NEM Summit 2012 İstanbul'da düzenlendi

 

Türk Telekom, Avrupa’nın en büyük teknoloji platformuna ev sahipliği yaptı
Türk Telekom, NEM (Networked &Electronic Media) Initiative tarafından düzenlenen, 600’ü aşkın şirketin üye olduğu, Avrupa’nın en büyük teknoloji platformu NEM Summit’i Türkiye’ye getirdi. Üniversiteler ve sanayi kuruluşları için işbirliği ortamı sağlayan ve daha önce Fransa, İspanya ve İtalya'da gerçekleştirilen NEM Summit'in beşincisi, 300’ü aşkın araştırmacının katılımıyla Türk Telekom’un ev sahipliğinde İstanbul’da düzenlendi.
2008 yılından bu yana her yıl düzenlenen, üniversiteler ve sanayi kuruluşları için işbirliği ortamı sağlayan Avrupa'nın en büyük teknoloji platformu NEM Summit, bu yıl 16-18 Ekim tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleşti. Avrupa'dan 600'ün üzerinde şirketin üyesi olduğu NEM temsilcilerinin de hazır bulunduğu bu önemli organizasyon kapsamında tüm Avrupa'dan 200’ü aşkın araştırmacı Türkiye’ye geldi.
Geleceğin İnternet’i ve elektronik medya alanında akademi ve sanayi çevrelerinin önde gelen isimlerini bir araya getiren NEM Summit; NEM Başkanı Jean-Dominique Meunier ve Türk Telekom Grubu Araştırma ve Geliştirme Direktörü Enis Erkel’in hoşgeldiniz konuşmaları, Avrupa Komisyonu Direktörü Robert Madelin ve TÜBİTAK Başkan Yardımcısı vekili Dr. Hasan Palaz’ın açılış konuşmaları ile başladı.
ARGE alanında sektöre liderlik ettiklerini, AB ARGE programlarında Türkiye’nin en başarılı şirketlerinden biri olduklarını, bu alandaki en büyük etkinliklerden biri olan NEM Summit’i Türkiye’ye getirerek sektörün hedefine katkıda bulunduklarını belirten Türk Telekom Grubu Araştırma ve Geliştirme Direktörü Enis Erkel, “Araştırma ve iş fırsatları yakalamak isteyenlerle AB fonları konusunda işbirliği yapmak için ortak arayanları bir araya getiren bu önemli platformu sektörün ayağına getirdik” dedi. 2011 yılında NEM Yönetim Kurulu’na seçilmelerinden bu yana çalışma gruplarına aktif katkıda bulunarak NEM Summit’i Türkiye’ye getirmek için çalıştıklarını belirten Erkel “Türk Telekom olarak TÜBİTAK’ın da desteği ile bu önemli etkinliği Türkiye’ye getirmekten büyük mutluluk duyuyoruz” şeklinde konuştu. Medya uygulamaları, içerik üretimi, içerik arama gibi teknolojilere odaklanan çok sayıda sunumun ve panelin gerçekleştiği, proje çıktılarının ve tanıtımların sergilendiği etkinlik 3 gün sürdü.

İlk 9 ayda 1,7 milyar TL yatırım gerçekleştirdi 1,5 milyonu aşkın haneye fiber taşıdı
Türk Telekom, 2012 3. çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. 2012 yılı 3. çeyrek finansal döneminde Türk Telekom Grubu yatırıma hız kesmeden devam etti. Yılın ilk 9 ayında gerçekleştirilen bütünleşik yatırım tutarı 1,7 milyar TL'ye ulaştı. 81 ilde sürdürülen fiber dönüşüm çalışmaları sonucu 1,5 milyonu aşkın hane fiber kapsamına alındı. Grubun gelirleri 2012 yılı 3. çeyrek finansal döneminde, 2011 yılının aynı dönemine kıyasla %6 artarak 3,2 milyar TL’ye ulaştı.
Türk Telekom Grubu Başkanı Hakam Kanafani, Türk Telekom’un 2012 3. Çeyrek sonuçlarına dair şu değerlendirmelerde bulundu: “Yılın üçüncü çeyreğinde Türk Telekom Grubu güçlü finansal ve operasyon performansı göstermeye devam etti. Grup gelirleri yıldan yıla yüzde 6 büyüyerek 3,2 milyar TL’ye ulaştı ve FAVÖK payı yüzde 40 olarak gerçekleşti. Geçtiğimiz yıla kıyasla daha düşük finansal harcamalarla desteklenerek 3. çeyrekte net kâr yıldan yıla yüzde 77 artışla 636 milyon TL’ye yükseldi. Türk Telekom Grubu yatırımlarına devam etti ve yatırımlar ilk dokuz ayda 1,7 milyar TL’ye ulaştı.
Sabit ses tarafında PSTN hatlarına değer katmak için çalışmalarımıza devam ettik. Ev sigortası programı ile birlikte, belli başlı restoranlar ve perakendecilerle kampanyalar yürüttük. Yakın zaman önce, yeni bireysel müşterilerimiz için her yöne bedava dakikalar içeren kampanyaları lanse ettik; bu kampanyalar sabit ses tarafında müşterilerimizin değişik ihtiyaçlarına göre sunduğumuz katma değeri gösterdi.
Sabit geniş bantta veri tüketimi ve hızının artması yönünde belirgin eğilim sürerken toplam müşteri sayısı 7 milyona ulaştı. TTNET’in sınırsız veri planı müşterileri toplam müşteri tabanının yüzde 71’ini oluşturdu. Üçüncü çeyrekte Türk Telekom ve TTNET eve/binaya kadar fiber şebekesine yatırım yaparak 1,5 milyon haneye ulaştı. TTNET’in çoklu ürün paketi teklifleri Tivibu Ev IPTV hizmetiyle devam etti. Diz üstü bilgisayar ve tablet PC teklifleri ile 2 veya 3 yıllık data planı sözleşmelerini içeren son cihaz kampanyamız mevcut ve potansiyel müşterilerimiz arasında heyecan yarattı. Bu kampanyaların İnternet kullanımına uygun cihaz kullanım oranını daha da artırmasını bekliyoruz.
Mobil tarafta 3. Çeyrekte daha yüksek kârlılıkla güçlü büyümemizi sürdürmeye devam ettik. Mobil gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 11 artarak 910 milyon TL’ye yükseldi ve FAVÖK payı yüzde 14 olarak gerçekleşti. Net müşteri kazanımı 206 bin olurken toplam müşteri sayısı 13,2 milyona çıktı. Avea müşterilerin kendi paketlerini ses, veri, kısa mesaj ve telefon alternatif planlarını seçerek tek bir sabit fiyat üzerinden tasarlayabileceği yenilikçi tarifelerine devam etti. Tek başına veri gelirleri (Kısa Mesaj ve Katma Değerli Hizmetler hariç) rekor büyümeyle yıldan yıla yüzde 64 arttı. Veri gelirleri geçen yılki yüzde 8’e kıyasla, bu yılın 3. Çeyreğinde toplam servis gelirlerinin yüzde 12’sini oluşturdu.
Ticari sınıf müşterileri için, Türk Telekom, TTNET ve Avea’nın ortak teklifi “BİZ” rekabet gücümüzü artıran eşsiz avantajlara sahip teklifler içeriyor. “BİZ” mobil, sabit, İnternet ve bulut hizmetlerini en ileri teknolojik çözümler ve makul fiyatlarla sunuyor.
Türk Telekom Grubu olarak; Türkiye telekom pazarındaki lider konumumuzu sürdürmek için, yakınsama stratejimiz ve grup sinerjilerine odaklanıyoruz. Yakın zamanda yönetim ekibimize yeni üyeler kattık. Bu değişikliklerle müşterilerimizin dinamik ihtiyaçlarına odaklanan enerjik bir lider ekip oluşturmayı hedefliyoruz. Yönetim ekibimizin her zaman müşterilerimizi merkeze alarak stratejimizi başarıyla uygulayacağına inanıyoruz.”

Finansal Gelişmeler

Yıl

2011

2012

2012

Yıllık Bazda Değişim

Çeyrek Bazda Değişim

Dönem

Satış Gelirleri

3,066

3,182

3,237

%5,6

%1,7

Amortisman ve İtfa Giderleri Hariç Net
Faaliyet Giderleri

(1,765)

(1,910)

(1,937)

%9,8

%1,4

Amortisman ve İtfa giderleri
Öncesinde Faaliyet Kârı (FAVÖK)

1,301

1,273

1,300

(%0,1)

%2,2

Amortisman ve İtfa giderleri

(385)

(433)

(408)

%5,9

(%5,7)

Faaliyet Kârı

916

840

892

(%2,6)

%6,2

Net Finansal Gelir / (Gider)

(460)

(21)

(85)

(%81,5)

%307,7

Vergi

(148)

(199)

(176)

%19,4

(%11,5)

Ana Ortaklık Dışı Paylar

52

10

6

(%88,4)

(%39,8)

Net Dönem Kârı (Ana Ortaklığa Ait)

359

630

636

%77,1

%1,1

Yatırım Harcamaları

621

677

581

(%6,5)

(%14,1)

Türk Telekom, Türkiye’nin İnternet kullanım haritasını çıkardı
Türk Telekom, Ipsos KMG tarafından 2012 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirilen, Türkiye’de bilgisayar ve İnternet kullanım detayları ile alışkanlıklarımızı ortaya koyan araştırmanın sonuçlarını yayımladı. Türkiye genelinde 38 ilde yüz yüze gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, ülkemizdeki 19,1 milyon hanenin %52’sinde bilgisayar, %41’inde ise İnternet bağlantısı mevcut.
Araştırmaya göre, bilgisayarı olan hane sayısı çoğalırken, İnternet kullanımı da buna bağlı olarak artış kaydediyor. Araştırma verilerinin ortaya koyduğu en çarpıcı sonuç ise İnternet kafelerden İnternet’e bağlanmanın gözle görülür şekilde düştüğü. Türkiye’deki İnternet kullanıcıları İnternet’e daha çok evden bağlanırken hanelerde en çok tercih edilen İnternet bağlantısı ADSL olarak gözlenmiştir. Araştırma, İnternet kullanıcılarının cinsiyet ve kullanım alışkanlıklarını da ortaya koyuyor. Türkiye’deki İnternet kullanıcıların yüzde 60,9’u erkek, 39,1’i ise kadın. İnternet kullanan hanelerin yüzde 87’si İnternet’i gezinti yapmak amacıyla kullanırken, Facebook’a girmek ikinci sırada yer alıyor.

İki evden birinde bilgisayar var
Türk Telekom, Türkiye’nin İnternet kullanımı haritasını çıkardı. Türk Telekom adına Ipsos KMG tarafından Türkiye profilini yansıtan, 38 ilde 15.000 üzeri hane ile yüz yüze görüşmelerle gerçekleştirilen çalışma, ortaya ilginç sonuçlar çıkardı. Buna göre Türkiye’deki 19,1 milyon hanenin yüzde 51,7’sinde yani yaklaşık 9,9 milyon hanede bilgisayar bulunuyor. Tüm hanelerin yüzde 34,6’sında masa üstü, 20,6’sında diz üstü bilgisayar bulunuyor. Hem masa üstü hem de diz üstü bilgisayar bulunan hane sayısı ise yüzde 4,2. Yeni nesil bilgisayar ürünleri olan netbook (%0,7) ve tablet bilgisayar (%0,2) bulunurluğu ise hayli düşük.

İnternet’e evden bağlanmayı seviyoruz
Araştırma sonuçlarının ortaya koyduğu başka bir gerçek de evlerdeki bilgisayar sayısı ve buna bağlı olarak evde İnternet kullanımının artış göstermesi. İnternet kullanımında evden bağlanma oranı 2010 yılında % 58 iken, 2012 yılında bu rakam %66’ya ulaştı. Geçmiş yıllarda Türkiye’deki İnternet kullanım alışkanlıklarında önemli bir yer tutan İnternet kafelerden İnternet’e bağlanma oranı ise düşüş gösterdi.

ADSL’i tercih ediyoruz
2010 yılında 7 – 65 yaş arası nüfusun %43’ü olan İnternet kullanıcısı oranı 2012 yılında artış göstererek %45 oldu. Türkiye’deki hanelerin %31,2’si ADSL bağlantısını kullanırken 3.Nesil (3N) modem, kablo ve fiber gibi diğer bağlantı türlerinin sahipliği oranı %9.9 oldu.
İnternet bağlantısına sahip olan hanelerin %96’sı mevcut İnternet bağlantısını değiştirmeyi düşünmüyor. ADSL bağlantısı olan hanelerin yüzde 74,6’sı yeni bağlantı için yine ADSL’i düşünürken, ikinci sırada fiber geliyor. Araştırma sonucunda İnternet bağlantısı olmayan hanelerin İnternet bağlantısı yaptıracakları zaman tercihlerinin ADSL olacağı bulgusu da çıktı.

Erkekler İnternet’i kadınlardan daha çok seviyor
Araştırma sonuçlarına göre İnternet kullanıcılarının %60,9’u erkek, %39,1’i ise kadın. İnternet kullanıcılarının %50,9’u ise 18 – 34 yaş aralığında yer alıyor.

En çok gezinti yapıyoruz, sosyal paylaşım 2. sırada
İnternet sahibi haneler İnternet’i en çok gezinti yapmak (%87) ve Facebook’a girmek (%82) için kullanıyor. Bunu %76 ile e-posta kontrolü, %71 ile yazılı mesajlaşma/sohbet etme izliyor. Türk Telekom’un araştırmasıyla ortaya çıkan Türkiye’deki İnternet bağlantısına sahip hanelerin İnternet kullanım amaçları ise şöyle:

İnternet’te gezme/inceleme    %87
Facebook                                %82
E-posta                                   %76
Yazılı mesaj/sohbet etme       %71
Müzik/radyo dinleme             %67
Film/video izleme                   %66
Haber/gazete okuma              %61
Görüntülü-sesli görüşme        %59
Sesli görüşme                         %56
Oyun oynama                         %55
Müzik indirme                        %54
CD-DVD oyunları                 %45
Film/video indirme                 %44
TV izleme                               %41
Diğer sosyal medya                %37
E-devlet işlemleri                   %32
Twitter                                               %31
Yazılım indirme                     %29
İnternet’ten alışveriş              %24
İnternet bankacılığı                %23

Türk Telekom müşterileri her yöne özgürce konuşacaklar
Türk Telekom evlerine telefon hattı bağlatmak isteyen müşterilerine çok avantajlı bir kampanya sunuyor. Türk Telekom’a yeni abonelik başvurusunda bulunan müşteriler, Ev Avantaj 200 tarifesini seçtiklerinde, tarife kapsamındaki dakikalarına ek olarak 5 ay boyunca her yöne özgürce konuşabilecekler. Müşteriler, kampanya kapsamında şehir içi, 444’lü özel servis numaraları ve şehirlerarası ev telefonları yönüne 3 bin dakika, yurtiçi GSM ve 1. kademe milletlerarası yönüne ise 200 dakika bedava arama yapma fırsatını yakalayacaklar.
Türk Telekom, ev telefonu üzerinden değer yaratmak ve müşterilerinin bütçelerine katkıda bulunmak için özel fırsatlar sunmaya devam ediyor. 31 Aralık 2012’ye kadar Türk Telekom’a abonelik başvurusunda bulunan ve Ev Avantaj 200 tarifesini seçen müşteriler bu tarifeden gelen 200 dakikaya ek olarak 5 ay boyunca her ay özel servis numaraları, şehir içi ve şehirlerarası yönlerine 3 bin dakika bedava konuşma hakkına sahip olacak, GSM ve 1. kademede yer alan ülkeler ile de her ay 200 dakika doya doya konuşma imkânı bulacak.
Kampanya şartları ile ilgili detaylı bilgilere 444 1 444 numaralı Türk Telekom Çağrı Merkezi’nden, Türk Telekom bayi ve ofislerinden veya (www.turktelekom.com.tr) adresinden ulaşılabiliyor.

 

ULUSLARARASI I. KADEME ÜLKELERİ

A.B.D.

ÇEK CUMH.

İRLANDA

MACARİSTAN

A.B.D.(ALASKA)

ÇİN HALK CUM.

İSPANYA

MALEZYA

A.B.D.(HAWAİİ)

DANİMARKA

İSRAİL

NORVEÇ

A.B.D.(PORTO RİKO)

ESTONYA

İSVEÇ

POLONYA

A.B.D.(VİRJİN ADL.)

FİNLANDİYA

İSVİÇRE

PORTEKİZ

ALMANYA

FRANSA

İTALYA

RUSYA

AVUSTRALYA

GÜNEY KORE

İZLANDA

SİNGAPUR

AVUSTURYA

HOLLANDA

JAPONYA

SLOVENYA

BULGARİSTAN

HONG KONG

KANADA

SLOVAK CUMH.

BELÇİKA

İNGİLTERE

LÜKSEMBURG

YUNANİSTAN

Ev Avantaja geç, 3 bin dakika bedava kon
Türk Telekom, HATT’lı tarifeden Ev Avantaj tarifelerine geçen bireysel müşterilerine çok avantajlı bir kampanya sunuyor. Ev Avantaj tarifelerine geçen Türk Telekom bireysel müşterileri, ek ücret ve taahhüt olmadan şehirlerarası ve şehir içi görüşmelerde kullanmak üzere ücretsiz 3 bin dakikanın sahibi oluyor. Türk Telekom, ev telefonu üzerinden değer yaratmaya ve müşterilerinin bütçelerine katkıda bulunmak için özel fırsatlar sunmaya devam ediyor. Tarifesini ”Ev avantaj” paketlerine taşıyan bireysel müşteriler hiçbir ek ücret ve taahhüt olmadan paket dakikalarına ek olarak 3 bin dakika şehir içi ve şehirlerarası ücretsiz konuşma fırsatı kazanıyor. 31 Aralık 2012’ye kadar EV AVANTAJ 100/200/300/600/ Özgür tarifelerinden birine geçip kampanyaya katılan Türk Telekom bireysel müşterileri, 12 ay boyunca her ay paket dakikalarına ek olarak 3 bin dakika şehir içi ve şehirlerarası ücretsiz konuşma şansını yakalayacak. Türk Telekom halen Ev Avantaj tarifesi müşterilerini de unutmayarak kampanya içerisinde onlara da fırsatlar sunuyor. Tarifelerini üst paketlere taşıyan Ev Avantaj tarifesi kullanıcıları, yeni paketlerinin dakikalarına ek olarak 3 bin dakika şehir içi ve şehirlerarası aramalarını ücretsiz olarak gerçekleştirme imkanı bulacak.