Microsoft ekosistemi dev bilişim zirvesiyle bir arada

Ceylan Naza

Microsoft Türkiye, ekosisteminde yer alan iş ortakları ve müşterilerini 3 gün süren Microsoft Zirvesi İlkbahar 2005'te bir araya getirdi.

Çağlayan Arıkan
Yiğit Kulabaş

Microsoft Türkiye, baştan uca Microsoft çözümlerini ekosistemindeki iş ortakları ve müşterileriyle birlikte anlattığı Microsoft Zirvesi İlkbahar 2005'i 25-27 Nisan tarihleri arasında Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenledi.

Aralarında Microsoft EMEA Başkan Yardımcısı Neil Hollaway'in de bulunduğu çok sayıda uluslararası konuşmacının sunumlarıyla zenginleşen zirvede, Microsoft iş ortakları ve müşterileri de Microsoft çözümleriyle elde ettikleri başarılı sonuçları katılımcılarla paylaştı.

Microsoft EMEA Başkan Yardımcısı Neil Hollaway, Microsoft Zirvesi İlkbahar 2005'in açılışında yaptığı konuşmada Türkiye'nin dünyanın en büyük 14. ekonomisi olduğunu hatırlatarak, “Microsoft olarak Türkiye'nin bilişim alanında aldığı yolu takdirle izliyoruz. Başkanımız Bill Gates'in de aralarında bulunduğu yöneticilerimiz gerçekleştirdikleri Türkiye ziyaretlerinde bilişim konusunda ortaya konulan iradeden etkilendiklerini belirtmişlerdi. Ben de böylesine kapsamlı bir etkinlikle bir araya gelen Türk bilişim sektörünün bilişimle kalkınma yolunda büyük işler başardığını görüyorum” dedi.

Microsoft Türkiye Genel Müdürü Çağlayan Arkan da, konuşmasında Microsoft Zirvesi İlkbahar 2005'in Türkiye'nin bilişimle kalkınması vizyonu çerçevesinde yapılan çalışmaların büyüklüğünü gösterdiğini söyledi. Arkan konuşmasında “Microsoft Zirvesi İlkbahar 2005'te 14 ayrı salonda 9 ayrı zirve düzenliyoruz. Bu büyüklükteki zirvemizin oturumlarının 3 güne yayılması, son bir yıl içinde ülkemizde gerçekleştirilen başarılı projelerin miktarını göstermesi açısından büyük önem taşıyor” diye konuştu.

Türkiye'de ekonomik göstergelerin olumlu seyretmesinin firmaların gelecek planları için rekabet gücünü ve verimliliği ön plana çıkarmalarına imkan tanıdığını söyleyen Arkan konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bunun sonucu olarak da hemen her sektördeki bilişim yatırımları, bilişimle kalkınma yolundaki çalışmalarına önemli katkılar sağladı. Microsoft ekosistemindeki iş ortaklarımız ve müşterilerimizin değerli katkılarıyla düzenlediğimiz bu zirvede Microsoft'un kişilere ve kurumlara sağladığı katma değeri tüm boyutlarıyla sergilemenin coşkusunu yaşıyoruz. Zirvemiz üç gün boyunca Türkiye bilişim sektörünün gerçek gücünü ve etkisini göstermesi açısından hepimiz için heyecan verici bir etkinlik ve yeni bir buluşma noktası olacak.”

Bu sene ilk olarak 9 ana başlıkta toplanan ve Türkiye bilişim sektörünü bir araya getiren Microsoft Zirvesi İlkbahar 2005'te, Yazılım Geliştiriciler, Finans, Telekomünikasyon, Üretim/Perakendecilik, Kurumsal Girişimci, Sektörel Çözümler, Profesyonel, Güvenlik ve Microsoft Business Solution zirveleri yer aldı.

Telekom sektöründeki yoğun rekabette Microsoft avantajı

Telekom şirketleri, Microsoft ürünleri ile yaptıkları BT-Bilgi Teknolojileri yatırımları sonucunda sağlanan verimlilikartışını, Microsoft Zirvesi İlkbahar 2005'in Telekomünikasyon Zirvesi kapsamında anlattı.

Telekom sektöründe faaliyet gösteren şirketler, hayatta kalabilmek ve işlerini geliştirmek için bir yandan mevcut hizmetlerini daha az maliyetle gerçekleştirmeye çalışırken diğer yandan pazar paylarını geliştirmek ve müşterilerine yeni servisler sunmayı hedefliyor. Microsoft Türkiye'nin düzenlediği, Telekomünikasyon Zirvesi'nde bu iki iş hedefini gerçekleştirme konusunda Microsoft teknolojilerinin etkisi ele alındı. Açılış konuşmasını Türk Telekom Genel Müdürü Mehmet Ekinalan'ın yaptığı Telekom Zirvesi'nde AVEA Genel Müdürü Cahit Paksoy da konuşmacı olarak yer aldı.

Türk Telekom Genel Müdürü Mehmet Ekinalan, bugüne kadar gelirlerinin tamamını ses üzerinden elde ettiklerini belirterek, “Ama değişen dünyada, gelişen rekabette bunun böyle devam etmeyeceğini, tüm iş süreçlerinin değişeceğini ve Türk Telekom'un yeni iş modelleri oluşturması gerektiğini bilerek çalışmaya başladık” dedi.

Telekom'un bugüne kadar gelen tekelci yapısı dolayısıyla iş ortaklarıyla çalışmaya yeni yeni alıştığını belirten Ekinalan, önümüzdeki dönemde daha paylaşımcı bir yapı olacaklarını duyurdu. Metro ethernet uygulamasının deneme safhasının tamamlandığını kaydeden Ekinalan, “Büyük illerde uygulamaya geçtik. Sonuç olarak müşterilerimiz hızlı ve güvenli erişimi ve veri üzerinde karmaşık işleri kolayca yapabilecek hale gelmek istiyor. Türk Telekom'da değer zincirinde kaynak ile müşteri arasında bit taşıyıcılığın ötesinde yer almak istiyor” diye konuştu.

Avea Genel Müdürü Cahit Paksoy ise 23 Haziran'da çıkan Avea markasının daha bir yılı tamamlamadan şirket payını %17'ye çıkardığını söyledi. Baz istasyon sayısının 6 bin 500'e ulaştığını ifade eden Paksoy, “Biz Türkiye'nin en büyük sermayesine sahip ve en büyük yabancı sermayeli şirketiyiz. Avea Türkiye'de birtakım şeyleri değiştirmeye başladı ve yeni prensipler getirdi. İlk olarak telekomünikasyonun lüks olan tarifini ihtiyaç olarak değiştirdik. Böylelikle herkesin telefonla konuşabilir hale gelmesini sağladık.

Telekomünikasyon servisleri içinde mobil pazarın payı artarak devam edecek. 2001 yılından beri mobil kullanım oranı sabit hattan daha yüksek” diye konuştu.

Zirvede Microsoft tabanlı çözümler arasında, Avea'nın son olarak hayata geçirdiği Interavea projesi yer aldı. Avea bünyesindeki bilgi ve gelişmeleri en etkin ve en hızlı şekilde paylaşımını sağlayan Intravea, tüm Avea çalışanları arasında sinerji ve işbirliğini sürekli kılıp, pekiştirerek kurum kimliğinin ve marka değerlerinin paylaşılmasında önemli bir rol üstleniyor. Microsoft altyapısıyla hayata geçirilen Avea intraneti, SPS ve CMS'nin bir Net kapısı projesinde birlikte kullanılması açısından Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşıyor.

Microsoft'un küresel iş ortağı DMX Group ise, zirvede telekom operasyonlarının izlenmesi ve stratejiye girdi sağlayacak karar destek sistemlerinin oluşturulmasına ilişkin önemli küresel birikimlerini ve referans projelerini katılımcılarla paylaştı.

Zirvede Borusan Telekom ve Shubuo da telekom sektöründe Microsoft teknolojileriyle gerçekleştirilen ve rekabet avantajı sağlayan projelerini anlattı. Telekom Zirvesi'nde Microsoft'un özellikle operasyonel maliyetleri düşürmeye ve yeni servis geliştirmeye yönelik Connected Services Framework, Customer Care Framework, .NET ile Telekom Sektöründe Yazılım Geliştirme, ‘Hosted Messsaging & Collaboration' çözümlerine de yer verildi.

“Müşterilerimizin kar-zarar tablolarına etki edebilecek bir şirketiz”

Zirvede küçük bir söyleşi yaptığımız Microsoft Türkiye Telekomünikasyon Sektörü Satış Müdürü Çağlayan Nur, bu etkinliğin Microsoft'un faaliyetlerinin bir röntgeni olduğunu söyledi. Telekomünikasyon sektörünün normal Microsoft modelinden farklı bir yönü olduğunu kaydeden Nur, “Microsoft'un normal çalışma modeli, bir şirket ya da bireyin günlük hayatındaki bilgisayarla olan ilişkisini arttırmaya yönelik gerçekleştirilen faaliyetlerdir. Ürün ve servis kalitemizle, yaklaşımımızla, daha memnun müşteriler yaratmaya çalışıyoruz. Telekom sektöründe ise bir yakınsama söz konusu. Yani bizim müşteri ya da son kullanıcı olarak gördüğümüz Türk Telekom veya diğer telekom şirketleri ile birlikte iş yapıp pazara, evinde oturanlara, bunları almaya gücü yetmeyenlere ya da tanışmamış olan birçok şirkete, ki KOBİ'ler buna dahil, ulaşmaya ya da katma değerli hizmetlerin arttırılmasına çabalıyoruz. Telekomünikasyon sektörü olarak bu konuda ayrı bir misyona sahibiz. Dolayısıyla, diğer dikey sektörlere kıyasla biraz özel bir yere oturuyoruz. Amacımız telekom şirketlerinin, İnternet yada İntranet üzerinden Microsoft araçlarını kullanarak, en kısa sürede istedikleri hedeflere ulaşabilmelerini sağlamak, bu yüzden de zirvenin bu kısmını ‘Hedef Telekom' olarak adlandırdık” diye konuştu.

Çağlayan Nur konuşmasında şu görüşlere yer verdi:

“ Operatörler çok kısa sürede çok önemli işler yapma baskısı altında çünkü bu alanda artık saatler bazında bir rekabetten söz etmek mümkün. Baktığımız zaman, bir gün yeni bir ürün çıkıyor ve insanlar ertesi gün bu ürüne cevap vermek durumunda hissediyorlar. Aynı şeyi ülkemizde Bas-Konuş teknolojisinde yaşadık. Dolayısıyla, biz bugün bu çevikliği kazandırabilecek yaklaşım; ürün, çözüm ve servis yelpazesi sunabilen bir şirketiz.

Yaptığımız işlerin büyük bir kısmı aslında rekabetçi işler yani müşterinizle pazara doğru bir iş yaptığınız zaman doğal olarak diğer müşterinizin rakibi konumuna gelmiş oluyorsunuz. Ama Microsoft olarak biz bu ayrımı çok iyi yönetmeye alışmış bir şirketiz ve bütün müşterilerimizle gizlilik sözleşmelerimiz var. Yani aslında, riski yüksek ama getirisi de yüksek bir iş yapmaya çalışıyoruz.

Biz, müşterilerimizin kar-zarar tablolarına bile etki edebilecek bir şirketiz. Bunu herhangi başka bir yazılım ya da teknoloji üreticisi söyleyemez. Biz en azından bu cesarete, bilgiye ve hikayelere sahip olduğumuz için çok şanslı hissediyoruz.

Zirvenin, belki seneye tekrarlandığında yeni başarı hikayeleri oluşturacak bir başlangıç olmasını hedefliyoruz.