T-Systems, MAN'ın ses ve veri ağlarını birleştiriyor

T-Systems, ticari araç üreticisi Alman MAN Nutzfahrzeuge AG firmasının haberleşme altyapısını yeniliyor. Buna göre, fabrikadaki ses ve veri trafiği, tek ve yüksek performanslı bir ağla birleştiriliyor.

T-Systems ayrıca, 11 Avrupa ülkesindeki ana MAN ithalatçıları için, MAN'ın extranet'ine bağlanan çok yüksek bant genişliği sağlıyor. Bu yeni yüksek hızlı ağ, IP (İnternet protokolü) telefonu üzerinden ses iletimi ve mobil çalışanlara yönelik ICT-BHT (bilgi ve haberleşme teknolojileri) bağlantısı, işletim ve bakım maliyetlerini ciddi oranda düşürecek.

T-Systems, MAN'ın BHT altyapısını, şirketin hem uluslararası bir kimlik kazanma, hem de merkezileşme çalışmalarına uygun olarak yeniden oluşturuyor. MAN'ın kurumsal ağını daha standart ve düzenli bir yapıya kavuşturacak olan T-Systems, değişiklikler ve geliştirmeler dahil tüm idarenin tek bir kontrol noktasından yapılmasını sağlayacak. Yeni ses ağı, Avrupa'nın ikinci büyük ticari araç üreticisi olan MAN'da, BHT maliyetlerinin azaltılmasında önemli rol oynayacak. Ayrıca, yeni iş süreçlerine ve organizasyonel yapılara hızla uyum gösterebilen esnek bir altyapı kurulacak.

Ateş Gönen

T-Systems, IP telefonu sistemlerini Almanya'daki yaklaşık 150 MAN servis merkezinin hizmetine sunuyor. Böylece, 5.500 civarında çalışan, bu hizmetten yararlanabilecek. T-Systems, sistemin temini ve kurulumunun yanı sıra bakım ve servisten de sorumlu bulunuyor. Buna ek olarak, MAN'ın mobil çalışanları, her zaman her yerden, standart ve küresel bir çevirmeli platform aracılığıyla kurumsal ağa erişebilecekler.

Gelecekte, Almanya'daki servis merkezleri arasında yapılan telefon görüşmeleri ücretsiz olacak. Diğer aramalar ise ucuzlayacak. Gelişmiş yönlendirme teknolojisi, çağrıların, halka açık telefon ağlarına ulaşmadan önce mümkün olduğunca uzun bir süre MAN ağı içinde kalmasını sağlayacak. Bu, uzun mesafeli haberleşmenin, yerel tarifelere göre ücretlendirileceği anlamına geliyor. İleri düzey çağrı yönetimi yazılımı, merkezi santral işlerini yapıyor ve haberleşmeyi akıllıca yönlendiriyor. Sonuç olarak, pek çok merkezde, yüksek maliyetli PBX sistemlerine gerek kalmıyor. Ses trafiği, merkezi olarak yönetiliyor. IP telefonlarının bakımı, konfigürasyonu, yönetimi ve faturalaması uzaktan, MAN'ın Münih merkezinden yapılabiliyor.

Ses iletişimi, ekranda görüntülenebilen merkezi telefon rehberi, takvim işlevi ve şirket haberleri sayesinde kullanıcıya daha dost bir nitelik kazanacak. MAN, ses ve veri için aynı ağı kullandığından, sistem, birleşik mesajlaşma gibi bir uygulama için ideal olarak gösteriliyor. Birleşik mesajlaşma, telefon çağrıları, fakslar ve e-postalar dahil tüm mesajların birlikte yönetilmesini ve aynı yere kaydedilmesini sağlıyor.

Ağ konsolidasyonu, kapasiteyi saniyede 2 Mbit'ten 34 Mbit'e çıkarmış bulunuyor. Avrupa'daki tüm ana MAN ithalatçıları, MAN'ın Münih merkezi üzerinden kurumsal ağa bağlanabiliyor. Polonya, Türkiye, İsviçre ve Avusturya'da ithalatçılar ve MAN'ın bağlı kuruluşları, tamamen ağa dahil edilmiş durumda. Bir merkezi konuşma sistemi, ithalatçıların merkezlerini, ilgili servis merkezlerine bağlıyor.

T-Systems, diğer 11 ülkeyi de aynı modeli kullanarak sisteme bağlamayı planlıyor. Bu ülkeler arasında Çek Cumhuriyeti, Fransa ve İspanya da var. Bu yeni standart uluslararası veri platformu, MAN'ın idari maliyetlerinde ciddi azalma sağlıyor.

YTL (Yeni Türk Lirası) dönüşümüne teknolojik destek

YTL dönüşümü yapılan 30 firma, T-Systems'ın sektör ve platform bağımsız sistem bütünleştirme hizmetleri sayesinde, YTL dönüşümünü sorunsuz gerçekleştirilmiş. T-Systems uzmanları, kurumsal müşterilere, YTL dönüşümü için gerekli donanım ve yazılım sistemleri konusunda danışmanlık veriyor; ilgili BT (Bilgi teknolojileri) altyapısının kurulup işletilmesine destek oluyorlar.

Avrupa'da Euro dönüşümü ile ilgili önemli projelere imza atan T-Systems, bu deneyimini Türkiye'ye de taşıyor. T-Systems, YTL dönüşümü projeleri için özel bir ekip oluşturmuş. Ayrıca, pilot proje çalışmaları yaparak ve donanım firmalarıyla birlikte çalışıyor. İster paket, isterse firma içinde geliştirilmiş bir yazılım olsun, her tür sistemde dönüşüm işlemlerini kolaylıkla gerçekleştiren T-Systems, TL (Türk Lirası) üzerinden yapılan tüm iş akışlarının YTL'ye geçirilmesini sağlıyor.

T-Systems Türkiye Genel Müdürü Ateş Gönen , YTL dönüşüm projeleri ile ilgili olarak şunları söylüyor: “Öncelikle müşterilerimizin mevcut uygulama yazılımlarını çok iyi analiz ettik. Hataları ve tutarsızlıkları tespit edip giderdik. Veri temizliği dediğimiz bu işlemin ardından, gerekli testleri yaptık ve satıştan fatura kontrolüne kadar her tür işlemi YTL üzerinden yapılabilecek hale getirdik. Ayrıca, bazı kurumlarda, 2004 yılsonu bilanço ve gelir-gider tablolarının TL üzerinden kapanışı ile 2005'te YTL üzerinden açılışının birbirini tutması için çalışmalar yaptık. Kısacası, T-Systems olarak, YTL dönüşümünün her aşamasında tam destek sunduk.”

T-Systems ayrıca, çalışanların TL ile ilgili eski alışkanlıklarından doğan olası sorunlarını bertaraf edebilmeleri için YTL'ye uyum eğitimleri düzenleme ve örnek iş akışı senaryoları yaratarak YTL'ye uyum sağlama konusunda da firmalara yardımcı oluyor.

MAN Nutzfahrzeuge

MAN Grubu içindeki en büyük şirket ve ticari araç üretiminde dünyanın lider firmalarından biri olarak tanınıyor. 2003 yılında, 34.000'i aşkın çalışanıyla, yaklaşık 56.000 kamyon ve 6.300 otobüs satan şirket, 6,7 milyar Euro civarında gelir elde etmiş.

T-Systems

Deutsche Telekom'un dört bölümünden biri olan T-Systems, dünya çapında 41,000 çalışanı ve 2003 yılı geliri 10,6 milyar Euro ile Avrupa'nın bilişim teknolojileri ve telekomünikasyon sağlayıcı liderlerinden. Dünya çapında 20'den fazla ülkede temsil edilen T-Systems, bilişim teknolojileri ve telekomünikasyona yönelik, yenilikçi ve sektöre özel çözümler sağlamak üzere müşterilerinin rekabet güçlerini artırmayı amaçlamakta.

Merkezi Almanya'nın Frankfurt şehrinde bulunan T-Systems; Türkiye'de BT Dış Kaynak Kullanımı, Sistem Bütünleştirme (Müşteri İlişkileri Yönetimi, Tedarik Zinciri Yönetimi, Kurumsal Kaynak Planlama, İnsan Kaynakları Yönetimi, Bankacılık ve Sigortacılık Çözümleri, Karar Destek Sistemleri, Müşteri Destek Hizmetleri, Yazılım Geliştirme), ağ ve telekomünikasyon hizmetleri yelpazesinde hizmet sunmakta. Tecrübeli 120 çalışanı ile Planla-Yap-İşlet safhalarını kapsayan eksiksiz hizmet portföyünü tek kaynaktan Türkiye'nin önde gelen kuruluşlarına sunan ve bu hizmetleri tüm dünyaya yaymış bir şirket.