Teknolojinin devleri Mobile Word Fuarı’nda


Mobil iletişim ile ilgili Türkiye ve dünya pazarında meydana gelen son gelişmelerin sergileneceği Mobile World 2002 Fuarı, Eventus tarafından, Intel’in resmi sponsorluğunda 14-16 Mayıs 2002 tarihlerinde Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı Rumeli Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek.
 
MOBILE World 2002 Fuarı, mobil iletişim teknolojilerini üreten ve kullanan kişi, kurum ve kuruluşları biraraya getirecek. Teknoloji, pazar eğilimleri, yeni hizmet ve ürünlerle ilgili bilgi alışverişinin sağlanması ve güncellenmesi konularında sektöre yol gösterici olma özelliği taşıyan fuar, katılımcı ve ziyaretçiler için önemli bir platform oluşturacak.
Management Centre Türkiye ile Gartner Türkiye’nin de desteklediği Mobile World 2002 Fuarı’nda, teknoloji dünyasının öncü kuruluşları da yer alıyor.

Fuarla ilgili detaylı bilgi almak üzere Eventus’tan Yiğit Albaraz ile görüştük.
Mobile World Fuarı'nda neler var? Fuarın içeriği hakkında bilgi verir misiniz?
“Mobile World 2002 Fuarı'nda, mobil iletişimle ilgili Türkiye ve dünya pazarındaki son gelişmeler sergilenecek.
Fuar boyunca, merakla beklenen pek çok konu tartışmaya açılacak. Sektörün çok değerli isimleri çarpıcı açıklamalarda bulunurken, bilgi ve birikimlerini katılımcılarla paylaşacak. Mobile Virtual Network Operators (MVNO’s) sistemiyle ilgili gerekli düzenlemeler, UMTS ve Türkiye’deki yansımaları gibi gündemdeki konular en ince ayrıntısına kadar Mobile World Fuarı’nda ele alınacak.”
 
Bu fuarın amacı nedir?
“Rekabet koşullarına ayak uydurabilmek, pazara daha hızlı mal sunabilmek, müşterilerin taleplerine olabildiğince hızlı yanıt verebilmek ve pazar hareketlerini dakikası dakikasına izleyebilmek için iş yaşamının vazgeçilmez kuralı, ister istemez mobil oluyor.
İşte mobilin yaşantımızdaki bu önemli yerini göz önüne alarak bir platform oluşturduk. Gündemin dışında değil, gelişmelerin önünde yer almak isteyenler için mobil dünyayı Mobile World 2002 Fuarı’na taşıdık.”
 
Mobile World içeriği nasıl oluşturuldu? Böyle bir fuar düzenlemeye nasıl karar verdiniz?
“Dünya akıl almaz bir hızla değişirken, bilgi toplumunda kurumların çalışma biçimleri de değişiyor. Öyle ki verimliliği arttırmak adına artık ofisler bile farklı bir yapı kazanıp mobil hale geldi. Kuşkusuz mobil teknolojilerin en büyük avantajı, bilgiye zamandan ve mekandan bağımsız olarak ulaşabilmeyi sağlamaları. Günümüzde bilgi toplumunu kablosuz teknolojiler şekillendiriyor. Bu teknolojinin üreticileri de insanlığa hep daha iyisini verebilmek için büyük bir yarış içinde, bir yandan insanların mobil yaşama uyum içinde geçişi için standartlar, yasal düzenlemeler ve stratejiler oluşturulurken, öte yandan kullanılan araçlar da sürekli değişim içinde. Amaç, mobil iletişimin bu teknolojik buluşlarını daha küçük, daha becerikli ve daha yüksek performanslı hale getirmek. İşte tüm bunlar organizasyonun gerçekleşmesine sebep olan konulardır.”
 
Mobile World Fuarı’na kimler katılıyor?
“Şu ana kadar fuara katılımı kesinleşen şirketler arasında BSA, Humanitas-Sebit, Infomag, Intel, Datateknik, IT Business Weekly, KALDER, KOBİ Efor, Microsoft, Mobilera, Nexum, Oracle, Projectrain, Rönesans, SAP, Hewlett Packard, Setkom, Siemens Business Services, Telepati Aylık Telekom Dergisi, T-Systems, Koç.Net ile Koç Sistem bulunuyor.”
 
Fuarla aynı zaman ve yerde Gartner Analistleri’nden yorumlar e=Business Zirvesi’nde

MANAGEMENT Centre Türkiye tarafından 15-16 Mayıs 2002 tarihlerinde düzenlenecek olan zirvede, yeni ekonominin ve e-iş modellerinin gelişimi aktarılacak.
Management Centre Türkiye ilkini 2000 yılında gerçekleştirdiği ve 500’ü aşkın katılımla büyük ses getiren e-iş Zirvesi’ni, bu yıl e=business başlığıyla ve dünyaca ünlü Gartner Group analistleriyle birlikte gerçekleştiriyor. Araştırma, ölçümleme ve danışmanlık konularında tüm dünyaya hizmet veren Gartner Group’un iş dünyası tarafından dikkatle takip edilen analistleri zirvede, e-iş sürecinde meydana gelen gelişmelerle ilgili çarpıcı açıklamalarda bulunacaklar.
Gartner analistleri katılımcılara, 2006 yılında nasıl bir iş dünyasıyla karşılaşılacağı, iş hedeflerine ulaşmak için gerekli stratejik kaynakların temini, işbirliğine dayalı ticaret pazarında rekabetin nasıl gelişip değişeceği, karlı müşteri ilişkileri için iş ve teknoloji stratejileri oluşturma gibi konularla ilgili öngörülerini aktaracaklar.
Dünya çapında 700’ü aşkın analisti ile iş ve teknoloji dünyasını yakından takip eden Gartner Group, piyasaların durumu, eğilimler ve beklentiler konusunda iş dünyasını bilgilendirerek iş geliştirme konusunda şirketlere rehberlik ediyor. Kuzey Amerika, Avrupa, Latin Amerika, Asya Pasifik, Ortadoğu ve Afrika’daki bölge temsilcilikleriyle hizmet veren Gartner Group’un 200’den fazla araştırma konusu bulunuyor. Pazar Çözümleri, Bilgi Teknolojileri Stratejileri ve Yönetimi, Teknoloji, İnsan Kaynakları Yönetimi, Pazar ve İş Stratejileri gibi birimleriyle danışmanlık hizmeti görevini sürdüren analistler, diğer danışmanlardan farklı olarak araştırmaları sonrasında elde ettikleri sonuçları iş stratejisiyle birleştiriyor.
Her yıl bilgi teknolojileri sektörünün en büyük konferansını düzenleyen Gartner’ın 2001 yılındaki toplantılarına kırkbini aşkın üst düzey yönetici katıldı.
İLETİŞİM SPONSORU: