HP Türkiye de artık bir EKT kuruluşu

HP, bu yıl ilkini düzenlediği “HP ile Mobil Yaşam” etkinliğinde; iş ortaklarıyla birlikte, mobil iş ve yaşam tarzına yönelik çözümlerini ve başarılı uygulamalarını tanıtırken, artık sadece bilişim sektöründe değil, çözümlerini genişleterek, Enformasyon ve Komünikasyon Teknolojileri (EKT) alanında hizmet sunacaklarının müjdesini verdi.

HP, firmalara verimlilik sağlayacak mobil yaşam yaklaşımları hakkında bilgi vermek ve iş ortaklarıyla birlikte gerçekleştirdiği mobil uygulamaları tanıtmak için 24 Haziran’da Koç Müzesi’nde “HP ile Mobil Yaşam” adlı bir etkinlik düzenledi. Dünyaca bilinen diğer EKT kuruluşları Turkcell, Intel ve Microsoft’un sponsor olduğu etkinliğe; finans, telekom, borsa, aracı kurumlar, otomotiv, perakende, gıda, turizm sektörlerinden üst düzey yöneticiler katıldılar. Etkinlikte, renkli sunumlar ve gösteriler eşliğinde, harekete dayalı bir iş hayatı için geliştirilebilecek etkili uygulamalar ve işbirlikleri tanıtıldı. Best FM programcılarından Nihat Sırdar’ın da sunuculuk ve ‘stand-up şov’ yaptığı etkinliğin sonunda, HP, çözüm ortakları ve müşterilerini temsil eden 9 katılımcıya “Mobil Yaşam Öncüleri” plaketi verdi ve birer HP mobil yazıcı hediye etti. Açılış konuşmasını yapan HP Türkiye Kişisel Sistemler

Grubu Ülke Direktörü Serdar Urçar, HP’nin, EKT dünyasında İnternet’in ortaya çıkışıyla “mobil yaşam” vizyonu oluşturan ilk firmalardan olduğunu belitti: “Mobil dünya konusundaki vizyonumuz, tüm kablolu ve kablosuz cihazların birbiriyle uyum içinde çalışarak kullanıcıya özel elektronik hizmetlerin sunulacağı bir yaşam tarzını yansıtıyor. HP olarak, kullanıcılarımıza hem özel hayatlarına renk katacak, hem de iş hayatlarında kendilerine pek çok kolaylık sağlayacak mobil çözümler sunuyoruz.”
HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu Ürün Müdürü Berrin Mumcu, sunumunda, HP’nin “Mobil yaşa, hayatını yaşa” kavramını destekleyen, iş hayatına ve bunun paralelinde insan hayatına pek çok fayda sağlayan çözümleri, yenilikleri ve iş yapma biçimleri hakkında bilgi verdi; Türkiye’deki mobil uygulamalardan örnekler gösterdi.

Rekabette başarı için işletmeler “mobil” hale gelmeli
Günümüzde işletmelerin kalıcı bir rekabet avantajı yaratmalarının yolu, karşılaştıkları sorunları en iyi şekilde çözmelerinden geçiyor. Bu sorunlar arasında, geliri artırma, hizmetlerde farklılaşma yaratma ve değer zincirini genişletme başta geliyor. Çalışanların bulundukları yerde ve ihtiyaç duydukları anda

çalışmalarını sağlama zorunluluğu ele alındığında ise “mobilite” kavramı devreye giriyor. HP’nin kurumsal açıdan mobil hayata yaklaşımı, temel olarak “İşimizde nereye geldik?”, “Bugün neleri gerçekleştiriyoruz?” ve “İşimiz yarın nereye odaklanacak?” konuları üzerine kurulmuş bulunuyor. HP’nin sahip olduğu bilgi birikimi, deneyimi ve çözümleri de bu yaklaşımı destekliyor.
Kablosuz iletişim ağlarından oluşan bir dünyada HP, geçtiğimiz 10 yılda 1 milyonu aşkın kullanıcıyı mobil hale getirdi ve yaklaşık 25.000 iletişim ağ projesini tamamladı. Şirket, dünyanın en büyük haberleşme ağı danışmanlarından ve bütünleştiricilerinden biri olarak, mobil operatörlere yönelik çözümlerde de pazar lideri durumunda.
HP’nin avuç içi bilgisayarları, dizüstü bilgisayarları ve kablosuz yazıcıları gibi ürünlerden oluşan mobil cihazları, sektörde yenilik ve mükemmeliyet düzeyini yükseltiyor; işletmelere mobil işgücü ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik araçların doğru karışımını yaratma olanağı tanıyor.
HP, hizmetler alanında, uygulamalar, platformlar ve haberleşme ağlarını içeren temel mobil teknolojiler üzerine eğitim görmüş binlerce uzmana sahip bulunuyor. Ayrıca, komünikasyon ağı yönetimi, mobil ön ödemeli çözümler, faturalandırma çözümleri ve hücresel hata tespitine yönelik kablosuz altyapı bileşenlerini sağlamada da başı çekiyor.
HP, hayatın her alanına yönelik teknoloji çözümleri geliştiren küresel çapta lider bir firmadır. Gerek son kullanıcılara, gerekse küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelere EKT altyapı çözümleri, kişisel bilgi işlem ve erişim cihazları, evrensel hizmetler, görüntüleme ve baskı çözümleri sunan HP’nin son dört çeyrek mali dönemde toplam geliri 70,4 milyar Dolar’a ulaşmıştır. HP ve sunduğu EKT çözümleri hakkında ayrıntılı bilgi için www.hp.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Serbestleşme sonrası telekom senaryoları

Gartner’in 24 Haziran’da HP’nin ana sponsorluğunda düzenlediği ve telekom sektöründeki üst düzey yöneticilerinin katıldığı etkinlik, serbestleşme sonrasında sektöre ışık tutacak.
Teknolojik araştırma alanının önemli isimlerinden Gartner, 24 Haziran’da İstanbul’da, HP’nin ana sponsorluğunda ve sektörün önde gelen isimlerinin katıldığı “Telekom Arenası: Serbestleşme Sonrasında Sizi Neler Bekliyor?” temalı bir etkinlik düzenledi. Etkinlikte, dünya telekom pazarlarındaki gelişmeler, serbestleşme aşamalarından geçmiş ülkelerin deneyimleri ve analizcilerin Türkiye ile ilgili öngörüleri ortaya konuldu.
Gartner uzmanları, etkinlikte özellikle telekomünikasyon stratejileri, iletişim ve mobil haberleşme alanlarında yaşanan gelişmeler ile gelecek için öngörüler üzerinde dururken, HP, telekom servis sağlayıcılara yönelik teknoloji çözümlerini paylaştı. Etkinlik, telekomünikasyon pazarının önemli isimlerinin katıldığı bir panel ile sonuçlandı.

“2003 ve Sonrasında Telekomünikasyon Stratejileri Geliştirirken Nelere Dikkat Etmeli?”

Gartner Türkiye Genel Müdürü Arzu Gençoğlu’nun açılış konuşmasıyla başlayan etkinlikte, Gartner Dataquest Global Telekom Grubu Baş Analisti William Hahn, “Gartner’dan Telekomünikasyon Pazarına Genel Bakış” adlı bir sunum yaptı. Hahn sunumunda, son 3 yılda yaşanan güçlüklerin ardından, artık, dünyada telekomünikasyon pazarının 2003 yılından itibaren yavaş yavaş çıkışa geçmesinin beklendiğini belirtti ve 2003-2008 yılları arasında pazarı bekleyen fırsat ve engeller hakkında bilgi verdi.
William Hahn, daha sonra “2003 ve Sonrasında Telekomünikasyon Stratejileri Geliştirirken Nelere Dikkat Etmeli?” konulu bir sunum yaptı. Hahn, Türkiye pazarına özel bir bakışla serbestleşme sonrasında strateji geliştirilirken nelere dikkat edilmesi gerektiğini aktardı. Ayrıca, dünyada komünikasyon pazarının nasıl gelişeceği, pazarda büyüme sağlayacak güçler, telekom ve ağ pazarında çıkabilecek fırsatlar, uluslararası iletişim pazarının ana oyuncuları, serbestleşme ve devlet politikalarının sabit iletişim hizmetlerini ve servis sağlayıcıların stratejilerini nasıl etkileyeceği gibi konularda da bilgi verdi.
Gartner Araştırma Direktörü Neil Rickard, “Gartner’dan Ağ ve İletişim Pazarına Genel Bakış” adlı sunumunda, kurumların gelişen uygulama gereksinimlerini karşılamak üzere ağ teknolojilerinin önümüzdeki 5 yıl içerisinde nasıl değişeceği ve kurumların maliyetlerini azaltırken risklerini de en aza indirgeyebilmek için ağ operatörleriyle hangi koşullarda çalışmaları gerektiğini ortaya koydu.
HP’den Yeni Telekom Servis Sağlayıcıları İçin Rekabet Avantajı Yaratacak Teknolojiler
Etkinliğin ana sponsoru HP’den ISE OpenCall Yazılımı Satış Müdürü Erdem Kemik, konuşmasında, yeni servis sağlayıcılar için rekabet avantajı yaratacak katma değerli hizmetler konusunda ve HP’nin “Adaptive Enterprise” (Uyarlanabilir Kurumlar) yaklaşımı hakkında bilgi verdi.
HP’nin Uyarlanabilir Kurumlar yaklaşımı, işletmeler için en uygun formülü ortaya koyuyor: İş ve bilgi teknolojileri, birbirleriyle mükemmel düzeyde uyumlu hale getiriliyor. Bu da her türlü iş strateji ve süreçlerinin EKT ile uyum sağlaması anlamına geliyor. İşin teknolojiye yansıyan temel hususları ise, tedarik, altyapı, yönetim ve kontrol, iş uygulamaları ve süreçlerini kapsıyor.
HP Uyarlanabilir Kurumlar yaklaşımı, bilgi teknolojilerinin işle ilgili diğer birimler kadar etkili şekilde yönetimi, ölçümü ve işletilmesine dayalı bir bakış açısını ortaya koyuyor. Ayrıca, iş süreçlerinin ve bunları destekleyen altyapının % 100 kalitede ve güvenilirlikte tasarlanması, uygulanması, ölçümlenmesi, izlenmesi ve işletilmesine yönelik bir davranış tarzını ifade ediyor.