Vodafone-PTT “Cep Nakit” kartla her yerde “mobil finans hizmetleri” dönemi


 

Vodafone ve PTT işbirliği ile 1 Kasım itibariyle hayata geçirilen Cep Nakit Kart finansal işlemlerde yepyeni bir dönemi müjdeliyor.
Cep Nakit Kart, abonelerin banka müşterisi olmadan PTT’nin sunduğu parasal hizmetleri mobil teknoloji ile bir araya getirerek kullanmalarına imkan sağlıyor. Para gönderimi işlemlerini PTT üzerinden gerçekleştiren milyonlarca kişinin PTT şubelerine gitmeye gerek kalmadan bu işlemleri GSM telefonu ile yapmasına olanak sağlayan Cep Nakit Kart, aynı zamanda Visa logolu her noktada alışveriş olanağı da sunuyor.
Dünya kalitesinde mobil teknolojiyi kolay ve ulaşılabilir hale getirmeyi amaçlayan Vodafone Türkiye, PTT işbirliğiyle hayata geçirdiği ön ödemeli kart Cep Nakit ile abonelerin para transferi ve alışveriş işlemlerini banka müşterisi olmadan yapmalarına olanak sağlıyor. Vodafone Türkiye, mobil ödemenin yaygınlaşmasına ve bankacılık hizmetlerinden yararlanamayan kişilerin ihtiyaçlarına hizmet ediyor. Cep Nakit Kart, aynı zamanda Vodafone’nun Visa ile mobil ödemeler alanındaki küresel anlaşmasının ilk somut adımını oluşturuyor. Abonelerin mobil parasal transfer işlemlerini “hesaplı, kolay erişilebilir ve yaygın” bir şekilde ulaşmalarına odaklanan Vodafone Türkiye ve PTT, Cep Nakit Kart’a herhangi ekstra bir evrağa gerek olmaksızın sadece Vodafone hatlarıyla sahip olunmasını sağlıyor. Cep Nakit Kart 1 Kasım itibariyle tüketicilerin hizmetine sunulacak. Aboneler Cep Nakit Kart ile PTT şubelerine gitmeye gerek kalmaksızın istedikleri kişiye para gönderebiliyor ve Vodafone faturasız hatlara Cep Lira yükleyebiliyor. Aynı zamanda Cep Nakit kartı ATM kartı gibi kullanarak, Visa logolu tüm işyerlerinden alışveriş yapıp ATM’lerden para çekebiliyorlar.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray: “Türkiye’deki en yaygın mobil finansal servisler ağını kuruyoruz”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, Cep Nakit Kart’ın para transferi, alışveriş, Cep Lira yükleme işlemlerini her yerden kolayca ve güvenli bir biçimde yapabilmeyi sağlarken, finansal hizmetlerden faydalanamayan kesimler için de bu hizmetleri ulaşılabilir kıldığını belirterek şunları söyledi: “Dünya Bankası verilerine göre dünyada 2,5 milyar insan, başka bir deyişle her üç insandan biri, banka hesabı olmadığı için herhangi bir bankacılık işleminden faydalanamıyor. Ülkemizde ise bu rakamın 17 milyon kişi civarında olduğu görülmektedir. Mobil teknolojiler, finansal hizmetlerden yararlanamayan bu kesimlerin dünya ödeme sistemlerine kazandırılmasında, fırsat eşitliği yaratılmasında en önemli araç olarak karşımıza çıkıyor. Öte yandan mobil finansal servisler, bu işlemleri zaten aktif olarak kullanan kesimin ‘nakitsiz’ bir hayat tarzına geçişine de katkı sağlıyor. Mobil ödeme, yakın tarihte kredi kartının yaşattığı devrimin benzerini bugün yaşatıyor, alışveriş ve parasal tüm işlemleri baştan aşağı değiştiriyor.”
Vodafone olarak, mobil finansal hizmetler konusunda dünyanın farklı coğrafyalarında edindikleri bilgi birikimi ve tecrübeleri Türkiye’ye yansıttıklarını ve müşterilerinin bu alandaki ihtiyaçlarını karşılayacak, hayatlarını kolaylaştıracak ürün ve hizmetler geliştirdiklerini ifade eden Serpil Timuray, şöyle devam etti: “Cep Nakit Kart ile ülkemizdeki bankasız kesim için parasal işlem ihtiyaçlarını hesaplı, güvenli ve yaygın şekilde karşılayacak yeni bir hizmet kanalı açıyoruz. PTT’nin parasal hizmetler alanındaki yaygın hizmeti ile Vodafone’un mobil finansal hizmetler konusundaki birikimini birleştiriyor ve Cep Nakit Kart’ı müşterilerimizin hizmetine sunuyoruz. Bu ön ödemeli kart sayesinde PTT’nin halen 290 milyon parasal işlem sayısına ulaşmış finansal hizmetlerini mobil halde sunarak, milyonlarca kullanıcının hayatını kolaylaştırmayı hedefliyoruz.”
Timuray, “Vodafone ve PTT bir araya gelerek Türkiye’nin en yaygın ve en erişilebilir mobil parasal hizmet ağını kurmuş olmaktan memnuniyet duyuyoruz” dedi.

PTT Genel Müdürü Osman Tural: Bankaların olmadığı 1,514 noktadayız
PTT Genel Müdürü Osman Tural da konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “PTT Genel Müdürlüğü olarak 172 yıllık tecrübemizle teknolojik alanda yaşanan gelişmeleri birleştirerek müşterilerimize kaliteli ve ucuz hizmetler sunma amacındayız. Bu gaye ile yaptığımız çalışmalarla hizmet kanallarımızın dijital çağa uygun olmasına özen göstererek, zaman ve işgücünden tasarruf ederken, verimlilikte de maksimum artış sağladık. PTTBank, PTTKargo, e-PTTAVM, Birleşik Posta, Hadımköy Tesisleri, Hızlı Geçiş Sistemi gibi büyük projeleri uygulamaya alarak hizmet çeşitliliğimizi ve müşteri yelpazemizi genişlettik. 2004’te hayata geçirdiğimiz PTTBank projesiyle otomasyon alt yapısının tüm işyerlerimize yaygınlaştırılmasını sağladık. Bugün itibariyle 4 bin 444 adet işyerimiz otomasyona açık durumda. Artık tüm işyerlerimizde parasal iş ve işlemler saniyeler içerisinde yapılıyor. Bugün itibariyle ülke genelinde en yaygın şube otomasyon ağına sahip olan PTT, 1230 PTTmatik’in devreye girmesiyle de ülkenin her köşesine hizmet götürmekten onur duyuyor. Bu sayıyı yılsonunda 2000’e taşıma hedefindeyiz. Ayrıca hiçbir banka şubesinin olmadığı 36 ilçe, 1.248 belde ve 230 köy olmak üzere toplam 1.514 yerleşim yerinde halkımız bankacılık işlemlerini PTT’lerden karşılıyor. Bugün ülkemizin 193 ayrı kurum-kuruluşu ile imzaladığımız 245 protokolle banka, posta ve lojistik alanlarında birçok hizmeti müşterilerimize sunabilir durumdayız.
Vodafone’la yaptığımız protokolle bunlara bir yenisini ekliyoruz. Daha önce 2002 ve 2007 yıllarında 2 işbirliği protokolüne imza atmıştık. 2002 yılında yaptığımız anlaşma ile Vodafone müşterilerinin PTT işyerlerinden Vodafone fatura tahsilat işlemlerini, 2007’de yaptığımız anlaşma ile de Vodafone cep numaralarına kontör yüklenebilmesi işlemlerini gerçekleştirebilmelerini sağlamıştık.
Bugün gerçekleştirdiğimiz işbirliği ise Vodafone hat numaralarıyla eşleştirilen PTT, Vodafone ve Visa logolu ön ödemeli kartların hizmete sunulması ile mobil cihaz ve/veya İnternet üzerinden abonelere mobil finansal servisler sunulabilmesini kapsıyor.”

Vodafone Türkiye Bireysel Hizmetler Direktörü Ömer Kuyucu: “Cep Nakit Kart’ta kontrol tamamen abonenin elinde”
Vodafone Türkiye Bireysel Servisler Direktörü Ömer Kuyucu da Cep Nakit Kart’ın sahip olması ve kullanması kolay, güvenli ve avantajlı bir kart olduğunu belirterek şöyle konuştu:
“1 Kasım itibariyle sunacağımız Cep Nakit Kart, mobil parasal hizmetlere kolay erişim ve hızlı işlem imkanını hesaplı bir biçimde sunuyor. Aboneler 365 gün 24 saat kolay yönetim ve yardım desteği alabiliyor, ayrıca basit ve şeffaf işlem ücret bilgileri sayesinde kartlarını kolayca kullanıyor. Cep Nakit Kart’ta kontrol tamamen abonede kartın ön ödemeli olması sayesinde aboneler hiçbir zaman borçlanmazlar ve ekstra faiz ödemek zorunda kalmazlar. Kontrol tamamen onlardadır, hesaplarını bilirler. Anında bilgilendirme yapılması sayesinde ön ödemeli karttan yapılan tüm harcamalar bilgi kısa mesajı olarak abonenin GSM telefonuna gönderilir. Aboneler kartın bakiyesini istedikleri zaman sorgulayabilir. Üstelik aboneler bu kartla avantajlı bir şekilde işlem yapıp, yapacakları para gönderim işlemlerinden sonra hediye dakika kazanabilirler. Cep Nakit karta ilk satın alımda 5 TL ödeyen aboneler, sonrasında aylık ve yıllık herhangi bir sabit ücret ödemez. Aboneler Cep Nakit Kart’la tüm işlemlerini şifre ile gerçekleştirirken aynı zamanda bu işlemler bilgi kısa mesajı olarak abonelerin GSM telefonuna gönderilir. Böylece güvenlik maksimize edilerek abonelerin kontrolü ve bilgisi dışında hiçbir işlem gerçekleşmez. Cep Nakit Kart ile PTT’nin 4,444 şubesi ve 1,230 ATM’si, Vodafone’un 1.200 mağazası ile 6,874 noktayla bu geniş ağı hesaplı ve kolay erişilebilir bir şekilde bu hizmeti müşterilerimizle buluşturmaktan memnuniyet duyuyoruz.”

Vodafone, ACAİP ile fark yaratmaya geliyor
Ürün ve hizmetleri ile abonelerinin hayatını kolaylaştıran Vodafone Türkiye, ‘Akıllı Cihaz Akıllı Haberleşme Platformu’  ACAİP ile tüketicilerin akıllı telefonu seçerken, satın alırken ve kullanırken yaşadığı zorlukları ortadan kaldırıyor. Yeni teknolojiler konusunda eğitimler alan Dr. ACAİP’ler Vodafone mağazalarında tüketicilerin tüm sorularını yanıtlıyor, getirdikleri önerilerle kendilerine en uygun cihazı seçmelerine yardımcı oluyor. Dr. ACAİP’ler;

  • Akıllı telefon ve tarifeleri ile soruları yanıtlar
  • Ürün seçiminde yardımcı olur, öneri sunar
  • Acaip Kutu ile yeni ürünün kurulumunu sağlar
  • Cihaz kullanımına her aşamada destek verir.
    Platform; akıllı telefonları 3 ana grupta topluyor. Bunlar; popüler, ekonomik, teknolojik isimleri ile tarifelere ek uygun ödeme seçenekleriyle tüketicilere sunuyor. ACAİP kutu ile abonelerin yeni telefona geçişini ise kolaylaştırıyor. Müşteriler, bu kutu dâhilindeki eski telefonların hafızasındakiler, yeni cihazlara aktarıp İnternet ve e-posta dâhil tüm ayarlarını kolayca yaptırabiliyorlar. Vodefone Türkiye kapsamındaki 408 mağazada abonelere çeşitli hizmetler sunuluyor.

 

Gökhan Öğüt: “Kolaylık kavramını hayata geçirdik”
Müşterilerini kolaylık kavramıyla tanıştırarak hayatlarına yeni bir hizmet getirdiklerini belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Öğüt, yaptığı konuşmada şu ifadelere yer verdi: “Abonelerimizin mobil haberleşmenin nimetlerinden gönül rahatlığıyla faydalanarak yaşam kalitelerini artırmayı hedefliyoruz. Teknoloji, kafa karıştırmak yerine hayatı kolaylaştırmalıdır. Yaptığımız araştırmalar bize, sektördeki ürün ve hizmetlerle ilgili olarak abonelerin kafasının karışık olduğunu gösteriyor. Teknoloji insanların hayatını kolaylaştırmak için sürekli gelişiyor ve değişiyor; ancak kullanıcılar bu değişimi aynı hızla takip edemiyor. Biz de bu gerçekten hareketle, ürün ve servislerimizi abonelerimize dokunabildiğimiz her noktada daha kolay anlaşılır ve erişilebilir kılma hedefiyle bir süre önce ‘kolaylık’ kavramını hayata geçirdik. ‘Vodafone’da her şeyin bir kolayı var’ diyerek, her şey dâhil Vodafone pasaport, hesabını bilen tarifeler, Vodafone markalı akıllı telefon ve tablet bilgisayar gibi ilkleri sektöre sunduk. Kolaylık kavramımız dâhilinde şimdi de ACAİP platformunu abonelerimizle buluşturuyoruz. ‘Akıllı Cihaz Akıllı Haberleşme Platformu’ ACAİP’i, Vodafone aboneleri dünya kalitesinde teknolojiye Vodafone farkıyla eşit bir şekilde ve kolaylıkla erişsin ve eriştikten sonra kolaylıkla kullanabilsin diye hayata geçirdik. Dr. ACAİP’lerin yardımıyla en uygun akıllı telefonu seçmek, ACAİP plan ile satın almak, ACAİP kutu ve Dr. ACAİP’lerle telefonu kullanmaya başlamak artık çok kolay. Türkiye’de akıllı telefon yayılım oranı yüzde 12, Vodafone abonelerinde ise yüzde 17,8 ile Türkiye ortalamasının üstünde olduğunu biliyoruz. Her iki Vodafone abonesinden biri 3N kullanıyor. ACAİP platformumuzla bir yılda akıllı cihaz satışımızı yüzde 50 artırmayı hedefliyoruz. Vodafone Türkiye olarak müşteri ihtiyaçlarını en iyi anlayan ve beklentilerini en doğru ürün ve servislerle karşılayan operatör olmaya devam edeceğiz.”

Türkiye’nin yenilikçi haberleşme kanalı Vodafone Forum, sosyal medyada kullanıcıların sesi oluyor
Vodafone’un, Türkiye telekomünikasyon sektöründe bir “ilk”e daha imza atarak klasik müşteri hizmetlerine alternatif olarak geliştirdiği çevrimiçi iletişim platformu Vodafone Forum, müşterilerinin aradıkları birçok bilgiye ulaşmalarına yardımcı oluyor. Vodafone Forum, şirketin operasyonlarını kullanıcıların sosyal medya üzerindeki talepleri doğrultusunda şekillendirme hedefinin önemli bir uzantısı olarak, yoğun ilgi gören Aylık CepNet paketleri gibi hizmetlerin tekrar abone alımına açılmasında öncü rol oynuyor.
Dünya kalitesinde teknolojiyi müşterilerine temas ettiği her noktada kolay, anlaşılır ve kesintisiz erişilebilir hale getirerek, onların yaşam kalitesini artırmak hedefiyle faaliyet gösteren Vodafone, bu öngörüsünü çevrimiçi müşteri hizmetleri üzerindeki yansıması olarak Mart ayında alternatif haberleşme platformu Vodafone Forum’u hayata geçirdi. Farklı mobil haberleşme ihtiyaçlarına yönelik fikir ve deneyimlerin paylaşıldığı yenilikçi bir keşif alanı olan ve 7 ay içinde 680.000 ziyaretçiyi ağırlayan Vodafone Forum, sosyal medya üzerinden müşteri istek ve beklentilerinin analiz edilip, bu doğrultuda gerekli aksiyonların planlanmasına da katkı sağlıyor. Kullanıcılardan gelen yoğun talep üzerine Aylık CepNet paketlerinin sınırsız İnternet, sabit fiyat garantisi ve yeni avantajlarla tekrar abone alımına açılmasında öncü rol oynayan Vodafone Forum, sosyal medyada kullanıcıların sesini temsil eden iletişim kanalı olarak, Vodafone Türkiye’nin müşteri odaklı aksiyonlarını şekillendiriyor.

Vodafone Forum, merakla beklenen cihazları kullanıcılarıyla buluşturuyor
Mobil teknolojilere ilişkin katılımcı ve ücretsiz bir paylaşım platformu olan Vodafone Forum, Türkiye’ye sınırlı sayıda gelecek olan ya da gelmeden önce büyük ilgi gören cihazların müşteri talepleri doğrultusunda önceden sipariş edilerek, istenilen Vodafone Cep Merkezleri’ne yönlendirildiği bir iletişim kanalı olarak fark yaratıyor. Bugüne kadar çok sayıda Samsung Galaxy S III ve yeni iPad modelini meraklılarıyla buluşturan Vodafone Forum üzerinden sunulan cihaz desteklerinin, ilerleyen dönemlerde artarak devam etmesi planlanıyor.
Sadece Vodafone’lulara değil, sosyal medyayı aktif kullanan tüm operatör kullanıcılarına açık olan; tarife ve kampanyalardan ürün ve servislere birçok konuda gerçek zamanlı bilgi paylaşımına olanak sağlayan Vodafone Forum’da bugüne kadar 20 bine yakın ileti, 9 milyonu aşkın kez görüntülendi.

Hakan Çelik: “Vodafone Forum, kullanıcılarımız için tam bir etkileşim ve keşif platformu haline geldi”
Vodafone Türkiye Müşteri Hizmetleri ve Online Servisler Direktörü Hakan Çelik, konuyla ilgili yaptığı açıklamada tüm Türkiye’nin mobil teknolojilerin olanaklarından gönül rahatlığı ile yararlanması hedefiyle çalıştıklarının ve ihtiyaç odaklı çözümler geliştirerek, müşterilerinin hayatını kolaylaştırmayı hedeflediklerinin altını çizerken, şunları söyledi: “Hedefimiz, Türkiye’deki herkesin Vodafone’un sunduğu dünya kalitesinde teknolojiye eşit bir şekilde erişmesi; eriştikten sonra ise kolaylıkla kullanıp yaşam kalitesini artırması. Bu doğrultuda satış öncesi ve sonrasında müşterilerimize temas etmemize olanak sağlayan haberleşme kanallarını, onların ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda genişletiyor ve zenginleştiriyoruz. Vodafone Forum’u bu anlayışın bir uzantısı olarak, kullanıcılarımızın 7/24, istedikleri yer ve zamanda mobil haberleşme ihtiyaçları hakkında bilgi alışverişinde bulunmaları hedefiyle hayata geçirdik. Türkiye’de forum sitelerinin etkin bir haberleşme kanalı olduğunu göz önünde bulundurarak geliştirdiğimiz bu platformda, kullanıcılarımızın forumlara ilişkin bilgi doğruluğu eksenindeki endişelerini de ortadan kaldırmayı hedefledik. Bu nedenle, gerekli durumlarda farklı alanlarda uzmanlaşmış üyelerden oluşan Vodafone Forum Ekibi’nin devreye girerek, kullanıcı sorunlarına anında yanıt verdiği bir etkileşim alanı yarattık. Yedi aylık süre zarfında 680,000’den fazla ziyaretçiyi ağırladığımız Vodafone Forum; şu anda herhangi bir ürün, servis, kampanya veya cihaz ile ilgili bilgiye pratik bir şekilde ulaşmaya ihtiyaç duyan, satın alma kararı ve teknik yardım ihtiyacı için İnternet’te araştırma yapmayı seven kullanıcılarımıza yönelik tam bir etkileşim ve keşif platformu olarak konumlanıyor. Vodafone Türkiye olarak bundan sonra da tüm iş süreçlerimiz ve iletişim kanallarımızın merkezine müşterilerimizin gelişen teknolojiyle şekillenen beklentilerini yerleştirecek; Türkiye’de doğru bilginin anında erişilebilirliği ve mobil teknolojilerle yaşam kalitesinin yükselmesi için çalışmaya devam edeceğiz.”

Gizem Keçeci, Vodafone Türkiye Pazarlama İletişimi ve Kurumsal Çeşitlilik Direktörü oldu
Vodafone Türkiye Pazarlama İletişimi Direktörü Gizem Keçeci, şirketin iş süreçlerinden başlayarak toplumsal ve ekonomik hayatta fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik oluşturduğu Pazarlama İletişimi ve Çeşitlilik Direktörlüğü pozisyonuna atandı. Keçeci, yeni görevinde mevcut sorumluluklarının yanı sıra, kurumsal çeşitlilik alanındaki tüm girişimlere liderlik edecek.
Vodafone Türkiye’nin organizasyon yapısını çeşitlilikten beslenerek zenginleştirmeye yönelik hedeflerini önceliklendirdiği yeni dönemde bu pozisyona atanan Keçeci, şirketin hedeflerinin, ticari faaliyetleri ve İK politikalarına bağlantılı takip ve yönetimini üstlenecek; bu konularda şirketin dış temsiliyeti ve kurumsal sözcülüğünü yürütecek.

Gizem Keçeci: “Herkesin eşit olanaklara sahip olduğu bir çalışma ortamı ve toplum için çalışıyoruz”
Vodafone Türkiye Pazarlama İletişimi ve Çeşitlilik Direktörü Gizem Keçeci, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Vodafone Grubu’nun küreselde benimsediği “dışarıda bırakılanlara ulaşma” öngörüsünü kendi katkılarıyla Türkiye’yle bütünleştirdiklerinin; bu bağlamda müşterilerinin memnuniyeti kadar çalışanlarının memnuniyetine de değer vererek, her pozisyonda çok kültürlülük ve çeşitlilikten beslendiklerinin altını çizdi.
Keçeci, şunları söyledi: “70’ten fazla ülkede, birbirinden tamamen farklı kültürlerin oluşturduğu geniş bir coğrafyada faaliyet gösteren bir grubun parçası olarak, çeşitlilik bizler için çok önemli, aynı zamanda organizasyon yapımızı besleyen bir kavram. Bu anlayışın bir uzantısı olarak, gerek kurum kültürümüz ve iş süreçlerimiz, gerekse ticari faaliyetlerimiz ve sosyal yatırımlarımızda faaliyetlerimizin merkezine ‘fırsat eşitliği’ anlayışını yerleştirerek; iş hayatında, ekonomide ve sosyal hayatta herkesin eşit olanaklara sahip olduğu bir toplumun inşası için çalışıyoruz. Bu konuda en önemli hedeflerimizden biri olarak belirlediğimiz cinsiyet eşitliği konusunda kurum içinde önemli çalışmalar yürütüyor, bu çalışmaları daha geniş ölçekte, Türkiye’de kadınların eşit temsili adına ‘Teknolojide Kadın Hareketi’ gibi öncü sosyal girişimcilik modelleriyle destekliyoruz. Ülkemizin sosyal ihtiyaç haritası doğrultusunda bir diğer önemli odak noktamız olan engellilere yönelik fırsat eşitliği konusundaki çalışmalarımızı Düşler Akademisi çatısı altında yürütüyor; fiziksel ya da zihinsel, çeşitli engellerden dolayı sosyal dışlanmışlık yaşayan gençlerimize sanat aracılığıyla yeni bir yaşam alanı sunuyoruz. Kendi iş süreçlerimizden başlayarak tüm paydaşlarımıza yaydığımız ve Türkiye’nin sürdürülebilir gelişimine hizmet etmesini hedeflediğimiz bu hedefi daha ileri noktalara taşımak üzere bu göreve atanmış olmak benim için büyük onur.”
Mart 2009’dan bu yana Vodafone Türkiye’de Pazarlama İletişimi Direktörü olarak çalışan Gizem Keçeci, öncesinde Danone Group bünyesinde Danone Afrika ve Ortadoğu Bölgesi Medya Müdürü ve Danone Türkiye’de Pazarlama Hizmetleri Müdürü görevlerini yürüttü. Kariyerine, Cenajans/Grey Reklamcılık’da Marka Yöneticisi olarak başlayan Keçeci, ajanstan Uluslararası Markalardan Sorumlu Müşteri İlişkileri Direktörü olarak ayrıldı. Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu üyesi olan Keçeci, evli ve 2 çocuk annesi.