Zengin içerikler Philips Smart TV’de


Baykan Çallı

Klasik bir televizyonun çok ötesinde deneyimler vadeden Philips Smart TV zengin içerikleriyle de göz dolduruyor.
Televizyon pazarında yenilikçi ürünleriyle müşterilerine yeni deneyimler sunan Philips Smart TV, Fox International Channels (FIC) ile yapmış olduğu iş birliği kapsamında içerik dünyasını zenginleştirmeye devam ediyor. Gerçekleştirilen birliktelik sayesinde kullanıcılar daha renkli ve eğlenceli bir dünyanın içerisine çekiliyor. Zengin içerikleri ile göz dolduran Philips Smart TV’ler, Türkiye televizyon pazarında 3. sıraya yükselerek fark yaratmaya devam ediyor. Farklılık yaratarak müşterilerine ulaşan ürünler yeni deneyimler sunuyor.
Philips yaratıcısı olduğu Smart TV’nin giderek zenginleşen dünyasını 18 Ekim günü Hasköy Yün İplik Fabrikası’nda gerçekleştirdiği tanıtım etkinliğiyle tanıttı ve katılımcıların beğenisine sundu. Katılımcılar son teknolojilerle ve televizyon izleme keyfini artıran yenilikçi uygulamalarla donatılmış Philips Smart TV’nin tüm ürün serilerini deneyimleme şansına da eriştiler.

Yenilikçi Philips Smart TV’ler televizyon izleme alışkanlığını değiştiriyor
Yaratıcısı oldukları Smart TV’nin günden güne geliştiğini ve son teknolojiler ile donatılmış ürün serileriyle Smart TV’deki konumlarını gün geçtikçe daha da güçlendirdiklerini belirten TP Vision Türkiye Genel Müdürü Faruk Kocabaş, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Hepimiz bilmekteyiz ki, son yıllarda televizyon pazarına damgasını vuran akım Smart TV. Bu akım temel olarak hepimizin izleme alışkanlıklarını değiştirmeye devam ediyor. Artık kısıtlı kanal sayısına sahip analog ya da sayısal klasik televizyon dünyası mazide kalmaya başladı. Aynı şekilde belirlenen yayınların belirlenen zamanda izlenme gibi alışkanlıklar da ortadan kalkmış bulunuyor. Artık evlerde birden fazla televizyonun ve sınırsız kanal erişiminin olduğu bir dünyadan bahsediyoruz. Bu dünya her şeyin isteğe bağlı olduğu, ne zaman, nerede, neyi, nasıl izleyeceğine izleyicinin karar verdiği bir dünya. İşte bizde bu dünyada en baştan beri yerimizi ve konumumuzu belirledik ve öngörümüzün ışığında Philips televizyon olarak yola çıktık. Bugün de geleceğin televizyon dünyasını kendi tarafımızdan şekillendirmeye devam ediyoruz. Son yapılan tüketici araştırmaları, günümüzde televizyon izleme alışkanlığının artarak sürdüğünü gösteriyor ama, kullanım şekillerinin de değiştiğini ortaya koyuyor. Artık izleyiciler aynı anda hem televizyon izliyor hem akıllı telefonunu, tablet bilgisayarını kullanmayı tercih ediyor. Bununla birlikte televizyon izleme oranlarının da arttığını görüyoruz. Tüketicilerin yarısından fazlası, televizyonların hayatlarından çıkarılması sonucunda bunun en çok özleyecekleri medya kanalı olacağını belirtiyorlar. Ve aynı zamanda tüketici daha fazla son teknoloji ürününü almayı tercih ediyor. Philips TV, kullanıcısına bu özgürlük dünyasının kapısını açan Smart TV’nin yaratıcısı. Philips’in Smart TV yolculuğu ilk kez 2008 IFA Fuarı’nda Smart TV uygulama ekranıyla başlamıştı. Bu yolculukta Philips hızını arttırdı ve her geçen gün daha da arttırmaya devam ediyor. Smart TV’lerle içerik paylaşmak, İnternet’e ulaşmak, uygulamalar sayesinde sosyal ağları ve sosyal medyayı takip etmek mümkün. İzleyiciler ayrıca, Smart TV platformu üzerinden kaçırdığı dizileri de izleyebiliyor. Bizler artık televizyonları, geleceğin iletişim istasyonları olarak tanımlıyoruz.”

Kocabaş: “Türkiye’de büyük bir atılım gerçekleştirdik”
Geçtiğimiz Nisan ayında gerçekleşen TP Vision birleşmesi sonrası tüm pazarlarda olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir atılım yaptıklarından bahseden Kocabaş, Philips’in şu anda TV pazarında 3. sıraya ulaşmış durumda olduğunu ifade etti. Kocabaş, şunları söyledi: “Hedefimiz Türkiye’deki güçlü konumumuzu daha da güçlendirerek ilk 3 marka arasında yer almaktı, Ağustos ayı GFK verilerine göre TV pazarında ilk 3 marka arasına girmiş durumdayız. Yani sözümüzü tuttuk, hedefimizi tutturduk. Bunun büyük mutluluğunu yaşıyoruz. Şimdi de, 2013 -2015 yılları arasında tutkulu bir büyüme sağlayacak bir plan üzerinde çalışıyoruz.”

Alain Perrot: “Türkiye pazarı TP Vision için stratejik öneme sahip”
Faruk Kocabaş’ı takiben söz alan TP Vision CCO’su (Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı) Alain Perrot, “TP Vision genç ve dinamik yapısı sayesinde çok hızlı büyüme kaydediyor. Bu büyüme sayesinde TV pazarındaki küresel liderler arasında rol alıyor. Her geçen gün konumunu daha da sağlamlaştırıyor. Çok yeni ve dinamik bir ekip olarak geçmişi 1920’lerin ikinci yarısına kadar dayanan güçlü bir televizyon markası olan Philips ile üretim alanında kendini ispatlamış Tayvan merkezli şirket TPV Technology’nin dinamizmini birleştirdik. Yeni şirketimiz TP Vision’ı kurmak için çok çalıştık. Size Philips TV markasının yaşadığını ve büyümeye hazır olduğunu göstermek için burada bulunuyorum” dedi.
Ayrıca büyüme stratejilerini pazardaki ana eğilimler üstüne kurduklarını ve şekillendirdiklerini belirten Perrot, konuşmasında: “Değişen pazarda bizde değişerek ve gelişerek ilerliyoruz. Birçok eğilimi yakından takip ederek müşterilerimize ulaştırmak için yoğun mesailer harcıyoruz. Bu eğilimlerin en başında Smart TV, değişen tasarım ve boyut özellikleri geliyor. Çalışmalarımızın en önemli kısmını Türkiye pazarındaki stratejimiz oluşturuyor. Türkiye pazarında büyümek bizim için son derece önem teşkil ediyor. Türkiye’nin genç nüfusu ve yeni teknolojileri öğrenmeye olan isteği büyük bir potansiyelin mevcut olduğunu gözler önüne seriyor. Bu bölgedeki mevcut potansiyeli değerlendirmek için en son teknolojilerimizi bu pazara sunuyoruz. Bizim için kritik bir konuma sahip olan bu ülke her zaman strateji planlarımız içerisinde ön sıralarda yer alacak” ifadelerine yer verdi.

FIC uygulaması dikkat çekti, Elementary dizisi ilgi odağı oldu
Etkinlikte katılımcılar Philips Smart TV’lerin zengin içerik dünyasına da tanıklık ettiler. Philips Smart TV’lerde şu anda tam 20’ye yakın yerel uygulama bulunuyor. Bu yerel uygulamaların yanı sıra 500’ü aşkın küresel uygulama da yine Philips Smart TV’lerde kullanıcıların hizmetine sunuluyor. Etkinlikte katılımcılar bu uygulamaları da deneyimleme şansına erişirken, özellikle FIC uygulaması büyük ilgi gördü. Philips Smart TV’lerde hayata geçen FIC uygulamasıyla, Foxlife, FX ve Foxcrime kanallarında yayınlanan ve dünyada olay haline gelmiş programlar Türk izleyicisiyle buluşuyor. Sadece, Philips Smart TV’de yer alan FIC uygulaması üzerinden seyredilebilecek programlar arasında türünün en başarılı örneği olan ve yayınlandığı ülkelerde izlenme rekorları kıran The Walking Dead, The Listener, Master Chef, The Hour, Episodes ve Elementary gibi yayınlandıkları ülkelerde gündem yaratan dizilerin tekrar sezonları yer alıyor. Amerika’da yayınlandığı dönem içerisinde 1 numaraya oturan ve ünlü aktris Lucy Liu’nun başrolünde olduğu bir Sherlock Holmes öyküsünün modern zamanlar uyarlaması olan Elementary dizisinin Türkiye ilk gösterimi de Philips Smart TV platformundan gerçekleşiyor.

Fark yaratmanın yolu uygulamalar ve teknolojik yenilikler
Yenilikçi özellikleriyle ve uygulamalarıyla pazarda fark yaratan Philips Smart TV yeni özellikleriyle sosyal medya bütünleşmesini televizyon dünyasında en çok sağlayan marka oldu. Philips Smart TV’deki sosyal uygulamalar, kullanıcıların eş zamanlı televizyon izleyip, sosyal medyada paylaşımda bulunmalarını ve Twitter haberleri ile ilgili televizyon programlarını takip etmelerini sağlıyor. Yenilikçi bir diğer uygulama olan ücretsiz ‘Satın Alma Kılavuzu’ ise tüketicileri satın almayı düşündükleri Philips televizyon modellerinin evlerinde nasıl görüneceğini sanal olarak görebilme imkanı sunuyor. Bu uygulama tüketicinin en uygun Philips televizyon boyutunu ve modelini seçmesine olanak verip satın alma sürecini kolaylaştırıyor.
Bir diğer yeni özellik ise, Türkiye’de ilk ve sadece Philips Smart TV’lerde bulunan IP-EPG kayıt özelliği; 60’ı aşkın televizyon kanalının program rehberlerine IP-EPG kayıt özelliği ile hem evden kumanda ile hem de dışarıdan akıllı telefon ve tablet bilgisayarınızla ulaşılabiliyor. Ayrıca IP-EPG kayıt ile canlı kayıt edebilme özelliğiyle beraber kanal yayın akışlarını görebilmek ve program detaylarına ulaşıp kayıt yapmak mümkün.