Alternatif telekom operatörleri Türk Telekom ile ara bağlantı sözleşmesi imzalamaya başladılar

Superonline ara bağlantı imzaladı

Superonline, kullanıcılarına ses hizmeti vermek için Türk Telekom ile ara bağlantı anlaşması imzaladı. Superonline'nın yaptığı ara bağlantı anlaşmasında Türk Telekom ile anlaştığı ve yüzde 20 düzeyinde indirim yapılarak belirlenen rakamın diğer operatörler için de örnek oluşturacağı belirtildi.

Ara bağlantı anlaşması nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Türk Telekom Genel Müdürü Mehmet Ekinalan, telekomünikasyon sektörünün serbestleşmesi ile ilgili olarak önemli bir adıma imza attıklarını söyledi. Ekinalan, serbestleşme sonrası ara bağlantının uzlaşmaya varılması en zor alan olduğunu ifade etti. Ekinalan, hizmet kalitesinin artırılması açısından rekabeti önemli gördüklerini dile getirdi. Türk Telekom'un olaylara pozitif baktığını anlatan Ekinalan, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Sektörde uzlaşmazlık noktaları ortaya çıkacaktır. Türk Telekom ekonomi açısından çok önemli. Ekonomide büyüme uzlaşma ile olur.”

Superonline Genel Müdürü Tayfun Okter de Superonline'ın Türkiye'nin lider İnternet Servis Sağlayıcısı olduğunu anımsatarak, Superonline'nın kaliteli altyapısını ses üzerinden de yaygın kitlelere ulaştırmak için yatırımlarını tamamladığını anlattı. Okter, bugün gelinen noktada Türk Telekom'un ve Superonline'nın pozitif yaklaşımı ile hizmetin yaygın kitlelere ulaştırılacağını söyledi.

Okter, Türk Telekom'un yayınladığı ilk fiyat tarifesinden sonra sektörün lider oyuncularının, kendileri dahil olmak üzere anlaşma imzalamadığını belirterek, ilk fiyatlara göre bir iyileştirme olduğunu ve Türk Telekom'la anlaştıklarını kaydetti. Ses hizmetine ilişkin mevcut altyapılarını Türk Telekom'la ara bağlantı sözleşmesi imzalayarak yasal hale getirdiklerini anlatan Okter, ses hizmetini 1-1,5 ay sürecek test sürecinin ardından vermeye başlayacaklarını kaydetti.

Borusan Telekom ses hizmeti vermeye başladı

Borusan Telekom, altyapı yatırımlarını tamamlamasının ardından imzaladığı ara bağlantı sözleşmesiyle uzak mesafe telekom hizmetleri verme aşamasına gelen ilk A Tipi alternatif operatör oldu. Özellikle şirketlere hizmet götürmeyi hedefleyen kuruluş, şehirler ve milletler arası telekomünikasyon hizmetleri vermeye başladı.

Borusan Telekom'dan yapılan yazılı açıklamada, Türk Telekom'la imzalanan ara bağlantı anlaşmasının sektörde öncü olarak Borusan Telekom'u avantajlı bir konuma taşıdığı kaydedildi. Açıklamada, Borusan Telekom'un altyapı yatırımlarını tamamladığı vurgulanarak, “Kurumsal İnternet'teki liderliğimizi, kurumsal ses hizmetleri pazarına da taşımayı hedefliyoruz. Ses alanındaki kaliteli hizmetlerimizle şirketlerin öncelikli tercihi haline geleceğimize inanıyoruz” denildi.

A tipi lisans sahibi olan Borusan Telekom, Türkiye çapında 36 POP noktasıyla yaygın altyapıya sahip bulunuyor. Kuruluşun Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında Frankfurt, Londra, Viyana ve New York olmak üzere 4 POP noktası bulunuyor.

Tarife Danışmanlığı Hizmeti

Borusan Telekom'un kurumsal müşterilerine özel olarak sunacağı Ses Tarife Danışmanlığı Hizmeti ile yöneticiler kendileri için en uygun hat sayısını ve tarifeleri belirleyebilecek.

Borusan Telekom, sektörün rekabete açılmasıyla ortaya çıkan çok sayıda tarifenin yol açtığı kafa karışıklığını gidermek amacıyla müşterilerine danışmanlık hizmeti sunmaya başladı. Ses Tarife Danışmanlığı Hizmeti, Borusan Telekom müşterilerinin toplam telefon giderlerini, seçtikleri farklı alternatiflere göre değerlendirmelerine olanak veriyor. Yöneticiler böylelikle yalnızca uzak mesafe telefon görüşmelerini değil, tüm sabit telefon harcamalarını optimize edebiliyorlar. Ses Tarife Danışmanlığı Hizmeti ayrıca, şehiriçi ve GSM yönüne yapılan aramalar ile tüm gelen aramalar için Türk Telekom'un hangi tarifesinden kaç adet sabit hatta ihtiyaç olduğunu da belirliyor.

Her zaman kaliteli hizmet, uygun fiyat anlayışını benimsediklerini vurgulayan Borusan Telekom Pazarlama Direktörü Emre Günerman, yeni hizmetlerini de bu yaklaşım doğrultusunda geliştirdiklerini ifade etti. Günerman sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugünlerde ortalıkta birçok farklı telefon tarifesi dolaşıyor. İş dünyasında yöneticilerin kafası karışmış durumda. Biz bu yeni hizmeti geliştirerek, onların işini kolaylaştırmak ve kendilerine en uygun tarifeleri seçmelerine yardımcı olmak istedik. Uzman satış kadromuz, Ses Tarife Danışmanlığı Hizmeti ile müşterilerimizin hangi tarifelerden nasıl bir dağılım ile optimum çözüme ulaşabileceklerini hesaplıyor.”

Koç.net de, ara bağlantı anlaşmasını imzaladı

Koç.net, Türk Telekom ile Uzak Mesafe Telefon Hizmeti (UMTH) ara bağlantı anlaşmasını 21 Ekim 2004 tarihinde imzaladı. Koç.net müşterileri, artık Koç.net'in sunduğu telefon hizmetlerine Türk Telekom'a bağlı sabit telefonlarından da rahatlıkla ulaşabilecekler.

Ara bağlantı anlaşmasını Türk Telekom yetkililerine teslim eden Genel Müdür Vekili Mehmet Ali Akarca, şunları söyledi: “Ücretler konusunda maalesef henüz Telekomünikasyon Kurumu tarafından açıklanan Referans Ara Bağlantı ücretlerine uyum sağlanamadı. Dolayısıyla arzu ettiğimiz ücretlerden oldukça uzağız. Öte yandan Koç.net olarak bayilerimizi, iş ortaklarımızı ve müşterilerimizi düşünerek artık bu anlaşmayı imzalamanın gerekli olduğunu düşündük. Fiyatları daha avantajlı bir seviyeye çekmek için Telekomünikasyon Kurumu ve Türk Telekom ile olan görüşmelerimiz devam edecek.

Her iki kurumun da bu konuda yaşanan ve tüm sektöre zarar veren gecikmelere rağmen iyi niyetli tutumunun süreceğine inanıyoruz. Türkiye telekom sektörünün gelişmesi ve sağlıklı bir rekabet ortamının sağlanması adına bu düzenlemelerin zamanında ve herkesin yararını gözetecek şekilde yapılması için biz Koç.net olarak elimizden gelen tüm çabayı göstermeye devam edeceğiz.”

Telekomünikasyon Kurumu'ndan 17 Mayıs 2004 tarihinde A Tipi Uzak Mesafe Telefon Hizmeti (UMTH) lisansı alan Koç.net, ara bağlantı anlaşmasının yürürlüğe girmesi ile birlikte hizmetlerini müşterilerine Türkiye'nin dört bir yanındaki iş ortaklarıyla birlikte, hızla ulaştıracak.

Bu yeni dönemde Koç.net, teknoloji ve altyapı yatırımlarındaki tecrübesi ve yüksek kapasitesini daha verimli kullanarak telefon görüşmelerini avantajlı fiyat tarifeleri ile sunacak, böylece kurumların uluslararası ve şehirlerarası telefon görüşme maliyetlerinde önemli ölçüde tasarruf sağlayacak. Koç.net kurumların ses, veri ve görüntü iletişimi ihtiyaçlarını, onların uzman teknik personel kullanmalarına gerek bırakmadan tek elden karşılayarak, tasarrufun yanı sıra verimliliğe de önemli katkıda bulunacak.

Koç.net, Türkiye ses pazarında müşteri memnuniyetini en yüksek düzeyde tutmayı hedefliyor. 1998 yılından bu yana Türkiye İnternet servis sağlayıcı sektöründe yer alan pazarın lider ismi Koç.net, 6 yıllık tecrübesi, teknolojideki öncülüğü, milyonlarca Dolar'lık altyapı yatırımıyla ses pazarındaki hizmetlerini, vaat ettiği kalite ve güvenilirlikte sunuyor.

Serbestleşme sonrası oluşan yeni pazara sunduğu ürünleri, devam eden yatırımları ve yeni iş sahalarıyla yaratacağı istihdam ile Koç.net, gerek bilişim ve telekomünikasyon sektörünün gelişmesine gerekse ekonominin büyümesine katkı sağlamayı sürdürüyor.

Şirketlere ücretsiz “Check-Up” kampanyası

Koç.net, şirketlerin bilgi sistemleri güvenliğini ölçerek, Türkiye'nin güvenlik haritasını çıkaracağı ikinci ücretsiz “Check-Up” kampanyasını başlattı.

Şirketlerin toplam iş iletişim ihtiyaçlarına ve müşterilerine özel, anahtar teslim çözümler sunan Koç.net, İnternet üzerinden şirketlerin bilgi sistemleri güvenlik düzeyini analiz etmek amacıyla geliştirdiği “Rizikometre” adlı sistemle ücretsiz “Check-Up” kampanyasının ikincisini başlattı.

Şirketler, Koç.net'in Türkçe olarak geliştirdiği Rizikometre adlı “Web üzerinden çevrimiçi güvenlik denetimi sistemi”nden, hiçbir ücret ödemeden yararlanabilecekler. 11 Kasım 2004 tarihine kadar sürecek olan ücretsiz Check-Up kampanyasına katılmak isteyen şirketler, Koç.net'in 0216 556 10 99 numaralı çağrı merkezine veya (www.koc.net/rizikometre) adresine başvurabilecekler.

Koç.net, Check-Up kampanyasında 1000 civarında küçük, orta, büyük ölçekli kuruluşun, İnternet açılımları ve sistemlerindeki güvenlik risklerini tespit edecek ve kampanya sonunda Türkiye'nin güvenlik raporunu çıkaracak. Koç.net'in ücretsiz güvenlik testi hizmetinden şirketlerin yanı sıra üniversiteler ve belediyeler de yararlanabilecek. Koç.net güvenlik Check-Up kampanyasını, Türkiye'de güvenlik konusuna olan ilgiyi artırmak ve kurumları bilinçlendirmek amacıyla gerçekleştiriyor.

Koç.net, Check-Up kampanyası süresince şirketlerin güvenlikte karşı karşıya olduğu riskleri listeleyecek ve bu risklerin iş güvenliği üzerindeki tehdit derecelerini belirleyecek. Şirketlerin bilgisayar ağlarının güvenlik profilini, uluslararası sertifikasyona sahip Koç.net güvenlik uzmanları çıkaracak. Güvenlik denetimleri sonunda Koç.net güvenlik uzmanları şirketlere güvenlik açıklarını nasıl giderebilecekleri konusunda yorum ve önerilerde de bulunacaklar. Şirketlerin ağlarındaki güvenlik açıkları, şirketlere önerilerle birlikte özel bir rapor halinde sunulacak.

Koç.net'in ilkini 2003 yılında gerçekleştirdiği araştırmaya yaklaşık 1000 şirket katılmış ve bu şirketlerin yüzde 87'sinin farklı düzeylerde güvenlik riski taşıdığı ortaya çıkmıştı. Şirketlerin yüzde 56'sının Web sunucu bilgilerinin kolaylıkla çalınabilme, ana sayfalarının değiştirilebilme veya bir başka adrese yönlendirilme riski taşıdığı, yüzde 43'ünün ise alan adı sunucularındaki açıklardan dolayı şirket e-postalarının ele geçirilebilir veya çalışanların İnternet üzerinden eriştiği bankacılık benzeri işlemlerde kullanılan şifrelerin çalınabilir olduğu belirlenmişti. Check-Up'tan geçen şirketlerin yüzde 29'unun sistemlerinde de çok yüksek seviyede güvenlik açıkları bulunmuştu.

Sabancı Telekom'un da ara bağlantı anlaşması tamam

Türkiye'nin yeni nesil telekomünikasyon şirketi Sabancı Telekom, Türk Telekom ile Uzak Mesafe Telefon Hizmeti (UMTH) ara bağlantı anlaşmasını imzaladı.

Sabancı Grubu'nun telekomünikasyon sektöründeki şirketi Sabancı Telekom, Uzak Mesafe Telefon Hizmeti lisansını almasının ardından Türk Telekom ile ara bağlantı anlaşmasını da imzaladı. Ara bağlantı anlaşması sonrasında Sabancı Telekom, daha önce başlamış olduğu milletlerarası hizmetlere ek olarak şehirlerarası telefon görüşmelerini ekonomik olarak uluslararası telekomünikasyon standartları kalitesinde gerçekleştirme imkanı sunacak.

Ara bağlantı anlaşmasının ardından bir açıklama yapan Sabancı Telekom Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Çağatay Özdoğru, istedikleri ücretleri tam olarak elde edemediklerini ancak Türk Telekom tarafından ilk olarak önerilen ücretlere göre bir iyileşme elde ettiklerini söyledi. Özdoğru; “Kullanıcılarımızın Sabancı Telekom güvencesi ve kalitesiyle daha ekonomik koşullarda görüşme yapmaya bir an önce başlayabilmeleri için bu anlaşmayı imzaladık. Bu anlaşmanın gerek kullanıcılarımıza sunacağımız hizmetlerde, gerekse bayilerimiz ve iş ortaklarımız ile gerçekleştireceğimiz işlerde olumlu sonuçlar getireceğini düşünüyoruz. Telekomünikasyon sektöründe pek çok ilke imza atan Sabancı Telekom olarak, bundan sonra sunacağımız hizmetler ve hizmet kalitemizle sektörün lideri olmayı hedefliyoruz” dedi.

Telekomünikasyon Kurumu'ndan 17 Mayıs 2004 tarihinde A tipi Uzak Mesafe Telefon Hizmeti lisansı alan Sabancı Telekom, ara bağlantı anlaşması ile birlikte, kurumsal ve bireysel müşterilerine milletlerarası ve şehirlerarası telefon hizmetini ulaştırmayı hedefliyor. Sabancı Telekom, teknolojisi ve güvencesi ile Türkiye'nin her köşesindeki kullanıcılarına Bigalo markası ile hesaplı uluslararası ve şehirlerarası telefon görüşmeleri sağlayacak.

E-kolay.net'te virüslere geçiş yok

E-kolay.net, bilgisayarları ve haberleşme sistemlerini İnternet'teki tehditlere ve virüslere karşı korumaya yönelik hizmetleriyle dünyaca tanınan, Finlandiya merkezli güvenlik çözümleri sağlayıcısı F-Secure ile iş ortağı oldu. İnternet servis ve içerik sağlayıcılarından E-kolay.net, abonelerine İnternet'te tam güvenlik sağlamaya yönelik hizmetler sunmaya başlıyor. Bu hizmetler için Finlandiya merkezli F-Secure şirketiyle iş ortaklığı kuran E-kolay.net, bireyleri ve küçük ve orta ölçekli işletmeleri, farklı bir güvenlik paketi sayesinde İnternet'teki olası tehditlerden koruyacak.

ABD'de Charter Telecommunications, Fransa'da Wanadoo, Almanya'da Deutsche Telekom gibi büyük servis sağlayıcılar aracılığıyla Avrupa ve ABD'de hizmet veren F-Secure, Türkiye'de E-kolay.net iş ortaklığıyla piyasaya sunacağı ürünlerle hem bireysel kullanıcıları hem de küçük ve orta ölçekli işletmelerin iletişim ağlarını virüslere ve İnternet kaynaklı diğer tehditlere karşı koruyacak.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan E-kolay.net Genel Müdürü M. Tanju Erkoç, şunları ifade etti: “İnternet, bütün avantajlarına karşın, bazı riskleri de içinde barındıran bir haberleşme sistemidir. Bu avantajlardan maksimum verim ve minimum zararla yararlanabilmek için bireyler ve kurumlar bazı güvenlik önlemleri almak zorunda kalıyor. E-kolay.net olarak, abonelerimizin güvenliğini en üst düzeye taşımak için, F-Secure ile iş ortaklığı kurmaya karar verdik. F-Secure bu konuda birçok önemli referansa sahip, dünyanın önde gelen firmalarından biri. F-Secure'un sunduğu anti virüs, güvenlik duvarı ve iletişim ağı şifreleme çözümleri, tehditler karşısında büyük bir hızla devreye girerek bireyleri ve firmaları İnternet'in risklerine karşı koruma altına alıyor. E-kolay.net ve F-Secure iş ortaklığı, Türkiye'deki İnternet kullanıcılarına, güvenlik açısından mükemmel avantajlar sağlayacaktır”.

F-Secure yetkilisi Jari Heinonen de; “İnternet servis sağlayıcılarının günümüzün gereksinimlerini karşılayabilmesi ve kullanımı kolay, güvenli İnternet çözümleri sunarak üzerlerine düşen görevi yerine getirmeleri büyük önem taşımaktadır. İnternet'te, virüs saldırıları, haberleşme ağı solucanları, korsan (hacking) faaliyetler, istenmeyen e-postalar (spam) ve sakıncalı içerik gibi tehditler bulunmaktadır. Kullanıcılar, bilgisayarlarını bu tür tehditlere karşı koruma imkanına sahip olmalıdır” dedi.

F-Secure Satış Müdürü Heinonen ayrıca, F-Secure olarak, E-kolay.net ile iş ortaklığına girmekten dolayı büyük mutluluk duyduklarını belirterek, “Bu stratejik ortaklığı, F-Secure'un Türkiye'deki faaliyetlerinde çok önemli bir adım olarak görüyoruz. F-Secure bugüne dek, Türkiye'deki distribütörü olan 64K Bilgisayar İletişim Ltd. Şti. aracılığıyla, özellikle orta ve büyük ölçekli işletmelere hizmet verdi ama E-kolay.net ile kurulan iş ortaklığı sayesinde, hizmetlerimizi son kullanıcılara ve küçük ölçekli işletmelere de sunmaya başlıyoruz” şeklinde konuştu.

Telekom sektöründeki çalışmalarımız devam ediyor ama…

Düzenlenen basın toplantısı sonrasında E-kolay.net'in telekom sektöründe sürdürdüğü çalışmalar üzerine bir söyleşi yaptığımız Genel Müdür M. Tanju Erkoç, bu alandaki faaliyetlerinin devam ettiğini söyledi. Ancak, hala Türk Telekom'la ara bağlantı sözleşmesi imzalayamadıklarını kaydeden Erkoç, “40'a yakın firmadan sadece 6'sı bu sözleşmeyi imzaladı, diğer 34'ü ise hala beklemede. Şu anda herşey hazır ama ara bağlantı sözleşmesini imzalayamadığımız için, ürünümüzü piyasaya çıkaramıyoruz. Perde arkasında çok çalışma yapılmasına rağmen, elimizde olmayan nedenlerle, müşteri tarafında biraz ağır ilerliyoruz” dedi.

Telekomünikasyon Kurumu tarafından son dönemde açıklanan ara bağlantı fiyatlarına da değinen Erkoç, Türk Telekom'un açıklanan fiyatları kabullenmeme eğiliminde olduğunu bildirdi. Erkoç, “Dolayısıyla, orada birtakım sorunlar yaşayacağımızı düşünüyorum. Çünkü ara bağlantı sözleşmesini imzalayanlar; o fiyat çerçevesinde hareket edecekler ancak, bizim tahminimizce Türk Telekom'un o ara bağlantılar konusunda birtakım itirazları olacaktır. Ekim 2005 itibariyle fiyatlar 20 bin-30 bin TL seviyelerine kadar düşecek, fakat piyasanın talebi 14 bin-18 bin TL olduğu için, Ekim ayında dahi fiyatlar bizim istediğimiz seviyeye düşmemiş olacak.

Şu an Telekomünikasyon Kurumu'nun öngördüğü ücretler çok yüksek ama sonuç itibariyle birçok firma için Ekim'e kadar sabredilebilecek ücretler olabilir. Ancak, ortada öngörülmüş bir fiyat olmasına karşın sözleşme şartlarındaki bir takım zorluklar nedeniyle anlaşmayı imzalayamıyoruz. Bu problemler aşılmadıkça yapılan fiyatlandırmanın hiçbir önemi yok. Kaldı ki, o fiyatlandırma da şu anda çok yüksek. Biz şirket olarak bu konuyla ilgili bir uzlaştırma talep ettik ve Telekomünikasyon Kurumu ve Türk Telekom'la bir toplantı yaptık. Umuyoruz ki Telekomünikasyon Kurumu, bizim Türk Telekom'la olan uzlaşmazlıklarımız konusunda bir hakem rolü üstlenecektir

Piyasanın birtakım gerçekleri ve şartları var. Bu şartlara uygun düzenlemeler ve uygulamalar olması gerekiyor. Bunlar gerçekleştiği takdirde sektörün önü açılacaktır. Tüm bunlara sivil toplum kuruluşlarının, Telekomünikasyon Kurumu ve Türk Telekom'un kulak vermesi gerekiyor.”

E-kolay.net'ten Outlook formatında Web posta hizmeti

E-kolay.net, e-posta hizmetinde köklü değişiklikler yaptı. Kullanıcılar artık e-postalarını Web üzerinden Outlook benzeri bir ara yüzle okuyabilecek. E-posta kuralları oluşturmak, yazım denetimi yapmak gibi kolaylıklar da kullanıcılara sunulan yeni özellikler arasında yer alıyor.

E-kolay.net uzantılı e-posta adresi sahipleri artık gelen iletilerini Microsoft Outlook benzeri bir ara yüz üzerinde okuyabiliyorlar. Kullanıcılar, E-kolay.net'teki giriş sayfasından giriş yaptıklarında, dünyanın en çok kullanılan e-posta programlarından biri olan Microsoft Outlook'un ara yüzünün özelliklerini taşıyan bir sayfa ile karşılaşıyorlar.

Ekranın solundaki klasörler listesi ile üst kısımda kalan ve e-posta ile ilgili komutlara dair kısa yolları içeren araç çubuğu, E-kolay.net'ten ilk defa e-posta hizmeti alanların dakikalar içinde sistemi en iyi şekilde kullanmalarına olanak tanıyor. İşyerlerinde Microsoft Outlook kullananların kişisel e-postalarında da aynı ara yüzü kullanmaları kolaylık ve verimlilik sağlıyor.

Yapılan önemli yeniliklerden biri de, aynı Microsoft Outlook'ta olduğu gibi, E-kolay.net e-posta hizmetinde de kullanıcıların artık ihtiyaçları doğrultusunda e-posta kuralları belirleyebilmeleri. Sözgelimi, belli bir kişiden gelen iletinin o kişiye özel açılmış klasöre düşmesi ya da “fatura”, “kredi kartı hesap özeti” gibi belli bir konu başlığına sahip iletilerin başka bir e-posta adresine otomatik yollanması mümkün.

Gönderilecek e-postaların hatasız olmasını sağlayan, 13 ayrı dilde yazım denetimi özelliği ve iletilerin sonlarında otomatik olarak yer alacak imza özelliği de yeni e-posta hizmetiyle gelen avantajlar arasında bulunuyor.

Önemli bir başka yenilik ise, istenmeyen e-postaları filtreleme özelliği. E-kolay.net kullanıcıları, bu özellik sayesinde daha az sayıda istenmeyen e-posta ile karşılaşacak. Ayrıca, gelen e-postalarda virüs varsa, E-kolay.net'in virüs önleme sistemi tarafından temizlenerek kullanıcının bilgisayarının temiz kalması sağlanıyor.

E-kolay.net e-posta hizmeti POP3 destekli olduğu için herhangi bir e-posta programıyla da kullanılabiliyor. Hizmetin diğer belirgin özellikleri şöyle sıralanıyor:

  • Çok daha yüksek hızda e-posta alıp gönderme
  • Adres defteri
  • Değiştirilebilir ara yüz seçenekleri
  • Elektronik imzaya uyumlu altyapı
  • GSM telefondan e-posta okuma ve gönderme