HP çözümleri ile teknoloji değişimi, değişim teknolojiyi destekliyor

Baykan Çallı

Sanallaşan dünyada gün geçtikçe artan ihtiyaçları karşılamak adına çözümler sunan HP, 2012 yılında da sunacağı hizmetlerle güvenilirliği en yükseklere çıkaracak.
170 ülkede 320 bin çalışanı ile çözümlerini kullanıcılar ile buluşturan HP, sunduğu güvenilir hizmetleri ile yoluna devam ediyor. 2012 yılında sayısal evrenin 2,7 milyar terabaytı bulmasının beklendiğini belirten HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar, “Hayatımızı kapsayan sayısal evren gün geçtikçe çok daha fazla ihtiyacı ortaya çıkarmaktadır. Herkesin kullanmakta olduğu akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlar hızlı bir şekilde yayılmaya ve hayatımızdaki yerini almakta. IDC verilerine göre, 2012 yılı mobil cihazlar ve uygulamalar yılı olacak. Tabi ki bu konu, gündeme veri artışını da getirmekte. Artan veri ihtiyaçlarını karşılamak bu noktada çok önemlidir. Sunmakta olduğumuz çözümler ile artan veri ihtiyaçlarını karşılamak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. 2012 yılında karşımıza sıklıkla çıkacak olan veri artışını en iyi şekilde yönetmeyi amaçlıyor ve bu konuya önem veriyoruz. 2011 yılının bizim için, müşterilerimize daha iyi hizmetler sunabilmek amacıyla dönüşüm gerçekleştirdiğimiz bir sene oldu diyebiliriz. 2011 yılında WebOS tabanlı tablet üretimini sonlandırma kararı aldık. Kişisel Sistemler Grubu’yla yola devam kararı aldık, Autonomy satın almasını gerçekleştirdik. Finansal sıkıntıların yaşanmakta olduğu 2011 yılını 127 milyar dolar gelir elde ederek kapayarak dünyanın en büyük bilişim teknolojileri şirketi olmayı sürdürdük” diyerek konuşmasını tamamladı.

2012 yılı veri patlaması yılı olacak
IDC rakamlarına göre 2012 yılı mobil cihaz devrimine sahne olacak. 85 milyar mobil uygulama indirilecek ve yazılım uygulamalarının yüzde 85’i bulut bilişim destekleyecek. Mobil İnternet harcamaları kablolu İnternet harcamalarını ilk kez geçecek. Bağımsız Araştırma Şirketi Gartner’ın açıklamalarına göre; Kasım 2011’de Facebook’a 30 milyar içerik girilmiş. Youtube’a günde 4 milyar video yükleme işlemi gerçekleştirilmiş. “Bilgi Patlaması” olarak adlandırılan veri yığınını yönetebilmek için bulut bilişim çözümlerine ihtiyaç duyulmakta. HP’nin Türkiye’de ve dünyadaki şirketlere yönelik olarak sunduğu çözümler ile firmaların artan ihtiyaçlarını karşılamakta.
2013 yılında ise; bulut bilişim pazarının 150 milyar dolarlık bir hacme ulaşılması ön görülüyor. 2014 yılında 3 milyar kullanıcının mobil cihazlar ve İnternet’i kullanarak en az bir kez elektronik işlem yapacağı belirtiliyor. Bulut bilişim sistemleri HP’nin önemli stratejileri arasında yer alıyor. Türkiye’de ve dünyada anahtar teslim çözümler sunduklarını belirten Urçar, “Sunmakta olduğumuz çözümler farklı markaların ürünleri ile sorunsuz şekilde çalışıyor” dedi.

KOBİ’ler rekabetçi konuma gelecekler
Bulut bilişimin Türkiye’de yüzde 1’lik bir düzeyde olduğunu belirten Urçar, bilişim teknolojileri yatırımlarının yüzde 2,5-3 seviyelerine çıkarılarak Avrupa Birliği ve ABD düzeyinin yakalanması gerektiğini ifade etti. Bulut bilişim sistemlerine yapılacak yatırımların KOBİ’leri rekabetçi konuma getireceğine dikkat çeken Urçar: “Bulut bilişim sistemleri özel ve iş hayatımızın her alanında. Bu sistemlere yapılacak yatırımlar şirketlere büyük katma değerler yaratmakta. 2023 ülküsüne ulaşmanın yolu, bulut bilişime ve bir bütün olarak bilişim teknolojilerine yapılacak yatırımlardan geçmekte. Şu ana kadar Türkiye’de 7 bulut bilişim projesine imza attık. Şimdiye kadar bu sayıya ulaşmış başka bir üretici bulunmamakta. Önümüzdeki günlerde gerçekleştireceğimiz bulut bilişim projeleri ile de yolumuza devam edeceğiz. Sene sonuna kadar gerçekleştireceğimiz projelerle de bu alandaki liderliğimizi sürdürmeye devam edeceğiz” diyerek sözlerini noktaladı.

Krizi iyileşmenin başlangıcı olarak görüyoruz
Krizin aşılmasında teknolojinin önemli bir noktada yer aldığını belirten Urçar, “Dünyadaki gelişmeler ve bu gelişmelerin Türkiye’ye olacak yansımalarını teknolojiye yapılacak yatırımlarla giderileceğini söyledi.”
2012 yılının zor bir yıl olacağını belirten Serdar Urçar, “Yeni dönemde Türkiye ekonomisi yüzde 2,5-3, bilişim teknolojileri sektörünün büyüme oranının ise yüzde 5-6’lık oranda seyredeceğini öngörüyorum. Her türlü zorluğa rağmen yeni dönemde de, 2011 yılında elde etmiş olduğumuz yüzde 37’lik büyüme oranını arttıracağımız inancındayım. Her yıl gerçekleştirmekte olduğumuz 3,4 milyarlık ARGE yatırımlarımızı sürdürerek müşterilerimize en uygun, güvenilir ve verimli çözüm ve hizmetleri sunmaya devam edeceğiz.”

HP Türkiye Anadolu’da Eğitim Projesi başlattı
HP Türkiye, Doğu Anadolu’ya yönelik Anadolu’da Eğitim Projesi ile bir ilki başlatarak bölgede özel sektör ve kamu sektöründeki BT-Bilişim Teknolojisi uzmanları ve çözüm ortakları arasında teknoloji okuryazarlığını artırıyor. HP Türkiye yetkili eğitim çözüm ortağı Adeo işbirliğiyle ile gerçekleştirilen Anadolu’da Eğitim Projesi kapsamında bölgede HP sunucular, veri depolama birimleri ve ağ ürünleriyle ilgili kapsamlı eğitimler veriliyor.
Doğu Anadolu’da bir ilk olan 5 günlük eğitim programına katılanlar HP ürünlerini özel bir laboratuvarda test etme olanağına da kavuşuyor. Ocak’ta başlayan ve 2 ay süreyle devam edecek eğitimler Elazığ’da gerçekleştiriliyor. HP Türkiye bu girişim ile bir yandan bölgedeki BT uzmanlarını son teknolojilerle tanıştırırken, bir yandan da Doğu Anadolu’daki satış sonrası teknik destek kapasitesini güçlendiriyor.
HP Türkiye Kurumsal Ürünler Kanalı Satış Müdürü Fikret İdil, HP Türkiye Anadolu’da Eğitim Projesi’yle ilgili olarak şunları söyledi: “Türkiye'deki ilk HP Shop, Kişisel Sistemler Grubumuz tarafından Elazığ’da açıldığı zaman bölgede ciddi ses getirdi. HP olarak bir teknoloji ekosistemi yaratarak bilgi toplumuna dönüşümü hızlandırmak amacıyla bu girişime HP Türkiye Anadolu’da Eğitim Projesi ile devam ediyoruz. En basit anlamda, müşterileri HP Shop içindeki ADEO eğitim merkezine getirerek teknolojilerimizi tanıtmayı, kullanıcıları eğitmeyi ve onları daha karmaşık çözümler konusunda cesaretlendirmeyi amaçlıyoruz. BT sistemlerinin kullanımı konusunda bölgeye en yakın eğitim merkezlerinin Adana’da yer aldığını düşündüğümüzde HP Türkiye Anadolu’da Eğitim Projesi’nin ne kadar önemli bir boşluğu doldurduğu daha iyi anlaşılıyor. Eğitim başladığından bu yana bölgeden çok olumlu tepkiler aldık. Bu çerçevede HP Türkiye olarak Anadolu’da Eğitim Projesi’ni genişleterek devam ettirmeyi istiyoruz.”

Afyon’un teknoloji adresi HP Türkiye desteği ile açıldı
Anadolu’da teknolojiye erişimin az olduğu illerde teknolojiye erişimi artırmayı hedefleyen HP Türkiye, girişimci bayilerine danışmanlık desteği veriyor. Bu kapsamda büyüme hedefini gerçekleştiren Sanal Dünya bayisi yenilenen yüzü ile kapılarını hizmete açtı.
Küresel deneyimini yerel bayi ağının gücü ile birleştiren HP Türkiye, büyümek isteyen iş ortaklarına danışmanlık fırsatı sunuyor. İş ortakları arasında marka gücü ile büyümek ve bulunduğu şehre en son teknoloji ürünlerini sunmak isteyenlere uluslararası standartlarda mağaza kurmalarında destek sunan HP Türkiye bu desteği Afyon’daki iş ortağı Sanal Dünya ile sürdürüyor. Mağaza açılışını yapan Sanal Dünya, yeni yüzü ve yeni hizmetleri ile tüketicileri ağırlayacak. Anadolu’nun teknolojiye erişimi az olan illerine ulaşmayı hedefleyen HP Türkiye bu işbirliği fırsatı ile başkentin doğusuna da en yeni ürünlerini ulaştıracak.

“Büyümek isteyen iş ortaklarımızı destekliyor, onlarla teknoloji tecrübe merkezleri kuruyoruz”
HP Türkiye Kişisel Sistemler Ülke Müdürü Ertuğ Ayık, küresel bir markanın güç desteğini almak isteyen ve bu güç ile satış hacmini genişletmek isteyen iş ortaklarına mağaza yapılandırmalarında ve hizmet çeşitliliğinde danışmanlık vermelerinin her iki tarafa da katma değer sağladığını belirtti. Ayık, “Afyon’daki iş ortağımız girişimci bir ruha sahip. Bu bizi heyecanlandırdı. Mağazaya Afyon’un teknoloji yüzü olacak bir görünüm kazandırdık. Ürün konumlandırması ve ürün danışmanlığı için bayimize gereken desteği sağladık. Ve bu çabaların sonucunda HP desteği ile büyüyen, gelişen, bulunduğu ile katma değer sağlayan ve o ile bir teknoloji tecrübe merkezi kazandıran bir KOBİ görüyoruz” dedi.
Ertuğ Ayık ayrıca bu sistem hakkında bilgi vermeye şu şekilde devam etti; “Bu çalışma Türkiye’de bizim için bir ilk oldu. Bizim de içinde bulunduğumuz EMEA bölgesinde (Avrupa, Akdeniz ve Ortadoğu) 6 örneği var, biz 7’inci olduk. Bu sistem aslında bayiinin kendi işine yatırım yapmasına olanak tanıyor. Anadolu’nun büyük bir potansiyeli var. Anadolu’ya perakende kanallarımız ile ulaşıyoruz; bunun yanı sıra oradaki kullanıcılarımıza HP tecrübesini daha fazla yaşatabileceğimiz, onlara daha fazla teknoloji sunabileceğimiz tecrübe merkezleri kurarak daha yakın olmak bizler için de oldukça verimli bir adım. Bu sayede Anadolu’daki tüketicilerin de en son teknolojiyi tecrübe edebilecekleri, HP ürünleri ve markasıyla daha yakın iletişime geçebilecekleri, teknolojinin özel veya iş hayatlarındaki yeri ile ilgili geniş bilgi alabilecekleri ortamlar oluşturmaya gayret ediyoruz”. Ertuğ Ayık, öte yandan teknoloji tecrübe merkezlerini öncelikli olarak Anadolu’da yaygınlaştırmayı hedeflediklerini de belirtti.

“Afyon’da teknoloji ile tanışmayan kalmayacak”
Mevcut mağazasını teknoloji tecrübe merkezi haline getiren Sanal Dünya Mağaza Sahibi Şükrü Şensoy, evrensel bir markanın gücü ile büyüme adımı atmanın güven verdiğini dile getirdi. Şensoy ayrıca şöyle konuştu: “Afyon’daki son teknolojiye erişim açığını HP danışmanlığı ile kapadık. Tüketicilerimiz gelip en yeni ürünleri inceleyebilecek, uzman arkadaşlardan destek alabilecek ve en önemlisi bunları tek bir noktadan yapabilecek. Bireysel kullanıcıların yanı sıra, ticari çözümler de ana iş kollarımızdan biri olacak. Tüm bunlar, Afyon’daki teknoloji yatırımlarını artıracağı gibi herkesi teknoloji ile tanıştıracak. HP ile bu adımı atmış olmaktan mutluluk duyuyoruz.”

Arzu İlhan Babaoğlu HP EMEA Bölgesi’ne Geniş Format Baskı Genel Müdürü olarak atandı
HP Baskı ve Görüntüleme Grubu’nda 2008 yılından bu yana Ülke Direktörü görevini yürüten Arzu İlhan Babaoğlu Avrupa’ya transfer oldu. Babaoğlu; Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Akdeniz’i kapsayan HP EMEA Bölgesi’nde Geniş Format Baskı Genel Müdürü olarak çalışmalarını sürdürecek.
HP Baskı ve Görüntüleme Grubu’nda Ülke Direktörü olarak başarılı çalışmalara imza atan Arzu İlhan Babaoğlu, HP EMEA Bölgesi’ne atandı. Babaoğlu, atamayla HP uluslararası organizasyonunda bu seviyede bir göreve getirilen ilk Türk yönetici unvanının da sahibi oldu.
Boğaziçi Üniversitesi Elektronik ve Bilgisayar Programcılığı bölümlerini 1987 yılında bitiren ve mezuniyetinin ardından TEB Bilgi İşlem Bölümü’nde ‘sistem analistliği’ alanında çalışan Arzu İlhan Babaoğlu, sonrasında NCR Türkiye’de satış ve bayi kanalı yönetimi yaptı.
HP Türkiye’ye 1994 yılında ‘ürün yöneticisi’ olarak katılan Babaoğlu, şirketin perakende pazarındaki ilk çalışmalarını başlatarak Türkiye’nin mürekkep püskürtmeli yazıcı satışlarında EMEA (Avrupa, Ortadoğu Afrika ve Akdeniz) Bölgesi içinde önemli yerlere gelmesini sağladı.
Arzu İlhan Babaoğlu, HP ürünlerinin satışı konusunda gösterdiği performansıyla, 1997 yılında HP’nin Almanya’daki Avrupa Pazarlama Merkezi’ne transfer oldu. 2003 yılına kadar yine EMEA Bölgesi’ndeki farklı ürün grupları için çeşitli satış ve pazarlama pozisyonlarında görev yapan Babaoğlu, altı yıl boyunca ağırlıklı olarak gelişmekte olan pazarlar ve Kuzey Avrupa ülkeleri için çalıştı. 2003 yılında yeniden Türkiye’ye dönen Arzu İlhan Babaoğlu, HP Orta Doğu, Afrika ve Doğu Avrupa Bölgeleri Çok Fonksiyonlu Ürünler Pazar Geliştirme Müdürlüğü görevine atandı. 2007 – 2008 yıllarında ise, aynı bölgede Geniş Format Baskı Satış ve Pazarlama Müdürü olarak görev yapan Babaoğlu, HP’nin bu bölgelerde, geniş format baskı alanında bünyesine kattığı şirketlerin bütünleşmesini sağladı. Bu çalışmalarını yürütürken özellikle Afrika ve Ortadoğu pazarlarında satış ve dağıtım kanallarının kurulmasına ve gelişmesine de büyük katkıda bulundu. HP Baskı ve Görüntüleme Ülke Direktörlüğü’nü yürüttüğü süre boyunca grubun Türkiye çapındaki tüm satış, pazarlama ve servis faaliyetlerinin yönetilmesi ve geliştirilmesinden sorumlu olan Arzu İlhan Babaoğlu evli ve bir kız çocuğu annesi.