Bankacılık ve finans sektörü daha iyi bir kullanıcı deneyimi için UXfinance 2013’te buluşacak

25 Ocak 2013 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilecek olan UXfinance 2013, bankacılık ve finans alanında kullanılabilirliğin artırılarak, daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaratılması amacıyla uluslararası uzmanları sektör profesyonelleriyle buluşturmaya hazırlanıyor. İnternet bankacılığı, mobil bankacılık, ATM, çağrı merkezi, yeni şube yapılanmaları gibi dağıtım kanallarına yönelik yeni eğilimlerin ayrıntılı olarak inceleneceği etkinlikte, kullanıcı deneyimi tasarımı ve kullanılabilirlik alanında dünyanın önemli isimleri konuşmacı olarak yer alacak. UXservices tarafından düzenlenen UXfinance 2013, bankacılık ve finans sektöründen 200’ün üzerinde profesyoneli ağırlayacak.
UXservices tarafından düzenlenen UXfinance 2013, bankacılık ve finans alanında kullanılabilirliğin artırılarak daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturulması hedefiyle sektör profesyonellerini bir araya getirecek. Uluslararası alanda önemli isimlerin konuşmacı olarak yer alacağı ve 200’ün üzerinde sektör profesyonelini ağırlaması beklenen etkinlik, 25 Ocak 2013 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilecek. UXfinance 2013’te kullanıcı deneyimi tasarımı ve kullanılabilirlik alanında dünyadaki yeni eğilimler ele alınırken, küresel çapta en iyi uygulamalar (best practices) incelenecek.
UXservices yöneticilerinden Emrah Yayıcı, “UXfinance 2013, genel çerçevesi ve ele alacağı konular anlamında Türkiye’de ilk kez düzenlenen bir etkinlik. Bankacılık ve finans sektörüne önemli katkıda bulunacağına inanıyoruz. Her biri dünyada tanınmış, daha önce bu alanda önemli dönüşüm projelerini hayata geçirmiş isimler UXfinance 2013’te konuşmacı olarak yer alacaklar” dedi.
Emrah Yayıcı, şu noktalara dikkat çekti: “Bankacılık sektöründe İnternet bankacılığı ve çağrı merkezi gibi eskiden ‘alternatif’ dağıtım kanalları şeklinde ifade edilen kanalların kullanım oranları, bugün şube kullanım oranlarını büyük ölçüde geçmiş durumda. Bu nedenle bankalarımız, bu kanalları artık ‘alternatif’ olarak adlandırmıyor. 3.Nesil (3N) kullanımı ve akıllı telefonların kullanımının artışıyla, bu kanallara mobil bankacılık da eklendi. Bu durum bankalarımızın ajandasında kullanıcı deneyimi tasarımı ve kullanılabilirlik konularını liste başına getirmiş durumda. Dünyadaki en iyi uygulamaların tartışılacağı UXfinance etkinliği ile bu dönüşüme katkı sağlanması hedeflenmektedir.”
UXfinance 2013 finans ve bankacılık sektöründe daha iyi bir kullanıcı deneyimi için yürüttükleri çalışmalarla dikkat çeken dünyanın en saygın isimlerini ağırlıyor. UXfinance 2013’ün açılış konuşmacısı Oversea Chinese Banking Corporation Limited (OCBC) Deneyim Tasarımı Bölüm Başkanı Bojan Blecic, kullanıcı dostu bankacılık deneyimi tasarımı konusundaki uzmanlığının yanı sıra, müşteri odaklı organizasyonlar yaratılmasına yönelik yürüttüğü çalışmalarla dünyada alanında saygın isimler arasında yer alıyor.
Etkinlikte yer alacak bir diğer konuşmacı ise National Australia Bank’te (NAB) Müşteri Deneyimi Tasarımcısı olarak görev alan Harriet Wakelam. Finansal servislerde müşteri deneyiminin en doğru, kolay ve gerçekçi şekilde tasarlanmasına yönelik çalışmalar yürüten Harriet Wakelam, bu anlamda hayata geçirdiği yeniliklerle de tanınıyor.
User Experience Professionals Association (UXPA) Başkan Yardımcısı Carol Smith de etkinliğin konuşmacıları arasında yer alıyor. Finans ve sigortacılık sektörlerine yönelik danışmanlık hizmetlerinde deneyime sahip olan Carol Smith, tecrübelerini UXfinance 2013 katılımcılarıyla paylaşacak. (http://www.uxservices.com/uxfinance.html)