Internet sektöründe örnek anlaşma

Superonline ve İxir, Internet sektörünün geleceği için dönüm noktası olacak bir anlaşmaya imza attılar.

Doğuş Grubu'nun yeniden yapılanma stratejisi doğrultusunda Internet erişim hizmetleri pazarından çekilen İxir, mevcut abonelerine hizmetin devamı için Superonline ile anlaştı. Anlaşmayla, İxir aboneleri Superonline altyapısından hizmet alacak. Kararın, Internet pazarının karlı ve verimli bir sektör haline gelmesi yönünde önemli bir adım olması bekleniyor.
Superonline ve İxir arasında imzalanan anlaşma, 5 Aralık 2001 tarihinde, İstanbul Hyatt Regency Oteli'nde düzenlenen ve her iki firmanın genel müdürlerinin katıldığı bir basın toplantısıyla kamuoyuna duyuruldu. Toplantıda konuşan Superonline Genel Müdürü Savaş Ünsal ve İxir Genel Müdürü Cenk Serdar, Türkiye Internet sektörünün geleceği açısından büyük önem taşıyan bu anlaşmanın, sektörde hizmet kalitesinin yükseltilmesi, sektörün karlı ve verimli hale gelmesi yönünde atılmış çok önemli bir adım olduğunu belirttiler.
Toplantıda ilk olarak söz alan İxir Genel Müdürü Cenk Serdar, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de çok sayıda şirketin rekabet halinde olduğu Internet sektöründe konsolidasyonun kaçınılmaz hale geldiğine dikkat çekerek, İxir ve Superonline
arasındaki anlaşmanın, bu değişimi yönetme yönünde atılmış önemli bir adım olduğunu ve pazarın gelişmesinin önünü açacağını söyledi. Türkiye Internet pazarının mevcut haliyle hiçbir Internet servis sağlayıcı şirket için uzun vadede karlı bir alan oluşturamayacağını ve sürdürülebilir bir ticari faaliyet olamayacağını belirten Serdar, Internet sektöründe verimli ve karlı bir şirket haline gelinebilmesi için ölçek ekonomisinin ve dolayısıyla konsolidasyonun şart olduğunu vurguladı. Serdar, dünyada örnekleri sık görülen bu uygulamaların ilk örneğine imza atarak sektöre katkı sağlamış olmaktan mutlu olduklarını belirtti.

Serdar: "Karar, Doğuş Grubu'nun stratejisi doğrultusunda alındı"
İxir'in pazardan çekilme kararının, Doğuş Grubu'nun belirlemiş olduğu yeniden yapılanma stratejisinin bir gereği ve sonucu olduğunu belirten Cenk Serdar, şunları soyledi: "Doğuş Grubu'nun başarısı, değişime ayak uydurabilme ve değişimi yönetebilme yeteneğinden kaynaklanmaktadır. Bilindiği gibi Doğuş Grubu, yeniden yapılanma stratejisini açıklarken, başarılı olduğu ve bundan sonra da başarılı olacağına ve halihazırdaki işlerine sinerji getireceğine inandığı sektörlerde varolmaya devam edeceğini, bazı alanlardan ise çekileceğini belirtmişti. Kamuoyunun da yakından izlediği gibi, Doğuş Grubu, bu stratejisi doğrultusunda aldığı kararları birer birer uygulamaya koymaktadır.
Doğuş Grubu, telekomünikasyon sektörüne ilişkin stratejisindeki değişiklikler doğrultusunda, sektöre getirdiği yenilikçi hizmet anlayışı ile Türkiye'de Internet'in yaygınlaşmasında çok büyük katkısı olan İxir ile ilgili olarak cesur bir karar aldı. Grup, Internet erişim hizmetleri sektöründen çekilmeyi, böylece, sektörün şu anda en çok ihtiyacı olan konsolidasyon konusunda da öncü olmayı, yeniden yapılanma stratejisine en uygun karar olarak belirledi.
Biz, bu sektörde gereğinden fazla oyuncu olduğunu, sektörün bu kadar oyuncuyu kaldıramayacağını uzun zamandır söylüyorduk. Benzer gelişmelerin özellikle 2002 yılı içerisinde devam edeceğine inanıyoruz. Bu ve benzeri çabalar sonucunda uzun vadede Internet sektörü kar edebilme ve abonelerine sunduğu hizmetin kalitesini yükseltebilme olanağına kavuşacaktır."
Sektörden çekilme kararını, İxir'in mevcut abonelerine sunduğu hizmetin aksamadan devamını sağlayacak şekilde uygulamaya koymayı amaçladıklarını kaydeden Cenk Serdar, bu doğrultuda, sektörün lideri, en eski oyuncularından biri ve bu sektörde kalıcı olacağına inandıkları Superonline ile anlaşma imzaladıklarını söyledi. Anlaşmanın İxir abonelerine hiçbir olumsuz yansıması olmayacağına dikkat çeken Serdar, şöyle konuştu: "Bu karar çerçevesinde, önümüzdeki günlerde İxir aboneleri, Superonline altyapısından hizmet almaya başlayacaklar. İxir abonelerinin almakta olduğu Internet erişim hizmeti ve dahilindeki tüm servisler, mevcut hizmet kalitesinde ve ticari şartlarda bir değişiklik olmadan devam edecek. Bu geçiş sırasında ve sonrasında, İxir abonelerinin kullanmakta olduğu servislerin aynen ve herhangi bir sıkıntıya mahal vermeden devamını sağlamak için tüm teknik hazırlıklar tamamlanmıştır."

Ünsal: "Superonline ve İxir arasındaki bu anlaşma, Türk Internet sektörü için bir dönüm noktası olacak"
Cenk Serdar'ın ardından söz alan Superonline Genel Müdürü Savaş Ünsal, sektörün önde gelen oyuncularından İxir'in, bugüne kadar sunduğu hizmet kalitesi ve katma değer sağlayan hizmetleriyle abonelerinin beğenisini kazanan bir şirket olduğunu belirtti. Ünsal, buna rağmen pazardan çekilme kararı alan Doğuş Grubu'nun bu kararının Türkiye Internet sektörünün önünü açacak bir katkı olarak kabul edilmesi gerektiğini söyledi.
"Türkiye'de de, tıpkı dünyada olduğu gibi, Internet sektöründe konsolidasyonun bir gereklilik olduğu açıktır" diyen Ünsal, şöyle konuştu: "Konjonktürü iyi analiz ederek geleceği yönetebilen, değişime hızla ayak uydurabilen şirketlerin başarıyı yakaladığı bir dönemde yaşıyoruz. Böyle bir anlaşmaya karar verilmesindeki en önemli etken; altyapı, işletim ve yatırım maliyetlerine karşılık mevcut gelirin yetersiz kalışıydı. Ekonomik akıl ve rasyonel bakış, şirketleri bir araya gelmeye zorluyor. Bu durum pazardaki tüm oyuncular için geçerli. Biz bu alanda önemli bir adım attık. İxir ve Superonline bu gerçeği görmüş, sektöre öncülük edecek bir karar almıştır."
Superonline'ın Türkiye'nin en yaygın özel omurgasına sahip Internet servis sağlayıcısı olduğunu ifade eden Ünsal, anlaşmayla birlikte çok daha yaygın ve işletimi çok daha ekonomik bir yapıya sahip olacaklarını söyledi. Ünsal, "Bu yapı ile abonelerimize daha da kaliteli ve yenilikçi hizmet vereceğimize inanıyoruz" dedi.
Anlaşmayla birlikte İxir abonelerine kesintisiz hizmet verilmesi yönünde gerekli tüm hazırlıkların yapıldığını söyleyen Savaş Ünsal, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tüm İxir abonelerine 'hoş geldiniz' diyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana abonelerimize gösterdiğimiz özeni İxir'den devraldığımız abonelere de göstereceğiz. Birleşmeden aldığımız güçle, planladığımız pek çok projeyi hayata geçirme, hizmet kalitemizi daha da yükseltme fırsatı bulacağız. İnanıyorum ki, Superonline ve İxir arasındaki bu anlaşma, Türk Internet sektörü için bir dönüm noktası olacak, yalnızca her iki şirketin aboneleri için değil tüm Internet kullanıcıları ve Internet sektörü için olumlu gelişmelere yol açacaktır."
Büyük uluslararası iş ortaklarına bir yenisi eklendi

Superonline, Akamai Technologies ile Türkiye'deki ilk genişletilmiş sözleşmeyi imzalayarak yurtiçi ve yurtdışı içerik ulaşma trafiğinde daha fazla hız hedefliyor.
Akamai'nin Türkiye'de imzaladığı ilk geniş içerikli anlaşma kapsamında Superonline'ın kurumsal ve bireysel aboneleri yurtdışında 63 ülke ve 13 bin noktada Akamai ile benzer işbirlikleri içerisinde bulunan binlerce içeriğe çok daha hızlı ve güvenli erişime sahip olabilecekler.
Akamai'nin iş ortakları arasına katılarak Superonline, abonelerine en popüler Web sitelerine erişimi sağlarken, sahip olduğu Türkiye'nin ikinci en büyük özel omurgasını da daha etkin ve yüksek performansla yönetebilme kabiliyetine sahip olabilecek. Superonline'ın sunacağı bu hizmetten, Superonline kurumsal ve bireysel abonelerinin yanısıra, Superonline'dan "peering" hizmeti alan kurumlar da faydalanabilecekler.
Superonline'ın Akamai ile imzaladığı anlaşma ile Superonline aboneleri; erişim, yazılım indirme, dinamik içerik, çoğulortam uygulamaları ve "streaming" medya ihtiyaçlarında yüksek hızın avantajlarına sahip olacaklar. Akamai Avrupa Başkanı Wolfgang Staehle "Akamai Hızlandırılmış Ağı'na dahil olarak Superonline, abonelerine daha yüksek bantgenişliği maliyeti veya alternatif erişim çözümlerine gerek olmadan çoğulortam uygulamalarında da yüksek kalite sunmaktadır. Dünyanın birçok yerinde yerleşik durumda olan Akamai
sunucularının Superonline'ın yaygın ağına da yerleşmesi ile Türkiye dışından Superonline'a erişim de daha hızlı ve kaliteli olacaktır. Böylelikle özellikle iş yapış şeklini Web'e taşımayı düşünen kurumlar bundan büyük fayda elde edeceklerdir" dedi.
Superonline'ın, Internet'in yaygınlaşması ve geniş kitleler tarafından kullanılması, gerek bireysel ve gerekse kurumsal abonelerin Internet'in sağladığı yenilikler ve avantajlardan maksimum faydayı elde edebilmesi için önemli bir anlaşma olduğunu belirten Superonline Genel Müdürü Savaş Ünsal, "Türkiye'nin en yaygın özel ağına sahip olduğumuz için yaptığımız bu anlaşma ile ağımızı daha etkin yönetebilme ve abonelerimize daha hızlı erişim sunabilme olanağına sahip olduk. Özellikle sunduğumuz kurumsal çözümlerimizden faydalanan abonelerimizin yurtdışı içeriklerine daha hızlı ulaşabilmeleri, "peering" hizmeti alan abonelerimize ait sitelerin yurtdışından kolay erişilebilir olması, bu anlaşmayı imzalamamızda ana hedefimiz oldu" dedi.

Tüm Fenerbahçeliler Superonline'da buluşuyor ve takımlarına maddi destek sağlıyor
Fenerbahçe ve Superonline, Türkiye'deki en büyük ortak marka Internet erişim paketi projesi için
biraraya geldi ve tüm Fenerbahçe taraftarlarını biraraya getirecek Fenerbahçe Internet Erişim Paketi'ni piyasaya sundu.
Fenerbahçe Internet Erişim Paketi'ne sahip olan Fenerbahçe taraftarları fenerbahce.net ve superonline.com uzantılı 2 e-posta adresi, www.fenerbahce.net sitesinde, sadece bu pakete sahip olanların yararlanabileceği özel içerik ve Internet erişimi sahibi olmakla kalmayıp, abonelik süresince Fenerbahçe kulübüne sürekli gelir sağlamış olacaklar.
Fenerbaçe Internet Erişim Paketi ile taraftara, Fenerbahçe'ye ait özel fotoğrafların, şampiyonluk gol görüntülerinin, ekran koruyucularının, duvar kağıtlarının ve marşlarının bulunduğu özel görünümlü bağlantı CD'si de sunuluyor. Fenerbahçe Internet Erişim Paketi'ne tüm Fenerium
mağazaları ile Superonline bayilerinden, wvw.superonlinebireysel.net adresinden ulaşabilir ya da (0212) 473 74 75 no'lu Super Hizmet Hattı'nı arayarak kolaylıkla sahip olabilirsiniz. Bu paketle Fenerbahçe'nin özel dünyasına; sürekli aylık abonelik ile 13.230.000 TL+KDV; 1 aylık sınırsız abonelik ile 18.900.000 TL+KDV; 3 aylık sınırsız abonelik ile 49.900.000 TL+KDV ve 1 yıllık sınırsız abonelik ile 155.000.000 TL+KDV ödeme alternatifleriyle girebilirsiniz.
Fenerbahçe Spor Kulübü adına konuşan Başkan Aziz Yıldırım, "Tüm taraftarlarımıza ve Fenerbahçe takımına gönül verenlere Superonline ile hızlı ve kaliteli Internet erişimi sunmanın mutluluğunun yanısıra, onları böylesine sağlıklı bir platformda biraraya getirmiş olmaktan da büyük sevinç duyuyoruz. Bu, Fenerbahçe kulübünün kurumsallaşma aşamalarında da çok önemli bir adımdır. Projeye katılan taraftarlar kulübe ayrıca büyük bir gelir kaynağı oluşturacaklar. Şimdiye kadar hiçbir maçta, ne galibiyette ne de mağlubiyette bizi bırakmayan taraftarlarımız; böylece manevi desteklerinin yanısıra, maddi destekleriyle de takıma güç vermiş olacaklar. Tüm taraftarlarımızı bizimle Fenerbahçe Internet Erişim Paketi ile buluşmaya davet ediyoruz" dedi.
Ekim ayının ilk günlerinde, Superonline Genel Müdürü Savaş Ünsal ve Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleşen basın toplantısında tanıtılan paket, ilk defa 18 Kasım Pazar günü Fenerbahçe-Gençlerbirliği maçı sırasında taraftarlarla buluştu ve büyük ilgi gördü. Paketin tanıtımına yönelik ve Fenerbahçe kalecisi Rüştü'nün rol aldığı reklam filmi de TV'lerde yayınlanmaya başladı.

Yapı Kredi Teknoloji'de Superonline imzası

Superonline, Yapı Kredi Teknoloji'nin teknik altyapısının ve iletişim ağının yönetimini üstlendi. Superonline en büyük "Netsourcing" anlaşmasını Yapı Kredi Teknoloji ile imzaladı. Superonline, "Network Services Provider"lık (Ağ Servis Sağlayıcılığı) vizyonu çerçevesinde verdiği "Netsourcing" hizmetlerinden en büyüğünü, imzaladığı Servis Düzeyli Anlaşma ile Yapı Kredi Teknoloji'ye sunmaya başladı. Yapılan anlaşma çerçevesinde Yapı Kredi Bankası ağı altındaki tüm aktif cihazları ve bunları birbirine bağlayan veri hatlarını yönetmek, sorunları takip etmek, kayıt etmek, raporlamak ve problemlere çözüm sunarak Yapı Kredi Teknoloji'nin mevcut hizmet seviyesini muhafaza etmek işi Superonline'a devredildi.
Anlaşmayla yönetimi Superonline'a devredilen işler; Yapı Kredi Net omurgası, GPOP ve RPOP noktaları, ATM, POS, LAN/POS, Banka Şubeleri, veri merkezi bağlantılarını oluşturan yönlendirici, anahtar ve Türk Telekom hatlarının (yurtdışı bağlantıları dahil) işletilmesini kapsamakta.
Superonline'ın "Netsourcing" hizmeti ile Yapı Kredi Teknoloji ağ işletim maliyetlerinde ciddi bir düşüş ve dolayısıyla da tasarruf sağladı. Aynı zamanda, teknik konuları profesyonel bir kanala devretme işlemi ile banka kendi işine odaklanarak verim artışı elde edecek.
"Netsourcing" hizmeti, şirketlere kendi işlerine odaklarını kaybetmeden, telekomünikasyon temelli işlerini Superonline'a devretmeleri hizmeti. Superonline, sunduğu hizmetleri; karşılıklı iki firma arasında imzalanan "Servis Düzeyli Anlaşmalar" ile, ciddi garantilerle sunmakta.
Anlaşma hakkında bilgi veren Superonline Genel Müdürü Savaş Ünsal, "Superonline, Network Services Provider (NSP)"lık vizyonuyla Türkiye'de kurumların telekomünikasyon ihtiyaçlarına çözüm üretiyor ve yeni dönemin alternatif operatörü olma vizyonunu taşıyor.
Türkiye genelindeki mevcut 31 POP noktamız ile en yaygın servis ve çözüm sunabilen tek ISS (Internet Servis Sağlayıcı) olarak yaygın ve akıllı altyapımızın getirdiği avantajlarla şirketlere büyük kolaylıklar sağlıyoruz. Türkiye'nin en büyük IP (Internet Protokolü) altyapısını işleten şirket olarak kuruluşlar adına kuruluşların altyapılarını da işletiyoruz. Şirketlerin tüm veri iletişim gereksinimlerini tek bir adresten karşılayabiliyor, ürün ve servis yelpazemizin genişliği ve içinde bulunduğumuz grubun sinerjisiyle, şirketler için en güçlü telekomünikasyon ortağı olma iddiasını taşıyoruz. Superonline, şirketleri eski ekonomiden gelecekte önemli bir rekabet unsuru olacak yeni ekonomiye taşıyacak, daha çok verim ve gelir sağlayacak somut ve müşteri odaklı ürün ve hizmetler sunuyor. Müşteriye ihtiyaçları doğrultusunda anahtar teslimi hizmetler veriyor.
Anahtar teslimi projeler sayesinde müşteri, sadece uzman olduğu kendi işine odaklanırken Superonline onun için en ekonomik ve uygun çözümleri alanında lider firmalarla ortak çalışarak sunuyor.
Anahtar teslimi projeler kapsamında şirketler, ihtiyaçlarına göre; güvenlik çözümleri, saldırı tespit, zaafiyet analizi, olağan denetimler, ağ ve sistemler için stres testi, ağ tasarımı ve mimari servisleri, özel görüntüleme servisleri, sistem ve veri bankası yönetimi, siteler için mimari onay ve dönüşüm servisleri ve felaket merkezi servislerinden yararlanarak iş yapışlarını kolaylaştıracak profesyonel ve güvenli desteğe ulaşabiliyorlar" dedi.
Superonline'dan aldıkları hizmet ile ilgili bilgi veren Yapı Kredi Teknoloji Genel Müdürü Alpaslan Özlü ise: "Türkiye'nin en büyük bankalarından birinin teknik altyapısını ve omurgasını işletmek ciddi bir birikim ve profesyonellik gerektiriyor. Yurtdışında benzerlerini çok sık gördüğümüz çalışma şekli olan Netsourcing hizmetini Superonline'dan alarak altyapı işletimi konusunda verim artışı ve maliyet azalması-tasarruf amaçlıyoruz. Bu nedenle de telekomünikasyon çözümleri konusunda Türkiye'de en yaygın altyapıya ve en geniş birikime sahip Superonline ile çalışmayı tercih ettik. Servis Düzeyli Anlaşma imzalayarak da servis kalitesini güvence altına alıyoruz" dedi.