Oteller ‘HotelRunner’ ile dolacak


Baykan Çallı

Konaklama sektörüne yönelik çözümler geliştiren CloudArena, bulut bilişim tabanlı sayısal otel yönetim ve pazarlama sistemi HotelRunner’ı kullanıma sundu.
Bulut bilişim tabanlı sayısal otel yönetimini müşterilerinin hizmetine sunan CloudArena, kolay yönetilebilir konaklama platformu ile turizm sektörüne renk katıyor. CloudArena’nın geliştirip sunmuş olduğu ‘HotelRunner’ sistemi, özellikle KOBİ ölçeğindeki konaklama tesislerinin hem günlük operasyonlarını hem de İnternet sitelerindeki ve sosyal ağlardaki çevrimiçi içerikleri kolayca oluşturup yönetebilmelerini sağlıyor. Küçük işletmelerin her türlü platformdan rezervasyon alabilmelerini sağlayan uygulama sayesinde işletme ve müşteri arasındaki bağlantı hızlı ve sorunsuz bir şekilde hayata geçiriliyor. Facebook’da dahil çeşitli sosyal sitelerden yer ayırtılmasını mümkün kılan uygulama ile işletmelerin doluluk oranları büyük oranda artış gösteriyor. Sistemin sunmakta olduğu en büyük avantajlar biri de müşterilerine PoS sistemine ihtiyaç duymadan çeşitli ödeme seçenekleri sunabilmesi.

Turizm sektörüne yönelik faydalı teknolojiler
CloudArena’nın teknoloji odaklı bir şirket olarak turizm sektörüne yönelik çeşitli faydalı teknolojiler sunmak amacında olduklarını söyleyen CloudArena Kurucu Ortağı Arden Agopyan, “Türkiye’nin yabancı turistlerin ilgi odağında olduğunu hepimiz biliyoruz. En çok ziyaretçi çeken ülkeler sıralamasında 29,3 milyon kişi ile 6. sırada yer almış durumdayız. Türkiye’ye çok büyük bir yabancı turist gelişi söz konusu ve bu kişiler yüksek eğitimli ve orta sınıf mensubu kişilerden oluşuyor. Bu yüksek eğitimli kişiler çevrimiçi sistemlere çok hakimler. Ülkemize gelmek isteyen bu kişiler aradıkları otelleri İnternet aracılığıyla arayarak bulmak taraftarılar. Bu durum, ülkemizdeki küçük ve orta ölçekli konaklama tesislerinin uluslararası turizm sistemleri ile bütünleşik olmalarını bir zorunluluk haline getirdi. Bu bütünleştirme, günümüzde kullanılmakta olan teknolojilerle teknik ve işlevsel olarak son derece karmaşık, zor ve pahalı. Birçok konaklama tesisinin İnternet sitesi mevcut olmadığı gibi, tesis yönetimi, oda-fiyat yönetimi ve çevrimiçi rezervasyon altyapıları da bulunmuyor. Bunlara sahip olanların ise uluslararası sistemlere ulaşma imkanı yok. 2012 yılı raporlarına göre, Türkiye’de 22 bin 500 tane tesis bulunuyor. Araştırmalara göre Türkiye’de 4 yıl içerisinde tesis sayısında çok ciddi bir artış yaşanacak. Ve bu artışlar da yönetimi kolay ve hızlı çözümlere ihtiyaç doğuracak. Sunmuş olduğumuz ‘HotelRunner’ çözümü ile hem ülkemizin hem de ülkemiz içerisindeki işletmelerin karlılıklarına büyük oranda fayda ve katkı sağlıyoruz” dedi.
HotelRunner’ın bulut bilişim tabanlı bir yapıya sahip olduğuna dikkat çeken Agopyan, fiyat bağlamında tesislere büyük avantajlar sağladıklarını belirtti. HotelRunner’ın İnternet üzerinden kullanılabildiği için ilk yatırım maliyetlerinde büyük artılar yarattığını vurgulayan Agopyan, konuşmasını şöyle sürdürdü: “İşletmeler HotelRunner’a sahip olmak için hiçbir ücret ödemiyor; ‘Kullandığın Kadar Öde modeli ile hangi özelliklerden ne kadar yararlanıyorlarsa, sadece onlar için ödeme yapıyorlar. Oteller, (www.hotelrunner.com) adresinden ücretsiz olarak bir hesap açıp tesislerini tanımlayarak, HotelRunner’dan anında yararlanmaya başlayabiliyorlar.”

İnternet’ten sorunsuz hızlı satış
HotelRunner’ın hızlı yönetilebilir bir çalışma ilkesi ile faaliyet gösterdiğini söyleyen Arden Agopyan, konuşmasında: “Küçük oteller, İnternet üzerinden oda satışı yapabilmelerini ve ödeme alabilmelerini sağlayan Sanal PoS sistemlerine üye olmakta çeşitli güçlükler yaşıyorlar. HotelRunner, PoS sistemine duyulan ihtiyacı ortadan kaldırıyor ve tesislerin müşterilerine çeşitli çevrimiçi ödeme seçenekleri sunmalarını sağlıyor. HotelRunner kullanan tesisler, odalarını kendi İnternet siteleri ve Facebook üzerinden satabildikleri gibi, uluslararası çevrimiçi satış kanalları ve acentelerle de zahmetsiz bir şekilde bütünleştirebiliyorlar. Tek satış kanalı yapısı konaklama tesislerinin kârlılığını düşüren en önemli etkenlerden birisi. Mobil araçlar aracılığıyla gerçekleştirilen e-ticaretin hacmi gün geçtikçe artarken, işletmelerin bu kanalda da mutlaka aktif olmaları gerekiyor. Ek olarak, tesislerin müşteri sadakatini artıracak altyapılarının bulunmaması da müşterilerle olan etkileşimin sürdürülememesine neden oluyor” ifadelerine yer verdi.