“Sesli tweet” devri başlıyor

Alper Uygun

JamiiCall hizmeti Mobilera Strateji ve Küresel Ortaklığı Direktörü Fırat Akdere’nin sunumuyla basına tanıtıldı.
TNS Sayısal Araştırma Eski Küresel Ticari Direktörü Andrew Mairon’da toplantıda sesli tweet uygulamasını gösterdi.
Fırat Akdere, Twitter’ın artık hayatımızın bir parçası olduğunu, akıllı telefonu olan insanların İnternet’e girip tweet attıklarını ve geliştirilen hizmet sayesinde akıllı telefonu olmayanların ses teknolojilerini kullanarak tweet atabileceklerini ifade etti. Bu uygulamaya “JamiiCall” ismini verdiklerini söyleyen Akdere, sesin kendileri için önemini şu sözlerle açıkladı: “Ses kanalları, sesli haberleşme her zaman açık. Teknolojik bir engel yok ve herkes her an sesi kullanabilir. Yazılı haberleşmeye göre çok daha samimi. Hayranı olduğunuz yıldızın yazıp yazmadığını bilmediğiniz tweetleri okuyor olabilirsiniz ama sesli tweet hizmeti ile hayranı olduğunuz insanın sesinden o mesajı dinleyebileceksiniz. Bu da samimi bir ortam yaratıyor. Bu hizmetle takip ettiğiniz kişinin attığı mesajdan sonra telefonunuz çalıyor ve hayranı olduğunuz insanın attığı mesajı 30, 40 saniye sonra dinleme imkânınız oluyor. Daha önce yapılmış bu tarz uygulamalar var. Ancak, bunlar genellikle çok daha öncesinden kaydedilmiş sesler. Bizim burada sunduğumuz ise, neredeyse canlı bir hizmet.”

“Sesli tweet” sosyal medya eğilim ve alışkanlığını tabana yaymayı hedefliyor
Mobilera’nın, Almanya merkezli WebVoiceCast adlı platformu sağlayan Jamii ile gerçekleştirdiği işbirliğinden bahseden Akdere konuşmasını şöyle devam etti:
“Sosyal medya eğilim ve alışkanlığını tabana yaymayı hedefleyen hizmet sayesinde akıllı telefonu olan ya da olmayan tüm kullanıcılar, takip ettikleri markaların mesaj ve kampanyalarına, sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgilendirmelere ve kurumsal duyurulara telefonları üzerinden dâhil olabiliyorlar. JamiiCall ile ünlüler, markalar, devlet kurumları, STK’ler ayrıca kendi Facebook sayfaları üzerinden gün içerisinde hayranlarına/takipçilerine gönderdikleri sesli mesajların ilk 15 saniyelik kısmını yayınlayarak, bu mesajları beğenenlerin mesajın tamamını GSM telefonlarından dinleyebilmesini de sağlıyor.”

Mobilera ve Jamii işbirliği ile 80’den fazla ülkede hizmet
Mobilera Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferda Kertmelioğlu’nun da konu hakkında yaptığı konuşmada, Jamii ile yapılan bu işbirliği sayesinde doğrudan, gerçek ve daha duygusal bir erişim imkânı sunan bu inovatif servisi Türkiye dâhil, hâlihazırda Mobilera’nın hizmet verdiği tüm ülkelere taşımayı hedeflediklerini belirtti. Kertmelioğlu, “Hem Jamii, hem de Mobilera’nın uluslararası ağı sayesinde bu servisimiz, başta Türkiye ve Mobilera’nın hâlihazırda aktif operasyonlarının bulunduğu Orta Doğu ve Afrika ülkelerinde olmak üzere, 80’den fazla ülkede kullanılabilir hale gelecek. Dünyadaki en yenilikçi fikir ve uygulamaları yaratarak insan hayatının her noktasına kalite ve keyif katacak, yepyeni ve yüksek katma değerli çözümler üretmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
Toplantıda yer alan isimlerden biri de Jamii Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Başkanı Frank Wagner oldu. JamiiCall ile sesi yeniden mobil pazarlamanın merkezine getirdiklerine dikkat çeken Frank Wagner, “İmza attığımız bu stratejik işbirliği sayesinde Mobilera’nın güçlü olduğu Türkiye ve EMEA bölgesindeki tüm GSM telefon kullanıcıları bu devrimsel servisten yararlanabilecek. Kitlelerin hayran olduğu ünlüler ile farklı ve başarılı kampanyalara imza atmayı hedefleyen markalar bu servis ile insan sesinin sağlayacağı duygusal bağı kurabilecekler” dedi.