işlem yöneticilerinin işlerini oldukça zorlaştırdığını; bu alanda Hizmet Yönetimi'nin büyük bir önem kazandığını belirtti.

“Her gün gelen virüs ve güvenlik açıklarını takip etmek, çok büyük boyutlarda çoğalan verilerin yedeklenmesi, kaynak kullanımların optimize edilmesi ve günün her saatinde her ihtiyacı karşılayacak biçimde servislerin sağlanması ihtiyacının artması bunların yönetimini daha da zorlaşıyor. Bu durumda da şirketlerin teknolojiye değil, teknolojiyi çözüme dönüştürebilen yazılımlara ihtiyaçları artıyor. CA kurumların ve bu kurumlarda hizmet veren BT yöneticilerinin çoklu platform, uygulama ve standartların her biri ile ayrı ayrı uğraşmak zorunluluğunu ortadan kaldırmayı hedefliyor.”

Gitgide değişen BT ihtiyaçlarının karşılanmasında, CA'nın çözüm yelpazesini büyütmekte olduğunu vurgulayan Sager; Proje Pörtföy Yönetimi'nde NIKU; ağ yönetimindeyse Concord Communications ve Aprisma Spectrum gibi firmaların CA bünyesine dahil edilmeleriyle gelen katkıları da tüm kurum ve şirketlerle paylaşmaya başladıklarını söyledi.

CA Day 2005'in en ilgi çeken bölümlerinden biri de toplantılara ‘Günün Konuşmacısı' olarak katılan ekonomist ve yazar Prof.Dr. Deniz Gökçe'nin Türkiye'nin 2005 yılı ortasındaki ekonomik verileri ve 2006 yılına dönük beklentileri davetlilerle paylaştığı konuşmasıydı. Gökçe konuşmasında şunları söyledi: “Türkiye ekonomisi sürekli mikroskop altında. Ülke bir daha kriz yaşar mı, cari denge açığı problem çıkartır mı veya istihdamla büyüme sorun olur mu gibi sorular sürekli gündemde. Medyada görüşler de oldukça polarize. Halbuki Türkiye ekonomisi 2004 yılında son derece iyi verilere sahip; üstelik şimdi de 2005 yılında özelleştirme ve yabancı sermaye yatırımında gerçekleşen atılımlar son derece iyimser olmayı olanaklı kılıyor.”

Prof.Dr. Deniz Gökçe'nin yaptığı konuşmayla iş insanlarının 2005 yılı sonu için kendi beklentilerini oluşturmalarına fırsat verilirken; bütçe gibi olgular için gerekli doneler konusundaki beklentiler de ortaya kondu.

CA'nın eTrust güvenlik yazılımı, 10 milyonu aşkın İSS müşterisinin kullanımında

Computer Associates (CA), dünyanın her yerindeki İnternet Servis Sağlayıcı-İSS'lere şirketin eTrust güvenlik yazılımını sunan Dünya Çapında İnternet Servis Sağlayıcı (İSS) Ortak Programını hizmete soktu. Böylece eTrust güvenlik programı, 10 milyonu aşkın İSS abonesinin kullanımına girmiş oldu.

Dünyanın önde gelen Yönetim Yazılımı Şirketi CA, güvenlik alanında geliştirdiği ürün ve çözümleriyle fark yaratmaya ve dikkat çekmeye devam ediyor. 2003'ten beri Kuzey Amerika'da kullanılan CA'nın eTrust güvenlik programı, bilgisayar kullanıcılarına etkili güvenlik araçları sağlıyor. eTrust; programın kanıtlanmış başarısının bir sonucu olarak artan müşteri talebini karşılamak üzere, İSS pazarının giderek yoğunlaşan ihtiyaçlarına çözüm olarak dünya genelinde de kullanıma girdi.

CA, İSS'leri aracılığıyla güvenlik korumasına ihtiyaç duyan tüketicilerin artan taleplerini karşılamak üzere “İSS Ortak Programı”nı geliştirdi. Program, İSS'lerin operasyon verimliliği ve maliyet tasarrufu yapmalarına yardımcı olarak, virüsler, casus yazılımlar, istenmeyen posta, olta saldırıları, korsan-hacker'lar ve kimlik hırsızlığı gibi İnternet üzerinden saldırılarla savaşmaları için dünya standartlarında bir güvenlik yazılımı sunuyor.

CA'nın Küresel OEM Satışları Başkan Yardımcısı Adam Famularo, güvenliğin artık İSS'ler için yalnızca bir katma değer olmaktan çıktığını, zorunlu ve beklenen bir hizmete dönüştüğünü vurguluyor:

“Geçtiğimiz yıl, ABD'deki en büyük İSS'lerden bazılarıyla birlikte çalışarak, onların belirli ihtiyaçlarına uyan güvenlik çözümleri geliştirdik. Yaşanan talep artışı ve kanıtlanan başarıların bir sonucu olarak, bu yerleşik ve başarılı programı artık dünya genelindeki İSS'lere sunabiliyoruz. Programımızın çok büyük bir hızla büyüyeceğini öngörüyoruz.”

İnternet'in güvenliği ve güvenilirliğinin öneminin farkına varan ilk yüksek hızlı İnternet sağlayıcılarından olan Cablevision Optimum Online, müşterilerine Mart 2002'den beri CA'nın güvenlik yazılımını sunuyor. Geçtiğimiz yıldan bu yana da, CA'nın antivirüs, güvenlik duvarı ve ebeveyn kontrol yazılımları tüm Optimum çevrimçi müşterilerine ek ücret alınmadan sağlanıyor.

Cablevision'ın Tüketici Ürün Yönetimi ve Pazarlama Sorumlusu Başkan Yardımcısı Patricia Gottesman İnternet güvenliğinin Optimum anında erişimli ağlar için her zaman ilk sırada yer aldığını ve bu nedenle, çevrimiçi güvenlik araçlarına müşterilerinin kolayca erişmesini sağlayan ilk İnternet sağlayıcılardan biri olduklarını söylüyor:

“Müşterilerimize güvenli ve güvenilir bir çevrimiçi deneyim yaşatmak, güvenilir bir teknoloji danışmanı olarak kalmamızı sağlıyor ve İnternet'ten çaba harcamadan ve keyif alarak yararlanmayı kolaylaştırıyor.”

IDC'nin Tüketici ve Geniş Bant Pazarlar Başkan Yardımcısı Danielle Levitas'a ise İSS'lerin, erişim tekliflerine güvenliği de ekliyor olmalarının nedeni, İSS'lerin hizmetlerini farklı kılmaya çalışırken, abonelerin beklentilerindeki değişikliklerin, güvenliği artık bir gereklilik haline alması olduğunu belirtiyor.

CA; eTrust Antivirus, eTrust PestPatrol Anti-Spyware, eTrust Anti-Spam ve eTrust Personal Firewall da dahil olmak üzere, tüm eTrust güvenlik ürünleri portföyü bünyesinde İSS'ler için özelleştirilebilir lisans seçenekleri sunuyor. Bu hizmetler, en son çevrimiçi tehditleri belirleyip, etkisiz bırakan CA'nın küresel araştırma ekipleri tarafından destekleniyor. CA'nın ISS Ortak Programı hakkında daha fazla bilgi için, (http:// ca.com/isp) adresi ziyaret edilebilir veya 0212-285 06 00'dan CA Türkiye'nin İstanbul ofisine ulaşılabilinir.