Teknoloji ve girişimcilik ekosistemi Webit 2012’de görücüye çıktı

 

Baykan Çallı

Dünyanın uluslararası sayısal, teknoloji ve girişimcilik ekosistemi etkinliği Webit Kongresi 10-11 Ekim 2012 tarihleri arasında İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlendi.
Avrupa, Ortadoğu ve Afrika pazarlarının gelişmekte olan sayısal, teknoloji ve girişimcilik ekosistemlerinin ele alındığı uluslararası Webit konferansı, İstanbul’da gerçekleştirildi. Etkinlik kapsamında, insanların ve şirketlerin hayatlarını değiştirmekte olan birbirinden önemli konular masaya yatırıldı. Birbirinden değerli konuşmacıların katılım gösterdiği etkinlikte, dünya çapında 40’tan fazla uzman, sosyal, sayısal ve mobil pazarlama konusundaki iç görülerini aktararak sektörün geleceğini tartıştı.

Binali Yıldırım: “Webit kongresi, Türk girişimciler için önemli fırsatlar sunuyor”
Webit kongresinin İstanbul’da düzenlenmesinden mutluluk duyduklarını ifade eden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “Günümüzde İnternet’in gücünü herkes biliyor. İnternet hayatlarımızın içerisine girdiğinden beri gerek kişisel hayatımızı gerekse iş hayatlarımızı çok büyük ölçüde etkiliyor. Kuşkusuz ki, devletlerin politikalarını da aynı oranda etkiliyor. Sayısal dünyada yaşamakta olduğumuz büyük değişlikleri değerlendirmek ve tartışmak için büyük çabalar sarf ediyoruz. Bu tartışmaları değerlendirmek adına bugün burada gerçekleştirilen Webit konferansının öneminin çok büyük olduğunu söyleyebilirim. Türk girişimciler için büyük fırsatlar sunan Webit kongresinin, sayısal ve teknoloji alanlarında faaliyet gösteren dünyadaki bütün girişimciler adına büyük şans olduğuna inancım tam. Türkiye, üç kıtaya köprü konumunda olması, bilişimde son 10 yılda gösterdiği hızlı büyüme, ülkenin genç nüfusu ve geleceğe dönük hedefleriyle sayısal dünyanın, telekomünikasyon ve inovasyonun merkezi olmaya adaydır” dedi.

Dr. Tayfun Acarer: “Bilişim ve haberleşme sektörü hızını arttırarak gelişimini sürdürüyor”
Bilişim sektörünün temsilcileri ile birlikte olmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirten Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, Webit organizasyonun Türkiye’de yapılmasını çok önemli bulduğunu dile getirdi. Sektöre yönelik büyük katkılar sunacağına inandığı uluslararası Webit konferansının büyük faydalar yarattığını söyleyen Acarer, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye’deki bilişim ve haberleşme sektörü son yıllarda çok büyük gelişim gösterdi. Bu gelişme hızını arttırarak gelişimini sürdürmeye devam ediyor. Sektöre yapılan yatırımlar ve ARGE çalışmaları gelişimin hızının her geçen gün artmasına avantaj sağlıyor. İlerleyen zaman içerisinde yeni teknolojilerin, özelliklede bulut bilişim ve akıllı şehir uygulamaları büyük gelişim gösterecek. Teknolojilerin gelişim süreçlerinin birbirlerini etkilediğini unutmamamız gerekiyor. Bilhassa; haberleşme, içerik ve yayıncılığı birbirinden ayrı düşünemezsiniz. Bu sebeple; yakın bir süreç içerisinde sabit ve mobil hizmetlerin pazar ayrımlarının ortadan kalkacağına inanıyorum.”

Dominic Lyle: “Yeni medya ajanslarını Avrupa’da 30 ülkede temsil ediyoruz”
Webit konferansının 72 ülkede 50 uluslararası yerel sergiye sahip olduğuna dikkat çeken Avrupa İletişim Ajansları Birliği (EACA) Başkanı Dominic Lyle, konuşmasında: “Avrupa’da 30 ülkede yeni nesil medya ajanslarını temsil ediyoruz. Çevrimiçi davranışlar, sayısal pazarlama ve e-ticaret gibi birçok platformda yatırımlarımız söz konusu. İlerleyen zaman içerisinde yapacağımız yeni yatırımlarla da gelişimimizi devam ettireceğiz. Önümüzdeki dönemde yatırım yapacağımız platformlar ile girişimcilere ilham kaynağı olabilecek bir çalışma gerçekleştiriyor olacağız. Sayısal değişim içerisindeki temel değerleri koruyarak yolumuza devam ediyoruz” ifadelerine yer verdi.

Alain Heureux: “Hayalim sayısal sektördeki yetenekleri bir araya getirmekti”
Sayısal sektöre yönelik birçok çalışma yaptıklarını vurgulayan Etkileşimli Reklamcılık Bürosu (IAB) Yönetim Kurulu BaşkanıAlain Heureux, “Hayalim sayısal sektördeki yetenekleri bir araya getirmekti. Bu amaçla İstanbul’u tercih ederek Doğu ve Batı medeniyetlerini temsil eden bir ülkede bulunmaktan çok mutluyuz. Weibt organizasyonu için Türkiye’nin çok uygun bir bölge olduğunu biliyorum. Webit kongresinin, tüm katılımcılara ve sektör çalışanlarına faydalı olmasını temenni ediyorum. Bu konferansın Türkiye’deki reklamcılık faaliyetlerini de geliştirmesini umut ediyorum. Bu sektörlere yönelik ölçümle çalışmalarının da yapılması çok önemli. Birçok pazarı değerlendirerek, sayısal büyüme odaklı hareket ediyoruz. Sayısal platformlarda büyük değişimler yaşandığını biliyoruz ve bu gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Tabi ki, bu sektörlerin büyümesi için dünyanın her yerinde uygun yasa çalışmalarının da yapılması gerekiyor. Geleneksel tabanlardan sayısal platformlara geçiş sürecinde veri tabanlarımızı sağlamlaştırmalıyız. Böylelikle emin adımlarla yolumuza devam edebiliriz. Reklamcılık sektörü 2011 yılı krizine rağmen yüzde 15’lik bir büyüme kaydetti. Bu yılda yüzde 15-20’lik bir büyümenin olacağını tahmin ediyorum. Diğer sektörlerde gerileme yaşanırken reklamcılık sektörünün büyümeye devam ettiğini görüyoruz. Araştırma çalışmaları, reklamcılık alanının en önemli noktasını oluşturuyor. İnternet’te aramayı geliştirerek markalaşmayı sağlamamız mümkün. Biz %21,8 gibi bir pazar payını temsil ediyoruz. Eğer böyle büyümeye devam edersek yüzde 30’luk artışı yakalayacağız. Günümüzde sayısal odaklı pazarlama sisteminin uygulanması gerekiyor. Tüketiciler ile çıkacağınız yolculuğa sayısal dünyadan başlayın. Sayısal pazarların en büyük olduğu pazarların Orta Doğu ve Batı Avrupa’da bulunduğunu unutmayın. Özellikle Türkiye’nin bu konudaki önemini göz ardı etmeyin” dedi.

Diego Olivia: “Türkiye, Facebook için çok heyecan verici bir konuma sahip
Son 20 senede Türk ekonomisinin yaklaşık olarak yüzde 100 oranında büyüdüğünü söyleyen Facebook EMEA Direktörü Diego Olivia, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Türkiye, dünya genelinde başlı başına bir olay olma yolunda ilerliyor. Bu bölge dışında Polonya’da da önemli gelişmeler olduğunu görüyoruz. Türkiye, büyüme ekonomileri ile birlikte çok iyi konumlanmış durumda. Bizler yüzyıllardır paylaşımlar yapmaya devam ediyoruz. Değişen tek şeyin teknoloji olduğunu görüyoruz. Teknoloji ile bu değişime yön veriyoruz. Mekanların ve markaların sosyal ağların en iyi tanımını oluşturduğunu söylemek mümkün. Hizmetlerimizden yararlanan 1 milyar kişi söz konusu. 600 milyon kişi mobil telefonlar üzerinden Facebook’a bağlanıyor. Facebook üzerinden 1 milyar insan birbirleriyle etkileşim halinde. Teknoloji son derece dramatik bir şekilde değişim gösteriyor. İnsanların yüzde 47’si geleneksel medyaya inanıyor ve yüzde 92’si ise arkadaşlarına ve ailesine. Değişen teknolojiye yön vermekteyiz ve bunu iyi değerlendirmeliyiz. Ülkelerimizdeki şansları iyi değerlendirmemiz çok önemli.

Guillaume du Gardier: “Hedef kitlenizi odak noktası yapmalısınız”
Facebook fonlarına bakıldığında bunların gerçek olup olmamasının önemine değinen Ferrero Güney Avrupa Sanal Medya Sorumlusu Guillaume du Gardier, “Eğer bizler bir reklam çalışması yapacak isek, ana eksenimizin gerçek kullanıcılar olduğunu unutmamalıyız. Ulusal ve uluslararası sayfaları iyi değerlendirebilmeliyiz. Ekibinizin, şirketinizdeki kırılma noktalarını yönettiğini unutmayın. Türkiye’de 80 milyon kişilik bir potansiyel söz konusu. Uluslararası Facebook sayfalarının merkez görevi üstlenmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu noktadaki en önemli sorun, organik ve sürdürülebilir büyüme arasındaki gerilim. Hedef kitlenizi iyi belirlemelisiniz. İnsanlarla doğru bağlantıyı kurmak gerekiyor. Hedefleri azaltarak doğru tüketiciye ulaşmayı amaçlamalıyız. Tüketicide beğeni oluşturacak içerikler üretmeli ve Facebook’u sadece veri tabanı olarak görmemeliyiz” diyerek sözlerini noktaladı.

Matthieu Chereau: “İzlenimleri ön plana alarak yayılmalısınız”
İzlenimlerin ön plana alınması gerektiği ve kaç kişiye ulaşıldığının ölçümlenmesi gerektiğini belirten Tigerlily-Kurucu ve Yönetim Kurulu BaşkanıMatthieu Chereau, konuşmasında şu noktalara dikkat çekti: “Organik görünümünüzü sürekli olarak denetlemelisiniz. Demografik alanlar sayesinde kullanıcılar ile ilgili daha fazla bilgiye sahip olarak kullanıcı edinmelisiniz. Size olan bağlılık oranı daha fazla sadakat kazanmanızı sağlayacaktır. Viral yayılım oranınıza bakarak Web’deki iyileştirmeyi sağlamış olacaksınız. Kullanıcıyı dönüştürmelisiniz. Hedeflere uygun içerik üretin.”

Norbert Teufelberger: “Sayısal eğlence sektörü 3 milyar avroluk pazar payına sahip”
Kazanma anındaki hissi yaşamak için oynanan oyunların, sanal ortama taşınarak dönüşümün bir parçası olduğunu ifade eden Bwinparty.com Genel Müdürü Norbert Teufelberger, “Fiziksel bölgeli oyunlardan sayısala geçiş gerçekleştiriyoruz. Sayısal eğlence sektörü 3 milyar avroluk bir pazar payına ve yüzde 10’luk yayılım oranına sahip. Bu küresel işin içerisine, birkaç yıl önce parçalanmış 4 bin farklı yapıdan sadece birkaç tanesi girebildi. Milyarlarca tüketicinin birbirine bağlı olduğu platformlardan bahsediyoruz. 2010 yılında mobil cihazlardan oyun oynayanların sayısı 400 milyondu ve iş hacmi 12,5 milyon dolardı. Bugün gelinen noktada bu rakam 1 milyar dolarlık bir iş hacmine ulaştı. Türkiye, bu bağlamda büyük ilerleme gösteren bir pazara sahip. Daha fazla kişiye ulaşmak için kitlelere uygun içerikler üretmeliyiz. Geniş bant ve altyapı geliştikçe bu alandaki ilerleme de gelişecektir. Ayrıca bu alana yönelik yasal çalışmalarında hızlı bir şekilde oluşturulup hayata geçirilmesi gerekiyor” dedi.