Lenovo üçüncü çeyrek sonuçlarına göre %14 pazar payına ulaştı

Lenovo Group’un bugün açıkladığı 2011 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarına göre satışlarda, vergi öncesi gelirde ve pazar payında ulaşılan rekor seviyeler ve bu çeyreğin, Lenovo’nun bir bütün olarak sektörden daha fazla büyüdüğü ardarda 11. çeyreği olması dikkat çekiyor. Lenovo bulunduğu tüm bölgelerde ve ürün gruplarında sürekli ve dengeli büyümeye odaklanarak ardarda dokuzuncu kez en büyük dört PC üreticisinden daha hızlı büyüdü.
IDC (International Data Corporation) araştırma şirketi tarafından açıklanan 2011 yılı üçüncü çeyrek raporuna göre Lenovo, dünya çapında pazar payını 3,7 puan artırarak 14,0 ile bugüne kadarki en yüksek pazar payını elde etti. Çin’de ise pazar payını 3,1 puan artırarak, yüzde 35,3 ile bugüne kadar Çin’de elde ettiği en yüksek pazar payını kaydetti.
Üçüncü mali çeyrekte, Lenovo’nun vergi öncesi geliri yıllık bazda yüzde 59 arttı ve 192 milyon dolarlık rekor bir seviyeye ulaştı. Şirketin üçüncü çeyrek brüt karı önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 47 artarak 954 milyon dolara ulaştı ve brüt kar oranı yüzde 11,4 oldu. Üçüncü çeyreğe ilişkin işletme karı 193 milyon olurken, özsermaye hissedarlarına atfedilebilir net kar önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 54’lük artışla 153 milyon dolara ulaştı.
Firma güçlü bir şekilde yürüttüğü “Protect and Attack” stratejisi sayesinde, üçüncü mali çeyrekte satışlarını önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 44 oranında artırarak 8,4 milyar dolarlık rekor bir satış seviyesine ulaştı. Dünya çapında PC sektörü bir bütün olarak yıllık bazda yatay bir seviyeyi korumaya çalışırken, Lenovo’nun PC sevkiyatları yüzde 37 gibi etkileyici bir oranda arttı.
Lenovo’nun Başkanı Yang Yuanqing, "Son çeyrekte dünya çapında yaşanan sabit disk sorununa rağmen, Lenovo pazar payında ve gelirde rekor sonuçlarla ve 192 milyon dolarlık vergi öncesi geliriyle güçlü bir büyümeyi sürdürdü. İlk kez Lenovo, ticari PC’ler ve tüketici masa üstü bilgisayarları alanında dünya çapında bir numaralı satıcı oldu" dedi ve sözlerini şöyle sürdürdü: "Mobil İnternet faaliyetlerimizde güçlü bir ilerleme kaydettik. Bu çeyrek dönemde, Lenovo 6,5 milyondan fazla telefon sattı ve bunların neredeyse yarısı akıllı telefonlardı. Lenovo'nun Çin’deki akıllı telefon pazar payı Aralık ayında çift haneli rakamlara ulaştı. Tablet bilgisayar işimizde de güçlü bir ivme görmekteyiz. Tüm bu başarılar, Lenovo’nun geleneksel PC’lerin ötesinde yeni adımlar için güçlü bir temel oluşturduğunun bir göstergesidir."
Lenovo’nun diz üstü bilgisayar alanındaki tümleşik satışları üçüncü mali çeyrekte önceki yılın aynı dönemine göre 30’luk bir artışla toplam 4,5 milyar dolar olarak gerçekleşti. Lenovo’nun diz üstü bilgisayarları, Lenovo’nun toplam satış gelirinin yüzde 53’ünü oluşturarak, Firmanın dünya çapındaki satışlarında en büyük katkıya sahip olmaya devam etti. Firmanın üçüncü çeyrekteki diz üstü bilgisayar sevkiyatları önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 41 oranında artarken, sektördeki artış yalnızca yüzde 3 olarak gerçekleşti.
Lenovo’nun masa üstü bilgisayar sevkiyatları, üçüncü mali çeyrekte önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 32 oranında artarken, sektörde yüzde 3’lük bir düşüş gözlendi. Lenovo şu anda dünyadaki bir numaralı tüketici PC’leri sağlayıcısı ve dünyadaki üçüncü büyük ticari masa üstü bilgisayarları sağlayıcısı konumunda. Üçüncü çeyrekte Lenovo masa üstü bilgisayarlarının tümleşik satışları, yıldan yıla yüzde 39’luk artışla 2,8 milyar dolar oldu ve Lenovo’nun toplam satış gelirinin %33’ünü oluşturdu.
Lenovo MIDH (Mobile Internet/Digital Home) alanındaki tümleşik satışlar üçüncü mali çeyrekte 565 milyon dolar olarak kaydedildi. A60 ve P70 akıllı telefonlarının başarılı tanıtımıyla hızlanan Lenovo’nun Çin'deki akıllı telefon sevkiyatları, bu çeyrekte yıllık bazda 20 kat arttı. Lenovo’nun özellikli telefon sevkiyatları, pazar genelindeki yüzde 12’lik bir düşüşe rağmen yüzde 26,2 oranında arttı. Tablet bilgisayar sevkiyatları, birim sevkiyatlardaki çeyrek bazda görülen iki kat artış ile iyi bir ivme göstermeye devam etti. En son sektör tahminlerine göre Lenovo, Çin’deki iki numaralı tablet bilgisayar satıcısı konumunda. Son çeyrekte yaptığı duyurularla, Lenovo MIDH ürün yelpazesini S2 akıllık telefonları, IdeaTab S2 tablet bilgisayarı, K91 akıllı TV’si ve Kişisel Bulut ülküsü ile genişletti.