Superonline Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde

Superonline KKTC'nde de Internet kullanıcılarına hizmet vermeye başladı. Superonline KKTC, Internet erişiminin yanısıra, hem bireysel hem de kurumsal müşterileri için içerik (www.kktc.superonline.com) olanakları da sunuyor.2000 yılı başlarında Almanya'da yaşayan Türkler için Alovatan ile www.tikla.com sitesini

kuran Superonline, Superonline KKTC ile ise Kuzey Kıbrıs'ta da Internet'i yaygınlaştırmayı planlıyor.

"Vizyonumuz Internet'i yaşamın parçası haline getirmek"
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde güçlü altyapı yatırımı, yaygın erişim ağı ve yüksek erişim kapasitesi ile Internet'i Kıbrıslı Türklerin yaşamının bir parçası haline getirmeyi hedefleyen Superonline KKTC'nin içerik ve e-ticaret hizmetleri ile ilgili bilgi almak için www.kktc.superonline.com ve www.kktc.superonline.net sitelerini ziyaret etmek yeterli.
Geçtiğimiz yıl Roma'da düzenlenen 3.ISP Forumu'nda Bireysel Pazarda Avrupa'nın En İyi ISS'i ve Gelişmekte Olan Pazarların En İyi ISS'i seçilen, geçtiğimiz ay da ISO 9001 alarak Türkiye'nin ISO 9001 alan ilk ISS'i ünvanını kazanan Superonline, Türkçe konuşan dünyayı da Internet'le tanıştırmayı hedefliyor.

SUPER HİZMET HATTI 7 GÜN 24 SAAT HİZMET VERİYOR, AYDA 180.000 ABONENİN SORULARINI CEVAPLIYOR

Superonline, Super Hizmet Hattı ile ayda ortalama 180 bin abonenin sorularını cevaplandırıyor. Superonline, abonelerinin Internet erişimi ile ilgili her türlü sorularına Super Hizmet Hattı ile 7 gün 24 saat kesintisiz cevap veriyor. Türkiye'de müşteri destek hattı konusunda en büyük yatırımlardan birini yapan Superonline'ın bu operasyonu, konularında uzman, Internet dünyasındaki gelişmeleri yakından takip ederek uygulayan Global Bilgi A.Ş. tarafından yürütülüyor.
Super Hizmet Hattı'nı arayan müşteriler sorularının çeşidine göre Abone Destek, Teknik Destek, Güncel Kampanya ve Kurumsal Destek hattına bağlanarak sorulan hakkında uzman personel yardımıyla çözüm bulabiliyorlar. Super Hizmet Hattı'na telefonun yanısıra e-posta aracılığıyla ulaşmak isteyen kullanıcılar, hizmet@superonline.com adresine gönderdikleri sorularına en geç 24 saat içinde yanıt alabiliyorlar.
Super Hizmet Hattı, 130 kişilik kadrosuyla 7 gün 24 saat kesintisiz olarak günde ortalama 6 bin telefon ve 150 e-posta'ya cevap veriyor. Super Hizmet Hattı'nda görev alan tüm yetkililerin görebileceği bir yerde asılı bulunan elektronik pano aracılığı ile, kaç abonenin sırada beklediği, yeni arayanlar ya da kaç aboneye yanıt verilebileceği bilgileri sürekli izleniyor. Böylece abonelere minimum beklemeyle anında destek sağlanıyor. Super Hizmet Hattı'nın toplam günlük çağrı ve
e-posta cevaplama kapasitesi için 10 bin çağrı ve 240 e-posta'dan oluşuyor.
Superonline aboneleri Super Hizmet Hattı'ndan (0212)473 74 75 numaralı telefon, (0212)473 74 74 numaralı faks ya da hizmet@superonline.com e-posta adresi aracılığı ile 7 gün 24 saat hizmet alabilirler.

GENEL MÜDÜR SAVAŞ ÜNSAL:
"TÜRKİYE'DE ALAN ADLARI KONUSUNDA DÜZENLEMELER YAPILMALI"

Superonline Genel Müdürü Savaş Ünsal, Internet üzerinde kullanılan alan adları konusunda Türkiye'de ciddi düzenlemeler yapılması gerektiğini söyledi. Internet sitelerinin hızla artmasıyla Internet'te alan adları konusunda ciddi sorunlar yaşandığını belirten Ünsal, "Internet'in hızlı gelişimi ile pek çok devlet ve özel sektör kuruluşu hedef kitleleri ile iletişim kurmak, kendilerini tanıtmak ve dış dünyaya seslerini duyurmak amacıyla Internet sitelerini oluşturmaya başladı. Ancak, alan adlarının alımı ve kullanımı konusunda ticari haksızlıklar meydana geliyor. Bunların önüne geçebilmek için Türkiye'de Internet'te isim hakları konusuna yasal düzenlemeler getirilmesi gerekiyor" dedi.
Dünyada genel alan adlarını ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) adlı kuruluşun onayladığını belirten Ünsal, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Türkiye'de com.tr uzantılı alan adları halen ODTÜ tarafından veriliyor. Alan adı veren birçok firmanın ortaya çıkmasıyla bu konuda yasal olmayan çeşitli işlemlerin gerçekleştiğini görüyoruz. Alan adı alacak olan kişi, kurum ve kuruluşların bu işlemi yaptıkları sitelerin mutlaka ICANN tarafından yetkilendirilmiş olmasına dikkat etmelerini ve emin olmak için www.icann.org adresinden yetkilerinin olup olmadığını kontrol etmelerini tavsiye ediyoruz."

"Türkiye 5. sırada"
Dünyada en çok alan adı kaydı yapan ülke sıralamasında İngiltere, Kanada, Kore, Almanya'nın ardından Türkiye'nin 5. sırada yer aldığına dikkati çeken Ünsal, "Bu nedenle Türkiye'de alan adları ile ilgili yasa ve düzenlemelerin acilen gerçekleştirilmesi gerekiyor. Yurtdışından alınan alan adları hakkında açılacak davalarda, genellikle alan adı veren şirketin bulunduğu yerdeki mahkemeler yetkili kılınıyor. Diğer ülkelerdeki mahkeme kararlarının Türkiye'de de geçerli olması için buradaki mahkemelerin söz konusu kararları onaylaması gerekiyor. com.tr uzantılı Internet adresleri konusunda ODTÜ son derece hassas davranıyor ve gerekli yeterlilikleri taşımayan başvurulara olumsuz cevap veriyor. com.tr uzantılı başvurular da çok iyi bir incelemeden geçiriliyor. com.tr uzantılarının dışında gen.tr, nom.tr uzantılı web adreslerinde ise, kişiler arzu ettikleri ismi, herhangi bir neden göstermeden alabildikleri için çeşitli rahatsızlıklar oluyor. Son günlerde medyada bazı siyasi liderlerin ve sanatçıların isimleriyle ilgili alan adlarının alındığını ve daha sonra kendilerine isimlerine ait alan adlarının kötüye kullanıldığına ve satılmak istendiğine şahit oluyoruz" dedi.
Amerika'da geçtiğimiz yıl yürürlüğe giren "Anti CyberSquatting" Kanunu ile kişi ya da kurumların izinsiz olarak isimlerine kayıt ettirenlere karşı ciddi önlemler almaya başladığını belirten Ünsal, "Türkiye'de alan adlarının kötü amaçlı olarak kullanımını önleyecek bir çalışma bulunmuyor. Bu konuda en kısa sürede çalışmaların başlatılarak, yasal platformunun oluşturulması gerekiyor. Türkiye'de Internet'in gelişmesi yönünde yapılacak çalışmalarda bu konunun üzerinde özellikle durulması gerektiğine inanıyorum" dedi.

INTERNET'İ DAHA ETKİN KULLANMAK İSTEYENLER İÇİN YENİ ERİŞİM PAKETİ: SUPERONLINEMAXX

Superonline, piyasaya sunduğu çok farklı özellikleri içeren yeni Internet erişim paketi SuperonlineMAXX ile Internet'i yoğun olarak kullananların ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor Hem iş hem de özel hayatlarında Internet'le içiçe yaşayanlara yönelik olarak zenginleştirilmiş özelliklerle piyasaya çıkarılan SuperonlineMAXX,
aylık 15 dolar, 3 aylık 40 dolar ve yıllık 130 dolardan satışa sunulacak. Superonline, bu yeni Ürünü ile Türkiye'de ilk kez kullanıcılara kendi adları ile kayıt ettirebilecekleri 1 adet alan adı (domain name) da sunacak.

SuperonlineMAXX'ın Avantajları
Internet'ten yoğun olarak faydalanan, gününün büyük bölümünü Internet'te geçiren ve Internet'ten çok fazla beklentisi olan kullanıcılar için tasarlanan SuperonlineMAXX'ın getirdiği en büyük avantajlardan biri iş ve özel amaçlı kullanıma yönelik olarak 2 adet e-posta adresi vermesi. Kullanıcılar bu 2 ayrı e-posta adresi için 2 adet 10'ar MB'lık e-posta alanına da sahip olacaklar. Standart Internet erişim paketlerinde 5 MB olan e-posta alanı kapasitesi SuperonlineMAXX ürününe özel olarak 10 MB'a artırıldı. Böylece kullanıcılar artan e-posta alanı sayesinde bilgiye daha kolay ulaşabilecek ve bilgiyi daha rahat saklayabilecekler.
Superonline, yeni ürünü SuperonlineMAXX ile kullanıcılara Türkiye'de ilk kez alan adı (domain name) da sunacak. SuperonlineMAXX ürününe sahip olan aboneler, www.superonline.net adresinden istedikleri alan adını tescil ettirerek, kendilerine ait bir site oluşturabilecekler. Kullanıcılar, tüm bu özelliklerin yanısıra 1 MB'lık da kişisel Web alanı ve Guide programı sahibi olacaklar.
Superonline'ın geçtiğimiz aylarda hizmete sunduğu "Uluslararası Erişim Hizmeti" de bu ürünle birlikte sunuluyor. "Uluslararası Erişim Hizmeti"nden faydalanmak isteyen aboneler, kredi kartı numaralarını verdikten sonra bu hizmeti otomatik olarak kullanmaya başlayabilecekler.
Superonline, "Uluslararası Erişim Hizmeti" ile abonelerine yurtdışı seyahatlerinde, dünyanın 150 ülkesinde 8000 yerel erişim numarasından Internet'e erişebilme hizmeti sunuyor. Sık sık yurtdışına seyahat edenler için düşünülen "Uluslararası Erişim Hizmeti" uygulaması ile aboneler, e-postalarına ve Internet'e düşük maliyetle erişebiliyorlar.
i-Pass ile yapılan işbirliği sonucu bu hizmetten faydalanacak olan Superonline aboneleri, mevcut kullanıcı adı ve şifreleriyle yurtdışında bulundukları ülkenin telefon hatlarından, yerel telefon tarifesiyle Internet'e bağlanabilecekler.

"İhtiyaca Yönelik Ürünler"

Bugüne kadar Türkiye'de Internet kültürünün gelişmesi için çeşitli girişimlerde bulunduklarını ve altyapı yatırımlarına ağırlık verdiklerini dile getiren Superonline Genel Müdürü Savaş Ünsal, "2001 yılında değişik, katma değerli, kaliteli ürün ve servisler sunarak Internet kullanımını yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. Yeni ürün ve hizmetlerle hem bireysel hem de kurumsal müşterilerimizin karşısında olacağız. Piyasaya sunduğumuz yeni erişim ürünümüz SuperonlineMAXX, 2000 yılında Internet'le tanışan ve artık Internet'i daha yoğun ve yaygın olarak kullanmak isteyen abonelerimizin ihtiyacını karşılamak üzere yaratıldı. SuperonlineMAXX ile başlayan çeşitli kullanıcı kitlelerinin ihtiyaçlarına yönelik ürün sunma stratejimiz hızla devam edecektir" dedi.