Turkcell ve İTÜ işbirliği


 

Turkcell, ülkenin gelişimine büyük katkı sağlayacağına inandığı gençlerin eğitimine desteğini yeni projelerle sürdürüyor.
Turkcell ve İTÜ’den Geleceğin İşletmelerini Tasarlayan Liderlerin Eğitiminde İşbirliği
Turkcell Akademi ve İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği Bölümü işbirliğiyle, mezun olma aşamasındaki öğrenciler hem iş dünyasının karmaşık problemlerine yaratıcı ve yüksek kaliteli çözümler geliştiriyor, hem de mezun olmadan önce gerçek, kapsamlı ve profesyonel deneyimler kazanıyor.
Turkcell, ülkenin gelişimine büyük katkı sağlayacağına inandığı gençlerin eğitimine desteğini yeni projelerle sürdürüyor. Bu kapsamda Turkcell Akademi, Türkiye’de mühendislik eğitiminin lideri İstanbul Teknik Üniversitesi bünyesinde işletmelerin günün ihtiyaçlarına göre tasarlanması ve geliştirilmesi alanında 35 yıldır eğitim veren İşletme Mühendisliği Bölümü ile yeni bir işbirliği projesini başlattı. Nitelikli insan kaynağına yatırım yapma hedefiyle yola çıkan Turkcell, Türkiye’de bu kapsamda ilk kez gerçekleştirilen bir uygulamayla öğrenci takımlarına kendi iş ortamından gerçek hayat problemleri veriyor. Kendilerine verilen konularla ilgili Turkcell ekipleriyle birlikte çalışan öğrenci takımlarından bu alanlarda uygulanabilecek çözümler geliştirmeleri isteniyor. Öğrenciler sadece kavramsal birer proje değil aynı zamanda bir profesyonel danışmanlık firmasının üretebileceği kalitede gerçek bir mühendislik uygulaması hazırlıyorlar. Projede görev alan öğrenciler, çalıştıkları konunun analizi ve çözüm tasarımı için Turkcell tarafından proje süresince yarım zamanlı olarak işe de alınıyorlar. Sürecin sonunda yapılan akademik değerlendirmeyle projeleri başarılı bulunan öğrenciler İşletme Mühendisi olarak mezun olmaya hak kazanıyorlar.

“Gençlere yatırım yapıyoruz”
Turkcell Akademi Bölüm Yöneticisi Banu İşçi Sezen, Turkcell Akademi ve İTÜ İşletme Mühendisliği Bölümü arasında yürütülen kapsamlı işbirliğinin başarıya ulaşmasını sevinçle karşıladıklarını söyleyerek “Turkcell ekosisteminin gelişim merkezi Turkcell Akademi, üniversite ilişkileri ile de haklı bir üne kavuştu. Üniversitelerimizle yakın işbirliği içinde gençlerimizin daha zengin deneyimler edinmesine yatırım yaparak, sadece bugün değil gelecekte de fark yaratmaya devam edeceğimize inanıyoruz. Gençlerin öğrendiklerini uygulayabilecekleri platformlar geliştirerek profesyonel gelişmelerine katkı sağlıyor, onların yaratıcı zekâlarını teşvik ederek hem Turkcell için ve hem de gelecekte çalışacakları tüm sektörler ve Türkiye için katma değer yaratıyoruz” diye konuştu.

“Öğrencilerimizi dünyayla rekabete hazırlıyoruz”
İTÜ İşletme Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Lerzan Özkale de, Turkcell ile çok yakın ve çok verimli bir işbirliği gerçekleştirdiklerini belirterek “İTÜ İşletme Mühendisliği Bölümü olarak Türkiye’nin en başarılı öğrencileri arasından aldığımız öğrencilere, uluslararası mühendislik eğitimi akreditasyon kuruluşu ABET tarafından da tanınan dünya çapında bir eğitim veriyoruz. Yarının işletme mühendislerini, iş dünyası ile işbirliği içinde yetiştirmeye büyük önem veriyoruz. Öğrencilerimiz hayatın içindeki iş problemlerini çözmek üzere temel mühendislik eğitiminin yanı sıra işletme tasarımı, ekonomi, finans, hukuk, pazarlama, matematiksel yöntemler, üretim ve yönetim alanlarında çok kapsamlı bir eğitim alıyorlar. Eğitimleri sırasında kazandıkları bu donanım da onların iş dünyasına çıktıklarında geleceğin başarılı yöneticileri olmalarını güvence altına alıyor” diye konuştu.

İTÜ İşletme Mühendisliği
Başta Avrupa ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri ve Çin olmak üzere Dünya’nın pek çok ülkesinde önde gelen üniversitelerde verilen İşletme Mühendisliği eğitiminde, öğrencilere mühendislik yaklaşımı ile işletme tasarlamak ve işletmelerin karmaşık problemlerini tüm boyutlarıyla ele alarak çözmek öğretilir. Türkiye’de son yıllarda yeni açılan bölümlerle daha da ilgi çeken İşletme Mühendisliği eğitimi, uzun yıllardır İstanbul Teknik Üniversitesi’nde verilmektedir. Küreselleşme, tüm endüstrilerde rekabetin artması ve girişimciliğin dünya çapında önem kazanması ile işletme tasarlamak ve işletmelerin karmaşık problemlerini çözmek giderek daha da önem kazanan bir uzmanlık alanı haline gelmiştir.

Pilot Projeler
Gerçekleştirilen üç pilot proje ile çok önemli başarılar elde edilen işbirliğinde öğrenci takımları şimdiye kadar şu konuların üzerinde çalıştı:

  • Mobil temassız ödeme servisinin gençler arasında yaygınlığının artırılması,
  • Sosyal medya verilerini kampanya yönetimi sürecine çok boyutlu olarak bütünleştirilmesi,
  • Yerinde servis veren uzman ekiplerin ziyaret performansını daha da artırmak için uygulanan planlama metodunun geliştirilmesi.

Konularla ilgili Turkcell ekipleri tarafından başarılı bulunarak uygulanmaya başlanan projeleri 8 adet yeni ve kapsamlı proje takip ediyor. Halen devam eden bu projelerde, işletme mühendisi adayı ekipler şu konular üzerinde çalışıyorlar:

  • Çağrı merkezi çalışan performansının işe alım sürecinden itibaren yönetilmesi,
  • Doğal afetlerde iş sürekliliğinin sağlanması ve afet etkilerinin azaltılması,
  • Evrak işleme süreçlerinin performansının geliştirilmesi,
  • Mobil sağlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması,
  • Müşterilerin kendi kendine hizmet kanallarını kullanmaya teşvik edilmesi,
  • Kampanya yönetimi sürecinin müşteri gözüyle incelenmesi,
  • Mobil güvenlik servislerinin yaygınlık ve kullanım alanlarının geliştirilmesi,
  • Temel mobil iletişim altyapıları ile yenilikçi servislerin tasarımı.

 

Turkcell’den Türk Kızılayı’na teknolojik destek
Türk Kızılayı, haberleşme ve teknoloji çözümleri için Turkcell ile kapsamlı bir iş birliğine imza attı. Sözleşme çerçevesinde Turkcell tarafından Kızılay’a ilk etapta 1300 GSM hattı, 540 Araç Takip hattı tahsis edilecek. Aylık 4GB İnternet paketi ile 300’e yakın VINN ve 25 milyon kısa mesaj da Kızılay’ın kullanımına sunulacak.
VINN ve İnternet paketleri sayesinde, kan bağışçılarının TC Kimlik işlemlerinin sorgulanması yapılabilecek. Veri tabanında yapılacak sorgulama ile daha önce bulaşıcı hastalık ya da başka bir nedenle kan bağışında ret almış bağışçı, anında tespit edilebilecek.
Turkcell, ulusal ve uluslararası düzeyde saygınlığını ve hizmet kalitesini sürekli geliştiren sosyal ve insanî yardım kuruluşu Türk Kızılayı ile kapsamlı bir iş birliğine imza attı.
Turkcell ve Türk Kızılayı arasında yapılan sözleşme kapsamında, Kızılay’a ilk etapta 24 ay boyunca kullanılmak üzere 1300 kurumsal hat tahsis edilecek. Gerek idari personel, gerekse sorumlu saha ekipleri tarafından kullanılacak hatlar, Kızılay’ın mobil haberleşme ihtiyacını karşılayacak.
Turkcell ayrıca, yeni sözleşme kapsamında aylık 4GB İnternet paketi ile birlikte 300’e yakın VINN ve 10 milyonu yenilenen kısa mesaj sözleşmesi ile toplam 25 milyon kısa mesajı Kızılay’ın kullanımına sundu. Bu kısa mesajlar kan bağışı yapan kişilere her üç ayda bir tekrar bağış yapmalarını ve özel günlerini hatırlatmak amacıyla kullanılacak.

Kan bağışçısı sorgulamada yeni dönem
Turkcell’in Türk Kızılayı’na sunduğu 300 VINN ve aylık 4GB’lık İnternet paketleri, çok önemli bir amaçla kullanılacak. Bu proje ile, Türkiye’deki tüm kan bağışçıları çevrimiçi sorgulanabilecek. Gerek hastanelerde, gerekse Kızılay’a ait Mobil Kan Merkezleri’nde, mobil İnternet bağlantısı sayesinde, kan bağışının gerçekleştirildiği anda Red Sorgulaması, bağış süresi dolmamış bağışçıların ve TC Kimlik işlemlerinin sorgulanması yapılabilecek. Mevcut veri tabanında yapılacak çevrim içi sorgulama ile daha önce bulaşıcı hastalıklar ya da başka bir nedenle kan bağışında ret almış bağışçı, anında tespit edilebilecek. Böylece hata riski ortadan kalkacak ve kanın yeniden testi için harcanan zaman, enerji ve paradan tasarruf etmek mümkün olacak. Turkcell Akıllı Araç uygulamalarının ise, Türk Kızılayı’na ait hizmet araçlarının takibi için tahsis edilen 540 hat sayesinde yakıt ve yıpranma giderlerini yüzde 30 oranında azaltacağı öngörülüyor.

Selen Kocabaş: “Bu kez Turkcell Kızılay’a Teknolojik destek getirecek.”
Konuyla ilgili bir açıklama yapan Turkcell Kurumsal Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, Türk Kızılayı ile birlikte çalışmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Kocabaş şunları söyledi: “İhtiyaç duyduğumuz her anda yanımızda olacağını bildiğimiz Türk Kızılayı’na bu kez Turkcell olarak biz teknolojik destek getiriyoruz. Kızılay ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği, hem bizim için bir itibar kaynağı hem de Turkcell’e duyulan güvenin bir göstergesi. Haberleşme teknolojilerinin her dalında, en kaliteli hizmeti en uygun koşullarda almak isteyen kuruluşlar arasına Kızılay’ın da katılmasından gurur duyuyoruz.”
Türk Kızılayı Genel Müdürü Ömer Taşlı ise, konuya ilişkin açıklamasında, “Sadece ülkemizin değil, dünya haberleşme sektörünün en başarılı kuruluşlarından biri olan Turkcell ile çalışmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. İhtiyaç sahiplerine insani yardım ulaştırırken, sağlıklı bir haberleşme hayati önem taşıyor. Güçlü teknolojik altyapısı ve kaliteli hizmet anlayışı ile, Turkcell'in bu sağlıklı haberleşmeyi bize sağlayacağına sonuna kadar inanıyoruz. Turkcell de Türk Kızılayı gibi paylaşmanın güzelliğine inanıyor. İki önemli kurumun, sosyal sorumluluk alanındaki işbirliğinin artarak devamını ve bu işbirliğinin ülkemizde ve tüm dünyada hizmet ulaştıracağımız ihtiyaç sahipleri adına hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

HTC Desire X Turkcell avantajlarıyla Türkiye’de
Turkcell’in, akıllı telefonlarla ilgili avantajlı teklifleri tüm hızıyla devam ediyor. Turkcell şimdi de müzikseverlerin üstün performansı nedeniyle tercih ettiği HTC Desire X’i Türkiye’de avantajlı fiyatlarla sunuyor. Gerçek ses ve güçlü performans deneyimini yaşamak isteyenler, HTC Desire X’i Turkcell İletişim Merkezleri ve anlaşmalı zincir mağazalardan Gold Plus tarifesine ek olarak 24 ay boyunca ayda sadece 22 TL karşılığında satın alabilecekler.

Ses kalitesi dendi mi akla HTC Desire X geliyor
Akıllı telefon HTC Desire X’te içinde olarak bulunan Beats Audio özelliği, film ya da video izlerken, oyun oynarken ya da müzik dinlerken ses deneyimini mükemmellik seviyesine taşıyor. Ayrıca Music Hub sayesinde, kullanıcıların tek bir tıklamayla en sevdikleri müziklere ulaşmaları da mümkün oluyor.

Video ve fotoğrafı aynı anda çeken 5 MP kamera
Android 4.0 ICS işletim sistemine sahip akıllı telefon HTC Desire X, zengin Google Play Store uygulamalarını da kullanıcıların hizmetine sunuyor. HTC Desire X, güneş ışığı altında bile mükemmel fotoğraf, video çekme ve oyunları her zaman canlı ve parlak deneyimleme imkanı sunan 4 inç büyüklüğünde Super LCD ekrana sahip bulunuyor. Yüksek hızlı ve güçlü 1 GHz çift çekirdekli işlemci ile sorunsuz çoklu görev yürütme rahatlığını sunan HTC Desire X’in 5 MP kamerası, mükemmel kareyi yakalamak için tek dokunuşla kesintisiz çekim yapabilme ve video çekerken fotoğraf da çekebilme özelliği taşıyor.

HTC Desire X’in özellikleri
Bağlantı seçenekleri: GSM/GPRS/EDGE: (850/900/1800/1900) MHz; HSPA/WCDMA: 900/2100 Mhz
Ölçüler: (118,5 x 62,3 x 9,3)mm
Ağırlık: 114gr.
Platform: Android ICS ile HTC Sense
Hafıza: 4 GB Dahili Hafıza, 25 GB Dropbox – 2 yıl ücretsiz
Kamera: 5 MP kamera, WVGA video kaydı ve F2.0 diyafram açıklığına sahip lens
Ses: Beats Audio
Ekran: 4 inç büyüklüğünde LCD ekran

Turkcell ile masraflar azaldı, servis gelirleri arttı
Vestel’in Turkcell’le gerçekleştirdiği işbirliği, firmaya haberleşme giderlerinden yüzde 40 oranında tasarruf etme olanağı sağladı. Proje, Vestel’in tüm saha servis elemanlarına verilen GSM telefonlarında Turkcell hattı kullanılması ile hayata geçiriliyor.
İşbirliği kapsamında bin 700’ün üzerindeki ses hattına aylık toplam 250 bin dakikalık “Toplu Ses Havuzu”nun yanı sıra, her hatta aylık 1 GB kotalı mobil İnternet tanımlanıyor ve “Mobil Santral” ile “Mobil Eğitim” hizmetleri sunuluyor. Turkcell ile tüketici elektroniği, beyaz eşya ve sayısal ürünler alanında faaliyet gösteren Türkiye’nin dost teknolojisi Vestel, kapsamlı bir işbirliğine imza attı. Projeyle Vestel, Turkcell’in sunduğu çözümler sayesinde saha servisinde iletişim masraflarını yüzde 40 oranında azalttı. Kayıt dışı servislerin Turkcell Mobil Santral sayesinde ortadan kaldırılması ile servis gelirlerinde de önemli bir artış kaydedildi.
Turkcell ile imzalanan anlaşma kapsamında Vestel’in saha servis elemanlarının kullandığı 1,700’ü aşkın ses hattına aylık toplam 250 bin dakikalık Toplu Ses Havuzu, 1 GB mobil İnternet tanımlandı. Turkcell, aynı zamanda Vestel için Mobil Santral ve Mobil Eğitim altyapılarını da kullanıma açtı. Vestel bu sayede sistem üzerinden yıllık toplam 1 milyon kısa mesaj gönderimi ile müşterilerine hızlı ve verimli ulaşacak.

Kocabaş: “Vestel işbirliği, Turkcell’in maliyet avantajı ve farklılaşma sağlayan çözümlerine mükemmel bir örnek”
Turkcell Kurumsal Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, konuyla ilgili açıklamasında Vestel’in sektörde teknolojiyi en iyi kullanan markalar arasında yer aldığına dikkat çekerek, şunları söyledi: “Vestel ile gerçekleştirdiğimiz iş birliğinin müşterimize yüzde 40’a varan tasarruf ve servis gelirlerinde artış getirmesi bizim için büyük mutluluk. Ancak bizce Vestel, bu işbirliği ile aslında çok daha önemli bir başarıya imza attı. Vestel’den saha servisi hizmeti alan tüm kullanıcılar, artık bu markanın teknoloji sayesinde müşteri memnuniyetinde bir adım öne geçtiğini biliyorlar. Artık servis personeli daima çevrimiçi. Her bir servis personeli, gelen servis taleplerini Turkcell 3.Nesil üzerinden görebildiği gibi güncel ürün bilgilerine, canlı destek ve görsellere de ulaşabiliyor. Bu, Vestel’i satış sonrası hizmette teknoloji ile farklılaştıran çok önemli bir adım. Turkcell olarak biz, kurumsal müşterilerimize sunduğumuz çözümlerde iki temel konuya büyük önem veriyoruz: Maliyet avantajı ve farklılaşma. Vestel ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği, her iki konuda da en mükemmel örneklerden biri oldu.”

Vestel A’dan Z’ye yetkili servis projesine verimlilik kazandırıyor
Vestel Genel Müdür Yardımcısı Filiz Künüralp ise, “Vestel olarak 2012’nin başında satış sonrası hizmetlerde kaliteyi yükseltme ve müşteri memnuniyetini artırma hedefiyle ”A’dan Z’ye Servis” projemizi hayata geçirmiştik. Projeyle tüketicilere Çağrı Merkezi’ni ilk aramalarından itibaren 2 saat içinde randevu verilmesini, maksimum 24 saat içinde ilk ziyaretin gerçekleştirilmesini ve problemin tek seferde doğru tespit edilerek çözülmesini amaçladık. Ayrıca çalışanlarımıza Servis Saha Otomasyonu kapsamında yönetim kuralları, teknik yöntem, davranış ve hizmet standartlarıyla ilgili 2 ila 4 hafta süren eğitimler verdik. Turkcell ile yaptığımız işbirliği neticesinde satış sonrası süreçlerde yer alan tüm saha çalışanlarımıza ve çözüm ekiplerimize müşteriye en uygun hizmeti tek seferde, doğru ve hızlı sağlayabilmeleri için büyük bir olanak yarattık. 2012 yılı başında ise Mobil saha otomasyon projemizi hayata geçirdik. Toplam yatırım maliyeti 6 milyon dolara yakın olan projemizde Turkcell ile çalışmamızın iki önemli nedeni vardı: projemiz sektörümüzdeki benzer uygulamalardan farklı olarak tamamen çevrimiçi olarak çalışıyor. Verilerin çevrimiçi aktarımı için 3N kalitesi kritik önem taşıyor. Proje öncesi yapmış olduğumuz testlerde Turkcell 3.Nesil (3N) bağlantı hızı ve kapsama alan genişliğinin yüksek verimlilik sunması kararımızı belirlemiş oldu” dedi. Künüralp sözlerini şöyle noktaladı: Veri hattının yanı sıra mobil cihazlar için Turkcell Mobil Santral çözümünü devreye almamızla birlikte Yetkili Servisler, Saha Servis Ekipleri ve Çağrı Merkezi arasında kurduğumuz telefon ağı sayesinde iletişim sorunlarını da sıfıra indirdik. Tüketicilerin Vestel'e direk dönebilmesi, ürünle ilgili sorunların çevrimiçi olarak paylaşılabilmesi, servislerin çalışanlarını sahada izleyebilmeleri projedeki başlıca kazanımlarımız oldu.”

İş birliği nasıl fayda sağladı?
Turkcell iş birliği öncesinde Vestel saha servis personeli, gelen servis taleplerini çevrim içi göremiyor, günlük iş akışlarını “manuel” takip ediyordu. Turkcell’in sağladığı 1.700’ün üzerinde hat ile artık Vestel saha servisleri daha hızlı ve etkin. Servis personeli Turkcell 3N ile tüm servis bilgilerine GSM telefonundan ulaşabiliyor.
Ayrıca Turkcell Mobil Santral çözümü ile, kayıt dışı servis kaynaklı gelir kaybı da ortadan kalktı. Artık tüm hizmet çağrı merkezi üzerinden sunuluyor ve Çağrı merkezi daha önce ilgili müşteriyi hangi servis personelinin aradığını tespit ederek müşteriyle servis personelini bir araya getirebiliyor. Gerçekleştirilen tüm görüşmeler 250 bin dakikalık Toplu Ses Havuzu’ndan düşülüyor. Vestel, müşterilere servis verilmeden önce kısa mesaj gönderimi de yapıyor. Kısa süre sonra çoklu ortam mesaj ile, müşteriye kendisine hizmet verecek servis personelinin fotoğrafı da gönderilecek.